Робота з дітьми з особливими потребами

Про матеріал

«Порушення у розвитку не вирок, а необхідність зміни плану розвитку.Дитина з особливими потребами в освіті – це нове для сучасного суспільства поняття.

Поява цього терміна свідчить про дорослішання нашого суспільства — воно повертається обличчям до дитини, яка має особливості розвитку, будь то дитина з обмеженими можливостями або просто дитина,яка потрапила у важку життєву ситуацію.»

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg 

 

 

Совенко Лариса Володимирівна – заступник директора з навчально-методичної роботи КПНЗ «ЦДЮТ «Дивосвіт»КМР

 

D:\Фото\Совенко Л\фото євро семінар\P9210096.JPG«Порушення у розвитку не вирок, а необхідність зміни плану розвитку.Дитина з особливими потребами в освіті – це нове для сучасного суспільства поняття.

Поява цього терміна свідчить про дорослішання нашого суспільства — воно повертається обличчям              до дитини, яка має особливості розвитку, будь то дитина з обмеженими можливостями або просто дитина,яка потрапила у важку життєву ситуацію.»

 

 

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg 

 

 

 

                «Знедолена природою дитина не повинна знати, що вона малоздібна, що в неї слабкий розум,  слабкі сили. Виховання такої дитини повинне бути у сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим», - ці слова В.О.Сухомлинського  стали гаслом у роботі для багатьох педагогічних працівників Центру дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт».

Працюючи з малоспроможною молоддю, педагогічний колектив  ставить перед собою такі завдання :

  • розширення світогляду вихованців;
  • соціальну адаптацію;
  • формування естетичного смаку.

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpgНеабияку роль у процесі творчого розвитку, соціальної адаптації відіграють такі форми  роботи, як колективно – творчі заходи, сімейні  зустрічі, круглі столи, родинні свята,майстер-класи,перегляди експозицій виставкового залу та  інше. Такі форми роботи стали в закладі традиційними завдяки тісній співпраці з громадською організацією «Промінь надії». Товариство по захисту прав дітей та дітей –інвалідів «Промінь надії» об’єднує до 40 сімей,які виховують дітей з особливими потребами.  Головою товариства є Балагурова Ірина Василівна, вона ж є і  ініціатором створення громадської організації, її ідейним лідером,організатором,

автором багатьох  проектів, які полегшують життя таким сім’ям. Педагогічний,учнівський,батьківський колектив ЦДЮТ «Дивосвіт» стали острівком добра для цих дітей та їх батьків,не залишилися осторонь проблем цієї громадської організації ,до якої входять діти різного віку, які не відвівдують навчальні заклади. Зустрічі  стали традиційними. На сьогодні у нас склалася своя система співпраці. В жовтні місяці у закладі проходить традиційний осінній ярмарок. З коштів,виручених від продажі смаколиків та дарів осені,виділяється сума на благодійні заходи з дітьми з особливими потребами. Гуртківці з задоволенням вітають членів спілки «Промінь надії» своїми виступами,новими концертними номерами. Керівники гуртків разом з гуртківцями готують цікаві майстер-класи для дітей та їх батьків, культорганізатор проводить веселі ігрові програми. Всі разом діти  відвідують експозиції виставкового залу. Організація зустрічей з психологом,цікаві тематичні заходи для батьків,які виховують особливих дітей,навчання педагогів центру щодо роботи з дітьми з особливими потребами- стали традиційними та розширюють межі позашкільного закладу.З деякими дітьми цієї категорії , за можливості,керівники гуртків  проводять індивідуальні заняття.

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpgРобота з батьками дітей з особливими потребами – головна умова співпраці. Першочергове завдання педагогів,голови громадської організації «Промінь надії»  полягає в тому, щоб батьки,опікуни могли  відійти від поняття хвороби та  у них сформувалось сприйняття дитини як особливої, відмінної від нас людини. Найбільш дієва метафора, яка наводиться батькам, це уявна зустріч з інопланетянином. Він відрізняється від нас і зовні і внутрішньо. Нікому з нас не прийде в голову після порівняння його з землянами винести вердикт: «хворий». Він не хворий, він просто інший. У нього інша мова, інша система сприйняття, бути може, відмінні від наших цінності та мотиви. Якщо людству судилося зустрітися з інопланетянами, то, швидше за все, ми не будемо виписувати їм направлення на терапію і всілякі 25 ліки. У першу чергу ми спробуємо встановити контакт, зрозуміти їхню мову і навчити своєму. Інша важлива задача роботи з батьками – поступове формування у них розуміння того, що рано чи пізно дитина буде житии самостійно, тому  мета – зробити його максимально адаптованим. Це дуже не просто, тому що багато батьків звикли опікувати своїх дітей.

  Голова товариства,педагоги закладу 3 роки тому організували батьківський клуб «Промінь надії» учасниками якого і є всі члени громадської організації та педагоги закладу.Батьківський клуб – це відкрите обговорення питань , знаходження шляхів їх вирішення з проблем навчання, виховання, профорієнтації, організація  ділових ігр, днів відкритих дверей, індивідуальних  консультацій, організація психологічних тренінгів.

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg 

 

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\промінь надії грудень 2017\8.jpgКирилова Вікторія Михайлівна-

керівник гуртків«Батік», «Клаптик» .

              Незмінний ведучий майстер-класів

 для дітей та батьків громадської

D:\рабочий стол 2017\інваліди травень 2016\DSCN3153.jpg організації «Промінь надії»

D:\Працівники\Совенко\Методична робота\2016-2017\відкрита трибуна листопад 2016\Промінь надії\DSCN3140.jpg 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\промінь надії грудень 2017\99.jpg 

D:\Працівники\Совенко\Методична робота\2016-2017\відкрита трибуна листопад 2016\Промінь надії\DSCN3155.jpg 

 

 

 

 

                        Майстер-клас по батіку

Тема:Шиборі. Техніка обв'язки шпагатом. “Краплини буття у синій безодні”.

Мета:   1) ознайомити присутніх з мистецтвом батіка, безпосередньо з технікою обв'язки шпагатом, показати поетапне виконання роботи у техніці обв'язки шпагатом;

2) розширювати кругозір, формувати уміння працювати з фарбою для розпису тканини, розвивати творче уявлення, навички у роботі з тканиною;

3) виховувати естетичні почуття, художній смак, розуміння прекрасного, вміння аналізувати.

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpgІнструменти і матеріали: фарби для розпису тканини “Гамма”; тканина-атлас, шовк, бавовна (розмір 20х20 см); камінці; гудзики; горох; шпагат; пензлики з щетини; спонжи; шприці; палітра; посуд для розміщення кольорів; технологічна картка-пам'ятка; ручний фен; декоративні інструменти та матеріали; прищепки; ножиці; праска.

Учасники: діти з особливими потребами та їх батьки

 

План проведення майстер-класу (20 хв.)

  1. Організаційна частина.
  2. Повiдомлення теми. Завданнязаняття й мотивацiя навчання.Технiкабезпеки.

III. Практична робота.

1) підготування тканини до роботи;

2) розташування камінців на тканини, створювання конструкції для розпису;

3) обв'язування шпагатом;

4) розпис;

5) розбирання конструкції;

6) висушування тканини;

7) закріплення тканини;

8) декорування різними матеріалами.

  1.   Знайомство з варіантами розпису тканини.

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpgV. Підведення підсумків.

 

 

 

Хід заняття

  1. Організаційна частина.

Привітання. Перевірка готовності до заняття, наявність матеріалів та інструментів.

II. Повiдомлення теми. Завдання заняття й мотивацiя навчання.Технiка безпеки.

Пропонуємо вам найкращій спосіб забруднитись фарбою та в одночас створити неповторний ручний розпис на тканині!

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpgБатік - це загальна назва різноманітних способів ручного розпису тканини. З'явився батік на острові Ява в Індонезії, де і  в сучасному житті ручний розпис дуже популярний. Техпіка“шиборі”- це один з перших способів прикрашання тканини. Він відомий у странах Сходу з далекої давнини, В Індокітаї ця техніка відома з VII століття. Слово “шиборі” японського походження і позначає “викручувать”, “вращати”, “пресовати”. В Індії ця техніка розповсюджена і по сей день під назвоюбандхей, що позначає “обв'яжи-покрась” . Ці рухи являються основою техніки розпису “шиборі”на тканині . Малюнок може складатися за допомогою обв'язки шпагатом з багатьох білих та кольорових краплин. У Европі подібне фарбування стало відомо на початку ХХ століття, цей спосіб використовувався в одежі та інтер'єрі. Ви теж можете створити цікаві та неповторні речі. Кожен раз ця техніка вимогає від художника польоту фантазії та інтрегує своїм неочікуванним результатом.

Ми з вами будемо намагатися створити синю безодню космосу.

Техніка обв'язки шпагатом дозволяє виконувати композицію за допомогою камінців, які обмотуються тканиною та закріплюються шпагатом. Таким чином, за допомогою камінців та шпагату ми з вами можемо створити таку привабливу космічну безодню та по ній розсипати зірочки. Результат буде залежати від того як стягнута тканина, від величини камінців, кольору.

То що, вперед!  Вирушаємо у подорож до прекрасного мистецтва та космічного простору.

III. Практична робота.

Етапи роботи у техніці обв'язки шпагатом.

1. Підготування до роботи. Підготовка тканини. У клаптик шовку (крепдешин чі атлас середньої товщини, або бавовна задовільного розміру, наприклад 20Х20 см)   заверніть камінці

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg2. Розташуйте камінці різного розміру (діаметр від 1до 3 см). По черзі кладіть камінці на клаптик, загортаючі їх у тканину і туго обв'язуючі шпагатом. Починати треба з середини тканини та хаотично рухаючись до країв, залишаючі як можна меньшувідстань між камінцями.

3. Таким чином заповніть камінцями усю  тканину. При цьому деякі камінці можуть бути не зовсім закриті тканиною, а лише частково. Края тканини закрутіть “косичкою”, складіть вдвоє та туго обв'яжіть шпагатом.

4. Розпис. Потім усю тканину намочить водою, відіжміть та починайте розпис.

5.Складіть кольори  середнього тону, бажано холодних кольорів (синя, блакитна, фіолетова) та пензликами з щетини, спонжем, чи шприцемрозпишіть випуклі частини конструкції (тканину натягнену на камінці) запобігая втручання фарби за шпагат.

6.Зробіть кольори більш насиченого тону, ніж попередній переверніть конструкцію та розпишіть не випуклу частку тканини, також запобігаючи втручання фарби за шпагат. Залиште конструкцію підсихати.

 

7. Зробіть надрізи манікюрними ножицями на шпагаті, розберіть конструкцію та акуратно розгорніть тканину. Ділянки тканини, які знаходяться під шпагатом залишаться білими та складуть неповторний мадюнок.

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg8. Закріпіть тканину в горизонтальному положенні та в гарячому режимі висушіть феном. Запарьте розпис. За бажанням можна декорувати нашу “синю безодню” різноманітними зірочками, бісером та бусинами. Можна використовувати декоративні контури.

Творчіх вам успіхів!

V. Підведення підсумків. Аналіз виготовлених робіт. Висловлювання думок учасників. Виставка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Мои документы\Downloads\IMG_3138.JPGСвята,ігрові програми

 

 Цимбаліст Катерина

Юріївна- культорганізатор

ЦДЮТ «Дивосвіт»

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg«Добро завжди повинно бути у серцях людей. Якщовоно є, то  допомагає боротися з негараздами, які спіткаютьлюдину кожного дня, адже життя без проблем і неприємностей – це не життя»

D:\Працівники\Совенко\Методична робота\інваліди\инвалиды 05.03\DSCN2543.jpg 

D:\Працівники\Совенко\Методична робота\2016-2017\відкрита трибуна листопад 2016\Промінь надії\image (3).jpg 

 

 

              Сімейні свята

D:\Працівники\Совенко\Методична робота\2016-2017\відкрита трибуна листопад 2016\Промінь надії\image (8).jpg 

 

 

 

D:\Працівники\Совенко\Методична робота\2016-2017\відкрита трибуна листопад 2016\Промінь надії\image (9).jpg 

 

 

 

D:\Працівники\Совенко\Методична робота\2016-2017\відкрита трибуна листопад 2016\Промінь надії\image (12).jpg 

 

 

 

 

D:\рабочий стол 2017\інваліди травень 2016\5.03. проминь надии\Изображение 098.jpg 

D:\рабочий стол 2017\інваліди травень 2016\DSCN3211.jpg 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\промінь надії грудень 2017\8 березня 2018\DSCN9489.jpg 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg 

 

 

Відвідування виставкокого залу

D:\Працівники\Совенко\Методична робота\2016-2017\відкрита трибуна листопад 2016\Промінь надії\image (1).jpgD:\Працівники\Совенко\Методична робота\інваліди\инвалиды 05.03\DSCN2522.jpg 

 

 

 

D:\рабочий стол 2017\інваліди травень 2016\DSCN3204.jpg 

 

 

 

D:\рабочий стол 2017\інваліди травень 2016\5.03. проминь надии\Изображение 107.jpg 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg

 

 

Робота батьківського клубу

D:\рабочий стол 2017\інваліди травень 2016\5.03. проминь надии\Изображение 095.jpg 

 

 

D:\рабочий стол 2017\інваліди травень 2016\5.03. проминь надии\Изображение 097.jpg 

 

 

 

 

D:\Працівники\Совенко\Методична робота\методична робота 2014 -2015\методробота 2014-2015 н.р\пед. рада 12.09.14\SAM_2295.JPG 

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg 

 

 

Тематика засідань батьківського клубу

  • Екологія і психологія дитини

(Зустріч з психологом)

  • Дозвілля в сім’ї (Лекція)
  • Соціальний та емоційний розвиток особливої дитини  в сім’ї (Зустріч з психологом)
  • Ігровий куточок особливої дитини (Практикум)
  • Любов до людей починається з самого себе. Формування адекватної самооцінки (Лекція)
  • Гра-фантазія «Майбутнє моєї дитини – позитивне само програмування».

C:\Documents and Settings\Mufasa\Рабочий стол\д2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
20 липня 2018
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку