ознайомити учнів з новим письменником Анатолієм Костецьким і віршем «Починається весна»;розвивати вміння оцінювати вчинки дійових осіб;вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів, вмілого використання інтонацій у мовленні; розвивати художнє сприймання явищ природи, творчу уяву; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до поезії.
Тема: Анатолій Костецький «Починається Весна».
Мета: ознайомити учнів з новим письменником Анатолієм Костецьким і віршем «Починається весна»;розвивати вміння оцінювати вчинки дійових осіб;вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів, вмілого використання інтонацій у мовленні; розвивати художнє сприймання явищ природи, творчу уяву; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до поезії.
Обладнання: малюнки; презентація з мовленнєвою розминкою та біографією поета, предметні малюнки за змістом уроку, відео - фізкультхвилинка .
Тип уроку: Комбінований .
Хід уроку:
Рі-рі-рі – що ти бачиш угорі?
Рю-рю-рю – бачу ясную зорю.
Рі-рі-рі – що ти бачиш угорі?
Ря-ря-ря – небо синє, як моря.
Рі-рі-рі – що ще бачиш угорі?
Ра-ра-ра – з комарами мошкара.
Мишеня у нірку чорну
Притягло трубу підзорну.
Ми тепер собі з нори
Всі побачимо двори.
І угледимо здаля –
Де той клятий кіт гуля.
2.3 Гра «Пеньок»
Зубки сірка
зубки сітка
дубки сірка
зубки сірка
3.1.. Конкурс на краще виразне читання вірша учнями.
-Сьогодні ми починаємо вивчати творчість українського поета Анатолія Костецького.
5.1 Біографічна довідка.Презентація.
Ще в першому класі в Анатолія Костецького був зошит із власними віршами. У п'ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку.
Анатолій Костецький — автор понад п'ятдесяти поетичних і прозових книжок: «А метеликам весело», «Весняні дарунки», «Все про мене», «Листдо птахів», «Де літо живе?», «Батьки нас не розуміють», «Бюро знахідок», «По¬стукай у моє вікно», «Все — як насправді», «Суперклей Христофора Тюль- кіна, або Вас викрито — здавайтесь!», «Мінімакс — кишеньковий дракон, або День без батьків», «Мої та твої таємниці» та ін.
Фізкультхвилинка
5.2.Опрацювання вірша А.Костецького. «Починається весна» (с. 88-89)
5.2.1.Виразне читання вірша вчителем.
- Якій порі року присвятив поет вірш?
5.2.2.Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.
Щоки
раптово
веснянки
починається
зранку
засіють
лагідні
розщебечуться
5.3.Виразне читання вірша учнями.
- Як поет називає зміни які відбуваються в природі з приходом весни ?
- Чому ?
- Прочитайте перші два рядка вірша. Поміркуйте, чому автор саме так починає віршик, ще й повторюючи слово знов ?
- Які почуття переживає поет ?
5.4.Гра «Добери риму».
Дива….(трава)
Носи….(голоси)
веснянки….(зранку)
5.5.Читання тексту О.Копиленка (ст..91).
6. ПІДСУМОК УРОКУ
- Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?
7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчити віршик на пам'ять.
1