РОДИННИЙ ПРОЄКТ «ГОДІВНИЧКА ДЛЯ СИНИЧКИ»

Про матеріал
Запропонований навчальний проєкт розрахований на учнів початкової школи та характеризується як інноваційна педагогічна технологія у вивчені інтегрованого курсу «ЯДС». Даний проект детально розкриває методику, зміст та особливості методу проєктів і дозволяє сформувати знання учнів про навколишнє середовище, взаємозв’язок людини з природою , розвиває інтерес до проблем екології, формує почуття бережливого ставлення до навколишнього світу, бажання захищати, допомагати, дбати про чисельність та видовий склад птахів, виховує екологічну культуру, розвиває риси бережливого і турботливого господаря нашого спільного дому – планети Земля. Пропонуються методи та форми роботи, які відповідають віковим особливостям вихованців і сприяють формуванню позитивної мотивації до навчальної діяльності, вчать співпрацювати у групах та команді, розвивають творчу уяву та комунікативні навички, формують практичні природоохоронні вміння та розвивають екологічну компетентність учнів, розширюють пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

РОДИННИЙ ПРОЄКТ

 «ГОДІВНИЧКА ДЛЯ СИНИЧКИ»


Тема навчального родинного проєкту. «Годівничка для синички»

 

Обґрунтування актуальності теми проєкту. Запропонований  навчальний проєкт  розрахований на учнів початкової школи та  характеризується як інноваційна педагогічна технологія  у вивчені інтегрованого курсу «ЯДС». Даний проект  детально розкриває  методику,  зміст та особливості методу проєктів і дозволяє сформувати знання учнів про навколишнє середовище,   взаємозв’язок  людини  з природою , розвиває інтерес до проблем екології,  формує  почуття бережливого ставлення до навколишнього світу, бажання захищати,  допомагати,  дбати про чисельність  та видовий склад птахів, виховує екологічну культуру, розвиває  риси  бережливого і турботливого господаря нашого спільного дому – планети Земля. Пропонуються методи та  форми роботи, які відповідають віковим особливостям вихованців і сприяють формуванню позитивної мотивації до навчальної діяльності, вчать співпрацювати у групах та команді, розвивають творчу уяву та комунікативні навички, формують практичні природоохоронні вміння та розвивають екологічну компетентність учнів, розширюють пізнавальний інтерес.

Мета проєкту: поглибити знання та уявлення учнів про синичок, які зимують        на         території м.Новоукраїнка Новоукраїнського району;

активізувати пізнавальну активність дітей, спостережливість, критичне  мислення, уміння робити висновки;

учити дітей самостійно здобувати знання;

добирати матеріали відповідно до теми;

формувати уявлення дітей про важке життя пернатих; розширити уявлення про заходи по охороні птахів взимку;

 опановувати методи раціонального навчання (навички роботи в групі);  розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати та активізувати  словниковий запас;

вміння працювати з додатковою літературою, спостережливість, уяву, увагу, пізнавальний інтерес;

виховувати дбайливе ставлення та бажання допомагати птахам взимку, сприяти нагромадженню екологічних знань і культури.
 

Тип проекту:

за предметною галуззю – міжпредметний;

за тривалістю середньої тривалості ( листопад-березень);

за характером контактів учитель початкових класів, учні 1 класу, батьки класу;

за основним видом діяльності – навчально - дослідницький;

за формою проведення дослідницько – пошукова, практична робота дітей із подальшою презентацією здобутої інформації за матеріалами проекту;

за кількістю учасників груповий (учитель, учні, батьки).

Часові межі реалізації навчального проєкту: середньотривалий.

Ключове питання: Як допомогти птахам вижити взимку?

Тематичні питання: Як годувати пташок взимку і що може нашкодити? Завдання проєкту: вивчити і дослідити особливості зимівлі різновидності  синичок у м.Новоукраїнка Новоукраїнського району.

Ключові компетентності, які можна сформувати в учнів під час роботи над даним проєктом: систематизувати знання учнів про синичок; збір інформації, її узагальнення; оформити презентацію проєкту.

Спільні для всіх компетентностей вміння: спланувати заходи щодо охорони пернатих друзів, а саме: виготовити годівнички разом з батьками, вивісити їх на деревах, в дворах, на балконах; підгодовувати пташок зерном, насінням, крупами, шматочками несоленого сала; дітям спостерігати за поведінкою синичок; оформити презентацію проекту (слайди та фото), теоретичний та практичний матеріал, якими можуть користуватися як учні класу, так і вчителі та діти з інших класів.

Очікувані результати: зацікавлення учнів проєктною діяльністю; практичне застосування дітьми набутих знань; поліпшення взаємовідносин та спілкування між дітьми; створення ситуації успіху для кожної дитини.

Вступ

 Зима – один з найскладніших періодів у житті птахів. Значна частина корму, такого необхідного для життя пернатих друзів, окута кригою або схована під снігом. Добувати його дуже важко, особливо тоді, коли світловий день короткий, а їжі потрібно багато, щоб забезпечити енергією тіло на всю холодну ніч. У періоди нестачі корму найбільш уразливими стають дрібні садові птахи, які часто гинуть у цей час. Так синиця взимку витрачає на пошуки їжі у 20 разів більше часу, ніж навесні. І на жаль, не завжди пташці вдається знайти взимку необхідну кількість їжі. Згідно зі статистичними даними у суворі зими з 10 великих синиць (цей вид найчастіше зустрічається у наших населених пунктах) виживає 1-2 синиці. Ось чому так життєво необхідно підгодовувати птахів взимку. Саме тоді на допомогу лісовим мешканцям приходять люди. Більшість із нас вважають зиму традиційною порою для підгодівлі птахів, адже саме в цей час природні запаси корму починають зменшуватися. З настанням холодів частина комах гине, частина впадає в зимову сплячку, а тому птахи поступово переходять на поїдання урожаю насіння й плодів. Тому регулярна підгодівля птахів у складний для них час допоможе популяціям диких птахів вижити й приступити до розмноження наступної весни.

Хід реалізації проєкту

1. Вибір теми, отримання завдань.

2. Опрацювання літератури ( з допомогою батьків). Робота в творчих групах.

Створення банку даних.

Група 1 «Умільці». Учасники проєкту виготовляють годівнички.

Група 2 «Господарики». Розвісити годівнички; дізнатися, як правильно підгодовувати синичок.

Група 3. «Екологи». Провести спостереження; проаналізувати, як синички пристосувалися до умов зими.

Група 4. «Дослідники пташиних свят». Учасники добирають інформацію про цікаві факти птахів, ребуси та їх свята.

План роботи над проєктом

  1. Засідання творчої групи.

Визначення теми та мети проєкту. Формування складу груп, розподіл завдань. Обирання форми презентації проєкту.

  1. Збирання інформації:
  •          відвідування бібліотеки;
  •          екскурсії в природу;
  •          робота в Інтернеті;
  •          спілкування з членами родини;
  •          робота з періодичною пресою;
  •          перегляд науково – пізнавальних фільмів.
  1. Самостійна  робота учасників проєкту за своїми індивідуальними та груповими дослідженнями, творчими завданнями.
  2. Обговорення отриманих результатів у групах.
  3. Оформлення результатів, їх презентація.

                        

Завдання для груп

1 група «Умільці» - виготовити годівнички.

2 група «Господарики» - розвісити годівнички; дізнатися, як правильно підгодовувати синичок.

3 група «Екологи» - провести спостереження; проаналізувати, як синички пристосувалися до умов зими.

4 група «Дослідники пташиних свят» - підготувати інформацію про пташині свята тощо.

5 група «Ребусидія у країні птахів» - відшукати ребуси, що пов’язані з птахами.

          Захист проєкту.  Звіт творчих груп.

 

 

Фото звіт І групи «Умільці»

 

Фото звіт ІІ групи «Господарики»

 

 

 

 

 

З’ясували, що найбільше полюбляють їсти птахи нашої місцевості.

 

Ворона

Горобець

Синиця

Снігур

Соняшник цілий

 

 

 

 

Соняшник подріблений 

 

 

 

 

Овес

 

 

 

 

Пшоно

 

 

 

 

Крихти білого хліба

 

 

 

 

Сало

 

 

 

 

Ягоди (калина, горобина)

 

 

 

 

Насіння (дині, кавунів)

 

 

 

 

Насіння бур’янів

 

 

 

 

 

Дуже люблять

Не відмовляються

Їдять з рідка

Їдять, коли нічого їсти

Не живають

 

 

ІІІ група «Екологи»

      Скільки б не було у Вас важливих справ, не забувайте про зимуючих пернатих друзів. Допоможіть птахам і вони віддячать Вам своєю невтомною працею та піснями влітку.

 

 Звіт ІІІ групи «Екологи»

      На вулицях панує чарівниця-осінь, інколи падає блискучий сніжок, одягаючи все навкруги у білі шати. Люди вдягаються у теплі речі та взуття. Перелітні птахи відлетіли у теплі краї, а от доля міських  птахів багато в чому залежить від доброти людей. Тому учні 1 А класу Новоукраїнського ліцею № 6 долучилися до акції «Годівничка для синички» .

 

Звіт ІV групи «Дослідники пташиних свят»

 

V група – «Ребусидія в країні птахів»

 

Очікувані результати

  1. Учні досягли поставленої мети: проявили активність, самостійність, творчість.
  2. Навчилися працювати в групах: слухати один одного, аналізувати свою роботу, звітувати, домовлятися.
  3. Особливо слід зазначити підтримку батьків у виготовленні годівничок, їх розвішування, фото звіти.
  4. Спільна праця вчителя, учнів та батьків сприяла згуртованості колективу, вихованню доброзичливих відносин у класі.
  5. Робота над проєктом допомагає дітям більше пізнавати та розширювати кругозір учнів про світ тварин, толерантне відношення; оберігати природу та турбуватися про неї.

 

 

docx
Додано
8 жовтня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку