Робота з літературним твором 3 клас

Про матеріал
Добірка карток з літературного читання для перевірки читацької діяльності учнів 3 класу, зміст яких відповідає оновленій програмі МОН. Дібрані твори В.О.Сухомлинського та завдання в двох варіантах до них допоможуть учителеві перевірити сформоване вміння працювати з літературним твором. Кожна робота містить орієнтовну таблицю характеристики результатів навчання.
Перегляд файлу

___________________________________________

___________________________

imageimageРобота з літературним твором, 

3 клас

І. Уважно прочитай текст.

Навіть квіти з сорому почервоніли

             Мама        йшла        вранці        на        роботу.        Наказувала          доні:

–    Я буду цілий день у полі. А ти прибери в хаті, попери свою білизну, звари вечерю й полий квіти.

Донька прибрала в хаті, попрала білизну, приготувала вечерю, а квітів не полила. Не раз проходила вона вдень повз білі хризантеми, думала: «Треба ж полити квіти». 

imageТа ледве згадувала про це, як чула, ніби чийсь голос їй каже: «Нічого з ними не станеться, як один день не полити». Це був голос брехні маленької недолугої істоти, що хтозна-де взялася й поселилася в темному куточку душі дівчинки.

Увечері мама прийшла з поля. Бачить – у хаті прибрано, білизну попрано й висушено, вечерю зварено. 

Питає мама:  

-        А квіти полила?

-        Полила, – тихо відповіла дівчинка й опустила очі.

Маленька недолуга істота, що поселилася в темному куточку дитячої душі, застрибала на радощах.

-        imageПолила, – ще раз тихо-тихо повторила дівчинка й поглянула на хризантеми.  

Глянула та й здивувалася: на білих квітах лежав багрецевий відтінок. Вони із сорому почервоніли. - Мамо, дорогенька, пробачте мені, -  заплакала

дівчинка. – Я обманула вас. Я не полила квітів.

Багрецевий відтінок квітів розтанув, вони знову стали білі.  А маленька недолуга істота, що ховалась у темному куточку душі дівчинки, зникла, і темний куточок став світлий.

Мама пригорнула доню до грудей і поцілувала.

 

 

 

 

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Аналізує  прочитаний текст

 

2. 

Висловлює й обґрунтовує  власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки

 

3. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

 

 

 

 

 

 

 

imageІІ. Виконай завдання. 

1 варіант  

1.   Познач, куди поспішала вранці мама.

А на прогулянку

Б на роботу

В за покупками

2.   Обери і познач, яке завдання не виконала дівчинка.

А прибрати в хаті

Б приготувати вечерю

В полити квіти

3.   Познач, який відтінок дівчинка побачила на квітах.

А сірий

Б багрецевий  

В фіолетовий

4.   imageВ поданому переліку підкресли,  як називає автор брехню.  

Хризантема, недолуга істота, іграшка, вечеря, квітка білого кольору.

5.   Встанови відповідність між словами.

душа        •

• маленька 

imageкуточок    •    • дитяча істота       •       • темний 

6.   Поміркуй і запиши, де може жити брехня у людини.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

image__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ _____________________________________________________________ 

 

ІІ. Виконай завдання. 

image2 варіант  

1.   Познач, де працювала цілий день мама.

А в перукарні

Б на заводі

В в полі

2.   Обери і познач, що забула зробити дівчинка.

А приготувати вечерю

Б полити квіти

В попрати свою білизну 

3.   Познач, де оселилася маленька недолуга істота в дівчинки.

А за вушком

Б в душі

В на п’ятці

4.   imageВ поданому переліку підкресли що, на твою думку, автор

називає недолугою істотою.  

Сором, правду, боязкість, працелюбність,  брехню, радість.

5.   Встанови відповідність між словами.

imageіз сорому        •       • пригорнула до грудей    •      • розтанув відтінок       •          • почервоніла 

6.   Поміркуй і запиши, яким чином треба поступати, щоб від сорому не червоніти.

image__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

___________________________________________ ______________________

imageimageРобота з літературним твором, 

3 клас

І. Уважно прочитай текст.

Петро і Марійка

Петро – першокласник. Сестричка Марійка наступного року піде до школи.

У Петра велика біда: лінощі. Щоб навчитися добре читати, треба взяти книжку, розгорнути її й читати вголос. Читати півгодини, читати щодня.

imageА Петрові не хочеться брати книжку до рук. Не хочеться читати. Гуляти ж веселіше. Прийде Петро зі школи, покладе книжки, пообідає і – надвір. Восени – в м’яча, взимку – на ковзанах. А книжки лежать.

Минуло півроку. Всі діти вже добре читають, а Петро ледве слово докупи складає. Приходить якось учителька до Петрикової матері й каже:

      Як Петро не читатиме щодня, залишиться на другий рік у першому класі.

Сидить Петро біля столу. Соромно йому.

А Марійка тут своє:

      От добре, залишайте Петра на другий рік, я з ним разом до школи ходитиму.

Почервонів Петро, аж сльози в очах затремтіли.

Марійка далі веде:

      Я вже добре вмію читати.

Взяла Марійка зі стола книжку – й аж дзвенить. 

      Ти читаєш, як найкращі мої учні! – хвалить учителька.

Пішла вчителька додому. А Петро сидить біля столу й думає: «Не хочу бути слабшим за Марійку! Заставлю себе...»  

Розгорнув книжку... Надворі сніг блищить, сонце сяє, ковзани на лід просяться, горобці цвірінькають... Так хочеться гуляти. Але як подумає Петро, що в одному класі з Марійкою доведеться вчитися, страшно йому стає... І читає, читає...

Тепер приходить Петро зі школи, пообідає і, гляди, за шапку... 

А Марійка й питає:

      То як, будемо в одному класі?

Петро тут кидає шапку й сідає за книжку.

 

 

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Аналізує  прочитаний текст

 

2. 

Висловлює й обґрунтовує  власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки

 

3. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

imageІІ. Виконай завдання. 

1 варіант  

1.             Познач, яку велику білу має Петро.

А загубив шапку

Б розлив чай

В лінощі

2.             Обери і познач, що треба робити, щоб навчитися добре читати.

А носити книжку під рукою

Б читати півгодини щодня

imageВ купувати книжки і ставити на полиці

3.             Познач, що зазвичай робив Петро як повертався зі школи додому.

А сідав читати  

Б йшов гуляти  

В лягав спати

4.             imageЗнайди в тексті і підкресли те, що сказала про Петра

вчителька матері як прийшла до них додому.

5.             Встанови відповідність між персонажами та репліками.

Петро             •

Марійка         •

Вчителька      •

 

     - Я вже добре вмію читати.

     - Ти читаєш, як найкращі мої учні! •  - Не хочу бути слабшим.

Заставлю себе.

6.             imageПоміркуй і запиши, яким чином треба боротися з лінощами.

__________________________________________________________________

image__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________ 

imageІІ. Виконай завдання. 

2 варіант  

1.                      Познач, у якому класі навчається Петро.

А ще не ходить до школи

Б першокласник

В в другому класі

2.                      imageОбери і познач, скільки часу Петро вчився читати по складах.

А тиждень

Б місяць

В півроку

3.                      Познач, що робив взимку Петро як повертався додому.

А читав книжки

Б катався на ковзанах

В допомагав мамі

4.                      imageЗнайди в тексті і підкресли те, що думав Петро після візиту вчительки.

5.                      Встанови відповідність між персонажами та репліками.

Петро          •                   •  - То як будемо в одному класі?

Марійка      •                  • - Як не читатиме, залиться на другий рік!

Вчителька  •                  •  - Заставлю себе.

6.                      imageПоміркуй і напиши, що треба робити щоб мати чудовий результат.

image__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________ 

 

___________________________________________ ________________________

imageimageРобота з літературним твором, 

3 клас

І. Уважно прочитай текст.

Добре слово

В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: «Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота».

Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка

Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:

-        Чогось їй не вистачає. А чого – і сам не можу зрозуміти. 

imageРаптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі – столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.

Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:

-        Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров’ячого масла,  немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці – щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.

Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.

-        Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Аналізує  прочитаний текст

 

2. 

Висловлює й обґрунтовує  власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки

 

3. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

 

imageІІ. Виконай завдання. 

1 варіант  

1.   Познач ім’я дівчинки, що занедужала і довгий час

хворіла.

             А Оля                                           

Б Юля

В Софія

2.   Обери і познач, скільки років прабабусі дівчинки.

А сімдесят п’ять

Б дев’яносто

imageВ сто

5. Визнач жанр прочитаного твору.

А казка

Б оповідання

В вірш

4.   Підкресли в тексті назви родичів, які відвідували дівчинку.

5.   Встанови послідовність подій у тексті.

__ Принесла один-єдиний подарунок: сердечне бажання.

__ Треба добре харчуватися, дихати свіжим повітрям і хвороба втече.

__  Олі не вистачало. Доброго слова.

__ Дівчинка тяжко захворіла.

__ Раптом в хату ввійшла прабабуся Олі.

6.   imageПоміркуй і запиши, у чому ж полягає сердечне бажання.  

__________________________________________________________________

image__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________ 

imageІІ. Виконай завдання. 

2 варіант  

1.   Познач, скільки років дівчинці, що занедужала і

довгий час хворіла.

А сім

Б шість

В п’ять

2.   Обери і познач, як звати прабабусю дівчинки.

А Віра

Б Надія

imageВ Катерина

5. Визнач жанр прочитаного твору.

А легенда

Б казка

В оповідання

4.   Підкресли в тексті, що їла дівчинка аби виздоровіти.

5.   Встанови послідовність подій у тексті.

__ Сердечне бажання.

__ Смачне і поживне для відновлення здоров’я.

__  Щоб виздоровіти – треба ще добре слово.

__ Дівчинка тяжко захворіла.

__ Навідала внучку прабабуся Надія.

6.   imageПоміркуй і запиши, як впливають добрі слова на життя людей.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

image__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

_________________________________________________ 

 

___________________________________________ ________________________

imageimageРобота з літературним твором, 

3 клас

І. Уважно прочитай текст.

Він зненавидів красу

У матері був трирічний син. Дуже любила вона єдину дитину. Що не захочеться синочкові, мама зразу ж кидається виконувати його бажання.

Побачив син троянду за вікном, питає:

      Що це таке?

      Квітка троянди, – відповідає мати.

      imageХочу квітку троянди, – вимагає хлопчик. Не просить, а вимагає. Мати йде, зрізає квітку й приносить синові. Потримав хлопчик троянду в руках, зім'яв пелюстки й кинув на підлогу.

Побачив син на паркані горобця, питає:

      Хто це такий?

      Горобець, – відповідає мати.

      Хочу горобця,     –        вимагає       хлопчик.

Пішла мати до сусідських дітей, просить:

      Спіймайте горобця, куплю вам цукерок. Упіймали діти горобця, одержали цукерок.

Принесла мати пташку. Взяв хлопчик горобця, почав гратися, придавив його за шийку, пискнув горобчик і замовк. Кинув син матері мертву пташку. Почув син як хтось грає за вікном на сопілці. Сподобалась йому гра, питає він у матері:

      Що це таке?

      Це пастух грає пісню на сопілці.  

      Хочу пісню, хочу пісню, вона така красива! – зажадав хлопчик.

Пішла мати до пастуха, просить:

      Йди, пастуше, до мого хлопчика любимого, хоче він, щоб йому належала ця прекрасна пісня.

      Ні, – відповідає пастух.– Пісня – це краса. Не може один володіти нею.

Пісня потрібна всім.

Ні з чим прийшла мати до сина, переказала йому слова пастуха. І син зненавидів красу, перестав любити й розуміти прекрасне.

 

 

 

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Аналізує  прочитаний текст

 

2. 

Висловлює й обґрунтовує  власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки

 

3. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

imageІІ. Виконай завдання. 

1 варіант  

1.   Познач, чому мама виконувала всі прохання свого

сина.

А їй це подобалося

Б дуже любила сина

В вважала, що має бути як хоче син

2.   imageОбери і познач, як можна назвати бажання хлопця.

А ігри

Б пустощі

В забаганки

5. Визнач жанр прочитаного твору.

А казка

Б оповідання

В вірш

4.       Підкресли в тексті бажання-вимоги хлопця.

5.       Доповни речення словами з тексту.

imageПісня – це ________. Не може ________ володіти нею. _________ потрібна всім.

6.       Поміркуй і запиши, схвалюєш чи засуджуєш

поведінку хлопчика. Чому саме так вважаєш доведи.                       image

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

image__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

________________________________________________________________ 

imageІІ. Виконай завдання. 

2 варіант

1.        Познач, хто виконував всі прохання трирічного

хлопчика.

А казкова фея

Б любляча матуся

В вчителька математики

2.        imageОбери і познач, до чого привели вимоги хлопчика.

А став милуватися красою, любити все, що оточує

Б зненавидів красу, перестав любити й  розуміти прекрасне

В став берегти світ, в якому жив

5. Визнач розділ, в якому можна розмістити цей текст.

А Цікавий світ навколо тебе.

Б Природа – наш дім.

В Красиві не тільки слова – красиві  й діла.

4.   Підкресли в тексті слова, які сказав пастух  про пісню.

5.   Доповни речення словами з тексту.

imageДуже любила вона єдину __________. Що не захочеться _____________, мама зразу ж кидається виконувати його __________. 6. Поміркуй і запиши, чому не варто вимагати усе, що

заманеться.

image__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

_______________________________________________ 

 

pdf
Додано
14 квітня
Переглядів
2454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку