Мета :Тарас ШЕВЧЕНКО – не тільки співець України, він митець на всі часи, на всі віки для всіх людей на землі. Ми пишаємось ним ы прагнемо бути достойними його нащадками,показати значимість постаті Кобзаря для всього людства; розвивати творчі здібності учнів,поглибити знання з краєзнавства; виховувати повагу і шану до велета України - Т. Г. Шевченка,вшанування пам'яті видатного художника слова, патріота України – Т.Г.Шевченка , формування культури мовлення через красу і багатство рідної мови
Завдання
До 205-річчя З дня народження Т. Г.Шевченка
(Нестандартні форми контролю знань на уроках української літератури у 9 класі)
1.
нінадтийМетримилоцяна
ягтасеЯнязапаслом
тососітакнечялоЧико
Чинібумеголотакчо
Відповідь: Мені тринадцятий минало.
Я пас ягнята за селом.
Чи то так сонечко сіяло,
Чи так мені чого було?
(Мені тринадцятий минало…)
2.
Менабуніводуодкочи
живїніЯУкчитьрані
згазадехтодаєбуЧичи
негучуМесніживнані
Одкоменавіконісінь
Відповідь: Мені однаково, чи буду
Я жить в Україні, чи ні.
Чи хто згадає, чи забуде
Мене в снігу на чужині –
Однаковісінько мені.
(Мені однаково, чи буду…)
3.
Думоїмимидумої
хоніваЛизмиме
щолипастанаперіНа
нирямиСумдами
Відповідь: Думи мої, думи мої,
Лихо мені з вами!
Нащо стали на папері
Сумними рядами?...
(Думи мої, думи мої…)
4.
рісятеБопоретебо
Відповідь: Борітеся – поборете!
5.
серголігоцемдоМила
Відповідь: Ми серцем голі догола!
6.
тебраУчітисямої
Дучимайтететай
чумутесьжонауІчай
своцуЙгорайнетесь
Відповідь: Учітеся, брати мої,
Думайте, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.
7.
Недунанераєвмишаволяраєшавми
Відповідь: Не вмирає душа наша, не вмирає воля
Конкурс – розминка «Швидко і влучно»
Відтворити по пам’яті строфу за римою
…. … … … селом
…. …. …. Сіяло
…. …. … … було
( Мені тринадцятий минало…)
… … … … …. Взялось?
… … … … … не знає
…. …. …. …. Зацвіло
(Гайдамаки)
… … … долину
… … … …вербою
…. ….. калину
(На вічну пам’ять Котляревському)
Хто з відомих діячів(людей) сказав про Шевченка
1.Він вийшов з народу,жив з народом и не тільки думкою,а й обставинами життя був з ним міцно і кровно зв’язаний.
М.Добролюбов
2.Я радий , що можу додати свій голос до тих,що вшановують великого українського поета Т.Шевченка. Ми вшановуєм його за великий вклад у культуру не тільки України, яку він дуже любив І так промовисто описував, а й культуру світу. Його творчість є благородною частиною нашої історичної спадщини.
Джон Ф. Кеннеді
- Хто з українських поетів присвятив вірші Т.Шевченку?
1.В.Симененко 2. Б. Олійник 3.Є.Малонюк 4.Л. Костенко
- Назви якнайбільше портретів видатних людей, яких змалював Т. Шевченко
(Кутузов, Суворов, Крилов,Жуковський,П.Куліш,Брюллов,Щепкін…)
Розставити в хронологічній послідовності місце перебування Т.Г.Ш
Петербург,Оренбург,Вільно,Суми,Полтава,Чигирин,Нижній Новго-
род,Кирилівка,Почаїв,Берестечко,Моринці.
(Мати,сестри,О.Коваленко,Ганна Закревська,Варваре,Рєпніка,Лике-
ра Полусмок,Піунова,К.Толстая…).
- Установіть відповідність між назвами творів і датами написання їх
1.Заповіт 1838(6)
2.Причинна 1844(12)
3.Гайдамаки 1839(10)
4.Слепая 1845(1)
5.Лілея 1843(11)
6.Катерина 1837(2)
7.Єретик 1842(4)
8.Неофіти 1846(5)
9.В Казематі 1841(3)
10.Тополя 1857(8)
11.Тризна 1847(9)
12.Сон 1845(7)
- Увідповідніть назви творів та їх жанрів
1.Гайдамаки містерія
2.Тополя послання
3.Назар Стодоля повість
4. Сон \ цикл
5.І виріс я на чужині пісня
6.Ісаія.Глава 35 подражаніє
7.Великий льох сатирична поема
8.І мертвим, і живим.. балада
9.Реве та стогне Дніпр широкий поема
10.Давидові псалми вірш
- Установіть назви творів та їх присвяти
1.Катерина В.Г.Григорович(4)
2.Мар’яна – черниця Шафарикові(5)
3.Тризна Я.Кухаренку(12)
4.Гайдамаки В.Тарновський(9)
5.Єретик М.С.Щепкіну(7)
6.Кавказ Якову де Бальмену(6)
7.Неофіти Г.І.Закревська(10)
8.Тополя Оксанік К…..ко(2)
9.Пророк Марку Вовку(11)
10.Г.З В.А Жуковському(1)
11.Сон П.С.Петровський(8)
12.Москалева криниця В.М.Репніній(3)
- Гра-змагання на кращого знавця дат , події у житті Шевченка. На Картках з одного боку дати,з іншого-подія.
1814-рік народження Т.Г.Шевченка
1838-викуп із кріпацтва
1840-вихід Кобзаря
1843-перша поїздка в Україну
1845-закінчення Академії Художеств , друга подорож в Україну
1847-арешт Т.Г.Шевченка,заслання
1857-кінець заслання
1860- присвоєння академіка,вихід другого Кобзаря
1861-рік смерті Кобзаря
Крилаті вислови про Т. Г. Шевченка