Навчальний проект
“ Способи економії у моїй родині ”
Паспорт проекту
Навчальний проект “ Способи економії у моїй родині ”
Керівники проекту: вчитель математики
Тип проекту:
За змістом : міжпредметний
За кінцевим результатом: практично – орієнтований
За кількістю учасників: колективний
За тривалістю: довгостроковий
За ступенем самостійності: дослідницький, творчий
Цільова аудиторія: 5-9 класи
Учасники проекту: педагоги,учні,батьки та члени родини,громада.
Навчальні предмети,які охоплює даний проект:
-
Математика
-
Географія
-
Основи здоров’я
-
Історія
-
Біологія
-
Інформатика
-
Економіка
-
Трудове навчання
Термін, необхідний для реалізації проекту : 3 місяці
Проблема:
Ключове питання:
Що повинна знати людина, щоб забезпечити собі безбідне існування?
Тематичні питання:
1. Що таке сімейний бюджет?
2. Які бувають бюджети?
3. Які існують способи заощадження сімейного бюджету ?
4. Як заощаджують сімейний бюджет у Вашій родині ?
5. Як заощаджують бюджет в інших країнах, родинах ?
Змістові питання:
1. Чи важливо для сучасної людини вміння робити фінансові та економічні прогнози?
2. Як математичні знання допомагають проводити економічні розрахунки?
3. Навіщо необхідно розподіляти сімейний бюджет?
4.Чому потрібно вчитися заощаджувати фінанси родини ?
5. Як треба планувати своє життя, щоб потреби і можливості співпадали?
6. Якщо навчитися заощаджувати в своїй родині, то зможемо заощаджувати в майбутньому в країні ?
Мета проекту:
Пізнавальна:
-
поглибити , розширити та узагальнити знання учнів по темі :« Бюджет. Доходи та витрати »
-
закріпити поняття бюджету та його видів, доходів та витрат сім’ї
-
розглянути основні статті надходжень до сімейного бюджету
-
класифікувати витрати сім’ї
-
удосконалити та поглибити вміння працювати з джерелами інформації, Інтернетом
-
навчитися оперувати знаннями, які знадобляться у повсякденному житті
-
закріпити вміння учнів по розв’язанню математичних задач економічного змісту на складання власного бюджету на певний період
Розвиваюча:
-
розвивати інтерес до навчання та пізнавальної діяльності, уміння чітко
формулювати та висловлювати власні думки, аналізувати реальні життєві
ситуації, приймати самостійно аргументовані рішення
-
розвивати уміння логічно мислити, застосовувати методи аналізу та
синтезу при вивченні зібраної інформації
-
розвивати практичні навички планування бюджету родини, уміння
застосовувати набуті знання на практиці
-
дослідити зв'язок математики з життям та іншими науками
-
використовувати інформаційні технології для оформлення результатів
дослідження
Виховна:
-
виховувати в учнів самостійність, відповідальність за власне життя і здоров’я
-
виховувати інформаційну культуру учнів, свідоме ставлення учнів до оволодіння знаннями, вміння працювати в команді
Практична:
-
на основі зібраної та опрацьованої інформації, власного практичного
досвіду створити електронний інформаційний довідник для школярів
« Родинний бюджет »
-
виробити власні рекомендації щодо економії бюджету сім’ї
-
представити свою роботу на фестивалі проектних робіт: у вигляді
буклету « Що повинна знати людина, щоб забезпечити собі безбідне
існування?», презентації « Способи екномії у моїй родині », збірки
« Задачі домашньої економіки »
-
провести майстер-клас для громади « Як планувати бюджет родини? »
Завдання проекту:
-
Отримати нові зання з домашньої економіки
-
Познайомитися з сімейним бюджетом та його структурою
-
Розрахувати родинний бюджет на визначений термін
-
Здобувати практичні навички у плануванні сімейного бюджету
-
Оцінити виконану роботу
Учні працюють в групах:
-
Економісти
-
Математики
-
Аналітики
-
Практики
Завдання для груп :
Економісти
-
ознайомити учнів з поняттям сімейного бюджету, доходів, витрат сім’ї
-
розглянути структуру сімейного бюджету, видів бюджету
-
виробити власні рекомендації щодо економії бюджету сім’ї
Аналітики
-
провести дослідження бюджетів власних родин
-
провести анкетування громади “ Доходи та витрати моєї
родини ”
-
зібрати та проаналізувати матеріали
-
систематизувати, представити дані у вигляді схем,таблиць,
діаграм
Математики
-
узагальнити теоретичний матеріал
-
спираючись на теоретичний матеріал, скласти задачі прикладного
змісту, провести необхідні обчислення та пояснити хід розв’язку
Практики
-
узагальнити матеріал роботи решти груп , створивши електронний
довідник « Родинний бюджет », буклет « Що повинна знати людина, щоб
забезпечити собі безбідне існування? » , збірку « Задачі домашньої
економіки », презентацію « Способи економії у моїй родині »
-
провести майстер-клас для громади « Як планувати бюджет родини? »
Актуалізація проблеми
Багато народів ставить перед собою запитання, як примножити власні статки, як примусити гроші працювати на вас, а не самим працювати, щоб заробити ці гроші на прожиття, як відпочити на березі моря…
Чимало сімей стикаються з проблемою нестачі грошей і неправильного витрачання сімейного бюджету. Справа в тому, що в сімейній економіці немає контролерів. Кожен самостійно розраховує свої грошові кошти і нерідко в цьому випадку витрати перевищують доходи. Доводиться звертатися до родичів, друзів, знайомих з проханнями позичити деяку суму грошей до зарплати. Звичайно, сімейна економіка - наука складна, тим не менш, вчитися розумно витрачати гроші необхідно.
Очікувані результати роботи над проектом:
Учні повинні знати:
-
поняття: бюджет та його види, доходи, витрати, відсоток
-
правила виконання арифметичних дій
-
правила знаходження відсотка від числа і числа за його відсотком
Учні повинні вміти:
-
розв’язувати задачі на обчислення доходів та витрат сім’ї
-
з’ясовувати вид бюджету
-
складати власний бюджет на певний період часу
-
виконувати необхідні математичні розрахунки
-
застосовувати правила визначення відсотка від числа і числа за
відсотком при розв’язуванні текстових задач
-
заощаджувати кошти
-
працювати з джерелами інформації, Інтернетом
-
оперувати знаннями, які знадобляться у повсякденному житті
-
планувати свою діяльність
-
захищати проект перед однокласниками
-
критично мислити
-
робити виважені висновки
-
приймати самостійно аргументовані рішення
-
діяти в команді
Критерії оцінювання роботи учасників проекту:
-
значущість та актуальність проблеми проекту
-
доцільність методів дослідження й обробки даних
-
активність кожного учасника
-
колективний характер рішень
-
характер спілкування, взаємодопомоги
-
залучення знань з інших предметів
-
уміння аргументувати свої висновки
-
естетика оформлення презентаційних результатів
-
уміння відповідати на запитання опонентів
-
презентація проекту
-
використання проектних результатів
Етапи реалізації проекту
-
Підготовчий етап
-
Етап планування
-
Дослідницький етап
-
Презентаційний етап
-
Оцінно-рефлексивний етап
Результати виконання проекту
-
Довідник « Родинний бюджет»
-
Буклет « Що повинна знати людина, щоб забезпечити собі безбідне
існування? »
-
Презентація « Способи економії у моїй родині »
-
Збірка « Задачі домашньої економіки »
-
Майстер-клас для громади « Як планувати бюджет родини? »