45
1. Об’єднання в групи
Потрібну кількість пазлів вчитель розділяє на частини, перемішує і роздає учасникам. Учні знаходять інші частини свого пазла і об’єднуються в групу.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
Математична естафета «Мовчанка»
Учні об’єднуються у дві групи і «ланцюжком» виходять до дошки, обчислюють по одному прикладу і записують відповідь (мовчки)
1 – група * знайти добуток чисел 13 і 9.
* число 51 зменшити в 17 разів.
* знайти 1 80 від 320.
* 1 50 = 80. Знайти все число.
* перетворити: 256 км 3м = м.
* обчислити : 420 : 7: 3* 9 = .
2 – група * знайти частку чисел 96 і 3.
* у скільки разів більше 84 від 6.
* знайти 7 8 від 480.
* перетворити : 93м 48мм = мм.
* обчислити : 800 – 500+ 400 – 2 = .
* записати число : чотириста шістдесят дві тисячі сім.
Відповіді: 1 – група : 117; 3; 4; 4000; 256 003м; 180.
2 – група : 32; 14; 420; 93 048мм; 698; 462 007.
4. Презентація роботи груп.
46
1.Об’єднання в групи
У скриньці потрібна кількість ґудзиків різного кольору. Діти дістають ґудзики і за їх кольором об’єднуються у групи.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
Допоможіть героям розв’язати задачу з буквеними даними.
1 – група .
У хлопчика було 8 книг, а у дівчинки - b книг. Всі книги діти поставили на 2 полиці, порівну на кожну. Скільки книг на кожній полиці?
2 – група.
У Андрійка було с марок, а у Тараса - у 5 разів більше. Хлопці всі марки розклали у 3 альбоми, порівну у кожний. Скільки марок у кожному альбомі?
3 – група.
За перший день велосипедист проїхав а км, за другий - b км, а за третій день - на 15 км менше, ніж за перший і другий день разом. Скільки кілометрів проїхав велосипедист за третій день?
4. Презентація роботи груп
48
1.Об’єднання в групи
Потрібні геометричні фігури чотирьох видів за кількістю учасників в групі. Потім учні витягають по одній фігурі і мовчки шукають свою групу.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
1. Записати в метрах і сантиметрах.
1 – група. 2940 см = м см
5010см = м см
2 – група. 3750см = м см
4080см = м см
3 – група. 5260см = м см
6090см = м см
4 – група 7420см = м см
8030см = м см
2. Усне обчислення.
1 – група. 1т – 250 кг =
2м – 30 см =
2 – група. 1м – 37 см =
2кг – 300г =
3 – група. 10т – 2 ц =
3м – 50 см =
4 – група. 10дм – 4см =
1т – 330кг =
4. Презентація роботи груп
49
1. Об’єднання в групи
Діти по черзі називають осінні місяці «вересень», «жовтень», «листопад». За їх назвами об’єднуються в групи.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
Допоможіть велосипедистам доїхати до місця призначення
1 - група
3500 + 4100 = 7100 + 1500 =
1400 + 3200 = 4000 – 1 =
2 – група
3300 + 1200 = 6500 + 1100 =
3200 + 3200 = 4950 + 1=
3 – група
5300 + 5200 = 3800 – 1 =
1100 + 2700 = 8400 + 1000 =
4. Презентація роботи груп
50
1. Об’єднання в групи
Вчителю потрібні невеликі листочки за кількістю учнів. На кожному він пише номер (номери за кількістю груп). Потім учні витягують по одному номеру і мовчки шукають свою групу.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
Гра «Хто швидше»
Виграє та група, яка швидше поверне розв’язані вирази вчителеві.
1. Виконай дії.
1 – група 3км 950м + 4км 806м =
28ц 06кг – 9ц 19кг =
2 – група 10ц 08кг – 4ц 18кг =
10км 076м + 3км 830м =
3 – група 10км 076м + 7км 970м =
10т 08ц – 2т 02ц =
2. Запиши вираз і знайди його значення.
1 – група
Суму чисел 3600 і 1200 зменшити на 325.
2 – група
Число 100800 збільшити на різницю чисел 19374 і 8753.
3 – група
Число 57935 зменшити на суму чисел 6453 і 2132.
4. Презентація роботи груп
51
1. Об’єднання в групи
На столі вчитель розміщує картки з написами назв сторін світу «Північ», «Південь», «Захід», «Схід». Діти витягують картки і за назвами сторін світу і об’єднуються в групи.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
Фіксики вирішили проїхатися дитячою залізницею. Допоможи їм визначити тривалість подорожі , щоб вчасно повернутися додому.
1 – група
Початок – 10год 5хв
Кінець – 11год 20хв
Тривалість - ?
2 - група
Початок – 9 год 49хв
Кінець – 15год 16хв
Тривалість - ?
3 – група
Початок – 2год 40хв
Кінець – 7год 34хв
Тривалість - ?
4 – група
Початок – 8год 55хв
Кінець – 12год 45хв
Тривалість - ?
4. Презентація роботи груп
52
1. Об’єднання в групи
В класі заховані снігові кульки в середині яких є завдання. Діти шукають їх, виконують завдання і об’єднуються в групи (за однаковими відповідями).
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах ( робота в групах з використанням прийому «Навчаючи – вчусь»)
Допоможіть «Чомучці» виконати завдання.
1 – група
Учні виїхали на екскурсію 7 вересня о 10 год ранку, а повернулися 15 вересня о 8 год вечора. Скільки часу тривала екскурсія?
2 – група
З пункту А поїзд вийшов 22 травня о 6 год вечора і у пункт Б прибув 25 травня о 9 год ранку. Скільки часу поїзд був у дорозі?
3 – група
Тарас Шевченко народився 9 березня 1814 року. Скільки років, місяців і днів минуло з того часу?
4. Презентація роботи груп
53
1. Об’єднання в групи
Вчителю потрібні невеликі листочки за кількістю учнів. На кожному він пише номер (номери за кількістю груп). Потім учні витягують по одному номеру і мовчки шукають свою групу.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
Математична естафета
При додаванні і відніманні (там, де це зручно) застосуйте метод округлення.
1 – група
587 – 298 = 38 +18 =
321 + 79 = 93 – 48 =
2 – група
485 + 198 = 92 – 46 =
360 – 37 = 47 = 99 =
3 – група
287 – 179 = 436 + 79 =
635 + 137 = 82 – 37 =
4. Презентація роботи груп
54
1. Об’єднання в групи
Учні витягують собі цукерку з чарівної скриньки і об’єднуються в групи за формою або розміром цукерки.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
Побудуйте стовпчикову або лінійну діаграму найбільших мас тварин. Складіть задачі за цими даними.
1 – група
Лев - 190 кг тигр – 300 кг
гепард – 70 кг пума – 100 кг
2 – група
панда – 100 кг білий ведмідь – 450 кг
бурий ведмідь – 600 кг коала – 20 кг
3 – група
африканський слон – 7500 кг бегемот – 4000 кг
індійський слон – 4000 кг носоріг – 2000 кг
4. Презентація роботи груп
55
1. Об’єднання в групи
Діти по черзі називають зимові місяці . За їх назвами об’єднуються в групи.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
Математична гра.
Кожна гра має свої правила і завдання, ось і наша гра має такі квести…
1 – група
Задача
Машина проїхала відстань 180 км за 2 год, а велосипедист – 180 км за 3 год. Хто їхав з більшою швидкістю ?
2 – група
Задача
Велосипедист, рухаючись у напрямку до міста, проїхав відстань 60 км за 5 год . Повертаючись, він проїхав ту саму відстань за 6 год. З якою швидкістю їхав велосипедист у напрямку до міста і повертаючись назад?
3 – група
Задача
Таксі подолало відстань 240 км за 4 год, а автобус – 560 км за 7 год. У кого більша швидкість?
4. Презентація роботи груп
56
1. Об’єднання в групи
Гра «Звуки» Вчитель шепоче на вухо кожному назву тварини або птаха, кількість тварин за кількістю потрібних груп; діти ходять по кімнаті і видають звуки своєї тварини; знайшовши таку ж тварину, треба взятися за руки і далі шукати інших разом; всі ходять, поки не знайдуть всіх членів своєї групи.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
( робота в міні - групах з використанням прийому «Навчаючи – вчусь»)
1. Задача
1 – група
Туристи йшли першого дня 6 год зі швидкістю 3 км/год, а другого дня 4 год зі швидкістю 4км/год. Скільки кілометрів туристи пройшли за два дні?
2 – група
Протягом дня туристи йшли пішки 2 год, автобусом їхали 3 год. Пішки вони рухалися із швидкістю 4 км год, автобусом їхали зі швидкістю 45 км год. Який шлях подолали туристи за день?
2. Гра «Будь уважним»
1 – група
2 – група
4. Презентація роботи груп
57
1. Об’єднання в групи
Учні об’єднуються в групи за кольорами: червоний, зелений, жовтий.
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
Розв’язати задачі, що коротко записані у вигляді таблиці, а потім треба скласти до задач формули.
1 – група визначає, як знайти швидкість і заповнює таблицю
Рухомий об’єкт |
Швидкість |
час |
відстань |
велосипедист |
? |
2 год |
32 км |
літак |
? |
3 год |
1800 км |
ластівка |
? |
2 год |
160 км |
Складіть формулу.
2 – група визначає, як знайти відстань і заповнює таблицю
Рухомий об’єкт |
Швидкість |
час |
відстань |
пішохід |
4 км год |
6 год |
? |
таксі |
80 км год |
2год |
? |
електропоїзд |
140 км год |
3 год |
? |
Складіть формулу.
3 – група визначає, як знайти час і заповнює таблицю
Рухомий об’єкт |
Швидкість |
час |
відстань |
лижник |
12 км год |
? |
36 км |
поїзд |
60 км год |
? |
240 км |
Автомобіль |
90 км год |
? |
360 км |
Складіть формулу.
4. Презентація роботи груп
58
1. Об’єднання в групи
Клас об’єднується в дві групи за розрахунком на 2 – х персонажів: «вовків» і «зайців».
2. Розподіл ролей
3. Завдання для роботи в групах
1. Робота з геометричним матеріалом
Назвіть геометричні тіла:
1 – група «Вовки»
_____________ ______________ _________________
2 – група «Зайці»
________________ _______________ __________________
2. Виконайте завдання
1 – група «Вовки»
2 – група «Зайці»
4. Презентація роботи груп