Способи економії у моїй родині

Про матеріал
Даний матеріал може бути використаний на уроках економіки та математики.Допомагає учням розвинути громадянську та математичну компетентність.
Перегляд файлу

 

 

 

 

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/13137/1349701745.jpg

 

 

 

 

Навчальний проект

“ Способи економії у моїй родині ”

 

 

 

https://sites.google.com/site/ekonomikadlapatackiv/_/rsrc/1319187160106/tema-5-vitrati-budzet-sim/cinniki-aki-vplivaut-na-velicinu-vitrat/30%289%29.jpg

 

 

Паспорт проекту

Навчальний проект “ Способи економії у моїй родині ”

 

Керівники проекту: вчитель математики

 

Тип проекту:

За змістом  : міжпредметний

За кінцевим результатом:  практично – орієнтований

За кількістю учасників:  колективний

За тривалістю:   довгостроковий

За ступенем самостійності: дослідницький, творчий

 

Цільова аудиторія: 5-9 класи

Учасники проекту: педагоги,учні,батьки та члени родини,громада.

 

Навчальні предмети,які охоплює даний проект:

  •              Математика
  •              Географія
  •              Основи здоров’я
  •              Історія
  •              Біологія
  •              Інформатика
  •              Економіка
  •              Трудове навчання

 

Термін, необхідний для реалізації проекту : 3 місяці

 

Проблема:

Ключове питання:

Що повинна знати людина, щоб забезпечити собі безбідне існування?

Тематичні питання:

 1. Що таке сімейний бюджет?

2. Які бувають бюджети?

3. Які існують способи заощадження сімейного бюджету  ?

4. Як заощаджують сімейний бюджет у Вашій родині ?

5.  Як заощаджують бюджет в інших країнах, родинах ?

 

 

 

Змістові питання:

1. Чи важливо для сучасної людини вміння робити фінансові та економічні прогнози?

2. Як математичні знання допомагають проводити економічні розрахунки?

3. Навіщо необхідно розподіляти сімейний бюджет?

4.Чому потрібно вчитися заощаджувати фінанси родини ?

5. Як треба планувати своє життя, щоб потреби і можливості співпадали?

6. Якщо навчитися заощаджувати в своїй родині, то зможемо заощаджувати в майбутньому в країні ?

 

Мета проекту:

Пізнавальна:

  •               поглибити , розширити та узагальнити знання учнів по темі :« Бюджет. Доходи та витрати »
  •               закріпити поняття бюджету та його видів, доходів та витрат сім’ї
  •               розглянути основні статті надходжень до сімейного бюджету
  •               класифікувати витрати сім’ї
  •               удосконалити та поглибити  вміння працювати з джерелами інформації, Інтернетом
  •               навчитися оперувати знаннями, які знадобляться у повсякденному житті
  •               закріпити вміння учнів по розв’язанню математичних задач економічного змісту на складання власного бюджету на певний період

Розвиваюча:

  •               розвивати інтерес до навчання та пізнавальної діяльності, уміння чітко

        формулювати та висловлювати власні думки, аналізувати реальні життєві

        ситуації, приймати самостійно аргументовані рішення

  •               розвивати уміння логічно мислити, застосовувати методи аналізу та

        синтезу при вивченні зібраної інформації

  •               розвивати практичні навички планування бюджету родини, уміння 

        застосовувати набуті знання на практиці

  •               дослідити  зв'язок математики з життям та іншими науками
  •               використовувати інформаційні технології для оформлення результатів

        дослідження

Виховна:

  •               виховувати в учнів самостійність, відповідальність за власне життя і здоров’я
  •               виховувати інформаційну культуру учнів, свідоме ставлення учнів до оволодіння знаннями, вміння працювати в команді     

 

 

Практична:

  •               на основі зібраної та опрацьованої інформації, власного практичного

         досвіду створити електронний інформаційний довідник для школярів

        «  Родинний бюджет »

  •               виробити власні рекомендації щодо економії бюджету сім’ї
  •               представити свою роботу на фестивалі проектних робіт: у вигляді

         буклету « Що повинна знати людина, щоб забезпечити собі безбідне

         існування?», презентації « Способи екномії у моїй родині », збірки

         « Задачі домашньої економіки »

  •               провести майстер-клас для громади « Як планувати бюджет родини? »

 

Завдання проекту:

  •               Отримати нові зання з домашньої економіки
  •               Познайомитися з сімейним бюджетом та його структурою
  •               Розрахувати родинний бюджет на визначений термін
  •               Здобувати практичні навички у плануванні сімейного бюджету
  •               Оцінити  виконану роботу

Учні працюють в групах:

  •                   Економісти
  •                   Математики
  •                   Аналітики
  •                   Практики

Завдання для груп :

Економісти

  •            ознайомити учнів з поняттям сімейного бюджету, доходів, витрат сім’ї
  •            розглянути структуру сімейного бюджету, видів бюджету
  •            виробити власні рекомендації щодо економії бюджету сім’ї

Аналітики

  •            провести дослідження бюджетів власних родин
  •            провести анкетування громади “ Доходи та витрати моєї

         родини ”

  •            зібрати та проаналізувати матеріали
  •            систематизувати, представити дані у вигляді схем,таблиць,  

          діаграм

Математики

  •              узагальнити теоретичний матеріал
  •            спираючись на теоретичний матеріал, скласти задачі прикладного

          змісту, провести необхідні обчислення та пояснити хід розв’язку 

 

 

Практики

  •            узагальнити матеріал роботи решти груп , створивши електронний

         довідник « Родинний бюджет »,  буклет « Що повинна знати людина, щоб

         забезпечити собі безбідне існування? » , збірку « Задачі домашньої

         економіки », презентацію « Способи економії у моїй родині »

  •            провести майстер-клас для громади « Як планувати бюджет родини? »

 

Актуалізація проблеми

Багато народів ставить перед собою запитання, як примножити власні статки, як примусити гроші працювати на вас, а не самим працювати, щоб заробити ці гроші на прожиття, як відпочити на березі моря…

Чимало сімей стикаються з проблемою нестачі грошей і неправильного витрачання сімейного бюджету. Справа в тому, що в сімейній економіці немає контролерів. Кожен самостійно розраховує свої грошові кошти і нерідко в цьому випадку витрати перевищують доходи. Доводиться звертатися до родичів, друзів, знайомих з проханнями позичити деяку суму грошей до зарплати. Звичайно, сімейна економіка - наука складна, тим не менш, вчитися розумно витрачати гроші необхідно.

 

Очікувані результати роботи над проектом:

Учні повинні знати:

  •               поняття: бюджет та його види, доходи, витрати, відсоток
  •               правила виконання арифметичних дій
  •               правила знаходження відсотка від числа і числа за його відсотком

Учні повинні вміти:

  •               розв’язувати задачі на обчислення доходів та витрат сім’ї
  •               з’ясовувати вид бюджету
  •               складати власний бюджет на певний період часу
  •               виконувати необхідні математичні розрахунки
  •               застосовувати  правила  визначення  відсотка  від  числа  і  числа  за 

          відсотком  при   розв’язуванні  текстових  задач

  •               заощаджувати кошти
  •               працювати з джерелами інформації, Інтернетом
  •               оперувати знаннями, які знадобляться у повсякденному житті
  •               планувати свою діяльність
  •               захищати проект перед однокласниками
  •               критично мислити
  •               робити виважені висновки
  •               приймати самостійно аргументовані рішення
  •               діяти в команді

Критерії  оцінювання роботи учасників проекту:

  •                   значущість та актуальність проблеми проекту
  •                   доцільність методів дослідження й обробки даних
  •                   активність кожного учасника
  •                   колективний характер рішень
  •                   характер спілкування, взаємодопомоги
  •                   залучення знань з інших предметів
  •                   уміння аргументувати свої висновки
  •                   естетика оформлення презентаційних результатів
  •                   уміння відповідати на запитання опонентів
  •                   презентація проекту
  •                   використання проектних результатів

Етапи реалізації проекту

  •               Підготовчий етап
  •               Етап планування
  •               Дослідницький етап
  •               Презентаційний етап
  •               Оцінно-рефлексивний етап

 

Результати виконання проекту

  •              Довідник « Родинний бюджет»
  •              Буклет « Що повинна знати людина, щоб забезпечити собі безбідне

         існування? »

  •              Презентація « Способи економії у моїй родині »
  •              Збірка « Задачі домашньої економіки »
  •              Майстер-клас для громади « Як планувати бюджет родини? »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку