Картка самооцінки
учня (учениці) 9-Б класу ____________________________________
№ з/п |
Вид діяльності |
Найвищий бал |
Оцінка |
|
Робота з Пам’яткою 1. Публіцистичний стиль |
12 |
|
|
Робота над текстом есе «Я українець» (знайти СПР, накреслити схему, визначити вид) |
12 |
|
|
Випереджувальні завдання (повідомлення, підготовлені вдома) |
12 |
|
|
Підбирання синонімів, епітетів, метафор |
12 |
|
|
Складання асоціативного куща |
12 |
|
|
Активність на уроці |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Картка самооцінки
учня (учениці) 9-Б класу ____________________________________
№ з/п |
Вид діяльності |
Найвищий бал |
Оцінка |
|
Робота з Пам’яткою 1. Публіцистичний стиль |
12 |
|
|
Робота над текстом есе «Я українець» (знайти СПР, накреслити схему, визначити вид) |
12 |
|
|
Випереджувальні завдання (повідомлення, підготовлені вдома) |
12 |
|
|
Підбирання синонімів, епітетів, метафор |
12 |
|
|
Складання асоціативного куща |
12 |
|
|
Активність на уроці |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Картка самооцінки
учня (учениці) 9-Б класу ____________________________________
№ з/п |
Вид діяльності |
Найвищий бал |
Оцінка |
|
Робота з Пам’яткою 1. Публіцистичний стиль |
12 |
|
|
Робота над текстом есе «Я українець» (знайти СПР, накреслити схему, визначити вид) |
12 |
|
|
Випереджувальні завдання (повідомлення, підготовлені вдома) |
12 |
|
|
Підбирання синонімів, епітетів, метафор |
12 |
|
|
Складання асоціативного куща |
12 |
|
|
Активність на уроці |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПАМ’ЯТКА 1 Публіцистичний стиль
Мета публіцистичного стилю - інформувати, передавати суспільно значущу інформацію з одночасним впливом на читача, слухача, переконуванням їх у чомусь, уселяти їм певні ідеї, погляди, спонукати до відповідних вчинків та дій.
Сфера використання публіцистичного стилю мовлення - суспільно-економічні, культурні, політичні відносини.
Для публіцистичного стилю мовлення притаманні логічність, емоційність, образність, оцінність. У текстах широко вживається суспільно-політична лексика. Публіцистичний текст будується як наукове міркування: порушується важлива суспільна проблема, аналізуються й оцінюються можливі шляхи її вирішення, формулюються узагальнення й висновки, матеріал розміщується у строгій логічній послідовності, використовується загальнонаукова термінологія. Це дещо наближає його до наукового стилю.
Для публіцистичної промови характерні пристрасність, спонукальність. Найважливіша вимога, що ставиться перед публіцистикою, - загальнодоступність: вона розрахована на широку аудиторію і має бути доступною для всіх.
Публіцистичний стиль має багато спільного і з художнім стилем мовлення, оскільки для ефективного впливу на читача (слухача), його чуттєву сферу, уяву, той, хто пише чи виступає, використовує епітети, метафори, порівняння та інші образні художні засоби, вдається до фразеологічних висловів, навіть просторічних слів, що посилюють емоційний вплив мовлення.
ПАМ’ЯТКА 1 Публіцистичний стиль
Мета публіцистичного стилю - інформувати, передавати суспільно значущу інформацію з одночасним впливом на читача, слухача, переконуванням їх у чомусь, уселяти їм певні ідеї, погляди, спонукати до відповідних вчинків та дій.
Сфера використання публіцистичного стилю мовлення - суспільно-економічні, культурні, політичні відносини.
Для публіцистичного стилю мовлення притаманні логічність, емоційність, образність, оцінність. У текстах широко вживається суспільно-політична лексика. Публіцистичний текст будується як наукове міркування: порушується важлива суспільна проблема, аналізуються й оцінюються можливі шляхи її вирішення, формулюються узагальнення й висновки, матеріал розміщується у строгій логічній послідовності, використовується загальнонаукова термінологія. Це дещо наближає його до наукового стилю.
Для публіцистичної промови характерні пристрасність, спонукальність. Найважливіша вимога, що ставиться перед публіцистикою, - загальнодоступність: вона розрахована на широку аудиторію і має бути доступною для всіх.
Публіцистичний стиль має багато спільного і з художнім стилем мовлення, оскільки для ефективного впливу на читача (слухача), його чуттєву сферу, уяву, той, хто пише чи виступає, використовує епітети, метафори, порівняння та інші образні художні засоби, вдається до фразеологічних висловів, навіть просторічних слів, що посилюють емоційний вплив мовлення.
Я українець
4) Слова українського гімну так давно запали в душу, що були вивчені за власним вибором у підлітковому віці. 5) Мені подобаються вишиванки. 6) Я люблю їх вдягати, бо це гарний і рідний мені одяг. 7) Українські майстрині вміють робити з вишиванок справжні витвори мистецтва. 8) До мого раціону входить багато різних страв. 9) Серед них має місце і сало, але найбільша перевага віддається його копченому різновиду. 10) Із великим задоволенням танцюю гопак – чудовий, жвавий, енергійний і запальний танець. 11) З Дніпром пов’язує багато спогадів, але перепливати його спадало на думку лише у найекстремальніших фантазіях. 12) Мій «Кобзар» лежить на тумбочці під рукою. 13) Рушники, що залишились від бабусі, приємно милують око. 14) Я українець? 15) У випадку поранення з моїх судин струменить кров червоного кольору. 16) Але прапор моєї держави має блакитно-жовте (або синьо-жовте за Конституцією) забарвлення. 17) У дитинстві мені подобалось спостерігати за грою київського «Динамо». 18) Мені приємно, що на престижних світових боксерських аренах здіймається наш прапор. 19) У мене не стояла можливість вибору різних громадянств, але я не уявляю іншого місця свого постійного проживання. 20) Я буду жити там, де мені зручно. 21) Але це місце немислиме без українських просторів.
22) Отже, я українець.
Я українець
4) Слова українського гімну так давно запали в душу, що були вивчені за власним вибором у підлітковому віці. 5) Мені подобаються вишиванки. 6) Я люблю їх вдягати, бо це гарний і рідний мені одяг. 7) Українські майстрині вміють робити з вишиванок справжні витвори мистецтва. 8) До мого раціону входить багато різних страв. 9) Серед них має місце і сало, але найбільша перевага віддається його копченому різновиду. 10) Із великим задоволенням танцюю гопак – чудовий, жвавий, енергійний і запальний танець. 11) З Дніпром пов’язує багато спогадів, але перепливати його спадало на думку лише у найекстремальніших фантазіях. 12) Мій «Кобзар» лежить на тумбочці під рукою. 13) Рушники, що залишились від бабусі, приємно милують око. 14) Я українець? 15) У випадку поранення з моїх судин струменить кров червоного кольору. 16) Але прапор моєї держави має блакитно-жовте (або синьо-жовте за Конституцією) забарвлення. 17) У дитинстві мені подобалось спостерігати за грою київського «Динамо». 18) Мені приємно, що на престижних світових боксерських аренах здіймається наш прапор. 19) У мене не стояла можливість вибору різних громадянств, але я не уявляю іншого місця свого постійного проживання. 20) Я буду жити там, де мені зручно. 21) Але це місце немислиме без українських просторів.
22) Отже, я українець.
ПАМ’ЯТКА 2
Як НЕ слід писати есе
1. НЕ вносьте в есе інформацію, яка не підтверджує вашу думку.
2. НЕ використовуйте загальний набір банальних фраз та тверджень.
3. НЕ будуйте роботу лише на простих реченнях.
ПАМ’ЯТКА 3
Правила написання креативного есе
ПАМ’ЯТКА 2
Як НЕ слід писати есе
1. НЕ вносьте в есе інформацію, яка не підтверджує вашу думку.
2. НЕ використовуйте загальний набір банальних фраз та тверджень.
3. НЕ будуйте роботу лише на простих реченнях.
ПАМ’ЯТКА 3
Правила написання креативного есе
Робота з діалогом
Вікторія цілісінький день чимось засмучена. А може, просто замислена. Дівчина й сама не змогла б визначити свій настрій. Щоб навести лад у думках і почуттях, вона вирішила порадитися з братом Іваном.
– Вань, скажи щиро: ти почувався коли-небудь щасливим?
– Звісно. А ти що, ні? – здивувався хлопець.
– Не так, щоб ні, але я не впевнена, чи то було справжнє щастя. От скажи, коли ти щасливий?
– Що тут мудрувати. Я був щасливий, коли мені подарували айфон. Дуже щасливий, коли немає домашніх завдань і можна увесь вечір грати у футбол...
– Ех, Іване, це в тебе якесь дитяче щастя. Ще сказав би, що ти щасливий, коли з’їси шоколадну цукерку або надмеш жувальною гумкою бульбашку.
Мовознавець
Мовознавець Галина Яворська зауважує, що значення слова «щастя» вторинне. Це слово праслов’янське, воно зберігається зараз у східнослов’янських та західнослов’янських мовах. Етимологічний словник української мови за редакцією Тимченка дає таке пояснення: «спочатку у слова щастя був префікс сь, який колись, вірогідно, мав значення «хороший, гарний», і корінь част, той самий, що в словах частина, частка, частувати.
Отже, щастя – це «хороша частина». Частина від чого? Мабуть, від спільного добра – майна, їжі, тобто того, що забезпечує саме існування людини.
Психолог
Група вчених з Європи і Австралії протягом 24 років проводила опитування серед мешканців своїх країн з метою вивести формулу щастя. Після закінчення дослідження вчені дійшли висновку, що стати щасливим можуть всі.
Дослідники довели, що почуття задоволення життям і відчуття щастя залежить від цілком конкретних параметрів.
На перше місце вчені поставили емоційну врівноваженість партнера. "Незалежно від тривалості відносин, щасливими виявилися лише ті пари, де партнери емоційно врівноважені", - пояснює керівник дослідження доктор Хідей.
На другому місці - життєві пріоритети: "Люди, у яких в житті найбільшу цінність становить сім'я, більш щасливі, ніж ті, які вважають абсолютним пріоритетом матеріальні цінності і кар'єру. Така ситуація характерна і для чоловіків, і для жінок. Але все-таки одна гендерна відмінність є: жінки, партнер яких ставить понад усе сімейні цінності, набагато щасливіші за тих, чиї супутники орієнтовані на матеріальні цінності".
На третьому місці - співвідношення роботи та відпочинку. "Для чоловіків і для жінок недостатній час, зайнятий роботою, значно гірше позначається на емоційному стані, ніж надмірна завантаженість роботою. А найсильніше травмує психіку відсутність роботи", - коментують вчені результати дослідження.
Біохімік
Таке поняття як гормони радості виробляються в головному мозку тоді, коли ви відчуваєте виключно приємні емоції і переживання, і при цьому надають позитивний вплив не тільки на настрій, але і на організм в цілому. Саме гормон радості послаблює відчуття болю, розщеплює жири, підвищує імунітет, стежить за нормальним тиском.
Головними гормонами радості є серотонін і ендорфін.
Серотонін виробляється в стовбурі мозку і в шлунково-кишковому тракті. Саме його називають «гормоном настрою», але він відповідає не тільки за нього, але і за радість руху, потяг до пізнання, тонус м'язів, самовладання та емоційну витриманість. При надлишку серотоніну виникає неконтрольована ейфорія. При нестачі цього важливого гормону радості ви можете хвилюватися через дрібниці, відчувати депресію.
Запаси гормону радості – серотоніну можна поповнити гірким шоколадом, бананами, гарбузом, хлібом, фініками, солодощами, а також продуктами багатими на вітаміни В і С.