Урок 25 у 7 класі
Тема. РМ №8. Складання пам’ятки (інструкції) «Безпечне користування
Інтернетом» з використанням дієслів різних способових форм
Мета: навчити учнів складати пам’ятки, використовуючи дієслова дійсного, умовного і наказового способу; розвивати вміння, аналізувати, робити висновки, узагальнювати; виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.
Обладнання: зразок пам’ятки «Безпечне користування Інтернетом», таблиця «Способи дієслів», підручник, казка про золоті правила безпечного Інтернету (відео).
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Бліцопитування.
1. Що таке Інтернет?
2. Для чого він необхідний?
3. Чи завжди користування Інтернетом є корисним?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Перегляд відео «Казка про золоті правила безпечного Інтернету».
IV. Повідомлення теми та мети уроку
Після перегляду казки ви вже зрозуміли, що мова сьогодні піде про безпечне користування Інтернетом. Завданням уроку буде скласти пам’ятку «Безпечне користування Інтернетом».
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Слово вчителя.
Пам’ятка (інструкція) – це зведення правил, детальні настанови, приписи на якийсь певний випадок, з короткими відомостями про кого-, що-небудь.
Текст інструкції повинен мати вказівний характер, для чого вживають формулювання «повинен», «слід», «необхідно», «не дозволено». Текст інструкції має бути стислим, точним, зрозумілим, оскільки він призначений для постійного користування. Його подають у логічній послідовності.
Зачитування вчителем зразка пам’ятки.
1. Нікому без дозволу батьків не давайте особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуйтесь на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не надсилайте свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
5. Не відповідайте на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
6. Розробіть з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовтеся з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, які ви хотіли б відвідувати.
7. Не заходьте на аморальні сайти і не порушуйте без згоди батьків ці правила.
8. Не давайте свої паролі нікому, крім батьків, навіть найближчим друзям.
9. Не робіть протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
10. Не шкодьте і не заважайте іншим користувачам.
Робота учнів над створенням пам’ятки.
VІ. Підсумок уроку
Зачитування учнями своїх пам’яток.
Оцінювання.
VІІ. Домашнє завдання
Повторити пар.10.
Завершити роботу над складанням пам’ятки.
1