“Економіка підприємства”
Освітньо-кваліфікаційний рівень «Молодший спеціаліст»
Галузь знань 05 «Соціальні та поведінкові науки»
Спеціальність 051 «Економіка»
Галузь знань 07 «Управління та адміністрування»
Спеціальність 072 «Фінанси, банківська справа та страхування»
Відділення «Аграрний бізнес»
2021 рік
Робоча програма з дисципліни «Економіка підприємства» для студентів за напрямом підготовки 051 «Економіка», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування»
Розробник програми:
Робоча програма затверджена на засіданні циклової комісії соціальної роботи, економічних і фінансово-облікових дисциплін
Протокол від «____»________________20__ року № ___
Голова циклової комісії відділення «Аграрний бізнес»
«_____»___________________ 20___ року _______________________
Схвалено методичною комісією вищого навчального закладу за напрямом підготовки, спеціальністю 051 «Економіка», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування».
Протокол від. «____»________________20___ року № ___
«_____»________________20__ року Голова _______________ ()
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
||
Кількість кредитів – 3 |
Галузь знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» 07 «Управління та адміністрування» |
Нормативна
|
|
Загальна кількість годин -90 |
Спеціальність (професійне спрямування): 051 «Економіка» 072 «Фінанси, банківська справа та страхування»
|
Рік підготовки: |
|
2-й |
-й |
||
Семестр |
|||
3-й |
-й |
||
Лекції |
|||
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 1 самостійної роботи студента – 3 |
Освітньо-кваліфікаційний рівень: Молодший спеціаліст
|
|
6 год. |
Практичні, семінарські |
|||
|
16 год. |
||
Лабораторні |
|||
|
|
||
Самостійна робота |
|||
|
68 год. |
||
Індивідуальні завдання: год. |
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета. Розкрити основи діяльності аграрних підприємств, організаційно-економічних основ ринкових форм господарювання у сферах сільськогосподарсь-кого виробництва та агарного ринку.
Завдання. Високі темпи розвитку, вдосконалення ведення галузей сільського господарства для забезпечення необхідного обсягу виробництва певних видів продукції при мінімальних затратах і коштів та максимальній прибутковості сільськогосподарських підприємств.
РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА
1. Знати економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, що існують між фінансовими процесами та економічними явищами.
2. Виявляти навички самостійної роботи та роботи в команді, демонструвати гнучке мислення, відкритість до нових знань
3. Володіти економічною термінологією, оперувати категоріями, поняттями предметної області соціально-економічних систем різного рівня.
4. Застосовувати всебічні спеціалізовані емпіричні та теоретичні знання для розв’язання практичних ситуацій..
5. Розв’язувати типові спеціалізовані задачі в професійній діяльності.
КОМПЕТЕНЦІЇ
Знання і розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
2. Знання і розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
3. Здатність ідентифікувати інформацію та усвідомлювати проблеми предметної області, базові засади функціонування сучасної економіки.
4. Здатність використовувати теоретичний і методичний інструментарій фінансової, економічної, математичної, статистичної, правової та інших наук для розв’язання складних завдань у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
Вміти:
2. Програма навчальної дисципліни
Тема 1. Вступ. Підприємство в сучасній системі господарювання.
Тема 2. Трудові ресурси.
Тема 3. Капітал. Виробничі фонди та нематеріальні ресурси.
Тема 4. Інноваційно-інвестиційна діяльність підприємства.
Тема 5. Система планування на підприємстві.
Тема 6. Організація виробництва та його обслуговування.
6.1. Спеціалізація, концентрація та інтеграційні процеси в с/г.
1. Суть і фактори розміщення, спеціалізація аграрних підприємств.
2. Форми спеціалізації аграрних підприємств.
3. Галузі та галузева структура аграрних підприємств.
4. Суть агропромислової інтеграції, її організаційні форми.
Тема 7. Продукція: сутність, різновиди і конкурентоспроможність.
Тема 8. Витрати підприємства.
Тема 9. Ціноутворення на продукцію.
Тема 10. Результативність діяльності підприємства.
Тема 11. Антикризова діяльність підприємства.
Тема 12. Економіка основних галузей с/г.
3. Структура навчальної дисципліни
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||||||||
денна форма |
Заочна форма |
|||||||||||
усього |
у тому числі |
усього |
у тому числі |
|||||||||
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Тема 1. Вступ. Підприємство в сучасній системі господарювання. |
6 |
2 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Тема 2. Трудові ресурси. |
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Тема 3. Капітал. Виробничі фонди та нематеріальні ресурси. 3.1.Земельні ресурси та їх використання. 3.2.Матеріально-технічна база аграрних підприємств. 3.3.Основні засоби (основний капітал) аграрних підприємств. 3.4.Оборотні засоби (оборотний капітал) аграрних підприємств. |
6
6
6
6 |
|
2
2
2
2 |
|
|
4
4
4
4 |
|
|
|
|
|
|
Тема 4. Інноваційно-інвестиційна діяльність підприємства. 4.1.Інвестиції аграрних підприємств. 4.2.Інтенсифікація виробництва та науково-технічний прогрес. 4.3.Розширене відтворення та нагромадження в аграрних підприємствах.
|
4
4
4 |
|
|
|
|
4
4
4 |
|
|
|
|
|
|
Тема 5. Система планування на підприємстві. |
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Тема 6. Організація виробництва та його обслуговування. |
6
|
|
2
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Тема 7. Продукція: сутність, різновиди і конкурентоспроможність. |
6 |
|
2 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Тема 8. Витрати підприємства.
|
8 |
2 |
2 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Тема 9. Результативність діяльності підприємств. |
8 |
2 |
2 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Тема 10. Антикризова діяльність підприємства. |
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Тема 11. Економіка основних галузей с/г. |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
Усього годин |
90 |
6 |
16 |
|
|
68 |
|
|
|
|
|
|
4. Теми практичних занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
Земельні ресурси та їх використання. |
2 |
2 |
Матеріально-технічна база аграрних підприємств. |
2 |
3 |
Основні засоби (основний капітал) аграрних підприємств. |
2 |
4 |
Оборотні засоби (оборотний капітал) аграрних підприємств. |
2 |
5 |
Організація виробництва та його обслуговування. |
2 |
6 |
Продукція: сутність, різновиди і конкурентоспроможність. |
2 |
7 |
Витрати підприємства. |
2 |
8 |
Результативність діяльності підприємства. |
2 |
|
Разом |
16 |
5. Самостійна робота
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
Вступ. Підприємство в сучасній системі господарювання. |
4 |
2 |
Трудові ресурси. |
4 |
3 |
Земельні ресурси та їх використання. |
4 |
4 |
Матеріально-технічна база аграрних підприємств |
4 |
5 |
Основні засоби (основний капітал) аграрних підприємств. |
4 |
6 |
Оборотні засоби (оборотний капітал) аграрних підприємств. |
4 |
7 |
Інвестиції аграрних підприємств. |
4 |
8 |
Інтенсифікація виробництва та науково-технічний прогрес. |
4 |
9 |
Розширене відтворення та нагромадження в аграрних підприємствах |
4 |
10 |
Система планування на підприємстві. |
4 |
11 |
Спеціалізація, концентрація та інтеграційні процеси в с/г. |
4 |
12 |
Продукція: сутність, різновиди і конкурентоспроможність. |
4 |
13 |
Витрати підприємства. |
4 |
14 |
Результативність діяльності підприємства. |
4 |
15 |
Антикризова діяльність підприємства |
4 |
16 |
Економіка основних галузей с/г. |
8 |
|
Разом |
68 |
6. Індивідуальні завдання
1. Трудові ресурси.
2.Основні засоби (основний капітал) аграрних підприємств.
3.Оборотні засоби (оборотний капітал) аграрних підприємств.
4.Витрати підприємства.
5.Результативність діяльності підприємства.
7. Методи навчання
Пояснення, інформаційне повідомлення, розповідь, бесіда, дискусія, лекція, практичні роботи.
8. Методи контролю
Фронтальне опитування, вибіркове усне опитування, письмове опитування, тестовий контроль, складання екзамену.
9. Розподіл балів, які отримують студенти
Поточне тестування та самостійна робота |
Сума |
||||||||||||||||
Змістовий модуль 1 |
Змістовий модуль 2 |
100 |
|||||||||||||||
Т1 |
Т2 |
Т3 |
Т4 |
Т5 |
Т6 |
Т7 |
Т8 |
Т9 |
Т10 |
Т11 |
Т12 |
Т13 |
Т14 |
Т15 |
Т16 |
Т17 |
|
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
5 |
5 |
Т1, Т2 ... Т17 – теми змістових модулів.
Шкала оцінювання: національна та ECTS
Сума балів за всі види навчальної діяльності |
Оцінка ECTS |
Оцінка за національною шкалою |
|
для екзамену, курсового проекту (роботи), практики |
для заліку |
||
90 – 100 |
А |
відмінно |
зараховано |
82-89 |
В |
добре |
|
74-81 |
С |
||
64-73 |
D |
задовільно |
|
60-63 |
Е |
||
35-59 |
FX |
незадовільно з можливістю повторного складання |
не зараховано з можливістю повторного складання |
0-34 |
F |
незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
10. Методичне забезпечення
1. Типова і робоча навчальна програма.
2. Календарний графік.
3. Плани занять.
4. Конспект лекцій.
5. Контрольні роботи для перевірки рівня засвоєння студентами навчального матеріалу.
11. Рекомендована література
Базова
Допоміжна
Примітки:
“ПОГОДЖЕНО” “ЗАТВЕРДЖУЮ”
Завідувач відділення Завідувач НМЛ з впровадження “Аграрний бізнес” дуальної освіти та робітничих професій
___________Криворучко Я.С. _______________Костенко Т.В.
Відділення “Аграрний бізнес”
Додаток до робочої програми з дисципліни
“Економіка підприємства”
№ з/п |
Тема практичних занять |
Кількість годин |
Місце проведення |
1 |
Земельні ресурси та їх використання. |
2 |
Аудиторія 933 КДП |
2 |
Матеріально-технічна база аграрних підприємств. |
2 |
Аудиторія 933 |
3 |
Основні засоби (основний капітал) аграрних підприємств. |
2 |
Лабораторія “Навчальна бухгалтерія” |
4 |
Оборотні засоби (оборотний капітал) аграрних підприємств. |
2 |
Лабораторія “Навчальна бухгалтерія” |
5 |
Організація виробництва та його обслуговування. |
2 |
Машинно-тракторний парк |
6 |
Продукція: сутність, різновиди і конкурентоспроможність. |
2 |
Аудиторія 933 |
7 |
Витрати підприємства. |
2 |
Лабораторія “Навчальна бухгалтерія” |
8 |
Результативність діяльності підприємства. |
2 |
Лабораторія “Навчальна бухгалтерія” |
|
Разом |
16 |
|
Викладач Добронецька Т.Б.
Погоджено
Голова циклової комісії соціальної роботи,
економічних і фінансово-облікових дисциплін Білан Ю.Б.