Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок "Освіта, наука, музика і театр"

Про матеріал
Тема. Освіта, наука, музика і театр. Мета: визначити особливості розвитку освіти, науки та культури в Україні кінця 18 – першої половини 19 століття; охарактеризувати основні досягнення українців у галузі освіти, науки, музики та театру; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи з історичними джерелами та підручником; формувати патріотичні почуття та повагу до історичного спадщини України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати та події, пов’язані з темою уроку;  визначати особливості розвитку освіти, науки та культури в Україні;  характеризувати основні досягнення українців у галузі освіти, науки, музики та театру;  висловлювати власне судження до діяльності представників освіти, науки, театру та музики України.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 9-го класу

Підготувала учитель історії 

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Освіта, наука, музика і театр.

Мета: визначити особливості розвитку освіти, науки та культури в Україні кінця 18 – першої половини 19 століття; охарактеризувати основні досягнення українців у галузі освіти, науки, музики та театру; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи з історичними джерелами та підручником; формувати патріотичні почуття та повагу до історичного спадщини України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати та події, пов’язані з темою уроку;
  • визначати особливості розвитку освіти, науки та культури в Україні;
  • характеризувати основні досягнення українців у галузі освіти, науки, музики та театру;
  • висловлювати власне судження до діяльності представників освіти, науки, театру та музики України.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Хто це?»
  • Уважно розгляньте схеми.
  • Назвіть історичного діяча, чий портрет має бути зображений.
  • Складіть кілька речень про нього з даного переліку слів.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\котляревський.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\Рисунок1.png

Іван Котляревський у 1798 р. видав «Енеїду», яка стала початком українського національного відродження.

Іван Котляревський був директором театру.

Перше видання «Енеїди» ініціював мецинат із Конотопа.

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\каразін.png E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\Рисунок2.png

Василь Каразін у 1805 р. заснував перший Університет у Харкові.

Помер Каразін у Миколаєві.

Василь Каразін зробив вагомий внесок у розвиток освіти України.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\максимович.png E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\Рисунок3.png

Михайло Максимович був ректором Київського університету.

У 1827 р. вийшла його перша збірка українських народних пісень.

Михайло Максимович видав три збірки українських ародних пісень.

  1. Робота в парах.
  • Зараз на подвірї листопад.
  • З опалих листочків зафрбуйте лише ті, що стосуються культури України 18 століття.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\Рисунок6.png E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\Рисунок8.png

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Хмаринка слів».
  • Уважно розгляньте «хмаринку слів».

C:\Users\Таня\Downloads\V formie tsvietka.jpg

  • Доберіть до неї назву. (Культура)
  • Що особисто для вас є культура?
  1. Вправа «Кола на воді».
  • До кожної літери поняття доберіть ознаку, що його характеризує.

(Орієнтовний вигляд).

К – краса, креатив.

У – успіх.

Л – любов, лірика.

Ь

Т – творчість.

У – усмішка.

Р – розвиток.

А – архітектура.

  1. Коментар учителя.
  • Сьогодні ми з вами ознайомимося з особливостями освіти, науки, музики та театру в Україні кінця 18 – початку 19 століття.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з таблицею «Умови розвитку української культури в першій половині 19 ст.»
  • Розгляньте таблицю на с. 90 підручника.
  • Прокоментуйте кожну з тез.
  • Чому постала гостра потреба суспільства в освіті?
  • Як це пов’язано з розвитком господарства?
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 90 – 91 та заповніть схему «Освіта України кінця 18 – першої половини 19 ст.»

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\Рисунок9.png

  1. Робота з текстом підручника (с. 92 – 93).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Сформулюйте короткі тези згідно до схеми: Хто? Коли? Що зробив?

Орієнтовна відповідь.

  • Тимофій Осиповський в першій половині 19 століття підготував тритомний курс математики.
  • Михайло Остроградський на початку 19 століття створив праці, присвячені теоретичним питанням аналітичної геометрії, математичного аналізу, теорії чисел, аналітичної математики.
  • Василь Каразін у 1810 р. висунув проєкт формування мережі метеорологічних станцій; створив першу метеорологічну станцію.
  • М. Максимович надрукував «Основи ботаніки».
  • Микола Маркевич у 1842-1843 рр. видав п’ятитомну «Історію Малоросії».
  • Микола Костомаров у 30-х – 40-х роках розпочав свою наукову діяльність.
  • Аполлон Скальковський у 1841 р. видав «Історію Нової Січі».
  • Михайло Максимович у 1835 р. ініціював створення Тимчасового комітету з розшуку старожитностей.
  • Т.Шевченко працював у Київській археологічній комісії.
  • Зробіть короткий висновок, продовживши речення: «Робота … мала велике значення для України, оскільки …»
  1. Вибіркове читання (с. 93 – 95 підручника).
  1. Зачитайте речення, які містять проілюстровані слова та терміни.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\Рисунок10.png

  1. Зачитайте речення, які містять відповіді на запитання.
  • Діяльність яких особистостей має відношення до Харківського театру?
  • Що спонукало Івана Котляревського до написання «Наталки-Полтавки»?
  • Які постанови започаткували історію українського професійного театру?
  • Які зміни відбулися у розвитку української музики?
  1. Аналіз ілюстрацій.
  • Ви довідалися, що однією з найважливіших творів Івана Котляревського є музична драма «Наталка Полтавка».
  • Проаналізуйте ілюстрації до не та висловіть припущення, про що розповідає ця драма.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\ivan_kotliarevski_natalka_poltavka_dija_1a.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\ivan_kotliarevski_natalka_poltavka_dija_2.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\235537.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Історія України\3. Повсякденне життя та культура України кінця 18-першої половини 19 ст\1. Освіта, наука, мізика і театр\нат-полт.jpg

Літературний рід: драма
Жанр: соціально-побутова драма
Тема: зображення життя й побуту українських селян на початку XIX ст; вірність у коханні людей з народу.
Ідея: оспівування духовної величі людини з народу.

  • Чи заслужено, на вашу думку, «Наталка Полтавка» стала першим твором нової української драматургії.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Скринька скарбів».
  • На аркушах паперу напишіть досягнення української культури, з перелічених сьогодні, яке вважаєте найвагомішим та покладіть його до нашої скриньки скарбів.
  • Коротко аргументуйте відповідь.
  1. Вправа «Картографи».
  • Розгляньте карту «Розвиток освіти і науки України початку 19 ст.»
  • Знайдіть та виправте помилки.
  • Аргументуйте свою відповідь. Сформулюйте короткий висновок про розвиток освіти, науки та театру України.
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Охарактеризуйте наш урок трьома прикметниками.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 11 підручника.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Новохацька Інна олексіївна
    цікаво, стисло, доступно. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України 9 клас (Власов В.С.)
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
856
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку