Роль і місце фотографії в складі газетного номеру.
Сучасна газета-це…
Друковані ЗМІ можна класифікувати за багатьма параметрами:
v По регіону преса);
v По засновнику (державна і недержавна преса);
v По аудиторної характеристиці (віковий, статевий, професійний, конфесійний ознаки);
v За видавничими характеристикам (періодичність, тираж, формат, об'єм); vПо легітимності (з точки зору наявності дозволу на видавничу діяльність);
v По змістовному наповненню (якісна і масова).
Оформлення видання покликане:
1. Сприяти найбільш повному виявленню змісту надрукованих матеріалів;
2. Полегшити їх сприйняття;
3. Керувати увагою читача (допомогти швидко розібратися у змісті номера, знайти саме важливе й актуальне для нього як члена суспільства, будь-якої соціальної групи).
При оформленні видання необхідно дотримуватися наступних принципів:
1. Підпорядкованість змісту (ідея, тема, проблема, жанр і т.д.);
2. Єдність стилю (динамічний «молодіжний», «діловий» стиль, «ретро»);
3. Контраст (контраст великого і малого, широкого і вузького, довгого і короткого, чорного і білого, чорного і сірого, прямого і похилого, прямокутного і ступеневої, прямокутного і овального і ін.);
4. Принцип пропорційності («бруски» тексту, заголовного комплексу, ілюстрацій, підкладок, текстові та титульні шрифти, пробільні і розділові засоби тощо);
5. Спрямованість-принцип;
6. Економність і стриманість; 7. Експериментальність-принцип;
8. Системність.
Це втілення тематичної моделі видання графічними, шрифтовими і зображувальними засобами.
1. конструкція номера в цілому і всіх його смуг окремо;
2. шрифтовий політика;
3. подача відеоряду;
4. використання образотворчих коштів другого плану (якто-підкладок, рамок, лінійок.)
називаються такі
це, в основному, фотографії. А також малюнки, колажі, заставки, інші графічні матеріали.
це формально (композиційно) завершене,
але змістовно не закінчене об'єднання елементів. Комплекс елементів може включати різнорідні елементи (з різних груп) декількох видів.
ü Фотоінформація-найбільш оперативна форма відображення позитивних і негативних сторін дійсності. Це та форма її фіксації, яка раніше інших виділилася в особливий жанр фотожурналістики.
ü Фоторепортаж-більш розгорнута комунікативна дія, спрямоване комунікатором (фоторепортером,
журналістами, органом ЗМІ) на глядача і читача, з метою висвітлення багатоскладового події. Фоторепортаж може складатися з серії знімків, що малюють подію у фазах його змін, його поступального або динамічного розвитку.
üФотопортретможе бути індивідуальним або груповим. Головне, щоб він не був дрібним і не спотворював зовнішність зображених на ньому людей.
Класична теорія жанру фотожурналістики.
В якій всі фотоматеріали діляться на інформаційнопубліцистичні жанри (фотоінформації, фоторепортаж, фотоілюстрації), і художньо-публіцистичні жанри. Фотоінформація, фоторепортаж, фотокореспонденція і фотоілюстрації-жанри фотожурналістики, котрі застосовуються найбільш часто. Всі ці жанри представляють певний спосіб структурної організації повідомлення (комунікативної дії), що дозволяє дати наочне уявлення про подію, факт, явище і за допомогою мінімального тексту сформулювати їх суть. Розрізняються вони по конкретному призначенню, а також за цільовим і ціннісним використанням глядачем закладеної в них інформації.
Висновок.
Для того щоб преса змогла вижити за нових ринкових відносин, вона повинна не тільки інформувати, але й привертати увагу зовнішнім виглядом газети, її дизайном. А високу якість у газетному оформленні забезпечує акуратне з'єднання тексту з візуальними елементами:
шрифтом, фотографією, кольоровими ілюстраціями, інформаційної графікою. Все це приваблює читачів і передає інформацію найбільш ефективно. Хороше оформлення газети забезпечує і хорошу подачу новин.