Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди Чарлі та його друзів на казковій фабриці містера Віллі Вонки.

Про матеріал
Тема: Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди Чарлі та його друзів на казковій фабриці містера Віллі Вонки. Мета: вдосконалювати вміння сприймати великий за обсягом твір цілісно, характеризувати персонажів; познайомити з поняттями "герой", "персонаж"; розвивати мислення і творчу уяву дітей; вдосконалювати навички творчого переказу літературного твору, аналізувати та робити висновки; формувати основні компетентності учнів; виховувати уважного читача і гідну людину, наділену найкращими людськими чеснотами.
Перегляд файлу

Урок___                                                                            5 клас                                                                      Дата____________

Тема: Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди Чарлі та його друзів на казковій фабриці містера Віллі Вонки.

Мета: вдосконалювати вміння сприймати великий за обсягом твір цілісно, характеризувати персонажів; познайомити з поняттями "герой", "персонаж"; розвивати мислення і творчу уяву дітей; вдосконалювати навички творчого переказу літературного твору, аналізувати та робити висновки; формувати основні компетентності учнів; виховувати уважного читача і гідну людину, наділену найкращими людськими чеснотами.

Обладнання: художній фільм Тіма Бертона (США, 2005), завдання для роботи в групах, презентація.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу та формування на його основі необхідних вмінь і навичок роботи з ХТ

 

"Чарлі і шоколадна фабрика» -

небезпечна подорож у світ дивовижних фантазій

Р.Дал

 

Структура уроку

  1. Організаційний момент (1 хв)
  2. Актуалізація опорних знань ( 5 хв)
  3. Перевірка домашнього завдання ( 2 хв)
  4. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв)
  5. Повідомлення теми та мети уроку. (1 хв)
  6. Вивчення нового матеріалу ( 15 хв)
  7. Фізкультхвилинка (1 хв)
  8. Первинне застосування набутих знань (5 хв)
  9. Застосування набутих знань (10 хв)
  10. Рефлексія (1 хв)
  11. Домашнє завдання (1 хв)
  12. Підведення підсумків уроку. Оцінювання ( 1 хв)

Хід уроку

 

Етап уроку

Час

хв.

Форма, методи

та прийоми

Зміст уроку

Предметні

 компетентності

І

Організаційний момент

 

 

 

 

 

 

 

   1

 Слово вітання

Вірш

Доброго дня!

Ми починаємо урок, а на уроці ми…

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

Емоційна компетенція

ІІ

Актуалізація опорних знань (робота по варіантам)

5

Експрес-опитування «Бігуча стрічка»

(І-В (усно))

 

 

 

 

 

Заповнення «візитівки»

 (2-В  ( письмово))

 

  1. Учні називають відомості про Дала одним реченням

Я знаю, що Роальд Дал…

Можливі відповіді:

- Роальд Дал – британський письменник

- Під час Другої Світової війни став льотчиком – винищувачем, ця робота йому дуже подобалася, під час одного з польотів ледь не загинув, але виздоровівши, продовжував літати.

- Роальд був дуже високий (його зріст був 1.98 см ), ще він був чудовим спортсменом, грав у футбол, захоплювався фотографією, працював на шоколадній фабриці.

 

 

Ім’я              Роальд Дал

Роки життя   1916-1990

Країна           Великобританія

Захоплення   грав у футбол,

                    захоплювався

                     фотографією

Професії       працював на нафтовій

                    компанії, льотчик,  

                    письменник

Твори          «Чарлі і шоколадна 

                    фабрика»

 

Комунікативна компетентність

 

 

 

 

 

 

 

Загальнокультур-на компетенція

ІІІ

Перевірка домашнього завдання (знання тексту)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Гра «Вірю  -  не  вірю».

(Сигнальні картки)

 

( Кожне  твердження  починається словами:  «Чи вірите ви,  що…»

  Учні повинні погодитися  з  цим твердженням  або  ні, дати пояснення.)

1. Чи вірите ви, що Чарлі жив у багатій сім'ї ? ( Ні, Чарлі  не жив  у багатій родині).

2.  Чи вірите ви, що  хлопчик їв щодня  шоколад ?( Ні, шоколад він їв один раз на рік,  на  свій  день народження).

3. Чи вірите ви, що  двічі на день Чарлі йшов через шоколадну фабрику? (Так).

4. Чи вірите ви, що Віллі  Вонка  винайшов  понад  двісті сортів нових шоколадних цукерок? (Так).

5. Чи вірите ви, що Віллі Вонка  розсилав свої шоколадні вироби усім  королям та президентам світу? (Так).

6. Чи вірите ви, що містер Вонка побував у Індії маленький палац із шоколаду?  ( Ні , містер Вонка побудував величезний палац із шоколаду).

7. Чи вірите ви, що  з воріт  фабрики  «Вонки» не  виходять робітники? (Так).

8. Чи вірите ви, що шпигуни  викрадали таємні рецепти  містера Вонки?                      ( Так).

9. Чи вірите ви, що фабрика була зачинена на ланцюг, а в вікнах рухалися  маленькі  темні тіні? ( Так).

10.   Чи  вірите ви, що коли  Чарлі йшов зі школи  він знайшов  шоколад? ( Ні, він знайшов  однодоларову  банкноту).

11. Чи вірите ви, що на фабриці працюють звичайні люди ? ( Ні, це маленькі  люди).

12. Чи вірите, ви що фабрику  «Вонки»  відкриють для всіх людей?. ( Ні , для кількох щасливців).

- Таким чином за допомогою гри « Вірю – не вірю» ми пригадали  з чого  все починалося.

Читацька компетенція.

ІV

Мотивація навчальної діяльності учнів

 

 

 

 

 

 

 

2

Робота з епіграфом

Метод

 «Мікрофон» 

 

  • Хто головний герой повісті?
  • Де він мріяв побувати?
  • А чому подорож на фабрику була небезпечною та фантастичною?

 

Комунікативна компетентність

V

Повідомлення теми, мети і завдань уроку

 

 

 

 

1

Слово вчителя

-А ви любите подорожувати? Любите пригоди?  Тоді вперед. Пропоную і нам разом із Чарлі здійснити подорож чарівною фабрикою містера Вонки.

Отже, відкрийте зошити та запишіть тему нашого уроку «Цікаві пригоди Чарлі та його друзів на казковій фабриці містера Віллі Вонки».

Сьогодні на уроці ми разом із героями твору Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика» відвідаємо чарівну фабрику містера Вонки, познайомимося з героями повісті-казки, проаналізуємо їх вчинки та поведінку, складемо їх характеристику. Познайомимося з поняттями "герой", "персонаж".

 

 

Вивчення нового матеріалу

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

3

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

Чистомовка Гра «Спіймай риму»

 

 

 

 

Робота над текстом

 

 

 

Презетація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словникова робота (робота в парах) співвідношення

ТЛ: «персонаж», «герой».  (звернення до підручника на с.227)

 

Схема

 "Персонажі і герої твору" (коментоване письмо)

 

 

 

 

 

Ки-ки-ки –  ми читаємо..(казки)

Рі-рі- рі – їх складаюь …(казкарі)

Ва-ва-ва – фантастичні там…(дива)

Ча-ча-ча – казка мудрості…(навча)

Ло-ло-ло – в ній добро перемагає..(зло)

 

Ми почули нове ім’я – Віллі Вонка.

- Який подарунок вирішив зробити дітям власник шоколадної фабрики?

 (зачитують текст с.       )

Скільки щасливчиків отримали золоті квитки? (зачитують текст с.       )

- Пригадайте їх імена.

Слайд 1. Августус Глуп

Що ж трапилось з Августусом?

(як ми бачимо, він ненажерливий. Попри заборону містера Вонки, упав у шоколадну річку й застряг у скляній колбі)

Слайд 2. Віолетта

Як поводить себе Віолетта на фабриці?

( Віолетта, не послухавши застережень містера Вонки, взяла жуйку, яка ще не була готовою, і перетворилася на чорницю)

Слайд 3. Верука Солт

Чому білки потягли Веруку на смітник? (Верука – гнилий горіх)

Що мав на увазі містер Вонка, говорячи, що дівчина – зіпсований горіх? (Зіпсована, погане виховання)

Слайд 4. Майк Тіві

А як же поводить себе Майк на шоколадній фабриці?

(Він  не слухає Містера Вонку, потрапляє  у чарівний телевізор і  його розтягнуло, як нитку)

Слайд 5. Чарлі

Слово учителя

Діти! А як поводився  Чарлі, який так мріяв потрапити на шоколадну фабрику?

(він один з усіх, хто слухає містера Вонку)

 

Словникова робота (робота в парах)

Герой. Персонаж.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 -Назвіть персонажів повісті-казки (Августус Глуп, Верука Солт, Віолетта

Борегард, Майк Тіві )

-А хто є її героями? ( Чарлі Бакет,)

3.Запис у зошити (тільки імена і прізвища):

Август Глуп (англ. AustusGloop) — жадний і ненажерливий хлопчик, «їжа — його улюблене заняття»;

Верука Солт (англ. VerukaSolt) — розбалувана дівчинка із сім’ї власників фабрики по переробці горіхів, звикла, щоб всі її примхи негайно виконувались;

Віолетта Борігард (англ. VioletBeauregarde) — дівчинка, що постійно жує жуйку, установила світовий рекорд — жує одну жуйку протягом трьох місяців;

Майк Тіві (англ. Mike Teavee) — хлопчик, що зранку до ночі дивиться телевізор, любитель гангстерських бойовиків;

Чарлі Бакет — головний герой цієї повісті.

 

 

 

 

 

 

Читацька компетентність

 

 

Інформаційна

компетенція

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Читацька компетенція

 

 

 

 

 

Діяльністна компетенція

VІІ

Фізкультхвилинка

 

1

Рухливі вправи

Умпа-лумпи вже стомились,
Адже добре потрудились.

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.

Опустили руки вниз

Повернулись вліво й вправо

На хвилинку зупинились.

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

Здоров'язберігаюча компетенція

VІІІ

Первинне застосування набутих знань

5

Літературна гра «Упізнай героя» 

Діти зачитують уривок із повісті, та повинні вказати, про кого йдеться)

 «Але він виробляє не тільки шоколадні цукерки. Де там! Він має про запас деякі просто фантастичні винаходи…» (Віллі Вонка)

 «Він міг відчути запах шоколаду єдиний раз на рік, на свій день народження. Уся родина заощаджувала для цього гроші, і коли наставав знаменний день, ( йому) з самісінького ранку дарували невеличку шоколадну плиточку» (Чарлі Бакет)

 «На знімку був дев’ятирічний хлопець, такий тілистий, ніби його надули велетенською помпою. З усього його тіла випиналися здоровенні обвислі складки жиру, а лице нагадувало потворну грудку тіста з маленькими смородинками очей, що зажерливо поглядали на світ» (Августус Глуп)

 « А знаменитість стояла у кріслі у вітальні, шалено махаючи рукою з Золотим квитком, наче зупиняла таксі. Щось усім говорила дуже швидко і дуже голосно, та нелегко було зрозуміти її слова, бо водночас вона так само шалено жувала жуйку» (Віолета Борегард)

 «Дев’ятирічний хлопець сидів перед величезним телевізором, не зводячи очей з екрана, й дивився фільм, у якому одна зграя бандитів розстрілювала з автоматів іншу» (Майк Тіві)

 «Вона годинами лежала на підлозі, хвицала ногами й постійно щось вимагала.» (Верука Солт)

Читацька компетенція.

ІХ

Застосування набутих знань

10

Гра

«Кому належить цей предмет?»

Робота в групах на картках.

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда

 

Розповідь про пригоди, які трапилися з дітьми на фабриці.

№ пригоди

№1

№2

№3

№4

№5

Ім’я персонажа

 

 

 

 

 

 

 

Коротка характеристика

 

 

 

 

 

 

 

Що з ним трапилось на фабриці?

 

 

 

 

 

 

 

Заповнення учнями таблиці під час оголошення результатів роботи в групах.

Підказка: Єдине, що його цікавить, – це їжа. Розумний, вихований, слухняний,  добрий. Хоче все мати, влаштовує істерики. Агресивний, невихований. Постійно жує гумку. Мріяв побувати на шоколадній фабриці. Лінивий, ненажерливий, неслухняний. Неслухняна, егоїстка. Любить дивитися телевізор. Заздрісна, вередлива, невихована.

Запитання:

- З ким сталась перша пригода?

- Що можете сказати про звичку Майка?

- Що постіно робила Віолета?

- Хто одержав перемогу?

Діяльнісна компетенції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексивна

 

Х

Рефлексія

1

Творче завдання

«Найкращі людські чесноти»

Учні висловлюють свої міркування про те, чому так щасливо закінчилася екскурсія бідного хлопчика в країну мрій. Отже, я повинен мати такі чесноти як…

 Варіанти відповідей: працьовитість, вихованість, слухняність,  доброта, щедрість

Життєва компетенція

ХІ

Домашнє завдання

1

Коментування

Опрацювати матеріал підручника с.      та виписати імена інших персонажів, які зустрічаються в тексті.

*Намалювати ілюстрацію до епізоду, який сподобався.

Особистісна

ХІІ

Підсумок уроку.

Оцінювання

1

Метод «Мікрофон»

На уроці я навчився..

На уроці я дізнався…

Комунікативна компетентність


 

doc
Додано
21 лютого
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку