РМ №11. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових

Про матеріал
Запропонована презентація допоможе формувати ключові компетентності: - уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; - емоційно-ціннісна - формувати вміння чітко й послідовно розповідати про трудові процеси, дотримуючись вимог стилю; згадати ремесла в Україні, їх розвиток; пробуджувати усвідомлення необхідності працювати, щоб жити; - загальнокультурна – дотримуватися культури мовлення, удосконалювати вміння зв’язно висловлюватися в контексті змісту; - діяльнісна – розвивати навички роботи із довідковою літературою; - соціокультурна – формувати почуття любові до культури рідного краю; сприяти розширенню світогляду.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ратушна Наталія Миколаївна -вчитель української мови та літератури Лукашівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів» Чорнобаївської селищної ради Черкаської областіАвтор ресурсу

Номер слайду 2

Двадцять перше січня. Класна робота

Номер слайду 3

Без сумніву, кожен із вас, діти, спостерігав за тим, як хтось із членів вашої сім’ї виконує домашню роботу. Та і самим доводилося справлятися із дорученням по дому чи виготовляти якусь річ. Хоча й виникають труднощі під час роботи, але швиденько ми їх долаємо і милуємося наслідком праці. А чи маєте результати, якими можете похвалитися? Можливо, серед нас уже є професіонали у якійсь справі? Із якою домашньою роботою ви можете впоратися без проблем?

Номер слайду 4

А чи треба нам знати, як приготувати обід, як полагодити паркан, як зв’язати шкарпетки?.. Для чого?

Номер слайду 5

Правильно, діти, усі наші знання ми можемо використати в будь-який час, а от коли не вміємо чогось зробити, доведеться вчитися. Знання ніколи не бувають тягарем. Тож правильно говорить народ: «Що знаєш, що вмієш, за плечима не носити».

Номер слайду 6

Тема уроку Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів за складним планом

Номер слайду 7

Мета уроку будемо ділитися власними спостереженнями над процесом праці, будемо формувати вміння чітко й послідовно розповідати про трудові процеси, дотримуючись вимог стилю, розвиватимемо навички роботи із довідковою літературою, згадаємо про ремесла українців та багато іншого. І все це буде сприяти розширенню нашого світогляду.

Номер слайду 8

Епіграф уроку: Що знаєш, що вмієш,за плечима не носити. Народна мудрість

Номер слайду 9

Чим, на вашу думку, процес праці відрізняється від окремої трудової операції? Який тип мовлення є найдоречнішим для інформування про процес праці?- Як практично відрізнити розповідь від опису?Чи доречним у тексті-розповіді є слова, що вказують на послідовність виконання дій? Навести приклади таких слів. Наскільки доречним в тексті-розповіді про процес праці є елементи опису та роздуму? Бесіда

Номер слайду 10

У тексті-розповіді про процес праці з елементами опису та роздуму називаються ознаки виконуваних дій та їх аргументація, це робить текст змістовнішим і багатшим.

Номер слайду 11

Гончар викладав купку глини на верхню частину круга. Нижню частину він штовхав ногою. Час від часу зволожуючи руки, майстер надавав виробу потрібної форми.

Номер слайду 12

Перш, ніж почати шити, необхідно ввести голку в матеріал, притримуючи кінці ниток (верхньої і нижньої), потім плавно опустити лапку для притискання і зробити 2-3 повороти маховиком. Слід уважно дотримуватися вказівок, яким чином заправляються верхня нитка (котушка) і нижня нитка (човник), інакше машинка шити не буде. Коли вже лапка опущена і почалося шиття, то однією або двома руками притримуйте тканину, аби вона рівно заходила під стіжок. Треба бути уважним і не поспішати, бо якщо близько тримати руку від лапки, палець ненароком може потрапити під голку.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Вареники з картоплею

Номер слайду 15

Приготуємо дуже смачні вареники з картоплею. Рецепт досить простий. Останнім часом така їжа вважається шкідливою, але вареники з картоплею такі смачні, що хоча б іноді їх потрібно готувати і радувати своїх рідних цим смачним блюдом. Для вареників з картоплею нас знадобляться наступні продукти:1 кг картоплі,1 велика цибулина,50 гр масла вершкового, сіль перець за бажанням. Для тіста: 500 г борошна, 2 яйця.

Номер слайду 16

Для початку почистимо картоплю та поріжемо на шматочки і відправимо варити, як звичайно варимо картоплю.

Номер слайду 17

Потім на розігрітій сковорідці обсмажимо з вершковим маслом дрібно нарізану цибулю. Поки вариться картопля, замісимо тісто для вареників з яєць, води і борошна. Спочатку збиваємо яйця з водою (трохи більше половини склянки) і дрібкою солі, потім додаємо борошно, вимішуємо тісто і накриваємо його мискою, нехай трошки відлежиться. Готову картоплю зливаємо, додаємо решту масла, обсмажену цибулю, солимо, перчимо і добре все це товчемо. Смачна начинка для вареників з картоплею готова.

Номер слайду 18

Повернемося до тіста. Розріжемо отриманий шматок тіста на 2 частини. Розкачаємо тоненько (близько 2 міліметрів) і формочкою виріжемо кружечки. На кожен кружечок тіста кладемо ложку начинки з картоплі та зліпимо вареники по краях.

Номер слайду 19

Поки робимо вареники, ставимо на вогонь каструлю з водою, щоб закіпала. Готові вареники варимо в підсоленій киплячій воді. Варимо пару хвилин після спливання, як зазвичай. Наші смачні вареники з картоплею готові. Можемо подавати з обсмаженою цибулею, зі сметаною, зеленню.

Номер слайду 20

Отже, зробимо висновок. Розповідь про трудовий процес може бути складена в художньому, науковому чи діловому стилях. Зверніть увагу, що особливістю наукового та ділового стилів є те, що трудові операції, про які йдеться, стосується не конкретної особи, а узагальненої, будь-якої особи взагалі. Трудові дії не стосуються і певного часу. Мається на увазі, що так слід робити всім і завжди. Через те назва виконавця тут може опускатися, для назви дії найчастіше використовуються дієслова 3-ї особи множини: так роблять. Часто в ділових та наукових розповідях про трудові процеси використовують поєднання слів можна, треба, слід, необхідно з зазначеною формою дієслова: треба з’єднати, слід пофарбувати.

Номер слайду 21

Така розповідь має характер інструкції, її мета – передати точні узагальнені відомості про процес праці, до її виконання, до результату трудових дій. Така розповідь емоційна, образна. У ній використовуються художні засоби: епітети, порівняння тощо. Діти, чи не забули ви, як писати твір? Пригадайте, із скількох частин він складається? Назвіть їх.

Номер слайду 22

Давайте складемо план твору-опису процесу праці. План1. Де, коли і за яких обставин ви спостерігали за трудовим процесом?2. Послідовність виконання певних трудових дій.3. Що зацікавило нас у роботі? 4. Оцінка результатові праці.

Номер слайду 23

Домашнє завдання: закінчити роботу над твором, скласти діалог на тему «Що я вмію робити найкраще?»

pptx
Додав(-ла)
Ратушна Наташа
Додано
21 січня 2022
Переглядів
4698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку