Письмова перевірка досвіду читацької діяльності у 2 класі передбачає первинне ознайомлення учнів із текстом під час читання його вголос учителем. При цьому другокласники мають стежити за читанням по тексту. У 2 класі письмова частина роботи передбачає 3 завдання з перевірки уміння працювати з літературним твором і 1 творчого завдання.
Контрольна робота №7.
Робота з літературним твором (письмово)
Чому липень липнем назвали
Було тихо й спекотно. Над водою бабки літали, на кущах ягоди червоніли, понад квітами бджоли гули, сік-нектар збирали.
Все було так, як повинно бути в місяці липні.
От тільки сам липень був чимось не задоволений. Сонце яскраве -преяскраве, небо чисте, безхмарне, а липень хмурився.
-- І чого мене так назвали? – думав він. – Незрозуміло. Всі брати-місяці правильно звуться. Січень – снігом січе, травень – трави жене, жовтень – лист фарбує. Чому ж мене липнем назвали? Може спитати кого-небудь?
Побачив пташку і питається:
-- Скажи, будь ласка, як тебе звуть – величають?
Нічого не відповіла пташка, за мухою погналася, кинулась ліворуч, кинулась праворуч,клацнула дзьобом – і немає мухи.
-- Мухоловка, -- здогадався липень…
Дивиться він: на низеньких кущиках ягоди чорніють. Не питаючи, відразу дотямив – чорниця визріває.
-- Усіх, усіх як треба звуть, -- зітхає липень, -- тільки чому мене липнем назвали?
-- Липнеш до всіх, от і назвали, пробурчав старезний пеньок, що куняв на осонні.
-- От воно що, -- обурився липень, -- липну до всіх… -- І стало йому гірко, тяжко від такої несправедливості. Зітхнув бідолаха. А навкруги так гарно, сонце яскраве, повітря духмяне, чи то медом пахне, чи то липа цвіте…
-- Липа цвіте? Так, справді, липа цвіте… От воно що, -- зрадів липень, -- тому мене липнем назвали, що в цей час липа цвіте.
І.Прокопенко
1. Визнач до якого жанру належить цей твір.
А Вірш
Б Казка
В Оповідання
2.Чому хмурився липень? Запиши.
3. Запиши послідовно ,кого зустрічав липень , коли цікавився походженням своєї назви.
4.Запиши ,як ти розумієш назву твору.