Використання Біблії на уроках зарубіжної літератури

Про матеріал
Даний методичний матеріал дозволить вчителю зарубіжної літератури використовувати Біблію на своїх уроках. Адже Біблія є джерелом мудрості, яке дає нам невичерпні можливості для виховання духовності, гуманізму, любові до ближнього. А література може служити ілюстративним матеріалом до Книги Книг.
Перегляд файлу

 

 

 

Використання Біблії на уроках зарубіжної літератури.

(З власного досвіду)

 

 

Підготувала

Вчитель зарубіжної літератури

Збаразького ліцею №3 ім. Михальського Т.Р.

Галещук Галина Григорівна

 

 

Сторінками Книги Святої,

Мов потоком полину живим.

І знайду я у Божім слові

Шлях до неба, в Господній дім…

Сам до серця мого промовляє

Мій Спаситель і батько мій.

Я над Книгою нижче схиляюсь:

«Вчи, Господь, я навіки твій».

Зі слів поета Сергія Загорулька можна усвідоми значення і роль Біблії у житті людини, Адже виховання духовності неможливо без мудрості Бога-Творця. Література, на мій погляд, може служити ілюстративним матеріалом до Біблії.

Зарубіжна література- предмет, який допомагає формувати світогляд школярів, виховує гуманізм та високу духовність. Вивчаючи з учнями зарубіжну літературу, намагаюся фомувати справжню людину та християнина.

Почнемо з 5-го класу. При вивчені теми «Усна народна творчість, а саме: приказки і прислів’я» пропоную на стрічках віночка записати приказки і прислів’я різних народів, які характеризують етичні норми поведінки. Вивчаючи народні казки, зокрема «Пані Метелиця», для характеристики бабиної та дідової дочки пропоную пригадати Сім головних гріхів та сім протилежних чеснот (див. Додаток 1). Порівнюємо поведінку двох героїнь, спираючись на знання про гріхи і чесноти. Цей матеріал використовуємо також при вивченні казок Г. К. Андерсена та О. Уайльда.

Біблійні слова: «Ухиляйся від злого та добре чини, та й навіки живи» (Книга Псалмів 36:24) ми цитуємо, звертаючись до понять «добро» і «зло», характеризуючи головних героїв цих казок. Запитуємо в учнів: «Що таке сумління?» (Це голос Божий в душі людини). Характеризуючи Хлопчика-Зірку, Момотаро, дідову і бабину дочку та ін. приводимо та аналізуємо біблійний текст: «Я пильно дбаю про те, щоб завжди мати сумління невинне перед Богом і людьми» ( Діяння 24:16).

У казці Андерсена «Снігова королева» є епізод, коли грізне військо Снігової королеви допомогла перемогти молитва «Отче наш» (Підкреслюємо значення цієї молитви в нашому житті). Аналізуючи образи Кая і Герди, згадуємо слова з Біблії: «Ніхто більшої любові немає над ту, як хто душу свою поклав би за друзів своїх» (Івана 15:13).

При вивчені роману Даніеля Дефо «Робінзон Крузо» пригадуємо, що головною книгою на безлюдному острові у героя була Біблія, яка допомогла йому вижити.

Аналізуючи роман Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан», звертаємось до притчі про таланти, говоримо про Сім дарів Святого Духа, наводимо Біблійний приклад: «Будьте ж милосердні, як Отець ваш милосердний» (Луки 6:36).

На уроках літератури в старших класах, вивчаючи творчість Гюстава Флобера «Пані Боварі», Оноре де Бальзака «Гобсек», Генріка Ібсена «Ляльковий дім» на ін. використовуємо Десять Божих заповідей, Універсальний моральний закон: «Тож усе, чого ви тільки й бажаєте, щоб чинили вам люди, те саме чиніть їм ви» ( Матвія 7:12), дві заповіді любові; «Люби Господа Бога свого всім серцем своїм і всією душею своєю, і всією своєю думкою. Люби ближнього як самого себе» (Матвія 22:37-39).

У 8 класі при вивчені розділу «Священні книги народів світу» пропоную тести до теми «Біблія. Старий та Новий Завіт» (див. Додаток 2).

Отже Біблія, як джерело мудрості, дає нам невичерпні можливості для виховання духовності, гуманізму, любові до ближнього.


Додатки

Додаток 1

Сім дарів Святого Духа і протилежних їм чеснот

  1. Гординя – скромність, смиренність.
  2. Жадібність – щедрість.
  3. Перелюбство, блуд – чистота духовна і тілесна.
  4. Заздрість – доброзичливість.
  5. Нестриманість – поміркованість.
  6. Гнів, дратівливість – доброта, лагідність.
  7. Лінощі – працелюбність.


Додаток 2

Тести до теми «Біблія. Старий та Новий Завіт».

1.Заповідь «не їсти плід з дерева пізнання добра і зла» отримав

а) Ной;        б) Мойсей;       в) Адам.

2. Мойсей отримав Десять заповідей на горі

а) Тавор;      б) Синай;      в)Голгофі.

3.Заповіді, які отримав Мойсей, були написані на

а) Дерев’яних табличках;   б) Кам’яних табличках;   в) Золотих табличках.

4.Хто охрестив Київську Русь?

а) Святослав;   б) Володимир;    в) Гліб.

5. Які риси характеру притаманні старшому сину з притчі «Про блудного сина»?

а) щедрість і милосердя;            б)доброта і любов;     в) заздрість і гордість.

6. Які риси характеру притаманні батькові з притчі «Про блудного сина»?

а) любов і милосердя;   б) ненависть;     в) заздрість і гордість.

7. Яка притча вчить нас бути милосердними?

а) Про митаря і фарисея;    б) Про милосердного самарянина; 

в) Про багача і Лазаря.

8. Яка притча вказує нам на шлях до покаяння?

а) Про митаря і фарисея;    б) Про милосердного самарянина;  

в) Про блудного сина. 

9. В якій молитві відображена важливість вміння прощати?

а) Символ Віри;     б)До Ангела-Хоронителя;       в) Отче Наш.

10. Що є голосом Божим в душі людини?

а) сумління;   б) сни;     в) думки.

11. Доказом відповідності сучасних перекладів Біблії стародавнім текстам є

а)численні переклади різними мовами світу;

б) однакова кількість розділів;

в) сувої, знайдені Мохамедом Ель-Джибом в 1947 р..

 

docx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку