Салій Зоя Олександрівна,
учитель української мови та літератури
Харківської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 10 Харківської міської ради
7 клас
Мета:
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Хід уроку
І. Оголошення теми та мети уроку . Мотивація навчальної діяльності учнів. (слайд№ 1)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. (слайд № 2)
ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
Група «Архітектори» пояснює значення слів барельєф, пілон, скульптура, статуя, погруддя, мрамор, граніт, пам’ятник, пам’ятка, постамент. (слайд № 5)
Учитель пропонує скласти словничок архітектурних термінів, розташувавши слова в алфавітному порядку. Просить дітей знайти серед слів-термінів пароніми та пояснити їх значення, увівши їх до складу словосполучень.
Група«Краєзнавці» розповідає про місця Харкова, пов’язані з іменем Кобзаря. (слайд № 7)
Група «Шевченкознавці» розповідає про Т.Г. Шевченка та його роль у житті нашої держави, наводить висловлювання видатних людей про Кобзаря. (слайд № 8)
Складання сенкану (приклад)
Т.Г. Шевченко
Щирий, вольнолюбний
Малює, пише, закликає
Кобзар
Група «Історики» розповідає про авторів пам’ятника та історію його створення. (слайд № 9)
Група «Математики» наводить цифри й дати, що пов’язані з монументом. (слайд № 10)
Група «Скульптори» описує скульптуру. (слайд № 11, 12)
Учитель підсумовує виступи дітей. (слайд № 13)
4. Словникова робота в групах. (слайд № 14)
5. Робота в парах. (слайд № 15)
6. Колективне складання складного плану. (слайд № 16)
7. Індивідуальна робота над написанням твору.
ІV. Підбиття підсумків уроку.
V. Домашнє завдання. Закінчити роботу над написанням твору.
1