Практичне заняття №1 Дата _____________
Тема : Вивчення основних законодавчих документів, спрямованих на підвищення племінних і продуктивних якостей тварин,підвищення економічності та конкурентноспроможності різних видів галузей тваринництва.
Мета : Ознайомлення студентів з основними законодавчими документами які спрямовані на підвищення племінних та продуктивних якостей сільськогосподарських тварин, а також можуть ефективно сприяти підвищенню економічного потенціалу господарств різного напрямку продуктивності.
Хід роботи
Завдання № 1
Ознайомитись самостійно з базовими термінами, що таке Зоотехнічний та Племінний облік, записати визначення до зошиту, запам’ятати та вільно володіти ними!
Інформація розміщена за посиланням http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/2119/1/Zootekhnichnyy_oblik_ta_avtomatyzovani_systemy_upravlinnya_u_tvarynnytstvi.pdf на сторінці 6 , або для більшої зручності від скануйте за допомогою мобільного гаджету даний QR-код та опрацюйте інформацію самостійно.
Племінний облік це : ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зоотехнічний облік це : ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання № 2
Ознайомитися з формами виробничого та племінного обліку в тваринництві, заповнити зразки документів результати записати в зошит за нижче поданим зразком, але при цьому обрати лише один вид с-г. тварин з яким працюємо при заповненні всіх форм зоотехнічного обліку. Детальна інформація для правильності заповнення завдання розміщується в Таблиці №1, користуємось QR-кодами за тим же принципом, що і в попередньому завданні.
Таблиця №1
Вид с-г. господарств |
Посилання |
QR -код |
Свинарство |
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0805730-11#Text
|
|
Скотарство
|
||
Вівчарство |
||
Хутрове звірівництво |
||
Птахівництво |
||
Бджолярство |
||
Конярство |
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/REG8314.html
|
|
Козівництво |
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0341-18#Text
|
|
Послідовність заповнення форм:
Документ що засвідчує племінну тварину
1_______________________________________________________________________________________________________________________________________
2_______________________________________________________________________________________________________________________________________
3_______________________________________________________________________________________________________________________________________
4_______________________________________________________________________________________________________________________________________
5_______________________________________________________________________________________________________________________________________
6_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Документ з обліку племінного молодняку
1_______________________________________________________________________________________________________________________________________
2_______________________________________________________________________________________________________________________________________
3_______________________________________________________________________________________________________________________________________
4____________________________________________________________________
5_______________________________________________________________________________________________________________________________________
6_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Документ з обліку продукції
1_______________________________________________________________________________________________________________________________________
2_______________________________________________________________________________________________________________________________________
3_______________________________________________________________________________________________________________________________________
4_______________________________________________________________________________________________________________________________________
5_______________________________________________________________________________________________________________________________________
6_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________ __________________
(Результат оцінювання) (Підпис викладача)
Практичне заняття №2 Дата _____________
Тема: Вивчення основних зоотехнічних термінів, які широко застосовуються у тваринництві.
Мета : Ознайомлення студентів з основними зоотехнічними термінами, що застосовуються у сільськомугосподарстві.
Хід роботи
Завдання № 1
Записати в зошит значення наступних зоотехнічних термінів від сканувавши коди та переглянувши інформацію, що в них міститься:
Зоотехнія це : ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зоотехнік і зооінженер це:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%BE%D0%BE%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%8F
Тваринництво
це :_____________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Скотарство це :________________________________________________________________________________________________________________________________________
Вівчарство це :________________________________________________________________________________________________________________________________________
Свинарство це :________________________________________________________________________________________________________________________________________
Козівництво це :________________________________________________________________________________________________________________________________________
Конярство це :________________________________________________________________________________________________________________________________________
Кролівництво це :________________________________________________________________________________________________________________________________________
Звірівництво це :________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://uk.wikipedia.org/wiki/Тваринництво
Екстер’єр с-г. тварин це :___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Інтер’єр с-г. тварин це :___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://revolution.allbest.ru/agriculture/00264815_0.html
Ріст тварин це
:__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Розвиток тварин це
:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Конституція с-г. тварин це
:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://tehngaluzy.wordpress.com/2013/02/04/поняття-про-ріст-розвиток-та-методи-їх/
Імбридинг це
:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://www.jnsm.com.ua/cgi-bin/u/book/sis.pl?Qry=%B2%ED%E1%F0%E8%E4%E8%ED%E3
Лінія це
:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Родина це
:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Відріддя це
:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://buklib.net/books/34133/
Порода це
:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Заводський тип це
:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Внутрішньопородний тип це
:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://uk.wikipedia.org/wiki/Порода_тварин
Чистопородне схрещування це
:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Схрещування у тваринництві це :____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Гібридизація це
:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://uk.wikipedia.org/wiki/Живлення
Вагітністю у тварин називають
:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Мічення тварин це
:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Моціон тварин це
:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Нагул тварин це
:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://leksika.com.ua/11370614/ure/vagitnist_tvarin
Живлення у тваринництві це
:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Нормована годівля це
:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Раціон це
:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ https://buklib.net/books/34155/
Завдання №2
Вибрати з таблиці № 2 « Тривалість вагітності у різних тварин» та записати до таблиці середню тривалість їх вагітності, опрацювати та вільно володіти матеріалом.
Таблиця №2
http://mapme.club/poradi/15050-video-termini-vagitnosti-u-riznikh-tvarin.html
Висновок:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________ __________________
(Результат оцінювання) (Підпис викладача)
Практичне заняття № 3 Дата _____________
Тема : Вивчення правил поведінки та дотримання техніки безпеки при догляді за сільськогосподарськими тваринами на спеціалізованих фермах та технологічним обладнанням на виробництві.
Мета : Ознайомлення студентів з технікою безпеки та правилами поведінки під час роботи з тваринами та технологічним обладнанням, що використовується на виробництві, спеціалізованих фермах.
Хід роботи
Завдання № 1.
Ознайомитись за допомогою сканування QR-кодів з типовою інструкцією по охороні праці під час догляду за сільськогосподарськими тваринами та правилами поведінки з ними на спеціалізованих фермах. Заповнити таблицю
№ 3 «Техніка безпеки при роботі з тваринами».
http://vivci.kardash.com.ua/instrukcia ochorona praci.htm
https://vuzlit.ru/1190723/ohorona_pratsi_tehnika_bezpeki_ekologichna_bezpeka
https://osau.edu.uДо роботи на машинах і механізмахa/wp-content/uploads/2020/05/2.1.6.3.-Metod_vkaz_Perspekt_tehnol_zvirivnytstva.pdf
Таблиця №3 «Техніка безпеки при роботі з тваринами»
№ п/п |
Вид сільськогосподарських тварин |
Що дозволяється робити під час догляду за с-г. тваринами |
Категорично забороняється під час догляду за с-г. тваринами |
|
Бугаї-плідники
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
Свині
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
|
Вівці та кози
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
Коні
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
Велика рогата худоба
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
Бджоли
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
Птиця
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
Хутрових звірів
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Завдання №2
1. Ознайомитись з основними загальними вимогами безпеки до обслуговуючого персоналу, виробничих процесів та виробничого обладнання, машин і механізмів за допомогою нижче наведеної інструкції.
2. Відсканувати QR-код та самостійно ознайомитись з категоріями знаків безпеки згідно ДСТУ EN ISO 7010:2019, які широко застосовуються на виробництві.
Технічні засоби безпеки до працівників, що обслуговують виробничі процеси в тваринництві і птахівництві, пред’являють відповідні вимоги, зумовлені особливостями їх праці. До роботи необхідно допуськати осіб фізично здорових, які пройшли медичний огляд, досконало знають виробничі процеси, свої обов’язки, мають глибокі теоретичні знання з охорони праці, проінструктовані про засоби особистої гігієни, про правила поводження з тваринами взагалі і заразнохворими особливо, і які досконало володіють навичками і безпечними методами праці.
Машини, механізми і обладнання необхідно розміщувати відповідно до проекту, суворо дотримуватись при цьому передбачену СНіП-ми ширину транспортних проїздів і технологічних проходів; машини необхідно встановлювати на міцні фундаменти, основи або станини, ретельно перевіряти та закріплювати. Після установки необхідно перевірити технічний стан кожної машини, усунути виявлені несправності, випробувати спочатку їх роботу на холостому ходу, а потім під навантаженням.
При обслуговуванні машин і обладнання одночасно декількома особами призначається старший, який несе відповідальність за їх безпеку. У місцях установки машин, механізмів і обладнання повинні бути вивішені правила безпеки праці (інструкції з охорони праці), особистої гігієни і надання першої долікарняної допомоги потерпілим.
При організації і виконанні технологічних процесів необхідно передбачати:
–усунення безпосереднього контакту працівників з початковим матеріалом і відходами виробництва, які можуть спричиняти небезпечну та шкідливу дію;
– комплексну автоматизацію і механізацію при наявності небезпечних та шкідливих виробничих факторів;
– систему контролю й управління технологічним процесом, яка забезпечує захист працівників і аварійне відключення виробничого обладнання;
– своєчасне видалення і знешкодження відходів виробництва, які є джерелом небезпечних і шкідливих виробничих факторів.
Безпека стаціонарного виробничого процесу забезпечується правильним розміщенням обладнання і раціональною організацією робочих місць. Відстань між одиницями обладнання, а також між обладнанням і стінами повинна відповідати діючим нормам і правилам. Потенційно небезпечне обладнання необхідно встановлювати в ізольованих приміщеннях. Вимогами безпеки до виробничого обладнання, машин і механізмів з точки зору охорони праці є: безпечність для здоров’я і життя людей, надійність і зручність в експлуатації.
Особливо важливе значення в забезпечені безпеки має міцність конструктивних елементів. Щоб запобігти можливому перевантаженню окремих деталей, потенційно небезпечні блоки забезпечують запобіжними пристроями, які спрацьовують при виході параметрів, що контролюються (зусилля, крутного моменту, температури, тиску тощо) за допустимі межі.
Рухомі частини обладнання і ті що обертаються, якщо вони являються джерелом небезпеки, повинні бути огороджені, або встановлені інші засоби захисту, якщо вони не можуть бути огороджені внаслідок їх функціонального призначення. Елементи конструкцій не повинні мати гострих кутів, країв і поверхонь з нерівностями, які можуть викликати небезпеку при експлуатації обладнання. Якщо обслуговування обладнання пов’язане з переміщенням обслуговуючого персоналу, то необхідно мати безпечні й зручні по конструкції і розмірах проходи і пристосування для проведення робіт (робочі майданчики, драбини тощо).
Обладнання, яке приводиться в дію електричним струмом, забезпечують приладами для захисту від ураження електричним струмом, які спрацьовують навіть у випадку неправильних або хибних дій обслуговуючого персоналу. Для цього застосовують блокуючі пристрої. Конструкція обладнання повинна включати можливість накопичення зарядів статичної електрики в небезпечних кількостях.
Органи управління розміщують таким чином, щоб враховувались послідовність і частота їх використання, а також легкість і зручність управління. https://zakon.isu.net.ua/sites/default/files/normdocs/dstu_en_iso_7010_2019.pdf
Органи аварійного вимикання (кнопки, важелі тощо) розміщують на обладнанні таким чином, щоб вони були легко видимі і доступні. Значно полегшують виконання цієї вимоги знаки розташування органів аварійного вимикання, написи про їх призначення і фарбування їх у червоний колір.
Завдання № 3
Замалювати зображення на відповідних категоріях знаків їх безпечності, що знаходяться в Таблиці № 4 «Звід усіх знаків» та описати про що саме вони інформують. Детальна інформація для ознайомлення знаходиться в QR-коді вище.
Таблиця 4 «Звід усіх знаків»
№ п/п |
Категорії |
||||
E |
F |
M |
P |
W |
|
Знаки, що вказують на маршрут евакуації, місце розташування обладнання безпеки або об’єкта безпеки, або дію безпеки (знаки умов безпеки) |
Знаки пожежного обладнання |
Знаки обов’язкової дії |
Знаки заборони |
Попереджувальні знаки |
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновок:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________ __________________
(Результат оцінювання) (Підпис викладача)
Практичне заняття № 4 - 5 Дата _____________
Тема : Ознайомлення з технологією виробництва продукції тваринництва сільськогосподарських підприємств.
Мета : Ознайомити студентів з технологією виробництва продукції тваринництва с-г. підприємств та основними напрямами розвитку тваринництва на сучасному етапі.
Хід роботи
Завдання № 1.
Уважно перегляньте відео яке розміщено в QR-коді нижче та дайте відповіді на контрольні запитання.
Контрольні запитання.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Відповідно до вище вказаних відповідей, заповнити схему за зразком, що розміщений нижче.
ТВАРИННИЦТВО
галузь
продукти
с-г. тварин
кінцеві
продукти
харчування
Завдання № 3.
Прочитати та запам’ятати визначення, вільно ними володіти під час усного опитування.
Напрями розвитку тваринництва на сучасному етапі:
- спеціалізація та концентрація виробництва;
-комплексна механізація, автоматизація технологічних процесів, застосування промислових роботів;
- переведення виробництва продукції тваринництва на промислову основу (індустріалізація).
Спеціалізація – це створення відокремлених галузей і підприємств або окремих виробничих підрозділів у середині підприємств чи об’єднань для випуску однорідної продукції.
Спеціалізація тваринництва може бути реалізована на трьох рівнях:
- внутрішньогосподарському;
- міжгосподарському;
- галузевому.
Концентрація тваринництва – це збільшення поголів’я та виходу продукції у межах одного об’єкта виробництва (ферма, підприємство, товариство), об’єднання (агрохолдинга).
Комплексна механізація виробничих процесів – це такий рівень технічного оснащення виробництва, за якого всі технологічні операції й процеси виконуються за допомогою машин.
Автоматизація – застосування методів і засобів автоматики для перетворення неавтоматичних процесів, машин, цехів в автоматичні.
Необхідною умовою автоматизації є механізація – застосування машин і механізмів, що замінюють м’язову працю людини.
Роботизація – розвиток автоматизації виробництва на основі застосування роботів, що став можливим завдяки досягненням сучасної мікроелектроніки.
Переведення тваринництва на промислову основу (індустріалізація) – це створення промислових тваринницьких комплексів, тобто спеціалізованих підприємств з високим рівнем концентрації виробництва, комплексною механізацією і автоматизацією виробничих процесів.
Для промислових тваринницьких підприємств характерні принципи ритмічності, потоковості, стандартизації й типізації рішень та підходів.
Ритмічність виробництва – це випуск у рівні проміжки часу рівних кількостей продукції.
Принцип потоковості означає послідовність розміщення підрозділів, приміщень, машин і обладнання, а також виконання процесів та операцій за ходом технології виробництва, узгодження їх між собою за часом і обсягами роботи.
Принцип стандартизації і типізації рішень та підходів передбачає однорідність тварин, однотипність способів утримання й годівлі, використання стандартних машин одного типу для механізації різних технологічних процесів.
Висновок:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________ __________________
(Результат оцінювання) (Підпис викладача)
Практичне заняття № 6 - 7 Дата _____________
Тема : Ознайомлення з технологією переробки , виготовленням та отриманням кінцевої продукції, для використання її в харчуванні людини.
Мета : Ознайомити студентів з технологією переробки продукції тваринництва та отримання кінцевих продуктів харчування та технологічними процесами, що широко застосовуються в промисловості.
Хід роботи
Завдання
Відскануйте QR- коди та перегляньте інформацію, що вкладена до матеріалів.
1. Ознайомтесь та опишіть специфіку основних методів переробки та виготовлення продуктів, які можна отримати завдяки молочному скотарству.
https://junkstore.com.ua/pererobka-moloka-tehnologija-virobnictva-moloka/
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Ознайомтесь та опишіть специфіку основних методів виготовлення м’ясних виробів, які можна отримати завдяки галузі свинарства та м’ясній промисловості.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Ознайомтесь та опишіть специфіку новітніх технологій в отриманні продукції бджолярства в домашніх умовах.
http://bee-home.ru/ua/bdzhil-nytstvo/promyslova-tehnologiya-u-bdzhil-nytstvi.html
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Ознайомтесь та опишіть специфіку новітніх технологій в отриманні якісних яєць на промисловій основі та м’яса бройлерів.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Ознайомтесь та коротко опишіть технологічні процеси по переробці рибної сировини.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________ __________________
(Результат оцінювання) (Підпис викладача)
Практичне заняття № 8 Дата _____________
Тема : Специфіка написанням та підготовкою рефератів і курсових робіт з окремих дисциплін та їх оформлення і захист.
Мета : Ознайомлення з специфікою написанням та підготовкою рефератів і курсових робіт з окремих дисциплін та їх оформлення і захист.
Хід роботи
Завдання №1
Ознайомитись з методичними вказівками щодо правильної підготовки та написання реферату нижче по тексту та в текстовому документі,що розміщений в QR- коді.
Реферат одна з основних науково-дослідних робіт студентів.
Реферат (лат.):
1) доповідь на встановлену тему, що містить огляд відповідних літературних та інших джерел;
2) виклад змісту наукової роботи, книги, статті.
У навчальній практиці реферат розглядається, як правило, у першому значенні. Тематика рефератів зазвичай визначається викладачем, але студент може проявляти і свою ініціативу.
Розрізняють декілька видів рефератів:
- літературний (оглядовий),
- методичний,
- інформаційний,
- бібліографічний,
- полемічний і ін.
Структура реферату повинна включати наступні складові частини і розділи:
1. Титульний аркуш.
2. Зміст.
3. Вступ.
4. Основний зміст.
5. Висновки.
6. Список використаних джерел.
7. Додатки (якщо є).
Титульний аркуш. Робота починається з титульного аркуша, на якому зазначаються назва вузу, факультету та кафедри, на якій виконано роботу, прізвище, ім'я та по батькові студента, курс і група, назва і вид роботи (реферат), дані про наукового керівника, місто і рік виконання роботи. Рис.1
Зміст - це наочна схема, перелік всіх без винятку заголовків роботи із зазначенням сторінок. Заголовки повинні бути написані так, щоб за розташуванням можна було судити про їх співвідношення між собою за значимістю (глави, розділи, параграфи і т.п.). Рис.2
Вступ.
Обґрунтування вибору теми:
- Актуальність, зв'язок із сьогоденням, значущість у майбутньому; - Нові, сучасні підходи до вирішення проблеми;
- Наявність суперечливих точок зору на проблему в науці і бажання в них розібратися;
- Протилежність побутових уявлень і наукових даних про досліджувані факти;
- Особисті мотиви і обставини виникнення інтересу до даної теми; - Мета і значимість теми.
Основний зміст:
- Сутність проблеми або виклад об'єктивних наукових відомостей по темі реферату;
- Критичний огляд джерел;
- Власні версії, відомості, оцінки.
Висновки:
- Основні висновки;
- Результати та особиста значущість виконаної роботи; перспективи продовження роботи над темою.
Список використаних джерел. У списку літератури дається перелік використаної літератури в алфавітному порядку з повним бібліографічним описом джерел та нумерацією по порядку. При цьому в нього включається лише та література, на яку було зроблено посилання в тексті або витримки, з якої вони цитувалися. Спочатку перераховується література російською мовою, потім на іноземній.
Додатки. У додатки включається другорядний матеріал, наприклад анкети, первинні результати вимірювань, схеми приладів і т.п.
Вимоги до оформлення текстового матеріалу
Реферат повинен бути у друкованому вигляді через 1,5 інтервалу на одній стороні стандартного аркуша А4 210x297 мм з дотриманням таких розмірів полів: верхнє і нижнє - 20 мм, праве - 10 мм, ліве - 30 мм. Кожен рядок повинен містити не більше 60-65 знаків, включаючи інтервали, шрифт - 14.
Обсяг реферату не повинен перевищувати 30 і бути не менше 12 сторінок друкованого тексту.
Номери сторінок вказуються у правому верхньому куті без крапок і літерних знаків. Кожна сторінка нумерується. Першою сторінкою вважається титульний аркуш (нумерація на ній не ставиться), другий - зміст.
Назви основних розділів пишуться прописними буквами, а підрозділів - малими.
Заголовки даються по центру і зверху і знизу відокремлюються від основного тексту трьома інтервалами; крапки в кінці заголовків і підзаголовків не ставляться.
Текст повинен ділитися на абзаци, якими виділяються відносно відокремлені за змістом частини. Кожен абзац починається з нового рядка, відступ 5 друкованих знаків.
Оформлення посилань на джерела.
Зв'язок списку літератури з текстом здійснюється за допомогою посилань, для нумерації яких використовуються арабські цифри. Постранічний варіант: у нижній частині сторінки (під основним текстом) під відповідним номером виноски вказуються вихідні дані джерела . Внутрістранічний варіант: у тексті роботи після наведеної цитати в дужках вказується номер джерела за бібліографічним списком та номера використаних сторінок.
Як правило, при підготовці реферату використовуються такі групи джерел: словники, довідники, монографії, збірники, наукові доповіді на конференціях, симпозіумах, енциклопедії і т.д.; газетні та журнальні статті, в яких наводяться нові дані науки і фактологічний матеріал. У міру вивчення літератури на окремих аркушах робляться короткі виписки найбільш важливих положень, потім вони розподіляються з питань плану. Дуже важливо, щоб було розкрито основний зміст кожного підпитання і всього питання в цілому.
Після того, як реферат готовий, необхідно уважно його прочитати, зробивши необхідні доповнення і поправки, усунути повторення думок, виправити текст.
Оформлення реферату доцільніше виконувати на комп'ютері з використанням сучасних текстових і графічних редакторів, електронних таблиць. Для здачі реферату, потрібно кожну сторінку з текстом помістити до файлу та зформувати його склавши за порядковим номером сторінок в одноразову папку швидко-зшивач з прозорою обгорткою.
Бібліографічний опис науково-методичної літератури в списку
У список літератури входять різні джерела, опис яких має свою специфіку.
Захист роботи
Реферат студент захищає у присутності навчальної групи. доповідь повинна бути змістовною і тривати 5 хвилин.
У доповіді необхідно:
- назвати тему роботи, показати її актуальність та значущість;
- сформулювати основну мету і завдання дослідження;
- стисло розкрити зміст структури роботи;
- доповісти про результати роботи, зроблені висновки і внесені пропозиції.
Після доповіді студент відповідає на запитання викладача та присутніх. Під час захисту оцінюються: якість виконаної студентом роботи, рівень знань і набутих навичок щодо висвітленої теми, вміння аналізувати практичну діяльність організацій, логічно і аргументовано викладати думки, відповідати на запитання, обґрунтовувати власну точку зору.
Результати захисту реферату оцінюються максимально до 5 балів.
https://диплом.укр/вимоги-до-реферату/
Увага! Після назв розділів, слів «Вступ», «Висновок», «Додаток» і фрази «Список літератури» крапка не ставиться! Не ставиться !!! Не ставиться !!! Дуже часта помилка.
Рис.1
ЗРАЗОК ЗМІСТУРЕФЕРАТУ
Рис.2
Завдання №2
Оберіть з нижче з запропонованих тем одну, та підготуйте по ній Реферат для подальшого його написання та захисту.
Рекомендована тематика для рефератів :
1. Етапи розвитку тваринництва в Світі.
2. Виробництво і переробка продукції тваринництва в роки незалежності України.
3. Біологія і зоотехнія в тваринництві.
4. Організація технологічного процесу при виробництві і переробці продукції тваринництва.
5. Економіка тваринництва XXI cтоліття.
6. Розвиток тваринництва та переробної промисловості в своєму регіоні.
7. Аграрна освіта в Україні.
8. Сучасна спеціальність «Технологія виробництва та переробки продукції тваринництва».
9. Сучасний фахівець з виробництва і переробки продукції тваринництва.
Завдання № 3
Ознайомитись з методикою написання та оформлення курсової роботи від сканувавши QR-код. Дати відповіді на контрольні запитання.
https://диплом.укр/оформлення-курсової-роботи/
Контрольні запитання
1. Навіщо потрібна курсова робота?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Які основні вимоги до курсової роботи: до шрифту, абзаців та об’єму?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. З якої сторінки потрібно починати нумерацію в курсовій роботі?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Який мінімальний та максимальний обсяг тексту має становити курсова робота?
________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Що не припустимо зробити при написанні курсової роботи?
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________ __________________
(Результат оцінювання) (Підпис викладача)
Діагностична тестова робота
Узагальненням до практичних робіт є підсумкова тестова робота
«Технолог – моє покликання!», яку я, пропоную тобі пройти, щоб перевірити свій рівень знань з дисципліни «Вступ у спеціальність». Після проходження тестового контролю, ти відразу дізнаєшся підсумковий результат своєї успішності.
Отже, для його проходження, наведи свій сканер QR-коду, що розміщується в твоєму ґаджеті чи смартфоні на малюнок - подарунк нижче, відскануй та заповни всі *Обов’язкові поля і приступай до його проходження. Після вдалого складання тестів не забудь нажати в низу кнопку «Отправить», тобі прийде відповідь з кількістю набраних в результаті проходження балів, порівняй їх зі шкалою, що розміщується в таблиці № 5 «Відповідність тестових балів оцінкам рівнів навчальних досягнень ( за 1-12 балів та національною шкалою)». Так ти дізнаєшся результат своєї клопіткої праці.
Таблиця 5 «Відповідність тестових балів оцінкам рівнів навчальних досягнень ( за 1-12 балів та національною шкалою)»
Кількість балів |
Оцінка за шкалою 1-12 балів |
Оцінка за національною шкалою |
0-3 |
1 |
НЕ ЗАДОВІЛЬНО |
4-6 |
2 |
|
7-9 |
3 |
|
10-12 |
4 |
ЗАДОВІЛЬНО |
13-17 |
5 |
|
18-23 |
6 |
|
24-29 |
7 |
ДОБРЕ |
30-35 |
8 |
|
36-40 |
9 |
|
41-44 |
10 |
ВІДМІННО |
45-50 |
11 |
|
51-55 |
12 |
ВИСНОВОК
Науково-технічна модернізація виробництва залежить від ступеня підготовки спеціалістів, мобільності їх мислення, рівня знань, і вмінь та вміння ефективно використовувати одержані знання в умовах виробництва з найбільшою економічною віддачею.
При сучасній системі навчання студенти одержують велику кількість інформації від викладачів і не бажають творчо мислити і самостійно отримувати знання та застосовувати їх у практичній діяльності.
Ось чому в навчальному процесі повинна збільшуватись роль активних методів навчання, які б примушували студентів до самостійної роботи.
Самостійна робота студентів - поняття широке, яке включає вміння слухати, конспектувати лекції, працювати з літературою, ставити навчальні експерименти, використовувати знання на лабораторних і практичних заняттях, навчальній та виробничій практиках, а в подальшому і практичній діяльності.
Одним із методів спонукання студентів до самостійної роботи є праця над робочими зошитами з профілюючих дисциплін, які дадуть можливість стати їм вмілими спеціалістами, знавцями і практиками з обраної професії.
Робочий зошит розрахований для студентів із спеціальності «Технологія виробництва та переробки продукції тваринництва». До складу робочого зошита ввійшли всі практичні заняття, передбачені типовою робочою програмою.
У кожній практичній роботі зазначена тема, мета заняття та хід роботи, що дозволяє студентові легко виконати поставлені завдання.
Виконання практичних робіт студентами за змістом робочого зошита дасть можливість раціональніше використовувати навчальний час, краще закріплювати теоретичні знання.
Застосування контролю професійних знань студентів за допомогою інформаційних технологій для підвищення рівня самостійності студентів в оволодінні знаннями;проведення моніторингу та контролю якості професійних знань студентів за умови використання інформаційних мереж має спрямовуватися на вироблення діагностики якості знань, визначення частоти зворотного зв’язку та рівня якості їх професійних оволодінь студентами.
Методична розробка може бути запропонована в роботі викладачам для апробації у інших навчальних закладах за вищевказаною спеціальністю.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ
1