Роль дієслів у мовленні. Змінювання дієслів за числами. Залежність числа дієслова від іменника. Звуковий аналіз слів. Дієслова протилежні за значенням

Про матеріал
Тема: Роль дієслів у мовленні. Змінювання дієслів за числами. Залежність числа дієслова від іменника. Звуковий аналіз слів. Дієслова протилежні за значенням. На уроці використовую педагогічні ігри "Розумники".
Перегляд файлу

Тема: Роль дієслів у мовленні. Змінювання дієслів за числами. Залежність числа дієслова від іменника. Звуковий аналіз слів. Дієслова протилежні за значенням.

Мета: поглиблювати знання учнів про дієслово, вчити вживати дієслова протилежні за значенням; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння застосовувати здобуті знання на практиці; виховувати працелюбність.

 

Хід уроку 

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.     Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте підкреслені дієслова, поставивши до них питання.

2.     Каліграфічна хвилинка

— Запишіть каліграфічно. Вв ов вч слівце деревце

В рідній мові своїй                                         Доглядати його,

Мусиш вивчити кожне слівце.                       Як старий садівник деревце.

Б. Чалий

— До чого автор закликає в своєму вірші?

— Знайдіть і назвіть у вірші дієслова.

 Назвіть звуки у слові своїй ( с в о й і й ) 6 зв., 5 б.

3.     Бесіда

— Яку частину мови ми з вами вивчаємо?

Розумники Ч5. Т1. З.3

Запам’ятай. Слова, які називають дії предметів або осіб , відповідають на питання що робити? що робить? що роблять? що робив? що зробив? що буде робити? що зробить? – це дієслова.

Розумники Ч5. Т2. З.9

Вибери  дієслова , які є головними словами  у реченнях. І ти побачиш трюк юного фокусника.

(2 сцени)

— На які питання відповідають дієслова?

— Що вони називають?

III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

ДВА БРАТИ

Два брати жили на світі. Був один з них працьовитий, 

А другий — ледачий дуже. Слухай казку про них, друже. 

Той хоробрий і правдивий. Той брехливий,полохливий. 

Той розумний, той дурний, Той великий, той малий. 

День і ніч брати сварились І ніколи не мирились. 

Все, що перший будував. Другий миттю руйнував. 

Кожен рать повів свою. Стрілись вороги в бою.

Із високим стрівсь низький. На товстого йшов тонкий, 

Стрів білявого чорнявий. Огрядного — худорлявий. 

На сумного йшов веселий. На тендітного дебелий. 

Ця кривавая війна — Нині сива давнина. 

Хоч брати вже й помирились. Після них слова лишились. 

Дуже горді, незалежні, Абсолютно протилежні. 

В мові ці слова живуть, їх антонімами звуть.

А. Свашечко

— Сьогодні ми будемо вчитися відшукувати дієслова, протилежні за значенням.

VI.  СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.     Робота за підручником (с. 103-104)

Вправо 1

— Прочитайте прислів'я. Поясніть його значення.

— Спишіть. Підкресліть дієслова, протилежні за значенням. Вправо 2

— Прочитайте текст. Назвіть головного героя оповідання.

— Куди пішла мама?

— Що вона наказала Степанкові?

— Чому не боявся Степанко?

— Як хлопчик хазяйнував?

— Що мама принесла Степанкові з магазину?

— Чому підкреслені слова в першому абзаці пишуться з великої букви?

 Випишіть із першого абзацу іменники й пов'язані з ними дієслова за зразком.

 Спишіть останній абзац. Підкресліть дієслова. Від якого дієслова утворилося підкреслене слово?

Фізкультхвилинка Вправа З

— Прочитайте прислів'я. Спишіть, уставляючи слова з довідки.

Робота в групах. Кожна група обирає прислів'я і складає за ним невеличку розповідь, розкриваючи зміст прислів'я.

— Назвіть і підкресліть протилежні за значенням слова.

2.     Робота в парах. Гра «Протилежності».

Розумники Ч5.Т4.З.5

До поданого дієслова добери протилежне за значенням.(4 сцени)

 

Учні «ланцюжком» зачитують утворені пари. З однією парою слів (за ви бором) скласти і записати речення.

3.    Фронтальна робота

Розумники Ч.5.Т.3.З.9

Прочитай . Доповни речення відповідними дієсловами так, щоб утворився текст.

(5 сцен)

Розумники Ч.5. Т.4.З.6

До виділених дієслів добери протилежні за значенням.

(2 сцени)

V. Підсумок уроку. 

— Які слова вчилися добирати на сьогоднішньому уроці?

 Для чого в нашому мовленні використовуються слова, протилежні за значенням?

VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С 105, завдання після вправи 3.

 

docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку