Романтизм як напрям у літературі й мистецтві.

Про матеріал
Представити учням романтизм як напрям у літературі й мистецтві. Допомогти у створенні ментальної карти "Романтизм". Розвивати почуття прекрасного та ділитися чуттєвими враженнями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особливості романтизму як художнього напряму

Номер слайду 2

Давайте згадаємо!

Номер слайду 3

Створюємо ментальну карту. Романтизм як літературний напрям. Чинники Провідні ідеїХронологічні межіХарактерні особливостіПредставники. Жанри

Номер слайду 4

   Велика французька буржуазна революція завершила епоху Просвітництва. Письменники, художники, музиканти стали свідками грандіозних історичних подій, революційних змін, що невпізнанно змінили життя. Багато з них привітали нове та були у захваті від ідей Свободи, Рівності та Братерства. Поразка революції призвела до поширення терору й насильства. Але час спливав, і митці помічали, що новий суспільний порядок далекий від омріяного суспільства, яке сподівалися побудувати, за яке боролися. Наступила пора розчарування. На початку століття у філософії та мистецтві прозвучали трагічні ноти сумніву щодо перетворення світу на принципах Розуму. Наполеонівські війни та Французька буржуазна революція - це головні події , які сприяли виникненню нової системи – Романтизму.

Номер слайду 5

Е. Делакруа “Свобода”

Номер слайду 6

Літературознавчий словник. Романтизм (фр. romantisme , від старофранцузького romant – роман) – напрям у мистецтві, який почав формуватися у загальнолітературну течію на межі ХVІІІ –ХІХ ст.. у Німеччині та Англії. Найвищого розквіту романтизм досяг у першій третині ХІХ ст., охопивши всі країни Європи та Америки. Література романтизму запропонувала свого героя, який найчастіше виражає авторське ставлення до дійсності.

Номер слайду 7

Філософське підґрунтя романтизму-це філософські праці Фрідріха Вільгельма Йозефа фон Шеллінга (1775-1854) та Георга Вільгельма Фрідріха Гегеля ( 1770-1831), представників німецької класичної філософії.

Номер слайду 8

В. Ф. Гегель Ф. В. Шеллінг. Головним поняттям філософії Шеллінга можна вважати ідею свободи, яку він послідовно протягом всього життя шукав у природі, у творчості , потім у природі божественного творіння. Мета мистецтва, за Шеллінгом, - не роздуми, а споглядання. Гегель висунув діалектичний метод, що пропонує вивчення навколишньої природи й людської історії у їхній динаміці й взаємному зв'язку. Філософ вважав, що свобода - фундаментальний початок духу.

Номер слайду 9

Провідні ідеї романтизму. Заперечення раціоналізму, який переважав у добу Просвітництва, культ почуттів людини. Утвердження високих ідеалів: гармонії з природою та людством, кохання. Суб’єктивність мистецтва: акцент не на зображенні, а на вираженні почуттів, мрій, настроїв. Увага до особистості, її індивідуальних рис. Людина – найвища цінність. Неприйняття буденності («романтична іронія») та звеличення “життя духу”. Т. Жеріко “Поранений кірасир”

Номер слайду 10

Характерні ознак романтизму. Увагу романтиків привертають насамперед виняткові події та вольові , героїчні, духовно прекрасні персонажі. Людина і світ сповнені нерозгаданих таємниць (захоплення містикою, ірраціональним). Провідні мотиви самотності, світової скорботи (національної туги) і романтичного бунту, нескореності.Історизм творів і захоплення фольклором. Характерні художні прийоми романтизму – символіка, контраст, іронія, алегорія, гротеск, антитеза. Яскрава, барвиста мова, що розкриває сильні пристрасті, могутні характери, драматичні конфлікти. К. Д. Фрідріха «Мандрівник на березі туманного моря»

Номер слайду 11

Романтизм у літературіРомантизму проголошує абсолютну свободу творчості. Поет та й взагалі митець для романтиків — це людина не лише вільна, а й цілком особлива та незвичайна, він є провидцем, талант його не підкоряється ніяким законам, встановленим звичайними людьми, — він вищий за них. В літературі романтизму завжди існує ідеал, що знаходить собі місце поряд з реальністю. Згідно з цим прийнято говорити про романтичні «два світи» — світ реальний, дійсний, та світ ідеальний - фантастичний. Романтики наголошували на первинності ідеалу, мрії. Ідеалами для романтиків стають краса, свобода, гармонія, природа, кохання.

Номер слайду 12

Романтизм у літературіСуть романтизму полягав в тому, щоб показати незвичайних героїв у незвичайних обставинах. Усі романтики вважали, що існував трагічний розрив між їхнім уявленням і реальним життям. Людина у мистецтві романтизму завжди трагічна: вона не сприймала дійсність, знаходилася у дисгармонії з собою, вона — бунтар і жертва. Романтичний герой – це людина, яка, зіткнувшись з реальністю, вважає цей світ похмурим, нікчемним та підлим, стає циніком та песимістом.

Номер слайду 13

Романтизм у літературі(представники)Дж. Г. Байрона, П. Шеллі, Дж. Кітса, В. Скотт (Англія), А. Гофман і Г. Гейне (Німеччина), В. Гюго, Ж. Санд, О. Дюма (Франція), А. Міцкевич, Ю. Словацький (Польша), П. Куліш, Т. Шевченко, М. Вовчок, Нечуй-Левицький (Україна), Дж. Ф. Купер, Е. По (Америка).

Номер слайду 14

Романтизм у живописіЕжен Делакруа (1798-1830)- французький художник-романтик .  Е. Делакруа Полювання на левів Жан Луї Андре Теодор Жеріко (1791- 1824) — французький художник-романтик. .«Плот «Медузи» Подумайте і скажіть, що хотів показати нам кожен із художників-романтиків?Чи можна передати почуття за допомогою живопису?

Номер слайду 15

Літературні жанри романтиків. Романтизм призвів до вироблення романтичного світогляду та романтичного стилю і постання нових літературних жанрів — балади (жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного або соціально-побутового характеру з драматичним сюжетом), ліричної пісні (пісні в яких переважає почуттєве, особистісне сприйняття світу), романсової лірики (невеликий ліричний, переважно інтимного характеру вірш, покладений на музику), історичних романів (роман, побудований на історичному сюжеті, який відтворює у художній формі якусь епоху, певний період історії), роман у віршах.

Номер слайду 16

Композитори романтики: Людвіг ван Бетховен (1770-1827) Німеччина“До Елізи”. Франц Шуберт (1797-1828) Австрія“Маленька нічна серенада” Фредерік Шопен (1810-1849) Польща “Мрія”Ференц Ліст (1811-1886) Угорщина“Дзвіночок”Ніколо Паганіні (1782-1840) Італія“Капріз 24” Вони намагалися за допомогою музичних засобів виразити глибину й багатство внутрішнього світу людини.   Прослухайте уважно музичні композиції і скажіть, яка з них вам найбільше сподобалась? Що ви відчули?

Номер слайду 17

• послужив переходом до реалізму; звільнив особистість поета від кайданів естетики класицизму з її жанровою ієрархією, обов'язковими правилами трьох єдностей; показав, як творчість мусить переважати над правилами, а не навпаки; надав поштовх розвитку історичній і філологічній наукам; залишився неперевершеним у відображенні кохання з усіма суперечностями й спалахами цього почуття. Заслуги романтизму. Висновки. Що нам дала епоха Романтизму?style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 18

Домашнє завдання• Доробити ментальну карту “Романтизм”.• Підготувати розповідь про життя і творчість Г. Гейне (підручник с. 56-59) .

Номер слайду 19

Незакінчене речення. Тепер я знаю…Тепер я вмію…Сьогодні я навчився/навчилася…Найбільш цікавим для мене виявилось…Найбільше мені сподобалось…

pptx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
1067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку