24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Робочий зошит до посібника факультативного курсу "Природні ресурси України"

Про матеріал

Робочий зошит учня до посібника «Природні ресурси України» 9 клас (факультативний курс) є допоміжним для вивчення факультативного курсу та спрощує роботу вчителя

Перегляд файлу

Робочий зошит учня «Природні ресурси України» 9 клас

 

Заняття №1

Тема: Предмет, мета і завдання курсу,

історія вивчення

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpgДля чого потрібні знання про природні ресурси України?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033Створення акровіршу до слова Батьківщина:

Б – багата,

А- ……________________

Т - …..________________

К- …..________________

І-…._________________

В-….________________

Щ-…________________

И-…________________

Н-…_________________

А-…_________________

https://yt3.ggpht.com/-0Hzi6A68V6E/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/bzH1h6fCOn8/s900-c-k-no/photo.jpgРобота з картою

  1. Підпишіть на контурній карті (ст.2 ) найбільші міста України
  2. Підпишіть столицю України
  3. Підпишіть країни, які територіально межують з кордонами України
  4. http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033http://korotun.com.ua/e/pres/pr/kont-kart.jpgЗамалюйте червоним штрихом країни, сусідство з якими є найбільш перспективним.
    http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg Закінчіть речення:

Я сьогодні на уроці ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

На наступному уроці хочу дізнатися про ___________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Найбільше запам’яталося ___________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Заняття №2

Тема: «Оцінка довкілля, раціональне і

нераціональне природокористування»

Терміни та визначення: Природокористування,

 ресурсозабезпеченість, екологія

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

 

 

 

Як ви розумієте вислів відомого англійського зоолога Джеральда Даррелла? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

https://yt3.ggpht.com/-0Hzi6A68V6E/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/bzH1h6fCOn8/s900-c-k-no/photo.jpgРобота з картою

  1. Підпишіть на контурній карті (ст. ) найбільші промислові міста України
  2. Позначте червоним штрихом адміністративні області, які найбільше забруднені.

http://sechenovo.omsu-nnov.ru/_data/objects/0003/4895/img.34895.400px-splat.pnghttp://goplaystore.com/image/56a4d4436561f.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033 

Задача №1: Обчисліть показник ресурсозабезпеченості країни кам'яним вугіллям (у роках) за такими даними:

загальні запаси кам'яного вугілля 1,5 млрд тонн,

щорічний видобуток склав 50 млн тонн.

Розв’язання:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача №2: Визначте відсоток забезпечення України власною нафтою, якщо її потреби на рік становлять 50 млн т, а видобуток 4 млн т.

Розв’язання:

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Закінчіть речення:

Я сьогодні на уроці ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

На наступному уроці хочу дізнатися про ___________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Найбільше запам’яталося ___________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Заняття №3

Тема: Класифікація та характеристика,

запаси та родовища, еколого – економічна

оцінка

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

Чи можна вважати Україну багатою на корисні копалини європейською державою? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg Закінчіть речення:

Корині копалини це - ____________________________________________

_________________________________________________________________________

В Україні є всі види мінеральних ресурсів за походженням: ___________________

__________________________________________________________________________

До паливних корисних копалин відносять такі: ________________________________

До рудних корисних копалин відносять: ___________________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033До нерудних корисних копалин відносять: _________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpg

 

 

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033 

 

Задача №1: На скільки років Україна забезпечена залізною рудою, якщо загальні запаси – 25,2 млрд.т., а щорічний видобуток становить 12 млрд. т.?

 Розв’язання: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача №2: Промислові запаси України оцінюються в 48600 млн. тонн. Визначити запаси вугілля Львівсько – Волинського басейну, якщо вони становлять 2,05% від усіх запасів?

Розв’язання: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача №3: Україна забезпечує свої потреби у нафті на 8%. Визначити потреби у цьому виді палива, якщо видобуток нафти становить 4 млн. тонн на рік?

Розв’язання: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpgЗакінчіть речення:

Україна багата на такі природні ресурси_____________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Заняття №4

Практична робота №1

Тема: «Нанесення на контурну карту основних басейнів і родовищ корисних копалин України»

Мета: формування вміння позначати на контурній карті основних басейнів та родовищ корисних копалин України, дотримуючись загальноприйнятих вимог.

Обладнання: карта мінеральних ресурсів України, контурна карта України.

Хід роботи

Інструкція з безпеки життєдіяльності

Згадаємо правила заповнення контурних карт:

а) всі підписи виконуйте чітко, друкованими літерами;

 б) моря, затоки, острови, канали підписуйте вздовж паралелей, або посередині даних територій;

в) протоки, підводні хребти і підняття, глибоководні жалоби підписуйте вздовж розташування даних територій;

г) океанічні течії позначайте червоними (теплі течії) і синіми (холодні течії) стрілочками та підписуйте їх назви відповідними кольорами;

ґ) якщо назва географічного об’єкта не вміщується на контурній карті, то в цьому місці напишіть цифру, а в легенді карти поясніть, який географічний об’єкт позначено цією цифрою.

http://lib.exdat.com/tw_files2/urls_4/43/d-42597/42597_html_2d6ce4a5.jpg

 

 

 

 

https://yt3.ggpht.com/-0Hzi6A68V6E/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/bzH1h6fCOn8/s900-c-k-no/photo.jpgЗавдання 1. Нанесіть на контурну карту:

  1. Дніпровський буровугільний басейн;
  2. Донецький кам’яновугільний басейн;
  3. Львівсько-Волинський кам’яновугільний басейн;

https://yt3.ggpht.com/-0Hzi6A68V6E/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/bzH1h6fCOn8/s900-c-k-no/photo.jpg

Завдання 2: Нанесіть на контурну карту:

  1. Причорноморсько – кримську нафтогазоносну область;
  2. Волино – Подільську нафтогазоносну область;

https://yt3.ggpht.com/-0Hzi6A68V6E/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/bzH1h6fCOn8/s900-c-k-no/photo.jpg

Завдання 3: Нанесіть на контурну карту основні регіони та родовища видобутку горючих сланців. (Черкаська і Кіровоградська область)

https://yt3.ggpht.com/-0Hzi6A68V6E/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/bzH1h6fCOn8/s900-c-k-no/photo.jpg

Завдання 4: Нанесіть на контурну карту основні райони та родовища  видобутку торфу (Київська область)

 

 

Висновок: Охарактеризуйте закономірності розміщення корисних копалин території України.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вкажіть чому корисні копалини розміщені так нерівномірно? _____________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Поясніть, як змінилось би розташування корисних копалин, якби територія України розташовувалася в таких самих широтах, але в південній півкулі? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

http://uchni.com.ua/pars_docs/refs/57/56068/56068_html_e20570.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття №5

Тема:  Основні елементи клімату 

http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpghttp://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

 

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Доповніть речення:

  •  Україна розміщена в ___________________ поясі;
  • Клімат України ________________________________;
  • Проте на Південному березі Криму клімат _______________________________________________________________;
  • В Закарпатті клімат _____________, з теплою малосніжною_______________і дощовим _______________).

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

 

 

 

 

  1. _________________________________________________
  2. _________________________________________________
  3. _________________________________________________
  4. _________________________________________________
  5. _________________________________________________

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

Закінчіть речення:

Я сьогодні на уроці ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

На наступному уроці хочу дізнатися про ___________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Найбільше запам’яталося ___________________________________________________

http://sechenovo.omsu-nnov.ru/_data/objects/0003/4895/img.34895.400px-splat.png____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття №6

Тема:  Кліматичне районування

Терміни: клімат, погода,

http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpgкліматичне районування, вісь Воєйкова

 

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

Пояс

Коротка характеристика

Область

Під область

Помірний пояс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

Класифікація Кеппена _____________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Класифікація Берга    _____________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Класифікація Докучаєва ___________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Класифікація Алісова  _____________________________________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg 

 

 

 

 

 

 

Заняття №7

Тема:  Поверхневі води, ріки,

їх класифікація, режим живлення

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

 

 

http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpgЯк ви розумієте вислів Бориса Харчука? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033http://sechenovo.omsu-nnov.ru/_data/objects/0003/4895/img.34895.400px-splat.png

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

 

 

 

 

 

 Україні багато річок. Більшість з них відносяться до басейну _______________________________ та морів, і лише річки __________________ та належать до басейну Балтійського моря. Річкова сітка нерівномірна: вона густіша на __________________ країни і ____________ на півдні країни. Річки в Україні поділяються на ______________ та ______________ . Річки тісно пов’язані з рельєфом і ______________ . ______________ визначає напрям течії, падіння і _____________ річки. А клімат визначає _____________ і ____________ . У річок України переважає мішане живлення. Найбільша річка України –____________(Славутич, Борисфен).

http://te.zavantag.com/tw_files2/urls_7/17/d-16273/7z-docs/4_html_md68b74f.jpghttps://yt3.ggpht.com/-0Hzi6A68V6E/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/bzH1h6fCOn8/s900-c-k-no/photo.jpg

Заняття №8

Тема:  Озера, болота

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

1.Ця водна артерія є другою за протяжністю річкою Європи, яка у нижній частині протягом 175 км є природним кордоном. Бере початок у Німеччині і тече через десять країн Європи ___________________________________________________________.

2.Ця річка протікає у західній частині України. Вона бере початок на північно - східних схилах Українських Карпат на висоті близько 1000м та має назву родом із відомої легенди.  ________________________________________________________

3.Вона є досить великою водною артерією, що протікає паралельно Дніпру. Вона бере початок на Подільській височині, протікає в північно – східному напрямку між Подільською та Придніпровською височинами. Це найголовніша річка південної України.  _______________________________________________________________.

 

 

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

 

 

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

 

Найвисокогірніше озеро України _______________________________

Найбільше озеро України _____________________________________

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpgНайглибше озеро України ____________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

 

 

  1. _______________________________________________________________
  2. ________________________________________________________________
  3. ________________________________________________________________

 

 

Заняття №9

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033Тема :  Категорії земель

Терміни: грунт, земельний фонд,

земельні ресурси, заповідник

 

 

  • Що таке грунт і чим він відрізняється від землі?_________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________
  •  Від яких факторів залежить характер грунту на тій чи іншій території?_____________________________________________________________________________________________________________________________
  • Який український вчений вивчав грунти?_______________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://works.doklad.ru/images/pMlTWEC1Q5E/m5661b5aa.jpghttps://yt3.ggpht.com/-0Hzi6A68V6E/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/bzH1h6fCOn8/s900-c-k-no/photo.jpg

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg Закінчіть речення:

Я сьогодні на уроці ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

На наступному уроці хочу дізнатися про ___________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Найбільше запам’яталося ___________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Заняття №10

Тема :  Структура земельного фонду України

Терміни: грунт, земельний фонд, земельні ресурси, заповідник

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

  • _____________________;
  • _____________________;
  • _____________________;
  • _____________________;
  • _____________________;

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

 

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

 

  Приридокористування – це сукупність заходів, які направлені на ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Природокористування буває двох типів: _______________________________________

__________________________________________________________________________.

http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpg

 

 

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

 

 

  • ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;
  • ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;
  • _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;
  • _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;
  • _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

 

Заняття №11

Тема:  Склад і систематизація рослинних

ресурсів. Зелена і Червона книги України

Терміни: ендеміки, релікти

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

Ендеміки - _________________________________________________________________

__________________________________________________________________________;

Релікти - __________________________________________________________________

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg__________________________________________________________________________.

 

 

Тип

Вид

Географічне положення

Рослинність

 

 

Ліси

 

Хвойні

Українські Карпати

Ялина, сосна

 

 

 

 

 

 

Степи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Луки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Болота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpg

 

 

 

0 – зниклі, наприклад: ______________________________________________________;

І – зникаючі, наприклад: ____________________________________________________;

ІІ – вразливі, наприклад: ____________________________________________________;

ІІІ – рідкісні, наприклад: ____________________________________________________;

ІУ – невизначені, наприклад: ________________________________________________;

У – недостатньо відомі, наприклад: ___________________________________________;

УІ – відновлені, наприклад: __________________________________________________.

https://yt3.ggpht.com/-0Hzi6A68V6E/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/bzH1h6fCOn8/s900-c-k-no/photo.jpg

http://twidler.ru/Content/Images/geografiya/15/38786/35.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття №12

Тема:  Критерії класифікації тваринного

світу  України

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpgТерміни: ендеміки, релікти

 

Регіон – зона

Тварини

Птахи

Зона мішаних лісів

 

 

 

 

Степова зона

 

 

 

 

Узбережжя Чорного і Азовського морів

 

 

 

Карпатська зона

 

 

 

 

Долинно – річкова зона

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpg

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

Занесені до Червоної книги України __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033Занесені до Зеленої книги України ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття №13

Тема: Зоогеографічне районування

Терміни: зоогеографічні округи

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

Назвіть тварин, які мешкають на території області ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Які тварини зовсім перестали мешкати на території України ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpgБільша частина території держави за біографічним районуванням належить до Європейської під області Голарктичної області; тільки Кримські гори та південне узбережжя Криму відносять до Середземноморської під області. На території України виділяють 3 зоогеографічних округи – Поліський, Український лісостеповий та Український степовий, що лежать в рамках відповідних фізико-географічних зон та три поза зональних зоогеографічних округи – Азово - Чорноморський прибережний, Кримський гірський та Карпатський гірський.

 

 

Назва округу

Тварини

Птахи

Поліський зоогеографічний округ

 

 

 

 

Український лісостеповий зоогеографічний округ

Український степовий зоогеографічний округ

 

 

 

Український Карпатський гірський зоогеографічний округ

 

 

 

Кримський гірський зоогеографічний округ

 

 

 

Азово – Чорноморський зоогеографічний округ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

Закінчіть речення:  

Я сьогодні на уроці ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

На наступному уроці хочу дізнатися про ___________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Найбільше запам’яталося ___________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Заняття №14

Тема: Мисливство 

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033Терміни: браконьєрство, мисливство

 

Мисливство в Україні мало давні традиції та здійснювалося з метою:

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

 

Мисливство – це _________________________________________________________

________________________________________________________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033________________________________________________________________________

 

Терміни полювання встановлюють державою з урахуванням таких чинників:

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033

Браконєрство – це _________________________________________________________

________________________________________________________________________

http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpg________________________________________________________________________

 

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpgЗакінчіть речення:  

Я сьогодні на уроці ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

На наступному уроці хочу дізнатися про ___________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Найбільше запам’яталося ___________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Заняття №15

Тема: Рибальство. Рибні ресурси України 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpgТерміни: браконьєрство, мисливство

 

Початок XXI століття ознаменувався зменшенням уловів риби у природних і природно-технічних водоймах України: тільки у каскаді дніпровських водосховищ воно досягло трикратного рівня, в українській частині Дунаю - двократного, в Азовському морі - більш ніж десятикратного. Поясніть причини зменшення уловів риби в Україні.

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Рибальство – це _________________________________________________________

________________________________________________________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033________________________________________________________________________

 

Води України мають близько _____ видів риб: 110 у річках, 180 — у морі.  Серед рік України основне рибогосподарство значення мають ____________(з його приток — головне Прип'ять і Десна), нижній Дунай, менше Дністер, Південний ____ і Сіверський _______. У сточищі Дніпра налічується 66 видів риб (у пригирловій частині); основними промисловими видами є: ______________________________________________________________________.

Озерне господарство зосереджене переважно на території ______________ й у заплаві нижньої течії Дунаю. На Поліссі є 268 озер загальною площею 16 000 га; у них є 32 види риб, у тому числі: ____________________________________________________.

Найінтенсивнішою формою рибного господарства є _______________. Ставковий фонд України становить лише близько 170 000 га водної площі.  Основним об'єктом тепловодного ставкового рибного господарства є ________________________________________________.

http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpg

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpg

 

 

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpgГоловними центрами рибної промисловості та рибоконцервного виробництва зосереджене на узбережжі Чорного і Азовського морів і над Дніпром. Основними  центрами є: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Закінчіть речення:  

Я сьогодні на уроці _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Найбільше запам’яталося ___________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Заняття №16

Тема: Комплексне районування території України як основа регіонального природокористування  

http://sharoduev.ru/upload/iblock/6e0/1432021847_dvbvd6e_wga.jpgТерміни: одиниці фізико – географічного районування, природокористування

 

ПТК — це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ландшафтна карта — це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Природний ландшафт — це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Антропогенний ландшафт — це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

В межах території України розрізняють класи ландшафтів ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033В межах класів ландшафтів виділяються ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Фізико – географічне районування  - це ______________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Фізико – географічна країна – це ____________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Фізико – географічна зона – це _____________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Фізико – географічна провінція – це _________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Фізико – географічна область – це ___________________________________________

http://thumbs.dreamstime.com/x/%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C-%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B8-14381123.jpg____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

  1. КОНТИНЕНТ
    2. СУБКОНТИНЕНТ
    3. ФІЗИКО-ГЕОГРАФІЧНА КРАЇНА
    4. ФІЗИКО-ГЕОГРАФІЧНА (ПРИРОДНА) ЗОНА
    5. ФІЗИКО-ГЕОРГАФІЧНА ПІДЗОНА
    6. ФІЗИКО-ГЕОГРАФІЧНА ПРОВІНЦІЯ
    7. ФІЗИКО-ГЕОГРАФІЧНА ОБЛАСТЬ
    8. ФІЗИКО-ГЕОГРАФІЧНИЙ РАЙОН 

https://yt3.ggpht.com/-0Hzi6A68V6E/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/bzH1h6fCOn8/s900-c-k-no/photo.jpghttp://vidminnyk.com/images/07_geo/images4657images_143_fmt3.jpeg______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Заняття №17

Практична робота №2

Тема: «Складання порівняльної характеристики природних умов північно – степової підзони, середньо степової і сухосте пової підзони»

Мета: формування вміння порівнювати природні умови підзон України, давати характеристику підзонам України.

Обладнання: карта фізико – географічного районування України, контурна карта України.

Хід роботи

http://kup.pinsk.edu.by/ru/sm.aspx?guid=18033Інструкція з безпеки життєдіяльності

 

 

ПЛАН – ХАРАКТЕРИСТИКА

Північностепова підзона

Середньо степова підзона

Сухостепова підзона

Фізико – географічне положення

 

 

 

 

 

Тектонічні структури

 

 

 

 

 

Рельєф і корисні копалини

 

 

 

 

 

Клімат

 

 

 

 

 

Внутрішні води

 

 

 

 

 

Ґрунти

 

 

 

 

 

Рослинний і тваринний світ

 

 

 

 

 

Природоохоронні території

 

 

 

 

 

 

Висновок:  Вкажіть різницю в природних умовах підзон України ________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вкажіть, для якої підзони є характерним бідний рослинний і тваринний світ і з чим це пов’язано? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

1

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку