«Порушення у розвитку не вирок, а необхідність зміни плану розвитку.Дитина з особливими потребами в освіті – це нове для сучасного суспільства поняття.
Поява цього терміна свідчить про дорослішання нашого суспільства — воно повертається обличчям до дитини, яка має особливості розвитку, будь то дитина з обмеженими можливостями або просто дитина,яка потрапила у важку життєву ситуацію.»
‘
Совенко Лариса Володимирівна – заступник директора з навчально-методичної роботи КПНЗ «ЦДЮТ «Дивосвіт»КМР
«Порушення у розвитку не вирок, а необхідність зміни плану розвитку.Дитина з особливими потребами в освіті – це нове для сучасного суспільства поняття.
Поява цього терміна свідчить про дорослішання нашого суспільства — воно повертається обличчям до дитини, яка має особливості розвитку, будь то дитина з обмеженими можливостями або просто дитина,яка потрапила у важку життєву ситуацію.»
«Знедолена природою дитина не повинна знати, що вона малоздібна, що в неї слабкий розум, слабкі сили. Виховання такої дитини повинне бути у сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим», - ці слова В.О.Сухомлинського стали гаслом у роботі для багатьох педагогічних працівників Центру дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт».
Працюючи з малоспроможною молоддю, педагогічний колектив ставить перед собою такі завдання :
Неабияку роль у процесі творчого розвитку, соціальної адаптації відіграють такі форми роботи, як колективно – творчі заходи, сімейні зустрічі, круглі столи, родинні свята,майстер-класи,перегляди експозицій виставкового залу та інше. Такі форми роботи стали в закладі традиційними завдяки тісній співпраці з громадською організацією «Промінь надії». Товариство по захисту прав дітей та дітей –інвалідів «Промінь надії» об’єднує до 40 сімей,які виховують дітей з особливими потребами. Головою товариства є Балагурова Ірина Василівна, вона ж є і ініціатором створення громадської організації, її ідейним лідером,організатором,
автором багатьох проектів, які полегшують життя таким сім’ям. Педагогічний,учнівський,батьківський колектив ЦДЮТ «Дивосвіт» стали острівком добра для цих дітей та їх батьків,не залишилися осторонь проблем цієї громадської організації ,до якої входять діти різного віку, які не відвівдують навчальні заклади. Зустрічі стали традиційними. На сьогодні у нас склалася своя система співпраці. В жовтні місяці у закладі проходить традиційний осінній ярмарок. З коштів,виручених від продажі смаколиків та дарів осені,виділяється сума на благодійні заходи з дітьми з особливими потребами. Гуртківці з задоволенням вітають членів спілки «Промінь надії» своїми виступами,новими концертними номерами. Керівники гуртків разом з гуртківцями готують цікаві майстер-класи для дітей та їх батьків, культорганізатор проводить веселі ігрові програми. Всі разом діти відвідують експозиції виставкового залу. Організація зустрічей з психологом,цікаві тематичні заходи для батьків,які виховують особливих дітей,навчання педагогів центру щодо роботи з дітьми з особливими потребами- стали традиційними та розширюють межі позашкільного закладу.З деякими дітьми цієї категорії , за можливості,керівники гуртків проводять індивідуальні заняття.
Робота з батьками дітей з особливими потребами – головна умова співпраці. Першочергове завдання педагогів,голови громадської організації «Промінь надії» полягає в тому, щоб батьки,опікуни могли відійти від поняття хвороби та у них сформувалось сприйняття дитини як особливої, відмінної від нас людини. Найбільш дієва метафора, яка наводиться батькам, це уявна зустріч з інопланетянином. Він відрізняється від нас і зовні і внутрішньо. Нікому з нас не прийде в голову після порівняння його з землянами винести вердикт: «хворий». Він не хворий, він просто інший. У нього інша мова, інша система сприйняття, бути може, відмінні від наших цінності та мотиви. Якщо людству судилося зустрітися з інопланетянами, то, швидше за все, ми не будемо виписувати їм направлення на терапію і всілякі 25 ліки. У першу чергу ми спробуємо встановити контакт, зрозуміти їхню мову і навчити своєму. Інша важлива задача роботи з батьками – поступове формування у них розуміння того, що рано чи пізно дитина буде житии самостійно, тому мета – зробити його максимально адаптованим. Це дуже не просто, тому що багато батьків звикли опікувати своїх дітей.
Голова товариства,педагоги закладу 3 роки тому організували батьківський клуб «Промінь надії» учасниками якого і є всі члени громадської організації та педагоги закладу.Батьківський клуб – це відкрите обговорення питань , знаходження шляхів їх вирішення з проблем навчання, виховання, профорієнтації, організація ділових ігр, днів відкритих дверей, індивідуальних консультацій, організація психологічних тренінгів.
Кирилова Вікторія Михайлівна-
керівник гуртків«Батік», «Клаптик» .
Незмінний ведучий майстер-класів
для дітей та батьків громадської
організації «Промінь надії»
Майстер-клас по батіку
Тема:Шиборі. Техніка обв'язки шпагатом. “Краплини буття у синій безодні”.
Мета: 1) ознайомити присутніх з мистецтвом батіка, безпосередньо з технікою обв'язки шпагатом, показати поетапне виконання роботи у техніці обв'язки шпагатом;
2) розширювати кругозір, формувати уміння працювати з фарбою для розпису тканини, розвивати творче уявлення, навички у роботі з тканиною;
3) виховувати естетичні почуття, художній смак, розуміння прекрасного, вміння аналізувати.
Інструменти і матеріали: фарби для розпису тканини “Гамма”; тканина-атлас, шовк, бавовна (розмір 20х20 см); камінці; гудзики; горох; шпагат; пензлики з щетини; спонжи; шприці; палітра; посуд для розміщення кольорів; технологічна картка-пам'ятка; ручний фен; декоративні інструменти та матеріали; прищепки; ножиці; праска.
Учасники: діти з особливими потребами та їх батьки
План проведення майстер-класу (20 хв.)
III. Практична робота.
1) підготування тканини до роботи;
2) розташування камінців на тканини, створювання конструкції для розпису;
3) обв'язування шпагатом;
4) розпис;
5) розбирання конструкції;
6) висушування тканини;
7) закріплення тканини;
8) декорування різними матеріалами.
V. Підведення підсумків.
Хід заняття
Привітання. Перевірка готовності до заняття, наявність матеріалів та інструментів.
II. Повiдомлення теми. Завдання заняття й мотивацiя навчання.Технiка безпеки.
Пропонуємо вам найкращій спосіб забруднитись фарбою та в одночас створити неповторний ручний розпис на тканині!
Батік - це загальна назва різноманітних способів ручного розпису тканини. З'явився батік на острові Ява в Індонезії, де і в сучасному житті ручний розпис дуже популярний. Техпіка“шиборі”- це один з перших способів прикрашання тканини. Він відомий у странах Сходу з далекої давнини, В Індокітаї ця техніка відома з VII століття. Слово “шиборі” японського походження і позначає “викручувать”, “вращати”, “пресовати”. В Індії ця техніка розповсюджена і по сей день під назвоюбандхей, що позначає “обв'яжи-покрась” . Ці рухи являються основою техніки розпису “шиборі”на тканині . Малюнок може складатися за допомогою обв'язки шпагатом з багатьох білих та кольорових краплин. У Европі подібне фарбування стало відомо на початку ХХ століття, цей спосіб використовувався в одежі та інтер'єрі. Ви теж можете створити цікаві та неповторні речі. Кожен раз ця техніка вимогає від художника польоту фантазії та інтрегує своїм неочікуванним результатом.
Ми з вами будемо намагатися створити синю безодню космосу.
Техніка обв'язки шпагатом дозволяє виконувати композицію за допомогою камінців, які обмотуються тканиною та закріплюються шпагатом. Таким чином, за допомогою камінців та шпагату ми з вами можемо створити таку привабливу космічну безодню та по ній розсипати зірочки. Результат буде залежати від того як стягнута тканина, від величини камінців, кольору.
То що, вперед! Вирушаємо у подорож до прекрасного мистецтва та космічного простору.
III. Практична робота.
Етапи роботи у техніці обв'язки шпагатом.
1. Підготування до роботи. Підготовка тканини. У клаптик шовку (крепдешин чі атлас середньої товщини, або бавовна задовільного розміру, наприклад 20Х20 см) заверніть камінці
2. Розташуйте камінці різного розміру (діаметр від 1до 3 см). По черзі кладіть камінці на клаптик, загортаючі їх у тканину і туго обв'язуючі шпагатом. Починати треба з середини тканини та хаотично рухаючись до країв, залишаючі як можна меньшувідстань між камінцями.
3. Таким чином заповніть камінцями усю тканину. При цьому деякі камінці можуть бути не зовсім закриті тканиною, а лише частково. Края тканини закрутіть “косичкою”, складіть вдвоє та туго обв'яжіть шпагатом.
4. Розпис. Потім усю тканину намочить водою, відіжміть та починайте розпис.
5.Складіть кольори середнього тону, бажано холодних кольорів (синя, блакитна, фіолетова) та пензликами з щетини, спонжем, чи шприцемрозпишіть випуклі частини конструкції (тканину натягнену на камінці) запобігая втручання фарби за шпагат.
6.Зробіть кольори більш насиченого тону, ніж попередній переверніть конструкцію та розпишіть не випуклу частку тканини, також запобігаючи втручання фарби за шпагат. Залиште конструкцію підсихати.
7. Зробіть надрізи манікюрними ножицями на шпагаті, розберіть конструкцію та акуратно розгорніть тканину. Ділянки тканини, які знаходяться під шпагатом залишаться білими та складуть неповторний мадюнок.
8. Закріпіть тканину в горизонтальному положенні та в гарячому режимі висушіть феном. Запарьте розпис. За бажанням можна декорувати нашу “синю безодню” різноманітними зірочками, бісером та бусинами. Можна використовувати декоративні контури.
Творчіх вам успіхів!
V. Підведення підсумків. Аналіз виготовлених робіт. Висловлювання думок учасників. Виставка.
Свята,ігрові програми
Цимбаліст Катерина
Юріївна- культорганізатор
ЦДЮТ «Дивосвіт»
«Добро завжди повинно бути у серцях людей. Якщовоно є, то допомагає боротися з негараздами, які спіткаютьлюдину кожного дня, адже життя без проблем і неприємностей – це не життя»
Сімейні свята
Відвідування виставкокого залу
Робота батьківського клубу
Тематика засідань батьківського клубу
(Зустріч з психологом)
1