РМ Письмовий твір- опис памятки культури на основі власних спостережень

Про матеріал
- познайомити учнів з побудовою твору-опису місцевості; - формувати в них уміння складати такі описи на підставі власних спостережень, грамотно викладати свої думки; - поглиблювати знання про скульптуру; - сприяти вихованню у школярів естетичного смаку; - виховувати повагу до рідного міста, до визначного поета-пророка українського народу – Т.Г. Шевченка. Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Перегляд файлу

Салій Зоя Олександрівна,

учитель української мови та літератури

Харківської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів № 10 Харківської міської ради

 

 

 

7 клас

 

Мета:

  • познайомити учнів з побудовою твору-опису місцевості;
  • формувати в них уміння складати такі описи на підставі власних спостережень, грамотно викладати свої думки;
  • поглиблювати знання про скульптуру;
  • сприяти вихованню у школярів естетичного смаку;
  • виховувати повагу до рідного міста, до визначного поета-пророка українського народу – Т.Г. Шевченка.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

 

Хід уроку

 

І. Оголошення теми та мети уроку . Мотивація навчальної діяльності учнів. (слайд№ 1)

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. (слайд № 2)

 

 

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Робота з таблицями «Будова твору-опису», «Схема опису пам’ятника». (слайд № 3, 4)

 

 

 

  1. На сьогоднішній урок ви отримали випереджувальні завдання. Об’єднавшись у групи, ви підібрали необхідну інформацію. Заслухаймо доповіді лідерів груп.

Група «Архітектори» пояснює значення слів барельєф, пілон, скульптура, статуя, погруддя, мрамор, граніт, пам’ятник, пам’ятка, постамент. (слайд № 5)

 

 

Учитель пропонує скласти словничок архітектурних термінів, розташувавши слова в алфавітному порядку. Просить дітей знайти серед слів-термінів пароніми та пояснити їх значення, увівши їх до складу словосполучень.

 

  1. Учитель нагадує, що на уроці учні будуть описувати пам’ятник Т.Г. Шевченку та пропонує учням дати відповіді на запитання: (слайд № 6)

 

Група«Краєзнавці» розповідає про місця Харкова, пов’язані з іменем Кобзаря. (слайд № 7)

Група «Шевченкознавці» розповідає про Т.Г. Шевченка та його роль у житті нашої держави, наводить висловлювання видатних людей про Кобзаря. (слайд № 8)

 

Складання сенкану (приклад)

Т.Г. Шевченко

Щирий, вольнолюбний

Малює, пише, закликає

Кобзар

Група «Історики» розповідає про авторів пам’ятника та історію його створення. (слайд № 9)

Група «Математики» наводить цифри й дати, що пов’язані з монументом. (слайд № 10)

 

 

Група «Скульптори» описує скульптуру. (слайд № 11, 12)

 

 

 

Учитель підсумовує виступи дітей. (слайд № 13)

 

 

4. Словникова робота в групах. (слайд № 14)

 

5. Робота в парах. (слайд № 15)

 

 

6. Колективне складання складного плану. (слайд № 16)

 

 

7. Індивідуальна робота над написанням твору.

 

ІV. Підбиття підсумків уроку.

 

V. Домашнє завдання. Закінчити роботу над написанням твору.

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Салій Зоя
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку