Годинка - веселинка
(розвиваюче заняття для дітей – інвалідів)
О.О. Животовська, педагог – організатор КЗ «Гуляйпільська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат» ЗОР
Заняття проводиться в сенсорній кімнаті
Мета: вчити дітей здоровому способу життя; розвивати рухову активність, пам’ять, увагу, сенсорні відчуття; налаштовувати на позитивний емоційний стан, толерантне сприйняття один одного; виховувати дружні взаємовідносини в дитячому колективі.
Вибігає клоун з повітряними кульками.
Клоун Кока
- Привіт, дітлахи, дівчата і хлопці!
Ви, звичайно ж, мене всі впізнали - я найвеселіший, красивий і завзятий клоун Кока, я прийшов до Вас на свято для того, щоб вас розважати! Можете мені поаплодувати! Хто голосніше? (Дітки аплодують)
- За полями, за горами є чарівна країна. У ній багато чудес і живуть мої друзі - смішарики. А до речі, хто знає моїх друзів - смішариків?
(Діти перераховують смішариків: Крош, Їжачок, Нюша, Совун’я, Копатич, Бараш, Кар-Карич, Лосяш, Пін).
- Молодці, нікого не забули. Давайте з вами разом пригадаємо, які вони і зробимо веселу розминку:
- пострибаємо, як Крош;
- потупаємо, як Копатич;
- згорнемося у клубочок, як Іжачок;
- покажемо, які гіллясті роги у Лосяша;
- похрюкаємо, як Нюша;
- помахаємо крильцями, як Совун’я;
- покаркаємо, як Кар-Карич;
- скажемо «Бе-бе!», як Бараш;
- пройдемося, як Пін (йдемо, як пінгвіни, розгойдуємося в сторони)
- Ви знаєте, мої друзі дуже хотіли до вас завітати, але у них дуже важливі справи і тому вони надіслали свої вітання із завданнями.
ПРИВІТАННЯ ВІД СОВУН’Ї
- Діти, а ви знаєте девіз Совун’ї? «Даєш здоровий і веселий спосіб життя!» А що треба робити, щоб бути здоровим і веселим? (Відповіді дітей)
- Ви маєте рацію, щоб бути здоровим, треба правильно харчуватися, дотримуватися правил гігієни, чистити зуби, займатися спортом! І обов'язково робити вранці зарядку! Ось цим ми зараз і займемося!
Зарядка.
Я маленький малючок,
Загорнувсь, мов їжачок,
Потім стану, мов жирафа,
Дотягнуся аж до шафи.
Пострибаю, мов зайча,
Політаю, мов грача,
Як берізка, погойдаюсь,
Відпочити постараюсь.
(Ходьба по сенсорних доріжках і пролізання в «тунелі»)
ПРИВІТАННЯ ВІД КРОША
- Кролик Крош дуже спритний і кмітливий! Дає вам завдання на уважність. Він передав вам фокус у капелюшку.
(збирати «Чупа-чупси» з різних місць - зі штанів, з вух, з шкарпеток .... (насправді, це одна і та ж цукерка), а в кінці багато цукерок висипати з капелюха)
ПРИВІТАННЯ ВІД ЇЖАЧКА
- Їжачок дуже хоче навчити вас, діти, грати в гру, яка називається «Кулька». Надуваємо швидко кульку (діти беруться за руки і розходяться, утворюючи коло), потім кулька стала дуже великою і луснула (діти збігаються в середину кола у купку).
Гра «Кулька»
- А ще їжачок, як і усі ви, любить танцювати і гратися з кульками! Давайте робити це всі разом!
1. Танці з повітряними кульками.
2. «Плавання» у сухому басейні, наповненому різнокольоровими кульками.
ЗАВДАННЯ ВІД КОПАТИЧА
- Діти. Копатич дуже любить вирощувати різні овочі та фрукти. Він так їх любить, що може будь-який овоч чи фрукт впізнати з закритими очима, на дотик. А ви зможете так?
Гра «Впізнай на дотик і за запахом»
(Дитина з закритими очима витягує овоч чи фрукт з мішечка й намагається вгадати його)
ПРИВІТАННЯ ВІД ПІНА
- А це, діти, гра з колекції Піна - «У Няні сіли батарейки... Няня зарядилася!!!» (в грі ведучий (Няня) завмирає, а коли діти тихенько підходять і лякають «Няню», кидається ловити їх, спійманих садить на лавочку)
- А ще Пін дуже любить фотогафувати і ми зараз сфотографуємося на пам'ять і відішлемо наші фотографії Піну.
Художня хвилинка «Намалюй друга»
ПРИВІТАННЯ ВІД БАРАША – «Поетична хвилинка»
(Діти розповідають вірші)
ПРИВІТАННЯ ВІД КАР-КАРИЧА
Гра «Ніч – день»
ПРИВІТАННЯ ВІД ЛОСЯША
Загадки
1. Маленьке, сіреньке, біди наробило,
Щось біле кругленьке хвостиком розбило.
Сумує бабуся і плаче, дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче: «Я вам золоте принесу!»
2. На городі виростала, сили набирала,
Непомітно, дуже швидко великою стала.
Став тут дід усіх гукати та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви встигли відгадати?
3. Так набридло на віконці все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся, щоб побачити весь світ.
4. Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
5. Довгий хобот — справжній ніс, та і сам великий зріс!
Має діток – слоненят, На спині возить малят.
6. Взимку спить цей звір в барлозі і прокинутись невзмозі.
Смокче лапу уві сні. Хто це? Підкажіть мені.
7. З квіток мед вона збирає і у вулику ховає.
Кружляє цілий день мала. Здогадались хто?…
8. Вона живе в болоті, зелена, як трава.
І цілий день нам чути з болота „ква-ква-ква”.
9. В хаті я мишей ганяю, вуса ще з дитинства маю,
Лапкой миюся щодня. Я пухнасте…
10. У лусці мої боки – вони холодні та слизькі.
Плавать можу досхочу, та усе життя мовчу.
11. Є горішки і грибочки у дуплі на мотузочку.
Плигаю по гілочкам, я – руденька …
12. Хто з вас цю тварину знає? Хто скоріше відгадає?
Гладенький бочок, рожевий п’ятачок, і хвостик – крючок!
ПРИВІТАННЯ ВІД НЮШІ
Гра «Впізнай друга» (на дотик із зав’язаними очима)
Гра «У цьому залі друзі всі»
У цьому залі друзі всі –
Ось і я, і ти, і ми!
Підморгни тому, хто зліва,
Підморгни тому, хто з права,-
Ми – одна сім’я! (разом)
У цьому залі друзі всі –
Ось і я, і ти, і ми!
Обійми того, хто зліва,
Обійми того, хто з права,-
Ми – одна сім’я! (разом)
У цьому залі друзі всі –
Ось і я, і ти, і ми!
Поцілуй того, хто зліва,
Поцілуй того, хто з права,-
Ми – одна сім’я! (разом)