Розробка уроку для 8 класу «Тренувальні вправи на вживання однорідних членів речення, звертань, вставних слів»

Про матеріал

Урок передбачає формування практичних умінь і навичок учнів знаходити в тексті звертання, однорідні члени, вставні слова та словосполучення, використовувати їх у мовленні, ставити розділові знаки при них, знаходити помилки на вивчені правила, формулювати власні думки з приводу творів літератури та образотворчого мистецтва.

Перегляд файлу

Урок української мови у 8 класі

Тема: уживання однорідних членів речення, звертань, вставних слів.

Мета: закріпити вміння учнів знаходити в тексті звертання, однорідні члени, вставні слова та словосполучення, використовувати їх у мовленні, ставити розділові знаки при них,  розвивати вміння знаходити помилки в написаному, виховувати почуття прекрасного.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Обладнання: основні етапи уроку у виглядів слайдів для проектора, презентація картин Катерини Білокур у супроводі мелодії П.І. Чайковського «Вальс квітів» з балету «Лускунчик».

Міжпредметні зв’язки: образотворче та музичне мистецтво.

Епіграф :

Ми працю любимо, що в творчість перейшла,

І музику палку, що ніжно серце тисне.

У щастя людського два рівних є крила:

Троянди й виноград, красиве і корисне.

                                                       М. Рильський

План уроку

Організаційний момент. Запис дати і теми.

Завдання уроку.

Робота з епіграфом.

Словник.

Словникова розминка. 

Правка тексту.

«Картинна галерея».

Увести в текст вставні слова.

Доповнити речення іменниками з означеннями.

«Безсмертні мелодії».

Домашнє завдання.

Підсумок уроку.

Оцінювання.

 

 

                                           Хід уроку.

  1. Організаційний момент. Запис дати і теми.
  2. Завдання уроку діти обирають собі самостійно з даного переліку:
  1. Навчитися шукати в реченнях звертання, вставні слова, однорідні члени.
  2. Удосконалити вміння використовувати вставні слова, звертання та однорідні члени речення, ставити потрібні розділові знаки при них.
  3. Удосконалити вміння визначати члени речення.
  4. Отримати естетичну насолоду, відвідавши віртуальну картинну галерею.
  1. Робота з епіграфом уроку (слайд 2) :
  1. Як ви розумієте ці рядки? Чи може красиве бути корисним? Наведіть приклади. (Учні:
  2. Запишіть девіз. Знайдіть і підкресліть однорідні члени речення. (Ми працю любимо, що в творчість перейшла, І музику палку, що ніжно серце тисне.

У щастя людського два рівних є крила: Троянди й виноград, красиве і корисне).

  1. Встановіть тип зв‘язку між ними. (Учні: у всіх трьох випадках сполучниковий).
  2. Поясніть розділові знаки у другому реченні. (Учні: двокрапка після узагальнюючих слів «два крила» перед однорідними членами речення, кома при уточненні).  
  1. Слово вчителя: Сьогодні на уроці ми з вами  звернемося до красивого і корисного в мистецтві слова, образотворчому та музичному мистецтві. 

Бали за урок буде виставлено на основі взаємооцінювання та спостереження учня. спостерігатиме і оцінюватиме сьогодні…(називається прізвище учня).

  1. Словник. Сьогодні наш активний словниковий запас  ми поповнимо такими словами (слайд 3):

Генійлюдина, якій притаманна найвища творча обдарованість.

Геніальнийнайдосконаліший, створений генієм.

Мисткиня – жіночий рід  до слова «митець», та, хто працює в якому-небудь виді мистецтва.

Шедевр1) У середні віки в Західній Європі зразки виробів, які мали подавати ремісники, щоб здобути звання майстра. 2) Визначний твір літератури, мистецтва тощо.

  1. Словникова розминка (Слайд 4).  Записати прикметники під диктовку, додавши до них означувані слова, і замінити утворене словосполучення одним словом за асоціацією.  Наприклад: картинна галерея – Лувр.

Безцінний, незрівнянна, безжальний, натхненний, грандіозне.  (Один учень на дошці, інші в зошити записують: безцінний скарб  – мова, незрівнянна картина – шедевр, безжальний ворог – час, натхненний художник – геній, грандіозне видовище – шоу).

  1. Правка тексту (слайди 5-6)(на слайдах текст і правильний варіант для взаємоперевірки):

З давна в народі шанують: подорожник і любисток, ромашку  і  чибрець, чиремху, і звіро-бій, цвіт липи, і «сон-траву», заварюють ягоди калини, і вилічують ними любі простуди.

 Правильний варіант:

Здавна в народі шанують подорожник і любисток, ромашку  і  чебрець, черемху і звіробій, цвіт липи і сон-траву, заварюють  як  ягоди, так і цвіт калини і виліковують ними будь-які застуди.

 (У тексті 12 помилок, що полегшує взаємооцінювання).

Усно дібрати синоніми до слів здавна, будь-які .

  1. «Картинна галерея» (слайд 7).

Сьогодні у картинній галереї ми зустрінемося  із творчістю Катерини Білокур. Під час навчального аудіювання ми з вами знайомилися нещодавно  з її життєвим і творчим шляхом.

  1. Скажіть, яке відношення до цієї художниці мають слова самоучка, Богданівка, цар-колос? У якому зі слів допущено помилку?
  2. Поміркуйте, чому нашу подорож картинною галереєю геніальної художниці буде супроводжувати «Вальс квітів» із балету «Лускунчик» Петра Ілліча Чайковського?

3. Насолоджуючись спілкуванням із прекрасним, зверніть увагу, які квіти, найчастіше зображує художниця.

  1. Ввести в текст вставні слова (слайд 8):

Відома українська художниця  Катерина Білокур … є самобутньою і геніальною. Про це свідчить … оцінка, яку дав її творчості  Пабло Пікассо … слава, що  не згасає  у світі  через багато років після смерті мисткині.

Підкреслити члени першого речення. Знайти в реченнях однорідні і неоднорідні означення.

  1. Доповнити речення іменниками з означеннями, поставивши потрібні розділові знаки (слайд 9):

Катерина любила малювати городні квіти а саме …

На мою думку …

  1. «Безсмертні мелодії» (слайд 10):
  1. Із наведеного ряду епітетів доберіть ті, які, на вашу думку, характеризують мелодію «Вальсу квітів»: стрімка, летюча, запальна, замислена, спокійна, урочиста, легка, неймовірна, мажорна, мінорна, весела, сумна,
  2. Зверніться до автора прослуханої мелодії із словами вдячності за його творіння, використавши дібрані означення. Речення записуємо, пояснюємо розділові знаки і підкреслюємо члени речення.
  1. Домашнє завдання (слайд 11): твір за світлиною «Наодинці з природою» (фото на слайді. На уроці діти добирають назви до нього ).
  2. Підсумок уроку(слайд 12). Дайте відповіді на одне з питань:
  • Що тобі найбільше запам’яталося з уроку?
  • Якими членами речення є звертання і вставні слова? (учень: звертання і вставні слова не є членами речення).
  • Які типи зв’язку існують між однорідними членами речення? (між однорідними членами речення існують сполучниковий, безсполучниковий та змішаний типи зв’язку).
  • Чи відповідав, на твою  думку,  змістові уроку епіграф до нього? Чому? (епіграф уроку відповідав його змістові, тому що мова йшла про рослини, твори образотворчого і музичного мистецтва, які є і красивими і корисними для людей).
  • З творчістю якого художника ви б хотіли познайомитися у картинній галереї наступного разу?
  • Як називається звертання до відсутніх осіб, тварин або неживих предметів? (учень: це риторичне звертання).

ХV.    Оцінювання проводить учень, що спостерігав, враховуючи результати взаємооцінювання.

 

docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
3223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку