Розвиток мовлення. Складання допису в соцмережі про важливу подію зі шкільного життя з використанням дієслів різних способів
Мета: поглибити знання учнів про способи дієслів; удосконалювати навички 4К (комунікація, колаборація, креативність, критичне мислення); виховувати прагнення учнів до підвищення культури власного мовлення; розвивати вміння розрізняти та правильно вживати дієслова різних способів.
Обладнання: проектор, роздавальні матеріали, теги слів, QR-коди із зашифрованими завданнями, мотиваційне відео, мотиваційні браслети
Перебіг уроку
1. Організаційний етап.
Добрий день!
Давайте розпочнемо урок із вправ, які активізують роботу мозку та допомагають концентрувати увагу. Вправа «Тертя долонь», «Заховай хробака»
2. Установчо-мотиваційний етап.
Діти, сьогодні будемо працювати у групах, тому пропоную пригадати правила роботи у групах. Але для початку переглянемо мотиваційне відео.
Перегляд відео.
Це відео демонструє нам, що всі різні, тому маємо вміти сприймати один одного заради спільної справи. А тепер – правила роботи у групі. (Слайд 2)
3. Операційно-пізнавальний процес
Актуалізація і корекція опорних знань.
Що ви знаєте про способи дієслова? (Спосіб дієслова виражає відношення названої дієсловом дії або стану до дійсності).
Які способи дієслова вирізняють?
Що виражає дійсний спосіб?
Що виражає умовний спосіб?
Що виражає наказовий спосіб?
Завдання-гра «Хмарка тегів»
Хмарка складена з дієслів. Учні вибирають та записують у три колонки дієслова дійсного, наказового та умовного способів.
Умовний ( зробили б, почув би, сказала б)
Дійсний (вирішив, зацікавилася, розуміємо, переклали, хвилюємося
Наказовий (поміркуйте, ходімо, послухайте, запиши).
4. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Слайд 3, слайд 4
Пояснення вчителя.
Демонстрація сторінки школи на в соціальній мережі Facebook (Слайд 5)
ДО́ПИС, у, чол. Стаття, повідомлення про що-небудь, написані для газети, журналу і т. ін. кореспондентом або читачем.
Перегляд зразка допису з використанням сканера QR-коду.
Творча робота «Вітаємо дієслово у соцмережі»(Час виконання 10-15 хв.)
Завдання (використання роздавального матеріалу):
Презентація виконаного проекту. Обговорення дієслів різних способів, які були вжиті у дописі.
V. Підсумки.
Тож, давайте підсумуємо, що навчилися на сьогоднішньому уроці?
Вправа «Незакінчене речення»
- На сьогоднішньому уроці я дізнав(-ла)ся…
- Я зрозуміла…
- Я навчилася…
- Мені найбільше запам’яталося…
Оцінювання.
Дякую за чудове виконання поставлених завдань. Ви справилися. Навчилися не тільки створювати допис та розрізняти дієслова різних способів, але й творити, комунікувати, співпрацювати, критично мислити та бути справжньою командою.
Оцінювання мотиваційними браслетами.
Рефлекція-побажання.
Дивись вперед з надією,
Назад – з вдячністю,
Вгору – з молитвою
Вниз – з покаянням,
Всередину – з увагою,
а навкруги – з любов’ю.
Д/з. Скласти у робочих зошитах допис про уявну зустріч зі своїм кумиром.
+
Правила роботи в групі
1. Умійте слухати одне одного.
2. Говорити повинен хтось один.
2. Говорити коротко й чітко, головне – не перебивати один одного.
4. Критикуй не товариши, а ідею.
5. Висловлюватися слід, спершу піднявши руку.
6. З повагою ставитися до всіх без винятку.
7. Розподіліть обов’язки в групі.
8. Кожен виконує свої обов’язки.
9. Обговоріть отримані результати.
10. Зробіть висновки. 11. У разі необхідності зверніться до вчителя.