___________________________________________
___________________________
Робота з літературним твором,
3 клас
І. Уважно прочитай текст.
Навіть квіти з сорому почервоніли
Мама йшла вранці на роботу. Наказувала доні:
– Я буду цілий день у полі. А ти прибери в хаті, попери свою білизну, звари вечерю й полий квіти.
Донька прибрала в хаті, попрала білизну, приготувала вечерю, а квітів не полила. Не раз проходила вона вдень повз білі хризантеми, думала: «Треба ж полити квіти».
Та ледве згадувала про це, як чула, ніби чийсь голос їй каже: «Нічого з ними не станеться, як один день не полити». Це був голос брехні маленької недолугої істоти, що хтозна-де взялася й поселилася в темному куточку душі дівчинки.
Увечері мама прийшла з поля. Бачить – у хаті прибрано, білизну попрано й висушено, вечерю зварено.
Питає мама:
- А квіти полила?
- Полила, – тихо відповіла дівчинка й опустила очі.
Маленька недолуга істота, що поселилася в темному куточку дитячої душі, застрибала на радощах.
- Полила, – ще раз тихо-тихо повторила дівчинка й поглянула на хризантеми.
Глянула та й здивувалася: на білих квітах лежав багрецевий відтінок. Вони із сорому почервоніли. - Мамо, дорогенька, пробачте мені, - заплакала
дівчинка. – Я обманула вас. Я не полила квітів.
Багрецевий відтінок квітів розтанув, вони знову стали білі. А маленька недолуга істота, що ховалась у темному куточку душі дівчинки, зникла, і темний куточок став світлий.
Мама пригорнула доню до грудей і поцілувала.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Аналізує прочитаний текст |
|
2. |
Висловлює й обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки |
|
3. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач, куди поспішала вранці мама.
А на прогулянку
Б на роботу
В за покупками
2. Обери і познач, яке завдання не виконала дівчинка.
А прибрати в хаті
Б приготувати вечерю
В полити квіти
3. Познач, який відтінок дівчинка побачила на квітах.
А сірий
Б багрецевий
В фіолетовий
4. В поданому переліку підкресли, як називає автор брехню.
Хризантема, недолуга істота, іграшка, вечеря, квітка білого кольору.
5. Встанови відповідність між словами.
душа • |
• маленька |
куточок • • дитяча істота • • темний
6. Поміркуй і запиши, де може жити брехня у людини.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ _____________________________________________________________
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач, де працювала цілий день мама.
А в перукарні
Б на заводі
В в полі
2. Обери і познач, що забула зробити дівчинка.
А приготувати вечерю
Б полити квіти
В попрати свою білизну
3. Познач, де оселилася маленька недолуга істота в дівчинки.
А за вушком
Б в душі
В на п’ятці
4. В поданому переліку підкресли що, на твою думку, автор
називає недолугою істотою.
Сором, правду, боязкість, працелюбність, брехню, радість.
5. Встанови відповідність між словами.
із сорому • • пригорнула до грудей • • розтанув відтінок • • почервоніла
6. Поміркуй і запиши, яким чином треба поступати, щоб від сорому не червоніти.
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Робота з літературним твором,
3 клас
І. Уважно прочитай текст.
Петро і Марійка
Петро – першокласник. Сестричка Марійка наступного року піде до школи.
У Петра велика біда: лінощі. Щоб навчитися добре читати, треба взяти книжку, розгорнути її й читати вголос. Читати півгодини, читати щодня.
А Петрові не хочеться брати книжку до рук. Не хочеться читати. Гуляти ж веселіше. Прийде Петро зі школи, покладе книжки, пообідає і – надвір. Восени – в м’яча, взимку – на ковзанах. А книжки лежать.
Минуло півроку. Всі діти вже добре читають, а Петро ледве слово докупи складає. Приходить якось учителька до Петрикової матері й каже:
– Як Петро не читатиме щодня, залишиться на другий рік у першому класі.
Сидить Петро біля столу. Соромно йому.
А Марійка тут своє:
– От добре, залишайте Петра на другий рік, я з ним разом до школи ходитиму.
Почервонів Петро, аж сльози в очах затремтіли.
Марійка далі веде:
– Я вже добре вмію читати.
Взяла Марійка зі стола книжку – й аж дзвенить.
– Ти читаєш, як найкращі мої учні! – хвалить учителька.
Пішла вчителька додому. А Петро сидить біля столу й думає: «Не хочу бути слабшим за Марійку! Заставлю себе...»
Розгорнув книжку... Надворі сніг блищить, сонце сяє, ковзани на лід просяться, горобці цвірінькають... Так хочеться гуляти. Але як подумає Петро, що в одному класі з Марійкою доведеться вчитися, страшно йому стає... І читає, читає...
Тепер приходить Петро зі школи, пообідає і, гляди, за шапку...
А Марійка й питає:
– То як, будемо в одному класі?
Петро тут кидає шапку й сідає за книжку.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Аналізує прочитаний текст |
|
2. |
Висловлює й обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки |
|
3. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач, яку велику білу має Петро.
А загубив шапку
Б розлив чай
В лінощі
2. Обери і познач, що треба робити, щоб навчитися добре читати.
А носити книжку під рукою
Б читати півгодини щодня
В купувати книжки і ставити на полиці
3. Познач, що зазвичай робив Петро як повертався зі школи додому.
А сідав читати
Б йшов гуляти
В лягав спати
4. Знайди в тексті і підкресли те, що сказала про Петра
вчителька матері як прийшла до них додому.
5. Встанови відповідність між персонажами та репліками.
Петро • Марійка • Вчителька •
|
• - Я вже добре вмію читати. • - Ти читаєш, як найкращі мої учні! • - Не хочу бути слабшим. Заставлю себе. |
6. Поміркуй і запиши, яким чином треба боротися з лінощами.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
__________________________________________________________________
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач, у якому класі навчається Петро.
А ще не ходить до школи
Б першокласник
В в другому класі
2. Обери і познач, скільки часу Петро вчився читати по складах.
А тиждень
Б місяць
В півроку
3. Познач, що робив взимку Петро як повертався додому.
А читав книжки
Б катався на ковзанах
В допомагав мамі
4. Знайди в тексті і підкресли те, що думав Петро після візиту вчительки.
5. Встанови відповідність між персонажами та репліками.
Петро • • - То як будемо в одному класі?
Марійка • • - Як не читатиме, залиться на другий рік!
Вчителька • • - Заставлю себе.
6. Поміркуй і напиши, що треба робити щоб мати чудовий результат.
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
__________________________________________________
Робота з літературним твором,
3 клас
І. Уважно прочитай текст.
Добре слово
В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: «Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота».
Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
- Чогось їй не вистачає. А чого – і сам не можу зрозуміти.
Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі – столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров’ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці – щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Аналізує прочитаний текст |
|
2. |
Висловлює й обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки |
|
3. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач ім’я дівчинки, що занедужала і довгий час
хворіла.
А Оля
Б Юля
В Софія
2. Обери і познач, скільки років прабабусі дівчинки.
А сімдесят п’ять
Б дев’яносто
В сто
5. Визнач жанр прочитаного твору.
А казка
Б оповідання
В вірш
4. Підкресли в тексті назви родичів, які відвідували дівчинку.
5. Встанови послідовність подій у тексті.
__ Принесла один-єдиний подарунок: сердечне бажання.
__ Треба добре харчуватися, дихати свіжим повітрям і хвороба втече.
__ Олі не вистачало. Доброго слова.
__ Дівчинка тяжко захворіла.
__ Раптом в хату ввійшла прабабуся Олі.
6. Поміркуй і запиши, у чому ж полягає сердечне бажання.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
__________________________________________________
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач, скільки років дівчинці, що занедужала і
довгий час хворіла.
А сім
Б шість
В п’ять
2. Обери і познач, як звати прабабусю дівчинки.
А Віра
Б Надія
В Катерина
5. Визнач жанр прочитаного твору.
А легенда
Б казка
В оповідання
4. Підкресли в тексті, що їла дівчинка аби виздоровіти.
5. Встанови послідовність подій у тексті.
__ Сердечне бажання.
__ Смачне і поживне для відновлення здоров’я.
__ Щоб виздоровіти – треба ще добре слово.
__ Дівчинка тяжко захворіла.
__ Навідала внучку прабабуся Надія.
6. Поміркуй і запиши, як впливають добрі слова на життя людей.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
_________________________________________________
Робота з літературним твором,
3 клас
І. Уважно прочитай текст.
Він зненавидів красу
У матері був трирічний син. Дуже любила вона єдину дитину. Що не захочеться синочкові, мама зразу ж кидається виконувати його бажання.
Побачив син троянду за вікном, питає:
– Що це таке?
– Квітка троянди, – відповідає мати.
– Хочу квітку троянди, – вимагає хлопчик. Не просить, а вимагає. Мати йде, зрізає квітку й приносить синові. Потримав хлопчик троянду в руках, зім'яв пелюстки й кинув на підлогу.
Побачив син на паркані горобця, питає:
– Хто це такий?
– Горобець, – відповідає мати.
– Хочу горобця, – вимагає хлопчик.
Пішла мати до сусідських дітей, просить:
– Спіймайте горобця, куплю вам цукерок. Упіймали діти горобця, одержали цукерок.
Принесла мати пташку. Взяв хлопчик горобця, почав гратися, придавив його за шийку, пискнув горобчик і замовк. Кинув син матері мертву пташку. Почув син як хтось грає за вікном на сопілці. Сподобалась йому гра, питає він у матері:
– Що це таке?
– Це пастух грає пісню на сопілці.
– Хочу пісню, хочу пісню, вона така красива! – зажадав хлопчик.
Пішла мати до пастуха, просить:
– Йди, пастуше, до мого хлопчика любимого, хоче він, щоб йому належала ця прекрасна пісня.
– Ні, – відповідає пастух.– Пісня – це краса. Не може один володіти нею.
Пісня потрібна всім.
Ні з чим прийшла мати до сина, переказала йому слова пастуха. І син зненавидів красу, перестав любити й розуміти прекрасне.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Аналізує прочитаний текст |
|
2. |
Висловлює й обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки |
|
3. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач, чому мама виконувала всі прохання свого
сина.
А їй це подобалося
Б дуже любила сина
В вважала, що має бути як хоче син
2. Обери і познач, як можна назвати бажання хлопця.
А ігри
Б пустощі
В забаганки
5. Визнач жанр прочитаного твору.
А казка
Б оповідання
В вірш
4. Підкресли в тексті бажання-вимоги хлопця.
5. Доповни речення словами з тексту.
Пісня – це ________. Не може ________ володіти нею. _________ потрібна всім.
6. Поміркуй і запиши, схвалюєш чи засуджуєш
поведінку хлопчика. Чому саме так вважаєш доведи.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________
________________________________________________________________
ІІ. Виконай завдання.
2 варіант
1. Познач, хто виконував всі прохання трирічного
хлопчика.
А казкова фея
Б любляча матуся
В вчителька математики
2. Обери і познач, до чого привели вимоги хлопчика.
А став милуватися красою, любити все, що оточує
Б зненавидів красу, перестав любити й розуміти прекрасне
В став берегти світ, в якому жив
5. Визнач розділ, в якому можна розмістити цей текст.
А Цікавий світ навколо тебе.
Б Природа – наш дім.
В Красиві не тільки слова – красиві й діла.
4. Підкресли в тексті слова, які сказав пастух про пісню.
5. Доповни речення словами з тексту.
Дуже любила вона єдину __________. Що не захочеться _____________, мама зразу ж кидається виконувати його __________. 6. Поміркуй і запиши, чому не варто вимагати усе, що
заманеться.
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________
_______________________________________________