Мета уроку: навчальна: почати ознайомлювати учнів з основними нормами римського права. розвивальна: розвивати вміння добувати інформацію з різних джерел, аналізувати та порівнювати її, вдосконалювати навички самостійної роботи; виховна: виховувати повагу до культурної спадщини минулого.
Мотивація навчальної діяльностіСлід зазначити, що саме римське право стало основою всіх сучасних правових систем Західної Європи, а також багатьох неєвропейських держав. Римське право сьогодні є джерелом мислення, з якого черпають знання всі юристи. Не вивчаючи інститутів юридичної науки , які були створенні ще в Древньому Римі, неможливо сформувати юридичну думку майбутнього юриста. Сучасна правова система України належить до романо-германських правових систем. Вивчення римського права дає нам знання про історію становлення і розвиток багатьох інститутів сучасного права, закладає основи європейської культури загалом.
Цицерон – давньоримський філософ і політичний діяч, згадував, що коли він був хлопчиком, то школярі «Законидванадцяти таблиць» учили напам'ять. Чи варто, на вашу думку, використовувати цей приклад у сучасних школах для ознайомлення учнів із правовими нормами? Як ви розумієтевисловлювання Цицерона: «Знання законів полягає не в тому, щобпам'ятати їхні слова, а в тому, щоб осягнути їхній сенс».
Рабів у Давньому Римі вважали річчю, і вони не мали прав. Але в привілейованому становищі перебували раби 83 цінних професій, освічені раби, наприклад, висококваліфіковані кухарі, педагоги, ювеліри, поети, художники, юристи. Володарі цих рабів їх оберігали, оскільки вартість їхня була дуже високою. Чим життя рабів, які перебували в привілейованому становищі, відрізнялося від становища рабів, які працювали в сільському господарстві, каменярнях, на будівництві доріг? Що спільного було в їхньому становищі?ПІЗНАВАЛЬНО Й ЦІКАВО