Тематичний контроль з розділу І. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIII — у першій половині XIX ст.
І варіант І рівень 1.Соціально-економічне життя Наддніпрянщини поч.ХІХ ст. характеризують поняття: А земства, монополія, Б кріпосництво, промисловий переворот В фабрики, мануфактури Г панщина, трудова міграція 2. Статус «порто-франко» у І пол.ХІХ ст. мало місто: А Київ, Б Херсон, В Севастополь, Г Одеса 3. "Відбувається різке збільшення міського населення України - у період 1811-1858 pp. - з 513 тис. чол. до 1,5 млн чол. ". Документ описує таке явище як: А депопуляція, Б урбанізація, В денаціоналізація, Г індустріалізація 4. Наполеон мав план передати Волинь союзнику: А Російській імперії, Б Речі Посполитій, В Османській імперії, Г Австрійській імперії 5. Діяльність «Південного товариства» є складовою руху: А російських дворян-опозиціонерів, Б польських незалежників, В українських автономістів, Г українських селян-антикріпосників 6. З метою придушення польського повстання царська влада на Правобережжі: А скасувала кріпацтво, Б створила козацькі полки, В надала полякам автономію, Г закликала війська «Священного Союзу»
ІІ рівень 7. До складу Новоросійського генерал-губернаторства входили такі губернії: А. 1,2,3 Б. 4,5, 9 В. 2,4,5 Г. 5,6,9 |
ІІ варіант І рівень 1. Найменший % українців був у складі населення : А Південної України, Б Правобережжя, В Слобожанщини , Г Лівобережжя 2. Промисловий переворот зумови появу нових соціальних верств: А кріпаки і чумаки, Б буржуазія і дворяни, В підприємці і наймані робітники, Г державні селяни і промисловці 3. Поява урочної системи є свідченням: А появи чумаків, Б кризи рекрутського набору до армії, В розвитку індустріального суспільства, Г кризи кріпосницького господарства 4. Азовське козацьке військо було створено з козаків: А Олешківської Січі, Б Задунайської Січі, В Кам’янецької Січі, Г Банатської Січі 5 .Початком національного відродження в українських землях у складі Російської імперії вважається: А вихід «Енеїди» І. Котляревського, Б поява масонських лож в Одесі, В вихід «Кобзаря» Т.Шевченка, Г поява «Історії Русів» 6. Повстання військових поселенців були викликані: А забороною виборності командування, Б утриманням солдат за рахунок селян, В суворою регламентацією усього життя, Г великими податками ІІ рівень 7. До складу Київського генерал-губернаторства входили такі губернії: А. 1,3,8 Б 3,6,9 В 1, 2, 3 Г 3,7,8 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.Харківська, 2. Катеринославська, 3. Київська, 4. Таврійська, 5. Херсонська, 6. Волинська, 7.Чернігівська, 8. Полтавська, 9. Подільська |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Розташуйте у хронологічній послідовності події. а) створення Азовського козацького війська; б) повстання Чернігівського полку; в) встановлення Росією контролю над гирлом Дунаю; г) початок промислового перевороту на укр.землях 9. В результаті якої події до складу Російської імперії ввійшли землі, позначені на картосхемі цифрою 2? |
|
8. Розташуйте у хронологічній послідовності.(1 бал) А створення Чорноморського козацького війська Б початок польського визвольного повстання; В приєднання до Російської імперії Бессарабії; Г. діяльність Кирило-Мефодіївського братства 9. В результаті якої події до складу Російської імперії ввійшли землі, позначені на картосхемі цифрою 2? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІІ рівень 10. Дайте визначення поняттям: (1 бал) масон, національне відродження, чумакування 11. Робота з історичним джерелом (2 бали) «Кошового вибирають безпосередньо із самих козаків. У мирний час турецький уряд видає жалування на курінь по 200 левів,.. а коли бувають у поході, тоді на кожну людину видають жалування по 6 левів на місяць. Січ і курені є в управлінні кошового та курінних отаманів, і турецький уряд не втручається не тільки до запорожців, а й до поселень, що їм належать...» 1) Про яку Січ ідеться в уривку документа? 2) Що спричинило її зникнення? ІV рівень 12. Назвіть історичного діяча, запишіть, чим він уславився (1 бал) 13. Виконайте 1 завдання на вибір (2 бали) |
ІІІ рівень 10. Дайте визначення поняттям: (1 бал) промисловий переворот, національна ідея, порто-франко 11. Робота з історичним джерелом (2 бали) «Історичне покликання України полягає в тому, щоб зорганізувати інших слов’ян на боротьбу за національне відродження в усіх сферах економічного, соціального й духовного життя, скасувати кріпацтво, стани, повалити самодержавство. Прийде час, коли вся слов’янщина встане й “не залишиться в ній ні царя, ні царевича.., ні пана, ні боярина, ні холопа…”»? 1) Як називається цей документ? 2) У чому царський уряд бачив його небезпеку? ІV рівень 12. Назвіть історичного діяча, запишіть, чим він уславився (1 бал) 13. Виконайте 1 завдання на вибір (2 бали) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13.1. Обгрунтуйте історичне значення діяльності - на вибір - І.Котляревського, Т.Шевченка, М. Костомарова, П. Куліша. 13.2. У чому полягає значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для національного руху? 13.3. Погляди якого визвольного руху були, на вашу думку, більш прогресивними для українців ХІХ століття? Доведіть свою думку. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Позначте відповіді «Х» 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
Позначте відповіді «Х» 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
Позначте відповіді «Х» 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
Позначте відповіді «Х» 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Позначте відповіді «Х» 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
Позначте відповіді «Х» 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
Позначте відповіді «Х» 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
Позначте відповіді «Х» 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Позначте відповіді «Х»
1.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
2.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
3.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
4.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
5.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
6.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
7.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
8.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
кою цифрою на картосхемі позначено території, що ввійшли до складу Російської імперії в результаті російсько-турецької війни 1787–1791 рр.?
\