Робота з шаблонами інтерактивних вправ у мультимедійному сервісі Leaningapps.org

Про матеріал
Використання вправ, створених у сервісі LearningApps.org за описаними шаблонами, забезпечує позитивну мотивацію навчання учнів, надає можливість учителю проводити уроки української мови на високому естетичному й емоційному рівні, збільшує обсяг роботи, виконаної на уроці, удосконалює контроль знань, а також дозволяє раціонально організувати навчальний процес як під час навчання в школі, так і під час дистанційного і змішаного навчання.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5 м. Бердичева

Житомирської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОБОТА З ШАБЛОНАМИ

ІНТЕРАКТИВНИХ ВПРАВ

 У МУЛЬТИМЕДІЙНОМУ СЕРВІСІ

Leaningapps.org

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бердичів-2020

ЗМІСТ

ВСТУП…………………………………………………..……………………….…...4

 

РОЗДІЛ 1. ІНТЕРНЕТ-СЕРВІС МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ДИДАКТИЧНИХ ВПРАВ LearningApps.org…………..………………………………………………6

  1. Організація роботи в сервісі LearningApps.org……………………….6
  2. Робота з шаблонами інтерактивних вправ……………………………7
    1. Категорія «Вибір». Шаблон «Вікторина»…………………………7
    2. Категорія «Вибір». Шаблон «Знайти слово»…………………...…8
    3. Категорія «Розподіл». Шаблон «Поділ на групи»………………..8
    4. Категорія «Розподіл». Шаблон «Знайди пару»……………………9
    5. Категорія «Розподіл». Шаблон «Класифікація»…………………10
    6. Категорія «Розподіл». Шаблон «Пазл»……..……………………10
    7. Категорія «Розподіл». Шаблон «Сітки відповідності»………….11
    8. Категорія «Розподіл». Шаблон «Кросворд»……………………..12
    9. Категорія «Послідовність». Шаблон « Просте упорядкування»..12
    10. Категорія «Заповнення». Шаблон «Вільна текстова відповідь»…………………………………………………………………………..13
    11.      Категорія «Заповнення». Шаблон «Заповни пропуски»……..13
    12.      Категорія «Онлайнові ігри». Гра «Скачки»………………..…14
    13.      Шаблон «Колекція вправ»………………………..……………14

1.3 Система оцінювання вправ у сервісі LearningApps.org……………15

ВИСНОВКИ………………….………………………….…………………………16

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………..17

 

 

 

 

ВСТУП

Нова освітня стратегія, визначена Законом про освіту [5], Концепцією «Нова українська школа» [7]  та  Державним стандартом повної загальної середньої освіти [4], визначає, що навчання української мови в закладах середньої освіти має компетентнісну спрямованість.

Компетентність - це сукупність знань, умінь, навичок, поглядів, цінностей особистості, які вона зможе застосувати в навчальній і професійній діяльності та інтегруватися в громадянському суспільстві.

Новим Державним стандартом повної загальної середньої освіти визначено такий компетентнісний потенціал мовно-літературної освітньої галузі:  вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної)  та іноземними мовами, математична компетентність, компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій, інноваційність, екологічна компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурна компетентність, підприємливість та фінансова грамотність.

Новим Державним стандартом повної загальної середньої освіти  передбачений компетентнісно-діяльнісний та особистісно орієнтований  підхід  до  навчання. Тому на сьогоднішній день у шкільному  навчальному процесі, зокрема на уроках української мови, актуальною є проблема ефективного використання інформаційних та комунікаційних технологій.

Науковці протиставляють компетентнісне навчання концепції засвоєння знань, наголошуючи на необхідності розвитку в учнів уміння практично діяти й застосовувати досвід успішної діяльності в реальному житті.

Учителі-практики ставлять собі питання: як навчати учнів, щоб у результаті вони мали, з одного боку,  ґрунтовні  знання, уміння, навички, а з іншого – як сформувати в них компетентності, передбачені Концепцією «Нова українська школа» і  Державним стандартом повної загальної середньої освіти.

Здобувачі освіти не є новачками в інформаційному просторі. Вони живуть у світі технологій: смартфонів, планшетів, комп’ютерів. Через це виникає потреба в таких навчальних засобах, які б візуалізували мовний матеріал у вигляді інтерактивних вправ, що, у свою чергу, не тільки економить час на уроці, а й дозволяє  вчителю використовувати диференційовану та індивідуальну форми роботи, а також застосовувати такі завдання під час дистанційного та змішаного навчання. 

На допомогу можуть прийти дидактичні ігри, які, на думку Людмили Овсієнко[6], є практико орієнтованим активним методом навчання на уроках української мови.

РОЗДІЛ 1

ІНТЕРНЕТ-СЕРВІС МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ДИДАКТИЧНИХ ВПРАВ LearningApps.org

Сервіс LearningApps.org є додатком Web 2.0 для підтримки освітнього  процесу в навчальних закладах різних типів. Конструктор LearningApps.org  призначений для створення, зберігання інтерактивних вправ з різних навчальних предметів. Живучи у світі інформаційних технологій, учні мають можливість познайомитися із завданнями програми Leaning.Apps.org, що відповідають вимогам сучасного уроку української мови, спрямовані не тільки на засвоєння навчального матеріалу, а й формують інформаційну компетентність, враховують індивідуальні особливості здобувачів освіти.

LearningApps.org – навчальний онлайновий сервіс, завдяки якому вчитель може створювати інтерактивні вправи, які  використовуватимуться  і на уроках, і в позаурочний час. Для цього треба мати  смартфон, ноутбук, комп’ютер, інтерактивну дошку. Виконуючи завдання, добувачі освіти мають можливість перевірити й закріпити власні знання в ігровій формі.

Вправи, створені в даному сервісі, не розглядаються як цілісні уроки, тому використовувати їх можна на будь-якому етапі компетентнісно орієнтованого уроку.

  1.        Організація роботи в сервісі LearningApps.org

 

На сайті LearningApps.org безкоштовна реєстрація, після якої можна  зберігати свої вправи, що створюються на основі різних шаблонів. Бібліотека вправ містить велику базу завдань, які розробили  вчителі з різних країн для всіх навчальних предметів шкільної програми. Кожну вправу можна використати на власному уроці, внести в неї зміни або розробити схожу.

Інтерактивні вправи на сайті подаються у зручному візуальному режимі. Якщо  навести на них вказівник миші,  можна побачити тип вправи, її рейтинг на сайті, що залежить від кількості переглядів та оцінок користувачів. Режим  виконання інтерактивного завдання відбувається наступним чином: на передньому плані розміщено інструкцію, яка закривається після клацання кнопки ОК, що дозволяє перейти до безпосередньої роботи з вправою. Розв’язання завдання полягає в інтерактивній роботі з об’єктами, які розміщені на екрані. Після виконання вправи потрібно клацнути напис «Перевірити рішення». Відповіді буде перевірено і вказано на можливі помилки. Усі завдання в онлайновому сервісі LearningApps.org поділено на такі категорії:

  •                  послідовність;
  •                  заповнення;
  •                  розподіл;
  •                  онлайн-ігри;
  •                  інструменти

Збережені у власному кабінеті вправи будуть використовуватися за допомогою активних посилань, а завдання можуть демонструватися у двох режимах: звичайному та повноекранному. Програма передбачає можливість вбудовування інтерактивних  вправ  в інший сервіс (блог чи сайт) за допомогою HTML-коду або за активним посиланням (наприклад, в Googleclassroom). Для кожного вчителя сервісом передбачена можливість створювати  набір класів у власному акаунті, де він може зробити для кожного здобувача освіти профіль, задавши пароль для входу. 

1.2. Робота з шаблонами інтерактивних вправ

   1.2.1. Категорія «Вибір». Шаблон «Вікторина»

https://learningapps.org/13524398

У сервісі LearningApps.org пропонується використати шаблони для створення вікторин з однією правильною відповіддю та з множинним вибором відповіді. У шаблоні є опція вставки зображення, аудіоконтенту та відеоматеріалів.

Учитель, пропонуючи здобувачу освіти виконати  вправу за шаблоном «Вікторина», формує наступні компетентності: уміння спілкуватися державною мовою (здатність засобами рідної мови успішно співпрацювати, розв’язуючи мовний матеріал), компетентність в інформаційних технологіях, математичну компетентність (уміння працювати з числовою інформацією.

   1.2.2. Категорія «Вибір». Шаблон «Знайти слова»

https://learningapps.org/14302063

Інтерактивна гра, яка передбачає, що слово-відповідь (виділяється кольором) на запитання учень повинен знайти в сітці букв. Слова-відповіді можуть бути розташовані як по вертикалі і горизонталі, так і по діагоналі. Створюючи вправу, педагог у вигляді підказки може відразу вказати слова-відповіді, а може описати поняття, які учень повинен знайти в таблиці.

Вправи, створені за шаблоном «Знайти слова», формують у здобувачів наступні компетентності: спілкування державною мовою (стимулюють до активної мовної та мисленнєвої діяльності), соціальну компетентність (робота в команді), інформаційно-комунікаційну компетентність (уміння діяти за алгоритмом).

   1.2.3.  Категорія «Розподіл».  Шаблон «Поділ на групи»

https://learningapps.org/13628500


Мультимедійна вправа даного зразка передбачає розподіл запропонованого матеріалу за групами. Якщо відповідь правильна, учень бачить смайлик, неправильна позначається червоним кольором.

Виконуючи вправу, створену за вказаним зразком, учні  критично осмислюють та використовують інформацію, здобуту з друкованих джерел, моделюють навчальну ситуацію, застосовуючи математичний апарат, долають труднощі, мотивуючи себе на досягнення успіху.

   1.2.4.  Категорія «Розподіл». Шаблон «Знайди пару»

https://learningapps.org/13612653

Завдання передбачає поєднання відповідних визначень та їх опису звичайним перетягуванням. Педагог може визначати режими виконання вправи: при правильній відповіді пари або отримують зелене обрамлення, або зникають. Неправильні варіанти поєднань підсвічуються червоним кольором.

У разі помилкового вибору фрагменти завдання можна роз’єднати, якщо клікнути мишкою на межі їхнього з’єднання.

Учитель, пропонуючи здобувачам освіти виконати інтерактивне завдання за цим шаблоном, створює на уроці ситуацію успіху, умови для набуття особистого навчального досвіду, формує в учнів уміння розв’язувати проблеми й долати труднощі.

 

 

 

 

   1.2.5.  Категорія «Розподіл». Шаблон «Класифікація»

https://learningapps.org/13628712

Тло вправи в цьому шаблоні поділене на 2-4 групи, в які потрібно розмістити тексти  зображення, що поступово з’являються на екрані. Після  завершення відбувається перевірка правильності виконання, і тоді  неправильні відповіді мають червоне обрамлення, а правильні – зелене.

Вправу, створену на даним шаблоном, варто використовувати на етапі організації виконання плану діяльності, коли учням надається можливість вибору завдань при закріпленні теоретичних знань. Завдяки вправі реалізується інноваційна компетентність: здатність мотивувати себе й розвивати в собі впевненість для досягнення  успіху.

   1.2.6. Категорія «Розподіл». Шаблон «Пазл»

https://learningapps.org/13613519

Мультимедійна вправа, на верхніх вкладках якої обирається потрібна категорія й розкриваються ті пазли, що їй відповідають. Під пазлами можна розмістити фон у вигляді зображення, вислову, ключового слова. Кількість вкладок і пазлів можна визначити при створенні вправи.

Учитель, пропонуючи виконати учням інтерактивну вправу, створену за даним шаблоном, може обирати фоном ілюстрацію, або ключове слово, або прислів’я  відповідного змісту, що створює умови для формування культурної компетентності, яка передбачає формування стійкого інтересу до опанування культурних набутків українців та інших народів.

 

   1.2.7. Категорія «Розподіл». Шаблон «Сітки відповідності»

https://learningapps.org/14165726

Інтерактивне завдання передбачає позначення двох об'єктів, які відповідають одне одному. Це може бути поєднання тексту, зображень, аудіоконтенту та відеоматеріалів. Правильно розставлені картки підсвічуються зеленим кольором.

Виконуючи інтерактивну вправу, створену за вказаним шаблоном, здобувачі освіти комунікують в усній формі на основі знання ресурсів української мови (лексики, граматики), а також використовують інформаційні цифрові технології для власного розвитку в практичній діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

     1.2.8. Категорія «Розподіл». Шаблон «Кросворд»

https://learningapps.org/13607481

Створюючи завдання за шаблоном «Кросворд», педагог враховує вікові особливості учнів, наповнює зміст пізнавальним мовним матеріалом, надає можливість звернення до додаткових джерел, вводить в урок елементи змагання й  налаштовуює здобувачів освіти на успішне виконання вправи.

   1.2.9. Категорія «Послідовності». Шаблон «Просте упорядкування»

https://learningapps.org/14125813

Виконуючи дану інтерактивну вправу, учні повинні розташувати в певному порядку запропоновані елементи. При їхньому переміщенні нумерація у верхньому лівому куті автоматично змінюється.

Пропонуючи здобувачу освіти виконати  вправу за шаблоном «Просте упорядкування», учитель формує в учня уміння виділяти  головну та другорядну інформацію, представляти власні ідеї, використовувати зміст художніх текстів, які демонструють, що людина - частина природи.

   1.2.10.  Категорія «Заповнення».  Шаблон «Вільна текстова відповідь»

https://learningapps.org/13607674

Шаблон інтерактивного завдання дає можливість працювати з різним контентом: текстом, зображенням, медіатекстом. Відповідь учні записують у відповідне поле або вибирають її з переліку.

Учитель, створюючи завдання за  шаблоном «Вільна текстова відповідь», створює умови для формування в учнів таких компетентностей: вільне володіння державною мовою (дотримання культури писемного мовлення), здатність спілкуватися рідною мовою (аналізувати й оцінювати інформацію), інформаційно-комунікативну компетентність ( використання художніх текстів та медіатекстів), культурну компетентність (добір інформативних змістовних текстів).

   1.2.11.  Категорія «Заповнення». Шаблон «Заповнити пропуски»

https://learningapps.org/14077933


Мета інтерактивної вправи - заповнити всі пропуски відповідними визначеннями  або даними з випадного списку.

Пропонуючи виконати інтерактивне завдання за шаблоном «Заповнити пропуски», учитель створює умови для формування вміння використовувати мовні засоби для досягнення  кінцевої цілі, творчого самовираження кожного учня, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, грамотно презентувати власне бачення проблеми.

 

1.2.12. Категорія «Онлайнові ігри». Гра «Скачки»

https://learningapps.org/13613325

 

Гра «Скачки» проходить як  змагання між друзями  або з комп’ютером у вигляді руху двох вершників, які просуваються вперед після відповіді на запитання. У грі враховуються і точність, і швидкість відповіді.

Інтерактивну гру, створену за шаблоном «Скачки», можна використовувати на будь-якому етапі компетентнісно орієнтовного уроку. Завдяки їй реалізується компетентнісно-діяльнісний підхід до навчання: учні мають можливість оцінювати результати власної діяльності, рефлексію, використовувати комунікативні навички для роботи в парах, групах.

 

1.2.13.  «Колекція вправ»

https://learningapps.org/13613086


Це вправи, об’єднані  однією темою, згруповані вчителем  для диференційованої або групової форми роботи учнів на уроці.

Пропонуючи виконати вправи, створені за шаблоном «Колекція вправ», учитель реалізує діяльнісно-компетентнісний підхід до навчання: на уроці створюються умови для ініціювання онлайн-взаємодії українською мовою для розв’язування завдань, передбачених вправою, розуміння ролі комунікативних умінь, особистісних відмінностей співрозмовників.

Таблиця 1.1

Компетентнісно-діяльнісна спрямованість інтерактивних вправ сервісу LeaningappsApps.org

Шаблон вправи

Предметні компетентності

Формування уміння, ставлення

«Вікторина»

спілкування державною мовою,

інформаційно-комунікаційна компетентність,

математична компетентність

 

 

 

здатність засобами рідної мови успішно співпрацювати, працюючи з мовним матеріалом,

уміння працювати з числовою інформацією

«Знайти слова»

спілкування державною мовою,

соціальна компетентність,

інформаційно-комунікаційна компетентність

активна мовна та мисленнєва діяльность,

уміння працювати в команді,

уміння діяти за алгоритмом

 

«Поділ на групи»

математична компетентність, навчання впродовж життя, соціальна компетентність

уміння моделювати навчальну ситуацію, застосовуючи математичний апарат, подолання труднощів, критичне осмислення та використання інформації, здобутої з друкованих джерел

«Знайди пару»

соціальна компетентність, математична компетентність

уміння використовувати ефективні комунікативні стратегії для роботи в парах та групах, виділення важливої інформації

«Пазл»

культурна компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність

формування стійкого інтересу до опанування культурних набутків українців та інших народів, використання  цифрових технологій для розширення власного кругозору

«Сітки

відповідності»

спілкування державною мовою,

інформаційно-комунікаційна компетентність

комунікація в усній формі на основі знання ресурсів української мови (лексики, граматики), використання інформаційних цифрових технологій для власного розвитку в практичній діяльності

«Кросворд»

спілкування державною мовою, інформаційно-комунікаційна компетентність

перетворення, оцінювання, аналіз мовленнєвої інформації, використання цифрових технологій для розширення  власного кругозору

 

«Просте

упорядкування»

екологічна компетентність,  навчання впродовж життя

використання змісту художніх текстів, які демонструють, що людина - частина природи, уміння представляти власні ідеї

«Вільна текстова відповідь»

вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною мовою, інформаційно-комунікативна компетентність, культурна компетентність

вільне володіння державною мовою, уміння аналізувати й оцінювати інформацію, використання художніх та медіатекстів, добір інформативних текстів

«Заповнити

пропуски»

вільне володіння державною мовою, інформаційно-комунікаційна компетентність, соціальна компетентність

вміння використовувати мовні засоби для досягнення  кінцевої цілі, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, уміння грамотно презентувати власне бачення проблеми

«Скачки»

підприємливість та фінансова грамотність, соціальна компетентність

уміння оцінювати результати власної діяльності, рефлексію, використовувати комунікативні навички для роботи в парах, групах

«Колекція вправ»

 

спілкування державною мовою, соціальна компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, інноваційність

онлайн-взаємодія українською мовою для розв’язування завдань, передбачених вправою, розуміння ролі комунікативних умінь, особистісних відмінностей співрозмовників

1.3 Система оцінювання вправ у сервісі LearningApps.org

О. І. Гулай виділяє три моделі оцінювання ефективності освіти [ 3]:

  • підхід з огляду на зміст (головним є навчальний план учителя та набір знань здобувачів освіти, які будуть  реалізовані в навчальній діяльності);
  • підхід з огляду на процес навчання (аналізуються явища, що відбуваються у навчальному процесі при здійсненні пізнавальної діяльністі);
  • підхід з огляду на результати (спрямований на аналіз компетентностей, які здобули учні).

Система оцінювання вправ, створених в онлайновому сервісі LearningApps.org,  спрямована на аналіз компетентностей, які здобули учні в процесі  виконання завдань. Лише вправи, створені за шаблонами «Вікторина», «Поділ на групи» передбачають автоматичне оцінювання після закінчення їхнього виконання. Вправи, створені за іншими шаблонами, надають можливість здобувачам освіти здійснювати самооцінку результатів діяльності, рефлексію, оцінювати й опрацьовувати  інформацію з різних джерел,  виправити неправильні відповіді, звернувшись  за консультацією до однокласника, учителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

 

Застосувуючи  сервіс LearningApps.org  на уроках української мови, учитель створює умови для формування у здобувачів освіти низки компетентностей мовно-літературної освітньої галузі: вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною мовою, математичну компетентність, компетентності в галузі технологій, інноваційність, інформаційно-комунікаційну компетентність, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурну компетентність.

2. Використання вправ, створених у сервісі LearningApps.org, забезпечує  позитивну мотивацію навчання учнів, надає можливість учителю  проводити уроки української мови на високому естетичному й емоційному рівні, збільшує обсяг роботи, виконаної на уроці, удосконалює  контроль знань, а також  дозволяє раціонально організувати навчальний процес як під час  навчання в школі, так і під час дистанційного і змішаного навчання(програма передбачає можливість вбудовування інтерактивних  вправ  в інший сервіс (блог чи сайт) за допомогою HTML-коду або за активним посиланням (наприклад, в Google Сlassroom).

3. Інтерактивні вправи мультимедійного сервісу LearningApps.org формують  у здобувачів освіти уміння працювати самостійно, у парах,  групах, сприяють розвитку інтересу до навчання, залученню кожного в пізнавальну, творчу діяльність, виховує в них  відповідальність за результати власної і командної роботи.

4. Вправи, створені в онлайновому сервісі LearningApps.org,  можна застосовувати на різних етапах сучасного компетентнісно  орієнтованого уроку: етапі цілереалізації, рефлексійно-оцінюючому етапі, етапі контролю домашнього завдання.


СПИСОК  ВИКОРИСТАНИХ  ДЖЕРЕЛ

1. Аман І.С. Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps / І.С.Аман [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.html

2. Брончук Ю. В. Методика використання вебсервісу LearningApps [Електронний ресурс] / Ю.В.Брончук. – Режим доступу: http://ru.calameo.com/books/ 004576825767f104e36cf.

3. Гулай О. І. Компетентнісний підхід як основа нової парадигми освіти / О. І. Гулай. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. - 2009. - Вип. 2. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2009_2_7

4. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти// Постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898  «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти» URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#Text

5. Закон України «Про освіту» від 5 вересня 2017 № 2145-VIII URL: https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

6. Овсієнко Л.М. Методика навчання лінгвістики тексту майбутніх учителів української мови і літератури на засадах компетентнісного підходу: дис. д-ра пед. наук: 13.00.02 / Київський університет імені Бориса Грінченка. Київ, 2018. 458 с.

7.Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної 30 політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року». URL: http//zakon3.rada.gov.ua/laws/show/988-2016

8. Українська мова. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови (8-9 класи). – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi

9. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://learningapps.org/

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Тарновецька Роксолана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гуз Тетяна Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 січня 2021
Переглядів
4709
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку