Розгорнутий конспект відкритого заняття "Крок полонезу"

Про матеріал
Розгорнутий - конспект відкритого заняття хореографічного гуртка, основний навчальний рівень, третій рік навчання, середній шкільний вік
Перегляд файлу

Краснопільський  районний центр

дитячої та юнацької творчості.

«Крок полонезу»

Розгорнутий - конспект відкритого заняття хореографічного гуртка,  основний навчальний рівень, третій  рік навчання, середній  шкільний вік.                ( Програми з хореографії.   Програми з позашкільної освіти. Художньо – естетичний напрям. Київ 2012р. Міжрівнева.  216год.)

                       Підготувала

                                                               керівник хореографічного гурка 

                                           «Щасливе дитинство»                                                                               

                                     Ушкалова В. М.

 

 

                               

                                                  2016р.

 

 Заняття  хореографічного гуртка «Щасливе дитинство»

Місце проведення: танцювальний клас ЦДЮТ.

Тема заняття: « Крок полонезу  ».

Мета заняття: Ознайомитись  з історико-побутовими танцями , навчити  вірно виконувати   крок полонезу,  працювати над правильною поставою корпусу, розвивати пластичність рук, тулуба, голови ; формувати навички виразного виконання рухів ; розвивати відчуття ритму ; виховувати почуття прекрасного та культуру виконання танців.

Обладнання: музичний центр , диски, проектор, ноутбук.

 

 Використана література:

1.Бондаренко Л. «Методика хореографічної роботи в школі та позашкільних закладах» Київ 1985 р.

2.Вірський П.П. «Українські народні танці»,  видавництво Наукова думка 1969р.

3. Захаров Р. « Сочинение танца», Москва, 1989 р.  

4. КудряшоваВ. « Приглашаем танцевать», Москва 1982р.

5. Кузікова С.К. «Психологічна програма корекції і розвитку особистості в підлітковому віці», Суми 1998.

 

 Тип заняття:    засвоєння нових знань та вмінь.

 Вид заняття:    стандартне , практично - теоретичне.

 

 

 

                                          План заняття:

 

                                                         

І.Організаційна частина.

   1 .Перевірка присутніх. Оголошення теми та мети.

    2.Поклон.

II. Актуалізація опорних знань

    1Інтелектуальна розминка – гра «Ланцюжок».

     2.Розминка   по колу.

3.Розминка біля станка.

     4. Екзерсис біля станка.

     5.Вправи на середині залу.

     6 . Стрибки.

     7 . Вправи по діагоналі.

      8. Уривок психоемоційного тренінгового заняття : вправи «Самопрезентація», «Представлення  інших»

Перерва 10 хв.

 

  1.                      Основна частина. 

1. Відео « Історія полонезу» 

2.   Вивчення кроку полонезу.

3.Фігури полонезу.

4. Робота над комбінацією  полонезу.

 5.Повторення танців  « Зимовий вальс»,  «Пірати».

 

  1.                Підведення  підсумків.

1. Домашнє завдання.

2. Поклон. Рефлексія

3Висновки

 

Хід заняття :

  1.       1.Гуртківці маршовим  кроком заходять в клас і вишиковуються по лініях. Перевірка присутніх. Оголошення теми і мети заняття.

  

        2.Поклон.

Самостійна робота учнів -  розминку проводить один із учнів . Розминка на середині зали(Розігрів м'язів спини, шиї, рук.) Перебудова гуртківців з ліній на коло.

II       1.  Інтелектуальна розминка — гра «Ланцюжок»

Правила гри: один учень називає термін, другий дає визначення і т. д. Якщо хтось із учнів розриває «ланцюжок», йому дають додаткові запитання .

        2. Розминка по колу; крок сценічний; крок на пів пальцях ; крок з підніманням коліна; підскоки ; російський біг ; галоп. Учні перебудовуються з кола на лінії і виконують RELEVEпо 6 поз. Ця вправа готує до виконання вправ на пів пальцях. При роботі над вправою звернути увагу на постанову тулуба, рук та ступні.

 3.Гуртківці підходять до станка і виконуютьRELEVE по 6 поз., лицем до станка.

     4.Переходимо до екзерсису біля станка.

Перша вправа пліє  виконується в комбінації по 1, 2, 5 позиції ,боком до станка. Музичний розмір 4/4, Вправа розвиває  виворітність та еластичність ніг. Необхідно звернути увагу учнів на положення стопи на полу. Друга вправа батман тандю, Ця вправа розвиває натягнутість всієї ноги в коліні підйомі і пальцях, розвиваючи силу ніг. Працююча нога максимально виворітна. Вправа виконується в комбінації по 4 простих - вперед, вбік, назад, вбік з правої та лівої ноги. Наступна вправа батман тандю жете, виконується в комбінації з правої та лівої ноги. Цей рух розвиває силу й легкість ніг, рухливість тазостегнового суглоба. Музичний розмір 2/4. Вихідне положення: ноги в п'ятій позиції, права попереду. Під час виконання цього руху необхідно стежити, щоб працююча нога була у виворітному положенні.

Ронд де жамб партер виконується в комбінації: 4 простих ронда з правої та лівої ноги.

Батман фондю. Виконуються по 5 позиції. Сприяє м'якості та еластичності рухів.

Батман фрапе виконується по 5 поз, з обох ніг. Рух розвиває силу ніг, легкість і рухливість коліна.

Батман девельопе. Виконується по 5 поз., розвиває силу ніг, виворітність тазобедренного суглоба, працює над легкістю та граціозністю основних поз класичного танцю.

Останній рух екзерсису  гранд батман жете виконується в комбінації.

5. Вправи на середині залу:

Пліє, батман тандю, батман тандю  жете в комбінаціях.

Пор де бра: підготовче, 1,2,3,4.

6.Стрибки:

Соте по 6, 1 позиції.

7.Вправи по діагоналі . При виконанні необхідно звернути увагу на положення тулуба голови.

      8.Уривок  психоемоційного тренінгового заняття.

 Вправа «Самопрезентація».

 Учасники сідають у коло. Учням пропонується по черзі  повідомити таку інформацію: 

ім’я;

основне захоплення;

дві найкращі риси свого характеру;

цікавий епізод або пам’ятна  подія зі свого життя.

Решта учнів можуть ставити  додаткові запитання.

 

Вправа «Представлення інших»

Робота у парах. Учасники опитують своїх партнерів протягом певного часу

2-3 хв.. Потім учасники повертаються у коло і розповідають про те, що вони дізналися. Той, кого представляли, може вносити корективи та доповнення.

 

 

                                            Перерва (10 хвилин)

 

  1.             1. Пропоную  Вам відправитися разом зі мною на бал, справжній бал і не просто бути  глядачем, а стати активним учасником балу. Всі готові вирушити

разом  зі мною на бал? (Відповіді учнів) Увага на екран! 

Відео «Історія полонезу»   https://www.youtube.com/watch?v=3P9LXnZ4Z1Q)

(Педагог супроводжує презентацію розповіддю).

        При дворах королів і феодалів періодично влаштовувалися військові

змагання, лицарські турніри. Турнір закінчувався балом. На балах створювалися променадні танці-ходи. Вони носили урочистий характер і технічно були нескладними. Присутні на бенкетах в своїх кращих нарядах проходили перед господарем, як би демонструючи себе і свій костюм - в цьому і полягав сенс танцю.

        Танці- ходи міцно увійшли в придворний побут, без них не обходилося жодне свято. Грандіозні, обставлені незвичайною розкішшю бали 18 століття відкривалися урочистим полонезом.

        Полонез бере свій початок від народного танцю, званого в Польщі «Ходзони». Польський народний танець  ходзони  все більше і більше втрачав

свою простоту і перейшов в дворянські зали, і в замки найбільших магнатів. У придворних колах полонез виконувався суворо по рангах. Ошатно одягнені гості з важливістю проходили по залу, кавалери ставилися до своїх дамам з особливою чемністю, галантно вказуючи напрямок танцю. Під час ходи під урочисто-фанфарну музику гості показували себе, свій наряд, світськість манер і благородство. Балетмейстери Парижа переробили ходзони, пристосували для придворних урочистостей і дали йому назву полонез, тобто польський.

 

  2.Переходимо до вивчення нового матеріалу. Як я вже говорила сьогодні ми будем  працювати над  кроком полонезу.

Базовий  крок полонезу складається з послідовності трьох звичайних кроків: крок  із зовнішньої (стосовно партнерів один до одного) ноги на носок, крок з внутрішньої ноги на носок, крок з зовнішньої ноги на стопу. Наступний крок починається вже з внутрішньої ноги. Таким чином, малюнок виходить наступним: носок, носок, стопа.

При першому кроці відбувається легке присідання (пліє) на опорній нозі з невеликим поворотом в бік винесеною вперед ноги. Подальший рух здійснюється в випрямленому  положенні, партнери як би тягнуться вгору. Плечі повинні бути розкриті, постава горда, благородна.

 

  3. А зараз  коротенько ознайомимось із  фігурами  полонезу

Променад (фр. Promenade). Пари рухаються основним кроком по колу проти годинникової стрілки слідом за провідною парою.

Колона. Дійшовши до центру кінця залу, перша пара повертає ліворуч (на початок залу) і продовжує рух по діаметру кола. Всі починають рухатися слідом за першою парою і поступово шикуються в колону.

Поперечина, траверсі (фр. La traverse). Пари збудовані в дві колони паралельно один одному по двом сторонам кола. Колони йдуть назустріч один одному по колу. Коли пари зустрічаються, то кавалери «лівої лінії» пропускають між собою і своїми дамами дам інших «лінії», а кавалери «правої лінії» пропускають між собою і своїми дамами дам «лівої лінії». Виходить своєрідна «решітка». В кінці фігури пари з'єднуються, продовжуючи йти по колу.

Фонтан (фр. La fontaine). Пари вишиковуються  в колону на початку залу. Кавалер першої пари повертається ліворуч і йде по півколу в кінець залу. Дама першої пари йде направо по півколу в кінець залу. Решта пар доходять до місця, де розійшлася перша пара і тільки після цього розходяться - в тому ж порядку, що і перша пара.

Віяло (фр. Éventail). Зазвичай ця фігура виконується після «фонтану». Кавалери йдуть по півколу в кінець залу зліва (якщо дивитися в початок залу), їх дами йдуть паралельно їм по півколу справа (партнери йдуть не разом). Коли кавалер зустрічає свою даму, він пропонує їй руку, і пари розходяться в такий спосіб: непарні пари йдуть в правий кут початку залу, а парні - в лівий кут початку залу. Дійшовши до відповідного кута залу, пари повертають і повертаються в кінець залу за своїм півколу.

Шен або  ланцюжок (фр. La chaine). Виконується за 8 тактів. Кавалери розташовуються в колі обличчям за звичайним напрямком  руху, їх дами особою до них (відповідно, кавалери стоять лівою рукою в центр кола, дами - правою рукою в центр кола). Рух виконується звичайним  кроком  полонезу. Кавалер робить крок по колу, зустрічається зі своєю дамою правими руками і правими плечима, на наступний крок з наступною дамою відповідно лівими руками і лівими плечима (при кожній зустрічі партнери злегка кланяються один одному). Дійшовши до своєї дами, кавалер подає їй руку, пара розгортається по ходу танцю

Коридор (виконується після колони): На початку чергової музичної фрази перша пара сходиться і йде назад по «коридору» в «хвіст» залу. За нею йдуть інші. (Зверніть увагу, що дама в даному випадку виявляється по ліву руку.) У кінці коридору перша пара повертає ліворуч, друга праворуч і т. Д. І знову йдуть до голови залу. На повороті в парах, повертають наліво, повертають дама так, щоб встати праворуч кавалера. У парах, повертають наліво, повертають кавалер.

 

  4.  А зараз попрацюємо над комбінацією полонезу

1 фігура

Пари проходять колоною через центр залу в голову  , в кінці розходяться (дами - направо, кавалери - наліво).

2 фігура

Знову зустрічаючись в "хвості" залу, дами проходять перед кавалерами, продовжуючи рух по внутрішньому колі. У центрі залу колони перетинаються: кожна дама проходить безпосередньо перед своїм кавалером. При цьому дами і кавалери рухаються рівними лініями, які перетинаються і продовжують йти паралельно до голови залу. Там кавалери повертають наліво, а дами - направо, рухаючись по колу.

3  фігура

Пари знову об'єднуються і йдуть в голову залу, де перша пара йде направо, друга ліворуч, третя направо і т.д.

4  фігура

У хвості залу кожні дві пари об'єднуються в четвірку і йдуть вперед. В голові залу кавалер йде наліво, інша трійка - направо.

5  фігура

. Знову утворюється "четвірка", доходить в голову залу, де права дама йде направо, інші - наліво.

6. фігура

"Четвірка" проходить в голову залу і розходиться попарно. Перша пара - направо, друга - ліворуч.

7  фігура

Пари складаються: утворюється колона в одну пару (як на початку). Пари проходять в голову залу. Коли перша пара доходить до кінця, дама і кавалер розкриваються обличчям один до одного і розходяться, щоб утворився "коридор". На початку чергової музичної фрази, не чекаючи, поки розійдеться вся колона, перша пара знову сходиться і йде назад по "коридору". За нею інші.

У кінці коридору перша пара повертає ліворуч, друга праворуч і т.д. і знову йдуть до голови залу. На повороті  в парах, повертають наліво, повертає дама так, щоб встати праворуч кавалера. У парах, що повертають направо, повертає  кавалер.

Дійшовши до кінця, пара розвертається   "всередину залу" (кавалер займає своє місце і "доводить" даму). В результаті утворюються дві колони, які стоять обличчям один до одного, де чергуються кавалери і дами.

Кавалер і дама повертаються один до одного. Дама присідає в реверансі, кавалер кланяється.

Вчитель: А зараз переходимо до повторення  вивчених танців.

 

   5.Повторення танцю «  Зимовий вальс», «Пірати».   

 

IV.  1.   Д/3   Завданням для вас буде: виконання   вивченої  комбінації  полонезу

перед родичами, друзями. Прожити тиждень з позитивним відношенням до життя, відчуттям упевненості, активності, оптимізму . 

 .

  1.                Поклон

Рефлексія: Хотілося б від почути від вас – що найбільше сподобалося  на занятті?  Які емоції ви отримали?

 

Висновки:  Ми   вивчили  крок полонезу, ознайомилися з основними фігурами полонезу та вивчили деякі з них. працювали над правильною поставою корпусу, формували навички виразного виконання рухів; розвивали почуття ритму; виховували почуття прекрасного та культуру виконання танців.

Дякую за заняття .

До нових зустрічей.

 

 Рекомендації щодо проведення аналогічних занять:

Заняття розраховано для дітей середнього  шкільного віку  третього  року навчання. З метою зниження стомлюваності дітей, підтримки активності, усунення несприятливих емоцій необхідно у всіх частинах заняття використовувати прийоми переключення уваги

У процесі заняття слід запобігати спілкуванню на рівні авторитарно-дисциплінарних вказівок, що формують у дітей пасивну реакцію, знижують їх зацікавленість і ініціативу.

Варто підбирати доступний танцювальний та музичний репертуар.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку