Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка "Лисиця та Їжак".

Про матеріал
Урок позакласного читання для учнів 2 класу на тему "Українська народна казка"Лисиця та Їжак".
Перегляд файлу

Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська народна казка „Лисиця та їжак”.

Мета: вчити вмінню правильно висловлювати свої думки, вмінню вислуховувати думки інших, удосконалювати діалогічне мовлення, розвивати усне мовлення; виховувати потребу жити в суспільстві за певними моральними законами.

Обладнання: ілюстрації їжака і лисички, картки для словникової роботи.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок – подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Читання в особах казки „Рукавичка”. Учні розповідають, яку кінцівку казки придумали.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

У казці „Рукавичка”, яку ми тільки що прочитали, дід мандрував лісом. А чи не хочете ви  відправитись у подорож казковим лісом? Може і нас ждуть не менш цікаві пригоди? Тож вирушаємо.

ІV.Мовна розминка. (Робота в парах.)

1.Ми у ліс вирушаємо,

На шляху дерева зустрічаємо.

Склади слова зі складів і ти дізнаєшся, які дерева ростуть у лісі.

6. ки

11. сос

8. ни

5.си

7. кле

12. ни

1. бе

10. би

2. ре

9. ду

4. о

3. зи

Берези, осики, клени, дуби, сосни.
2.Довго лісом ми ходили

І звіряточок зустріли.

Закресли однакові букви і прочитай слова – назви звірів.

Б о е і с й л е й к с а о (білка)

З і а ю є о ц і ю ь о (заєць)

Ї у т ж с а у т к с (їжак)

3. Допоможи їжачкові втекти від лисиці. Скоромовка. Читають один одному по черзі.

Їжачок, їжачок наїжачив свій бочок.

І малі їжаченята наїжачились, як тато.

V. Опрацювання казки „Лисиця та їжак”.

1. Вступне слово вчителя.

Ми допомогли їжачкові втекти від лисички. Казка, з якою ми сьогодні познайомимося, так і називається „Лисиця та їжак”.

2. Повідомлення лісовичка.

Ой, тихіше! Всі мовчок!

До нас іде лісовичок!

Їжак (показує ілюстрацію)– це звір невеликого розміру, тіло вкрите колючками. У разі небезпеки відразу згортається клубочком. Це всеїдна дика тварина. Живиться як рослинною, так і тваринною їжею. Вони живуть у лісах, населених пунктах. На зиму їжак впадає у сплячку.

Завдяки своєму захисному колючому панциру їжаки майже не мають ворогів. Тільки лисиця (показує ілюстрацію лисиці) зрідка примушує їжака розгорнутися, закотивши його у воду.

3. Опрацювання казки „Лисиця та їжак”.

А тепер ми вийшли на казкову галявину. Тож сідайте зручно і слухайте казку.

1)Читання казки вчителем до слів „виводок тетеревенят пасеться”.

- Назвіть головних героїв казки.

- Звідки йшла лисичка?

- Кого зустріла?

- Що розповіла їжакові про себе?

2) Прогноз казки.

- Як ви гадаєте, що могло б бути далі?

3) Словникова робота. Заповнення стіни слів.

Читання пояснень слів у кінці тексту.

4) Повторне читання казки вголос окремими учнями.

- Хто ж правильно передбачив її кінцівку?

5) Фізкультхвилинка. Роздуми „Чому в лісі не можна шуміти?”

Трави ростуть низько – низько,   (Діти присідають.)

Дерева ростуть високо! (Тягнуться на носочках.)

А ми ідем тихо – тихо, (Діти крокують.)

Щоб не зробить нікому лиха.

6) Аналіз казки з елементами вибіркового читання.

 - Коли лисичка зустріла їжака?

- Чому їжачок згорнувся у клубочок?

- Що запропонувала лисичка їжачку?

- Чи повірив їй їжак? Чому?

- Прочитайте, про що повідомив їжак лисицю.

- Якою була реакція лисиці? Чому вона так себе повела?

7) Читання казки в особах.

- Як треба читати слова лисиці? А їжака?

8) Мовно-логічне завдання.

З’єднай слова першого і другого стовпчиків.

                       улеслива

 кмітливий

Лисичка брехлива

 хижа

Їжачок хитрий

 обережний

VI. Дискусія між групами.

1.По галявині ходили,

На пеньочок тихо сіли.

А тепер давайте ми

Поміркуємо усі.

- Хто позитивний герой казки?(Їжачок.)

- Але ж він сказав лисичці неправду.

2. Поділимось на дві команди (стверджувальну і заперечну). Тема дискусії: „Чи варто завжди говорити правду?” ( Дається час на підготовку. Діти обговорюють можливі докази, наводять життєві приклади. Після цього проводиться дискусія.)

3. Висновок.

Правду треба говорити, але щоб вона нікому не шкодила.

- Чому обманув їжачок лисицю? (Щоб врятувати своє життя. Отже, його обман виправданий.)

VII. Підсумок уроку.

  • Що корисного ви взяли для себе з уроку? Чому навчила вас казка?
  • Покажіть цеглинку ЛЕГО, як сподобався урок (зелений – сподобався, жовтий – не дуже сподобався, червоний – не сподобався.)

VIII. Домашнє завдання.

Казку читати в особах, намалювати малюнок, якою ви уявляєте собі правду.

 

 

docx
Додано
30 січня 2020
Переглядів
817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку