Розмова в дружньому колі: «Відповідальність та вік»

Про матеріал
Розмова в дружньому колі: «Відповідальність та вік». Мета: - профілактика злочинів та правопорушень серед неповнолітніх; - на прикладах з життя ознайомити учнів з кримінальною відповідальністю; - показати, які наслідки можуть мати звичайні пустощі; - обговорити з учнями проблему злочинності серед неповнолітніх; - пояснити учням особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх; - формування навичок самостійного прийняття відповідального рішення і критичного аналізу складних ситуацій; - виховання правової свідомості учнів.
Перегляд файлу

Розмова в дружньому колі: «Відповідальність та вік»

Мета:

  • профілактика злочинів та правопорушень серед неповнолітніх;
  •  на прикладах з життя ознайомити учнів з кримінальною відповідальністю;
  •  показати, які наслідки можуть мати звичайні пустощі;
  • обговорити з учнями проблему злочинності серед неповнолітніх;
  • пояснити учням особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх;
  •  формування  навичок самостійного прийняття відповідального рішення і

критичного аналізу складних ситуацій;

  • виховання правової свідомості учнів.

 

ПЛАН.

1.Обговорення ситуації.

2.Бліц-турнір на тему” Ти і закон”.

Хід виховного заходу:

 

Класний керівник.

  • На екрані хмаринки слів, по ключових словах визначіть тему виховної години)
  • «Шкала актуальності»

Наскільки актуальною для кожного з вас є тема виховної години? Озвучте показник за 5-бальною шкалою: 0 — зовсім не важлива, ..., 5 — саме те, що необхідно знати (вміти, розуміти тощо) на найближчий час.

Право, закони супроводжують людину все її життя. З ними ми зустрічаємося дуже часто. Помилковою є думка, ніби сфера застосування права обмежується покаранням осіб, які вчинили різні правопорушення. Щоб уміло та правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов’язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони. Саме тому Сушком В’ячеславом Миколайовичем та учнями групи №111 проводиться   виховний захід на тему: «Не переступи межу. Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх». 

 

Як бачите в руках у мене дві нитки (нитки приклєні до дошки, одна пряма, інша звивиста і заплутана)

- З чим можна порівняти ці нитки? (з життям)

- Уявіть собі, що життя будь-якої Людини - це наша нитка, і будь-заворот і вузлик може призвести до тяжких наслідків.

- Ви вступаєте в складний, але цікавий підлітковий вік. Навколо багато спокус. І ви повинні вибрати правильний шлях! На злочинний шлях можна потрапити з різних причин - від банальної відсутність грошей, виховання і умов, до погоні за легкими грошима. Проте, незнання закону не звільняє від відповідальності, а умисне порушення призводить до тяжких наслідків.

- І сьогоднішня виховна година - це початок знайомства з законами, що визначають наше життя. І спробуємо в ході нашого круглог столу розібратися, де в повсякденному житті ми реалізуємо свої права, обов'язки і за що несемо відповідальність.

Класний керівник

Кожна людина має почуття, здібності, характер. Як же зробити, щоб такі різні, несхожі люди все ж таки жили із повагою одне до одного? Для цього існують правила, що визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми повсякчас з ними маємо справу.

Проблемне питання:

Підлітковий період – важкий? Допоможіть відповісти на це питання? (Орієнтовані відповіді учнів: підлітковий вік - мало не найактивніший період життя людини. Людина дорослішає, почуває приплив фізичних сил, здається, що він може все. Однак недолік життєвого досвіду, незнання законів, а часто і просто невміння себе контролювати призводять часом до сумних наслідків.).

Давайте з вами розглянемо деякі поняття, в цьому нам допоможе заступник начальника міліції Сушко В’ячеслав Миколайович.

- Хто ж вважається підлітком?

Кримінальне законодавство неповнолітніми визнає осіб, яким на час вчинення злочину виповнилося 14 років, але не виповнилося 18 років. Причому, вважається, що особа досягла певного віку не в день народження, а з наступних суток.

  • Що таке відповідальність?

Відповідальність-необхідність, обов'язок відповідати за свої дії, вчинки, бути відповідальним за них.

- Які є види відповідальності?

1)    штраф;

2)    громадські роботи;

3)    виправні роботи;

4)    арешт;

5)    позбавлення волі на певний строк.

Класний керівник.

Нинішні неповнолітні - це наше майбутнє, і від того, яка роль буде надана цій проблемі в державі, безпосередньо залежить якість нашого майбутнього життя. На законодавчому рівні передбачена адміністративна відповідальність за правопорушення, вчинені неповнолітніми та кримінальна відповідальність - за злочини.

Що таке правопорушення і що називається злочином?

У законодавстві України злочин (кримінальне правопорушення) - передбачене кримінальним законом суспільно-небезпечне винне каране діяння, вчинене суб'єктом злочину (ч. 1 ст. 11 Кримінального кодексу України.)

Класний керівник: (Перегляд відеоролику)

Всім відомо, що красти, грабувати, ображати, битися - погано. І тим на менш кількість малолітніх злочинців зростає. Чому? Як ви думаєте? (Орієнтовані відповіді учнів: різке падіння рівня життя більшої частини населення; соціальна незахищеність; невпевненість у завтрашньому дні.).

  • Питання для розгляду:
  1. Яку юридичну відповідальність несе людина в 14 років?

Відповідь. У 14 років настає кримінальна відповідальність за вчинення ряду злочинів: вбивство, заподіяння тілесних ушкоджень, зґвалтування, погра­бування, розбій, крадіжку, злісне і особливо злісне хуліганство, розкрадання вогнепальної зброї, боєприпасів, наркотичних речовин, умисне вчинення дій, що можуть викликати аварію потягу, умисне знищення або пошкодження майна.

  1.     Яка відповідальність настає в 15 років?

Відповідь. Майнова відповідальність за заподіяння майнової шкоди.

  1.     Яка відповідальність настає в 16 років?

Відповідь.  Кримінальна за всі види злочинів.

  1.     Яка відповідальність настає з 18 років?

Відповідь.18 років — це повне цивільне повноліття, коли настає відповідальність за всіма законами.

  1. Що таке хуліганство?

Відповідь.Це умисні дії, що грубо порушують громадський порядок і виражають неповагу до суспільства.

  1. Як карається законом хуліганство?

Відповідь. Позбавленням волі на строк до 1 року або виправними роботами на той же строк, або грошовим штрафом, а злісне хуліганство — позбавленням волі на строк від 1 до 5 років.

  1. У яких випадках за правопорушення неповнолітніх несуть відповідальність батьки (опікуни)?
  • Питання до учнів:
  1. Чи були ви коли-небудь свідками хуліганства?

Відповідає кожний учасник бесіди.

  1. Чи допускав хтось із вас хуліганські дії щодо інших людей?

Відповідає кожний учасник групи.

  1. Що для кожного з вас є найбільшим злочином?

Відповідає кожний учасник і обґрунтовує свою думку.

  1.     Чому, на вашу думку, українське законодавство розмежовує відповідальність дорослих і неповнолітніх? Чи повинні, на ваш погляд, неповнолітні нести таку саму відповідальність, як і дорослі?

Класний керівник:

  • Розв'язування життєвих ситуацій. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією.

Зараз ми розглянемо різні ситуації. А в оцінці даних ситуацій допоможе нам Сушко В’ячеслав Миколайович.

Ситуація 1.

Михайло заліз на склад і викрав кілька пачок цигарок, горілку та цукерки. Все вкрадене дав на зберігання Сергію.

Запитання. Яку б міру покарання визначили ви кожному з них?

Ситуація 2.

За столом сидять троє дівчат: Катя, Таня, Кароля. Вони обідають у кафе. Їм сподобалися гарні чашки. Дівчата вирішили вкрасти, двоє підійшли до офіціанта,щоб розрахуватися, а одна тим часом поклала їх у сумку.

Запитання. Який злочин вчинили дівчата?

Ситуація 3.

Хлопці в потязі розпивають спиртні напої.

Запитання. Який злочин вчинили хлопці?

Ситуація 4.

На зупинці хлопці та дівчата лускають насіння, сміття кидають на землю.

Запитання. Який злочин вчинили хлопці та дівчата?

Ситуація 5.

Двоє учнів групи вимагають гроші у одногрупника.

Запитання. Який злочин вчинили хлопці?

Ситуація 6.

Учні групи перед уроком фізкультури знаходилися в роздягальні. Після дзвінка всі пішли в спортивний зал, а Діма затримався і викрав мобільний телефон у свого одногрупника.

Запитання. Який злочин скоїв підліток? З якого віку настає відповідальність за це правопорушення?

 

Класний керівник:

Поговоримо про право .

На уроках ви часто вчителям говорите: «Це моє право, або я маю право на…». Так, існує  багато прав, які ви маєте знати і реалізовувати  щодня. Але пам’ятай: твоє право не повинне порушувати права інших.

 

  1.     В якому законодавчому документі України закріплено право на освіту?

Відповідь.  В Конституції.

  1. А в яких документах школи викладено обов'язки учнів?

Відповідь. В «Законі про освіту», у Статуті школи, в Правилах для учнів.

 

 

 

 

БЛІЦ-ТУРНІР   «Ти  і  закон»
(блискавична гра)

(I раунд

  1. Яка особа вважається неповнолітньою? (14-18 років)
  2. З якого віку наступає адміністративна відповідальність? (з 15 років)
  3. З якого віку наступає кримінальна відповідальність? (з 16 років)
  4. За що можуть покарати з 14  років? (умисне вбивство, умисне тілесне пошкодження, зґвалтування, крадіжка, розбій, хуліганство, вимагання, крадіжка транспорту)
  5. Що означає термін «умовно відрахований»?
  6. Що означає «знаходитись на виправному терміні»?

II раунд

Ситуації з життя. Визначити який злочин і яке покарання.

  1. Група учнів зрізала ялинку в парку. (Адміністративне, штраф)
  2. На зупинці виникла сутичка між хлопцями. Один погрожує побити і покалічити іншого. Почув міліціонер і забрав у відділок. (Хуліганство, адміністративне, штраф)
  3. Два неповнолітні проникли в гараж і викрали автомобіль. (Кримінальне, позбавлення волі, штраф)
  4. Неповнолітній відбирає гроші в іншого. (Кримінальне, позбавлення волі)
  5. Неповнолітній побив дитину. Наслідки: перелом руки, струс мозку. Підліток просить суд вибачити, на підставі того, що він знаходився в стані алкогольного сп’яніння і нічого не пам’ятає.
  6. Троє домовились пограбувати магазин. Один ламав двері, інший виносив, третій стояв на варті. Який злочин? Чи понесе відповідальність третій? (Так)).

Підсумок:

  • Питання для учнів:
  1. Наскільки правова освіченість є важливою для сучасної людини? Прокоментуйте свою відповідь.

Ваш вік - «пересаджування коренів» - самовизначення. Час, коли у вас з'являються власні погляди і ставлення до світу, до людей, до справи, до подій; власні вимоги до себе і оточуючих. Тому кожен з вас - як витязь на роздоріжжі, що з'ясовує, куди йому йти.

Великий педагог В. О. Сухомлинський говорив: «Сьогодні — діти, завтра — народ!» Звичайно, діти — майбутнє нашої держави, і від вашого фізичного розвитку, знань, вмінь за­лежатиме, якою буде наша Україна.

Кожна людина здатна зробити свій вибір в житті: йти чесним шляхом, заробляючи необхідні гроші, відмовляючи собі в багатьох задоволеннях і бажаннях, або вступити на шлях злочину у пошуках легкої наживи.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку