Робота керівника гуртка з обдарованими дітьми

Про матеріал
Обдарованість – це не просто високий коефіцієнт інтелекту чи висока креативність, це поєднання трьох основних характеристик: інтелектуальних здібностей, креативності, наполегливості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Робота керівника гуртка зобдарованими дітьми»

Номер слайду 2

Зміст. Визначення поняття "ОБДАРОВАНІСТЬ"? Проблеми обдарованих дітей. Робота з обдарованими дітьми різних вікових категорій. Найефективніші форми та методи роботи з обдарованими дітьми. Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей?

Номер слайду 3

Антуан де Сент – Екзюпері «Не робіть висновок про здібності за легкістю засвоєння. Успішніше і далі йде той, хто в муках перемагає себе і труднощі. Любов до пізнання – ось головне мірило!»

Номер слайду 4

Згідно концепції, розробленої американським вченим Джозефом РензуліОбдарованість – це не просто високий коефіцієнт інтелекту чи висока креативність, це поєднання трьох основних характеристик: інтелектуальних здібностей, креативності, наполегливості.

Номер слайду 5

ТО ЩО Ж ТАКЕ "ОБДАРОВАНІСТЬ"?(Калейдоскоп тлумачень) Обдарований - який має великі природні здібності; здібний, талановитий. Здібність - природний нахил до чого-небудь; обдарування; талант.  (Великий тлумачний словник сучасної української мови, 2002р.)  Обдарованість - комплекс задатків і здібностей, які за сприятливих умов дозволяють потенційно досягти значних успіхів у певному виді діяльності (чи діяльностей) порівняно з іншими людьми.  (Л. Липова) Обдарованість - якісно своєрідне сполучення здібностей, від якого залежить імовірність більшого чи меншого успіху під час виконання тієї чи іншої діяльності.  (Б. Тєплов) Обдарованість - специфічне поєднання здібностей високого рівня, а також інтересів, потреб, що дозволяє виконувати певну діяльність на якісно високому рівні, відмінному від умовного "середнього рівня".  (Б. Чижевський) 

Номер слайду 6

Існує дві крайні точки зору“усі діти є обдарованими”“обдаровані діти зустрічаються вкрай рідко”

Номер слайду 7

Активність. Абстрагу-вання. Власна природна цінність. Високий інтелект. Високий рівеньсвідомостіЦілеспря-мованістьІніціатив-ність. Нестандартнемислення. Оригіналь-ність Природні потреби. Задатки Творчість Обдарованість

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Проблеми обдарованих дітей

Номер слайду 10

Вікова категорія. Особливості вікової обдарованостіЗавдання роботи з обдарованими. Форми роботи. Позиція вчителя. Молодші школяріЗагострене почуття свідомості, особистої гідності, ініціативність, поєднання протилежностей, допитливість, точність виконання мисленєвих операцій, стійкість уваги, пам’яті, навички логічного мислення, активний словниковий запас, налаштованість на творче виконання завдань, творча уява, фантазія, інтерес до неординарних явищ. Велика увага до вияву здібностей. Тактовне ставлення до учня, Постійне навантаження, Раціональна організація позаурочної форми роботи. Взаємодія з сім’єю. Розвиток дивергентного мислення. Рольові ігри. Індивідуальні творчі завдання. Створення проблемної ситуації. Конкурси, змагання. Екскурсії. Рольові ігри. Індивідуальний підхід. Проведення виставок кращих робіт, виробів.

Номер слайду 11

Робота з обдарованими дітьми різних вікових категорій. Вікова категорія. Особливості вікової обдарованостіЗавдання роботи з обдарованими. Форми роботи. Позиція вчителя. Учні 5-9 класівІнтенсивне становлення особистості, значене зростання моральних і інтелектуальних сил, прагнення до самостійності, самоосвіти, раціонального способу вирішення завдань, послідовне обгрунтоване мислення, розвиток просторових уявлень, розвиток стійкого інтересу до певних предметів, вміння висловити свої почуття. Залучення до винахідництва й дослідницької роботи, розвиток навичок аналізу; впровадження проблемних методів навчання, висування гіпотез, їх аргументації, перевірки і висновків, різнорівнева диференціація, Навчання орієнтації у інформаційному просторі, критичного мислення; розвиток навичок. Тематичні, творчі, індивідуальні завдання, поглиблення знань; консультації, інтелектуальні ігри, турніри, конкурси, конференції, олімпіади; зустрічі з майстрами, фахівцями (письменниками, художниками, науковцями), гурткова робота. Доброзичливе, обережне оцінювання; підтримка прагнення подальшого розвитку; підтримка, захист

Номер слайду 12

Вікова категорія. Особливості вікової обдарованостіЗавдання роботи з обдарованими. Форми роботи. Позиція вчителя. Учні 10-11 класів. Енергійне зростання моральних, інтелектуальних можливостей; підвищений рівень абстрагування й узагальнення; здатність до прямих і зворотніх операцій, міркувань, умовиводів; критичність, прагнення до самовдосконалення Становлення спеціальних схильностей, нахилів і здібностей. Розвиток інтересу до творчості; розвиток конструктивних, винахідницьких можливостей. Профільні класи; поглиблене вивчення окремих предметів; індивідуальні навчальні плани, факультативи. Співпраця, консультації. Створення умов для роботи з фахівцями вищого рівня; турніри, наукові товариства, диспути, проектні роботи

Номер слайду 13

Найефективніші форми та методи роботи з обдарованими дітьми, розкриття потенціалу креативності:

Номер слайду 14

Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей?Підхоплюй думки учнів і оцінюй їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо. Підкреслюй інтерес дітей до нового. Заохочуй оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання. Вчи дітей систематичній самооцінці кожної думки. Ніколи не відкидай її. Виробляй у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок. Не вимагай запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення, де є багатоваріативні способи. Культивуй творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує. Вчи дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо фіксувати їх в блокноті.

Номер слайду 15

Якості, якими має володіти керівник гуртка для роботи з обдарованими дітьми. Бути доброзичливим і чуйним Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси. Мати високий рівень інтелектуального розвитку. Мати широке коло інтересів. Бути готовим до виконання різноманітних обовязків, повязаних з навчанням обдарованих дітей. Мати педагогічну і спеціальну освіту. Мати живий та активний характер.

Номер слайду 16

До кожної дитини слід ставитися з надією та очікуванням...

Номер слайду 17

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИБезпалько О. В. Соціальна педагогіка в схемах і таблицях: Навчальний посібник. – К.: Центр навч. літератури, 2003. – 137 с. Бондар В. І. Дидактика: Підручник. – К.: Либідь, 2005. – 264 с. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник. – К.: Центр навч. літератури, 2003. – 316 с.

pptx
Додано
6 жовтня 2020
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку