Розкажемо Європі про себе

Про матеріал
Мета:  Розширити і поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій;  Розвивати в учнів пам'ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом;  Виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.
Перегляд файлу

Перший урок

“Розкажемо Європі про себе”

Мета:

  • Розширити  і поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій;
  • Розвивати в учнів пам'ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом;
  • Виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, картки із завданнями, картки з буквами.

Епіграф: Я гордий з того, що живу у цій країні,

               Тут люди добрі, щирі і талановиті,

               Душею вірні рідній Батьківщині,

               Сяйвом добра й любові оповиті.     

                                                            Я. Клочник

                                                               Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності

1. Привітання (слайд)

Пролетіло тепле літо,

В школу повернулись діти.

Відпочили всі нівроку!

Із новим навчальним роком!

2. Поздоровлення з Днем знань

- Дорогі діти! Ось і пролунав дзвоник, проголосивши початок нового навчального року. Я хочу всіх вас із цим привітати і бажаю  підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.

Представлення 5-го класу

- Отже, ми починаємо наш перший урок.

Вчитель. Давайте об’єднаємося і створимо 5 груп для активної нашої роботи-подорожі по Україні.

Ведучий.  Кожна людина завжди з великою любов'ю і душевним щемом згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство. Ту маленьку Батьківщину, де живуть її рідні люди. І якщо скласти маленькі Батьківщини кожного з нас – перед очима з’явиться наша велика держава Україна. Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, і мудрими талановитими людьми. Це велика європейська держава. Україна – це історія народу, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність. Це його славні лицарі Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Богдан Хмельницький, Максим Залізняк, Іван Мазепа, Устим Кармалюк та багато інших, які віддали своє життя за щастя народу. Це й такі відомі всьому світові діячі української культури, як Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Олександр Довженко, Марія Заньковецька, Микола Лисенко. І сьогодні ми перевіримо, наскільки глибокі у вас знання щодо України, її традицій, історії, видатних особистостей.              

 


Учень1.  Дорога Батьківщино,

Україно, моя.

Милий край тополиний

І степи і моря.

Пісня лине в Карпати

Від південних морів,

Щоб була ти багата

На дочок і синів.

Учень 2. В цьому краї зростали

І батьки, і діди,

Рідний край відстояли

Від ганьби і біди.

Серце радісно б’ється

У країні батьків,

Хай дитинство сміється,

Лине радісний спів.


 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не обирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От і почнемо нашу дорогу до знань із найсвітлішого – з любові до рідного краю.

 

  • А як ви ставитесь до своєї Батьківщини? (робота в групах)

 

Які почуття викликає у вас саме слово Україна?  Давайте  складемо  асоціативний кущ. (Відповіді дітей.)             

 

Радість               вірність                 гордість          бережливе ставлення

 

повага  смуток

                                                          Україна                                 єдність

          любов

                                  впевненість             відвертість             щирість

 

 

 Гра  «Шифрувальник»

А зараз проведемо гру «Шифрувальник». Перед вами набір слів, з яких необхідно скласти українські прислів’я.

Без Батьківщини немає людини.

Та земля мила, де мати родила.

За морем тепліше, та вдома миліше.

Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.

Грудка рідної землі дорожча за золото.

Ви всі гарно справились із завданням, рухаємося далі.

Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності.І такі люди є патріотами своєї країни.

Назвіть до кожної букви слова патріот,  що саме і як слід робити людям  – патріотам, щоб рідна земля була квітучою і щасливою.

  1. Робота в групах (слайд)

 

П – поважати традиції та звичаї своєї Батьківщини

А – активно діяти

Т – трудитися на благо своєї країни

Р  - розвиватися самому

І – ініціативу проявляти

О – обережним бути

Т – творити добро

(Перевірка виконаного завдання. Групи звітують.)

  • Для того щоб бути справжнім патріотом, потрібно вивчати рідний край, знати його історію, любити свою землю, природу, людей та все те, що ви щойно сказали.
  • Тому будьте старанними, активними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях. А знання, які ви отримаєте допоможуть вам гідно нести звання українець, залишать в серці хоча б малесеньку краплину любові до нашої Батьківщини.

 

  • Отже, ми пишаємося тим, що ми – українці! Наша сьогоднішня гра відбудеться у вигляді подорожі. Ми з вами пройдемо кілька станцій:        

1. Станція «Українські свята»;

2. Станція «Перекладач»

3 станція . Подорож  містами України

4 станція .  Славетні Українці

5 станція.   Символи України

6 Станція.  Україна в малюнках.                 

 

Станція «Українські свята»

Ведучий. Перша наша станція називається «Українські свята». Перед вами аркуш, на якому ліворуч написано свято. Ваша задача поставити дату, коли в Україні його відзначають.

  1. Новий рік     
  2. Міжнародний жіночий день
  3. День захисника України              
  4. Різдво
  5. День Незалежності України
  6. День Святого Миколая       
  7. День знань
  • Відповіді: 1. 1 січня.            2. 8 березня.

                             3. 14 жовтня.     4. 7 січня.

                             5. 24 серпня.

                              6. 19 грудня.      7. 1 вересня.

Станція «Перекладач»

Ведучий.  Наступна наша станція «Перекладач».

Яка українська мова мелодійна та гарна, але іноді прикро чути її із суржиком. Тому на наступній станції ми будемо вчитися гарно говорити українською. Перед вами вислів, який потрібно відкоригувати таким чином, щоб «не різало вухо» і відповідав нормам сучасної української літературної мови

  1. «Це дуже інтєрєсна інформація» - це дуже цікава інформація
  2. «Розігрій на сковорідці картошку» - розігрій на пательні картоплю (бульбу, бараболю).
  3. «Це дуже остроумний отвєт» - це дуже дотепна відповідь.
  4. «Тобі нравиться моє плаття?» – тобі подобається моя сукня?
  5. «Можеш по дворі погулять, на свєжім воздухі». –можеш на вулиці погуляти на свіжому повітрі

 

Станція . Подорож  містами України

  • Ваше завдання позначити маршрут подорожі Україною, що пролягає через міста, назви яких мають:

1 група:  два склади (Рівне – Київ – Суми – Харків – Луганськ – Донецьк – Дніпро – Херсон)

2 група:  три склади (Чернівці – Ужгород – Тернопіль – Хмельницький – Житомир – Вінниця – Чернігів – Черкаси – Одеса – Полтава )

3 група:  чотири склади (Кіровоград (Кропивницький) – Миколаїв – Запоріжжя – Сімферополь -  Дніпропетровськ (Дніпро))

  • Необхідно відвідати якнайбільшу кількість міст нашої держави.

Учні виконують завдання.  Перевірка виконаного завдання.

Додаткові запитання для груп , які  справилися частково  із завданням.

(Назвіть назви держав, з якими межує Україна (Молдова, Угорщина, Румунія, Словаччина, Польща, Білорусь, Росія).

Назвіть, які  моря є на Україні? Гори? Річки? Найбільші міста? (Одеса, Київ, Львів, Харків.)

  • Молодці!  Отримання букв. Переходимо до наступного завдання.

 

 

Станція .  Славетні Українці

Українська земля багата також талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі.

За  портретами назвіть українських діячів. Розкажіть,  чим вони прославили Україну.

 

Завдання для 5-го класу

1 група: Л. Українка, Л. Каденюк, Б. Хмельницький.

Інформація для вчителя. Вчитель доповнює відповіді учнів.

Л. Українка -  (справжнє ім'я Лари́са Петрі́вна Ко́сач-Кві́тка;  — українська письменниця, перекладачка, культурна діячка. Писала у жанрах поезії, лірики, епосу, драми, прози, публіцистики. Також працювала в ділянці фольклористики (220 народних мелодій записано з її голосу) і брала активну участь в українському національному русі.

Л. Каденюк -  льотчик-випробувач 1-го класу, космонавт, генерал-майор авіації, перший і єдиний астронавт незалежної України, народний депутат України 4-го скликання, Народний Посол України, Герой України, Президент Аерокосмічного товариства України, радник Прем'єр-міністра України та Голови Державного космічного агентства України, Почесний доктор Чернівецького Національного університету імені Ю.Федьковича.

Б. Хмельницький – відомий український політичний і державний діяч, полководець, гетьман України, засновник Української козацької держави.

Завдання для 6-го класу

2 група: І. Франко, Андр. Шевченко, Я. Мудрий.

І. Франко -  видатний український письменник, поет, публіцист, перекладач, учений, громадський і політичний діяч. Доктор філософії , почесний доктор Харківського університету .  Усього за життя Франка окремими книгами і брошурами з'явилося понад 220 видань, у тому числі більш ніж 60 збірок його оригінальних і перекладних творів різних жанрів.

Андрій Шевченко -  український футболіст, виступав за київське  «Динамо», «Мілан» та лондонський «Челсі». Заслужений майстер спорту України з 2003 року. Нагороджений найвищою державною відзнакою  «Герой України». У 2003 році став першим українцем, який виграв Лігу чемпіонів. Володар «Золотого м'яча» 2004 — призу, який вручають найкращому футболісту Європи. Один з найрезультативніших бомбардирів єврокубкових турнірів за всі сезони  Наразі  головний тренер збірної України.

Я. Мудрий – 37 років залишався Великим князем. У цей період Київська Русь перебувала на вершині могутності. Саме завдяки йому в Києві будувалися школи, було укладено перший літопис, засновано першу на Русі бібліотеку.

Завдання для 8-го класу

3 група: Т. Шевченко, В. Кличко, К. Білокур.

Т. Шевченко український поет, письменник (драматург, прозаїк), художник (живописець, гравер), громадський та політичний діяч. Національний герой і символ України.

В. Кличко - український професійний боксер. Олімпійський чемпіон з боксу у надважкій ваговій категорії . Чемпіон світу з боксу у важкій ваговій категорії за різними версіями WBO, IBF, IBO,  WBA.

Катерина Білокур – відома українська художниця – самоук. Жодного дня не вчилася в школі, не мала вчителів малювання, але її картини з квітами відомі на весь світ.

 

Учні виконують завдання.  Перевірка виконаного завдання.

Вчитель доповнює учнів додатковою інформацією див. на слайди.

 

Наступна станція.   Символи України

  • Ваше завдання розв’язати кросворд і прочитати   слово, яке є одним із символів України. Розповісти, що ви знаєте про цей символ.
  • Учні виконують завдання, а потім розповідають про символи.
  • Вчитель доповнює інформацію. .

1 група: кросворд (прапор)

  1. Найбільша річка України (Дніпро).                                           Дніпро
  2. Державний герб України (тризуб).                                                 тризуб
  3. Скільки кольорів має український прапор? (два).                       два
  4. Назва гір на заході України (Карпати).                                     Карпати
  5. Синій колір українського прапора символізує … (небо).        небо
  6. Жовтий колір прапора – це колір … (зерна).                            зерна

2 група: кросворд (тризуб)

  1. Основний Закон України (Конституція)                         Конституція
  2. Державною мовою України є …(українська)                      українська
  3. Символ України – кущ. (калина)                                        калина
  4. Найбільший звір в Україні. (зубр)                                            зубр
  5. Державний герб України (тризуб)                                    тризуб 
  6. Найрідніше, найкраще місце на землі (Батьківщин               Батьківщина

 

3 група: кросворд (калина)

  1. Мешканець Запорізької Січі (козак)                                           козак
  2. Улюблена страва українців (вареники)                                         вареники
  3. Птах – символ України (лелека)                                                      лелека
  4. Вишитий шматок тканини для прикраси оселі (рушник)        рушник
  5. Назва символа, який дівчата одягають на голову у свята (вінок) вінок
  6. Розмальоване великоднє яйце (писанка)                                      писанка

 

Перевірка виконаного завдання.

  • Які з названих символів є державними? (Прапор та тризуб).
  • Який ще державний символ ви знаєте? (гімн).

Станція.  Україна в малюнках. 

  • Чарівна і квітуча наша рідна земля. А якою ви бачите Україну? Давайте знову попрацюємо у групах і створимо із наборів картинок коллаж «Розкажемо Європі про себе»
  • Тепер  запрошуємо представників груп показати колажі і презентувати їх.

 


Наша славна Україна, 
Наше щастя і наш рай, 
Чи на світі є країна 
Ще миліша за наш край?

 

У рідному краї і серце співає, 
Лелеки здалека нам весни несуть. 
У рідному краї і небо безкрає, 
Потоки, потоки, мов струни, течуть.

Тут мамина пісня лунає і нині, 
Її підхопили поля і гаї. 
Її вечорами по всій Україні 
Співають в садах солов'ї.

 

Перше наше слово з нами повсякчас, 
Мати-Україно, ти одна у нас! 
Ниви і діброви, і садів окрас — 
Рідна мати Батьківщино, 
Ти ж одна у нас!

Хай же мир і дружба поєднають всіх, 
І дзвенить дитячий безтурботний сміх. 
Нам зоріє доля світла і ясна. 
Рідна мати Батьківщино, 
Ти ж у нас одна!


 

  •  Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.
  • Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України, адже ви - наше майбутнє.

 

1

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку