Робоча програма для першого курсу з хімії в коледжі

Про матеріал
Методична розробка робочої програми для студентів першого курсу коледжу з хімії
Перегляд файлу

Дружківський фаховий коледж Донбаської державної машинобудівної академії

Циклова комісія “Фізико-математичних дисциплін”

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Голова циклової комісії

Потапова С.М.

_______________

“___”________________2020 року

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ХІМІЯ

 

шифр та найменування галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки;

                                                           12 Інформаційні технології;

                                                           13 Механічна інженерія

код та найменування спеціальності 051 Економіка

                                                            121 Інженерія програмного забезпечення

                                                            136 Металургія

                                                            131 Прикладна механіка

                                                            133 Галузеве машинобудування

 

 

відділення денне

Освітньо-кваліфікаційний рівень: загальноосвітня підготовка

 

 

 

 

 

 

 

2020 — 2021 навчальний рік

 

Робоча програма дисципліни «Хімія» для студентів денного відділення за найменуваннями галузей знань:

05 Соціальні та поведінкові науки;

12 Інформаційні технології;

13 Механічна інженерія

та спеціальностей:

051 Економіка

121 Інженерія програмного забезпечення

136 Металургія

131 Прикладна механіка

133 Галузеве машинобудування

 

«___» ________, 2020 року

 

Розробник: викладач хімії, спеціаліст ІІ категорії Геращенко Т.С.

Робоча програма затверджена на засіданні циклової комісії “Фізико-математичних дисциплін”

 

Протокол від «____»________________2020 року № _____

Голова циклової комісії _______________________ (Потапова С.М.)

 

«_____»___________________ 2020 року

 

Схвалено методичною радою

Протокол від «___» ________________2020 року №_____

 

«_____»___________________ 2020 року

 

 

Голова _____________________ (Білоцерковець І.В.)

 

 

 

 

1. Опис навчальної дисципліни

 

 

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

Денна форма навчання

Заочна форма навчання

Кількість кредитів — 1,3

Галузі знань:

05 Соціальні та поведінкові науки;

12 Інформаційні технології;

13 Механічна інженерія

Загальноосвітня

Модулів - 2

Спеціальності (професійне спрямування):

051 Економіка

 121 Інженерія програмного забезпечення

 136 Металургія

131 Прикладна механіка

133 Галузеве машинобудування»

Рік підготовки

Змістових модулів - 4

1-й

Загальна кількість — 122 годин

Семестр

2-й

Годин для денної форми навчання: аудиторних — 82 самостійної роботи студентів - 40

Освітньо-кваліфікаційний рівень: Загальноосвітня підготовка

Лекції

40 год

год

Практичні, семінарські

32 год

год

Лабораторні

10 год

год

Самостійна робота

40 год

год

Індивідуальні завдання: 0 год

Вид контролю: залік

 

 

 

 

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:

 

Для денної форми навчання — 82/40

 

  1. Мета та завдання навчальної дисципліни:

 

         мета:

  • підвищення загальної освіченості майбутніх молодих спеціалістів, заохочення до вивчення даного предмета;
  • формування засобами навчального предмета ключових компетентностей, необхідних для соціалізації, творчої самореалізації особистості, розуміння природничо-наукової картини світу;
  • вироблення екологічного способу й стилю мислення, поведінки;
  • утвердження гуманістичного світогляду особистості, орієнтованої на вищі національні та загальнолюдські ідеали й цінності.

Завдання:

  • засвоєння системи знань про фундаментальні закони та факти хімії;
  • висвітлення ролі хімії, як науки, що забезпечує вирішення загальних проблем людства, таких як енергетична, сировинна, продовольча та проблеми створення нових матеріалів;
  • уміння здійснювати пошук, опрацьовувати та систематизувати наукову інформацію, оцінювати її достовірність;
  • уміння самостійно й умотивовано організувати власну пізнавальну діяльність, виконувати лабораторні експерименти, проводити розрахунки за хімічними формулами і рівняннями;
  • орієнтуватися і приймати рішення у проблемних наукових та практичних ситуаціях;
  • розвиток інтелектуальних і творчих здібностей студентів у процесі вивчення предмета “Хімія”;
  • формуваннярозуміння впливу хімії на технічний прогрес людства;
  • пояснення хімічних процесів, що відбуваються в природі, побуті та на виробництві;
  • вироблення навиків екологічно правильної поведінки в довкіллі;
  • екологічне виховання студентів у цілому;
  • розуміння небезпеки хімічних забруднень та їх впливу на організм людини, ризику безпечного поводження з легкозаймистими, токсичними та вибуховими речовинами;
  • використання набутих знань та вмінь у практичному житті та побуті для визначення можливостей перебігу хімічних перетворень у різних умовах і розуміння їх наслідків;
  • виготовлення розчинів необхідної концентрації в побуті та на виробництві.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати:

  • структуру періодичної системи Д.І. Менделєєва; будова атома і види хімічного зв'язку; основні класи неорганічних сполук;
  • загальна характеристика неметалічних елементів; неметали як прості речовини; явище алотропії, алотропні видозміни; значення озонового шару для життя організмів на землі; поширення неметалічних елементів у природі, застосування неметалів поняття про адсорбцію; основні фізичні та хімічні властивості неметалів;
  • загальна характеристика металічних елементів за їх положенням у періодичній системі та будовою атомів; метали як прості речовини; металічний зв'язок, металічні кристалічні гратки; загальні фізичні властивості металів; поширення металічнизх елементів та їхніх сполук у природі; загальні хімічні властивості металів;
  • теорія хімічної будови органічних сполук; явище ізомерії; структурна ізомерія, номенклатура насичених вуглеводнів;
  • рівні структурної організації органічних речовин;
  • місце хімії у житті, природні та побутові.

Вміти:

  • формулювати сучасне визначення періодичного закону, означення основних класів неорганічних та органічних сполук; характерезувати хфмфчнф елементи за їх положенням у періодичній системі та будовою атомів, властивості речовин за видом хімічного зв'язку;
  • визначити валентність елементів;
  • ілюструвати властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
  • називати прості речовини неметалічних елементів, їхні сполуки за сучасною українською номенклатурою; основні природні сполуки неметалічних елементів та їх родовища в Україні;
  • обгрунтовувати застосування сполук неметалічних елементів їхніми властивостями; роль ххімічних добрив як джерела мінерального живлення рослин;
  • характерезувати металічні елементи за їх місцем у періодичній системі та будовою атома; фізичні та хімічні властивості лужних, лужноземельних металів, магнію, алюмінію, заліза;
  • називати сполуки металічних елементів за сучасною українською номенклатурою, основні металічні руди;
  • складати електронні формули атомів металів, оксидів, гідроксидів, солей Натрію, Калію, Кальцію, Магнію, Алюмінію, Феруму; рівняння відповідних реакцій;
  • формувати основне положення теорії хімічної будови О.М. Бутлерова;
  • класифікувати органічні сполуки за будовою карбонового ланцюгу, видами Карбон-карбонових зв'язків; функціональними групами, рівнями структурної організації;
  • характерезувати значення органічних речовин для розв'язування сировинної проблеми людства; природної вуглеводневої сировини як джерела добування органічних сполук; органічні сполуки як компоненти їжі; детонаційну стійкість бензину;
  • характерезувати значення органічних речовин для розв'язування сировинної проблеми людства ; значення рівнів організації органічних речовин у живій природі; природну вугдеводневу сировину як джерело добування органічних сполук; органічні сполуки як компоненти їжі; детонаційну стійкість бензину;
  • порівнювати природні, штучні й синтетичні волокна, пластмаси, мило й синтетичні мийні засоби;
  • висловлювати судження про значення органічних сполук як основи сучасних матеріалів, лікарські препарати, харчові продукти, побутових хімікатів;
  • розв'язувати експериментальні задачі; дотримуватися правил техніки безпеки під час виконання хімічних дослідів;
  • користуватися прийомами логічного мислення, висловлювати свої судження про ефективність хімічно-технологічних процесів.

 

  1. Програма навчальної дисципліни

Модуль 1

Змістовий модуль 1

Повторення початкових понять про органічні речовини.

Тема 1. Теорія будови органічних сполук.

Теорія будови органічних сполук. Явище ізомерії. Класифікація органічних сполук.

Тема 2. Вуглеводні

Алкани. Хімічні властивості алканів.Алкени і алкіни. Хімічні та фізичні властивості етену та етину.Арени.  Хімічні властивості. Розв'язанна експериментальних задач з теми вуглеводні.

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки.

Спирти. Поняття про характеристичну групу. Фенол. Склад і будова молекули. Фізичні та хімічні властивості Альдегіди. Склад, будова, хімічні властивості.Карюонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація.Естери. Класифікація жирів. Їх хімічні властивості та класифікація.Вуглеводи. Класифікаці. Утворення й поширення в природі. Розв'язання експериментальних задач з теми оксигеновмісні органічні сполуки.

Змістовий модуль 2

Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки.

Насичені та ненасичені ароматичні аміни. Аміни, як органічні основи. Амінокислоти, склад і будова молекул, загальні і структурні формули.Білки як високомолекулярні сполуки.

Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і синтетичні матеріали на їх основі.

Синтетичні високомолекулярні речовини. Реакція полімеризації і поліконденсації. Каучуки, гума. Вплив полімерних матеріалів на здоров'я людини та довкілля. Розв'язання експериментальних задач. Зв'язки між класами органічних речовин. Загальні поняття про БАДи. Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетич-ної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.

Модуль 2

Змістовий модуль 3.

Тема 6 . Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.

Електронні і графічні електронні формули атомів. Принцип мінімальної енергії. Збуджений стан атома. Ступені окиснення елементів.

Тема 7. Хімічний зв'язок і будова речовини.

Йонний, ковалентний, металічний і водневий хімічні зв'язки. Донорно-акцепторний механізм утворення. Використання речовин з різними видами хімічних зв'язків у техніці. Кристалічні і аморфні стани твердих речовин. Заленість фізичних та хімічних властивостей від їхньої будови.

Змістовий модуль 4.

Тема 8. Хімічні реакції.

Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. Гідроліз солей. Принципи гідролізу. Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.

Тема 9. Неорганічні речовини і їхні властивості.

Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості.Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів.Явище адсорбції. Види адсорбентівОкисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів.Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування.Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.Кислоти. Кислотні дощі. Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами.Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. Застосування металів та їхніх сплавів.Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Сучасні силікатні матеріали.Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти.

Якісні реакції на деякі йони.Біологічне значення металічних і неметалічних елементів.

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

Тема 10. Хімія і прогрес людства.

Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. "Зелена” хімія та її основні задачі. Сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.

4. Структура навчальної дисципліни

№ заняття

Назви змістових модулей і тем

Кількість годин

Усього

Лек.

Лаб.

Прак.

Сем.

 С.Р.

Д/з

1

2

3

4

5

6

7

Модуль1

Змістовий модуль1

 

Повторення початкових понять про органічні речовини.

4

 

 

 

4

 

 

1

Склад, властивості та застосування окремих представників вуглеводнів.

2

 

 

 

2

 

[1] c. 10-12

2

Оксигеновмісні та нітрогеновмісні органічні речовини та їх вплив на організм людини

2

 

 

 

2

 

[1] c. 15-17

 

Тема 1. Теорія будови органічних сполук.

4

4

 

 

 

 

 

3

Теорія будови органічних сполук. Явище ізомерії.

2

2

 

 

 

 

[1]1 c. 18-22

4

Класифікація органічних сполук.

2

2

 

 

 

 

[2] c. 28-29

 

Тема 2. Вуглеводні

8

2

2

2

2

 

 

5

Алкани. Хімічні властивості алканів.

2

2

 

 

 

 

[1] c. 26-30

6

Алкени і алкіни. Хімічні та фізичні властивості етену та етину.

2

 

 

2

 

 

[2] c. 33-36

7

Арени. Хімічні властивості.

2

 

 

 

2

 

[1] c. 30-32

8

Розв'язанна експериментальних задач з теми вуглеводні.

2

 

2

 

 

 

[1] c.33

 

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки.

14

6

2

 

 

6

 

9

Спирти. Поняття про характеристичну групу.

2

2

 

 

 

 

[1] c. 35-38

 

Фенол. Склад і будова молекули. Фізичні та хімічні властивості

2

 

 

 

 

2

[1] c. 40 №1,4,6,9

 

Альдегіди. Склад, будова, хімічні властивості.

2

 

 

 

 

2

консп

10

Карюонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація.

2

2

 

 

 

 

Запис в зош.

 

Естери. Класифікація жирів. Їх хімічні властивості та класифікація.

2

 

 

 

 

2

[3] c. 35-38

11

Вуглеводи. Класифікаці. Утворення й поширення в природі.

2

2

 

 

 

 

[2] c. 35-38

12

Розв'язання експериментальних задач з теми оксигеновмісні органічні сполуки.

2

 

2

 

 

 

Консп.

 

 

Разом за змістовий модуль 1

30

12

4

2

6

6

 

Змістовий модуль 2

 

Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки.

6

2

 

 

2

2

 

13

Насичені та ненасичені ароматичні аміни.Аміни, як органічні основи.

2

2

 

 

 

 

[2] c. 43-45

14

Амінокислоти, склад і будова молекул, загальні і структурні формули.

2

 

 

 

2

 

[2] c. 45-47

 

Білки як високомолекулярні сполуки.

2

 

 

 

 

2

[1] c. 51-58

 

Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і синтетичні матеріали на їх основі.

16

2

2

2

 

10

 

 

Синтетичні високомолекулярні речовини. Реакція полімеризації і поліконденсації. Каучуки, гума.

2

 

 

 

 

2

консп

 

Вплив полімерних матеріалів на здоров'я людини та довкілля.

4

 

 

 

 

4

[1] c. 61-64

15

Розв'язання експериментальних задач.

4

 

2

 

 

2

[1] c. 65-70

16

Зв'язки між класами органічних речовин. Загальні поняття про БАДи.

2

2

 

 

 

 

Опорні схеми

 

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетич-ної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.

2

 

 

 

 

2

 

17

Залікове заняття за змістовий модуль2.

2

 

 

2

 

 

Консп.

 

Разом за модуль 1

52

16

6

4

8

18

 

Модуль 2

Змістовий модуль 3

 

Тема 6 . Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.

4

2

 

2

 

 

 

18

Електронні і графічні електронні формули атомів. Принцип мінімальної енергії.

2

2

 

 

 

 

консп

19

Збуджений стан атома. Ступені окиснення елементів.

2

 

 

2

 

 

[2] c. 60-68

 

Тема 7. Хімічний зв'язок і будова речовини.

12

2

2

 

 

8

 

20

Йонний, ковалентний, металічний і водневий хімічні зв'язки. Донорно-акцепторний механізм утворення.

2

2

 

 

 

 

[2] c 70-75

 

Використання речовин з різними видами хімічних зв'язків у техніці.

2

 

 

 

 

2

консп

 

Кристалічні і аморфні стани твердих речовин. Заленість фізичних та хімічних властивостей від їхньої будови.

4

 

 

 

 

4

[2] c. 80-82

21

Розв'язання експериментальних задач.

4

 

2

 

 

2

[2] c. 84, №1,2,5,8,12

Змістовий модуль 4

 

Тема 8. Хімічні реакції.

6

2

 

2

 

2

 

22

Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.

2

2

 

 

 

 

консп

23

Гідроліз солей. Принципи гідролізу.

2

 

 

2

 

 

[2] c. 102

 

Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.

2

 

 

 

 

2

консп

 

Тема 9. Неорганічні речовини і їхні властивості.

36

16

 

6

2

12

 

24

Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості.

2

2

 

 

 

 

[2], c. 120-126

 

Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів.

2

 

 

 

 

2

консп

 

Явище адсорбції. Види адсорбентів

2

 

 

 

 

2

консп

 

Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів.

2

 

 

 

 

2

Запис в зош.

25

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування.

2

2

 

 

 

 

[1] c. 80-85

26

Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.

2

2

 

 

 

 

[1] c. 86-88

27

Кислоти. Кислотні дощі.

2

 

 

2

 

 

[1] c. 90-94

28

Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами.

2

2

 

 

 

 

[2], c. 128-130

29

Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.

2

 

 

2

 

 

[2], c. 132 №3,4,6

30

Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості.

2

2

 

 

 

 

[2], c. 133-137

31

Застосування металів та їхніх сплавів.

2

 

 

 

2

 

Метод

32

Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію.

2

 

 

2

 

 

[1] c. 95-97

33

Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі.

2

2

 

 

 

 

[1] c. 97-99

 

Поняття про жорсткість води та способи її усунення.

2

 

 

 

 

2

[1] c. 104-106

 

Сучасні силікатні матеріали.

2

 

 

 

 

2

[1] c. 109-112

34

Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти.

Якісні реакції на деякі йони.

4

2

 

 

 

2

[2], c. 133-137

35

Біологічне значення металічних і неметалічних елементів.

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

2

2

 

 

 

 

[2], c. 133-137

 

Тема 10. Хімія і прогрес людства.

12

2

2

4

4

0

 

36, 37

Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем.

4

2

 

 

2

 

 [2], c. 133-137

38

"Зелена” хімія та її основні задачі.

2

 

 

2

 

 

консп

39, 40

Сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.

4

 

2

 

2

 

консп

41

Залікове заняття за семестр.

2

 

 

2

 

 

 

 

Усього за модуль 2

70

24

4

1

6

20

 

 

Разом за курс

122

40

10

18

14

40

 

 

5. Теми семінарських занять

№ з/п

Назви теми

Кількість годин

1

Склад, властивості та застосування окремих представників вуглеводнів.

2

2

Оксигеновмісні та нітрогеновмісні органічні речовини та їх вплив на організм людини

2

3

Арени. Хімічні властивості.

2

4

Амінокислоти, склад і будова молекул, загальні і структурні формули.

2

5

Застосування металів та їхніх сплавів.

2

6

Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем.

2

4

Сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.

2

Разом

 

14

 

6. Теми лабораторних занять

№ з/п

Назва теми

Кількість годин

1

Розв'язанна експериментальних задач з теми вуглеводні.

2

2

Розв'язання експериментальних задач з теми оксигеновмісні органічні сполуки.

2

3

Розв'язання експериментальних задач.

2

4

Розв'язування експериментальних задач з теми “Хімічний зв'язок і будова речовин”

2

5

Сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.

2

Разом

 

10

 

 

 

 

7. Самостійна робота.

№ з/п

Назва теми

Кількість годин

1

Фенол. Склад і будова молекули. Фізичні та хімічні властивості.

2

2

Альдегіди. Склад, будова, хімічні властивості.

2

3

Естери. Класифікація жирів. Їх хімічні властивості та класифікація.

2

4

Білки як високомолекулярні сполуки.

2

5

Синтетичні високомолекулярні речовини. Реакція полімеризації і поліконденсації. Каучуки, гума.

2

6

Вплив полімерних матеріалів на здоров'я людини та довкілля.

4

7

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетич-ної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.

2

8

Розв'язання експериментальних задач.

2

9

Використання речовин з різними видами хімічних зв'язків у техніці.

2

10

Кристалічні і аморфні стани твердих речовин. Заленість фізичних та хімічних властивостей від їхньої будови.

4

11

Розв'язання експериментальних задач.

2

12

Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.

2

13

Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів.

2

14

Явище адсорбції. Види адсорбентів

2

15

Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів.

2

11

Поняття про жорсткість води та способи її усунення.

2

12

Сучасні силікатні матеріали.

2

13

Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти.

Якісні реакції на деякі йони.

2

Разом

 

30

 

 

 

  1. Індивідуальні завдання.
  2. Методи навчання.

 

  1. Лекції
  2. Мультимедійні презентації
  3. Бесіди (пояснювально-ілюстративні, проблемні)
  4. Робота з різноманітними носіями інформації
  5. Дослідження, експерименти
  6. Робота з дидактичним матеріалом
  7. Проектні технології
  8. Рішення задач
  9. Моделювання
  10. Семінари
  11. Рольові ігри

 

  1.  Методи контролю

 

  1. Тестовий контроль
  2. Опитування індивідуальне, групове, фронтальне
  3. Практичні та лабораторні заняття
  4. Контрольні роботи

 

  1.  Методичне забезпечення

 

Витяг з навчального плану:

  1. Навчальна програма
  2. Робоча навчальна програма з дисципліни
  3. Плани навчальних занять
  4. Методичні матеріали, що забезпечують практичні заняття
  5. Конспекти лекцій
  6. Пакет контрольних завдань для перевірки знань студентів
  7. Методичні матеріали, що забезпечують самостійну роботу студентів.
  8. Методичні вказівки, рекомендації, розробки
  9. Міждисциплінарні зв'язки
  10. Критерії оцінювання з дисципліни

 

  1.  Рекомендована література.

 

Основна:

  1. Ярошенко О.Г. Хімія, 10 кл. - К.: Грамота, 2018. - 224с.
  2. Буринська Н.М. Хімія, 10 кл. - К. : Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2000. - 176 с.
  3. Буринська Н.М. Хімія, 11 кл. - К. : Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2000. - 176 с.
  4. Потапов В.М., Хоченко Г.П., Химия, 10-11 кл. - К.: Вища школа, 2000. - 324 с.

Додаткова:

  1. Ярошенко О.Г., Новицкая В.И. Сборник задач и упражнений по химии: Учебное пособие. - К.: Вища школа, 2004.
  2. Ісаєнко Ю.В. Практичний довідник з хімії. К. : Весна, 2008 р.
  3. Курмакова І.М. Та ін. Тести, Хімія, 11. К.: Академія, 2007р.

 

  1. Інформаційні ресурси

 

  1. himiya.in.ua/
  2. chemistry.pp.ua/
  3. https://sites.google.com/site/personalyakunin/useful-links
  4. https://zno.osvita.ua/chemistry/
  5. https://elementy.ru/
  6. www.hemi.nsu.ru/
  7. www.alhimik.ru/
  8. mpgu.su/ob-mpgu/struktura/faculties/institut-biologii-i-himii
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кільчевська Інна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Хімія, Планування
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
2272
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку