рознобка уроку на тему "Схема побутового компресійного холодильника " для учнів ПТНЗ.

Про матеріал

Завданням уроку є вивчити будову та принцип дії побутового компресійного холодильника. Взнати: які основні апарати, вузли входять до його схеми, за допомогою яких приладів автоматики можна регулювати основні параметри її роботи. Удосконалити здатності учнів до самостійного мислення, вміння читати та аналізувати схеми;виховувати технічну грамотность учнів та інтерес до обраної професії.

Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

"Чортківське вище професійне училище"

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

на тему :

 

 

 

 

 

 

 

 

1_2495.jpg                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Підготувала : Маркіна І.Г.

 

 

 

 

 

Тема : Схема побутового компресійного холодильника

 

Мета:  навчальна - вивчити будову та принцип дії побутового компресійного холодильника;

            розвивальна – удосконалити здатності учнів до самостійного мислення, вміння читати та  аналізувати  схеми;

            виховна – виховання технічної грамотності учнів та інтересу до обраної професії.

 

Тип уроку: комбінований .

 

Методи: розповідь з елементами бесіди, демонстрації, самостійна робота на комп’ютері, інтерактивна гра « пазли», фронтальне опитування.

 

Література: Довідник« Технологічні схеми холодильних установок» сторінка 12 схема №4

 

Міжпредметні звязки:  технологія виробництва, електротехніка, контрольно-вимірювальні прилади та автоматика

 

Оснащення: мультимедійний проектор, екран, персональні комп’ютери, довідники « Технологічні схеми холодильних установок», віртуальні пазли, натуральний зразок побутового холодильника, схеми, анімаційне відео.

 

                                          ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент

Перевірка присутності та готовності учнів до уроку

     2.  Мотивація

          В.:На попередніх уроках ми з вами вивчили принципові схеми холодильних установок та почали розглядати найпростіші схеми промислових, торгівельних холодильних установок. Завданням нашого уроку є вивчити будову та принцип дії побутового компресійного холодильника. Взнати:  які основні апарати, вузли входять до його схеми, за допомогою яких приладів автоматики можна регулювати основні параметри  її роботи.

     3.Актуалізація опорних знань (оцінювання учнів за допомогою кольорових

карточок «світлофор»)

            В.:Але перш ніж приступити  до розгляду схеми побутового компресійного холодильника, нам необхідно згадати попередній матеріал, на якому базується наша сьогоднішня тема. Давайте згадаємо разом:

                  - З яких основних частин має складатися принципова схема компресійної   машини?

            У.: - З компресора, конденсатора, випарника, регулюючого вентиля.

            В.: - Що відбувається у випарнику ?

            У.: - У випарнику рідкий холодоагент ,отримуючи тепло від оточуючого середовища кипить і випаровується при низькому тису та температурі.

             ( демонстрація фрагмента 1)

 

 

 

 

 

 

 

 

            В.: - Який пристрій створює низький тиск у випарнику?

            У.: - Компресор, який постійно відсмоктує з випарника утворену пару холодоагента.  ( демонстрація фрагмента 2)

 

 

 

 

 

 

            В.: - Що ще робить компресор з парою холодоагента ?

            У.: - Стискає та нагнітає в конденсатор.

            В.: - Що ж відбувається з гарячою стиснутою парою холодоагента в конденсаторі?

            У.: - В наслідок охолодження оточуючим середовищем пара перетворюється ( конденсується )  в рідкий холодоагент.

              ( демонстрація фрагмента 3)

 

 

 

 

 

 

              В.: - А ось в повітряній холодильній машині немає конденсатора, а стоїть охолоджувач. Чим вони відрізняються ?

              У.: - В охолоджувачі холодоагент лише охолоджується не змінюючи свого стану ( газ, пара ). А в конденсаторі під час охолодження він з пари перетворюється у рідину, тобто конденсується.

               В.: - Яке призначення  регулюючого вентиля або капілярної трубки?

               У.: - В цих пристроях відбувається дроселювання рідкого холодоагента (проходження через малий отвір) , в наслідок  чого різко падає тиск та температура.

               В.: - Який ізопроцес відбувається в холодильній установці ?

               У.: - Ізохорний процес : температура змінюється прямо пропорційно до зміни  тиску при постійному об’ємі.

               В.: - Виходячи з цього, чи може холодильна схема бути  розімкнутою ?

               У.: - Ні. Тому що порушиться герметичність, зменшиться об’єм холодоагента і не дотримується  умова ізопроцеса.

 

 

  4.Вивчення нового матеріалу

                      План

1. Будова побутового компресійного холодильника.

 

    2.Принцип дії побутового компресійного холодильника.

 

 3. Прилади автоматики в побутовому      холодильнику.

 

                В.: - Таким чином типова принципова схема компресійної холодильної установки виглядає таким чином:              ( демонстрація фрагмента 4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  В.: - Найбільшого застосування компресійні холодильні машини набули у побутових холодильниках

                  Давайте оглянемо побутовий холодильник і знайдемо на ньому основні частини принципової схеми.

                 ( Учні знаходять випарник, конденсатор, компресор, капілярну трубку )

                 В.: Чи є в холодильнику прилад автоматики, за допомогою якого ми можемо підтримувати в ньому постійну температуру охолодження продуктів?

                 У.: Є – реле температури ( знаходить місце його розташування )

                 В.: Який тип компресора використовують в побутових холодильниках?

                 У.: Герметичний – в ньому компресор та електродвигун знаходяться в одному корпусі ( знаходить  його місце розташування )

                 В.: А тепер віртуально уявимо, що ми знімемо з холодильника дверцята та корпус і побачимо на екрані всі робочі частини, обладнання прилади автоматики , які входять до схеми побутового холодильника.

                               ( демонстрація фрагмента 5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    В.: Давайте знайдемо на цій схемі основні частини побутового холодильника : ( учні відшукують основні частини)

                             1 –   герметичний компресор

                             2 -    конденсатор

                             3 –   випарник

                             4 –   реле температури

                             4а – чутливий елемент реле температури

                     В.: А тепер за допомогою анімаційного фільму подивимось, що ж відбувається в середині холодильника.

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     В.:В даний момент контакт реле температури замкнутий і компресор працює. Що ж відбувається в системі ? Компресор відсмоктує пару холодоагента, стискає її ( вона нагрівається ) і нагнітається в конденсатор. Тут пара охолоджується оточуючим повітрям і конденсується ( зріджується ). Рідкий холодоагент надходить у випарник, де починає кипіти при мінусових температурах  в наслідок створеного компресором низького тиску і випаровуватися, забираючи від продуктів тепло .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          В.: - На уроках технології виробництва ми вчили, що у відповідності до міжнародних стандартів температура охолодження в домашніх холодильниках позначається спеціальним символом біля марки холодильника. Яким ? І що це означає ?

                         У.: - « * », яка означає -6 С, « ** »  - 12 С, « *** » - 18 С.

 

                          В.: Коли у випарнику температура охолодження  буде дорівнювати тій температурі. яку ми встановили  на реле температури ( це відчує чутливий елемент на випарнику ), контакти реле розімкнуться і компресор зупиниться. Поступово  температура в середині холодильника почне підніматися і в певний момент реле температури знову увімкне в роботу компресор. Процес повториться.

     ( анімаційна демонстрація )

                              Але нажаль  цій анімаційній схемі показані не всі елементи технологічної схеми побутового холодильника. Тому давайте скористаємося нашими довідниками « Технологічні схеми холодильних установок» стор. 12 схема №4( на екран).

Д – двигун;

Кд – конденсатор;

Км – компресор;

КТр – капілярна трубка;

ТР – теплове реле;

РТ – реле температури;

РП – пускове реле;

Ш – штуцер;

                      Ф –фільтр.

 

 

                    В.: Які нові деталі є на цій схемі ?

                     У.: Капілярна трубка, фільтр, теплове реле, пускове реле,штуцер.

                     В.: Давайте з’ясуємо їх призначення. В принциповій схему компресійної холодильної установки був регулюючий вентиль. Нагадайте ще раз його призначення.

                     У.: - В цих пристроях відбувається дроселювання рідкого холодоагента (проходження через малий отвір) , в наслідок  чого різко падає тиск та температура.

                     В.:  Це саме виконує і капілярна трубка – це трубка надзвичайно малого діаметра ( капіляр – це найменша кров’яна судина в нашому організмі ).

                            Яке призначення фільтра ?

                     У.: Очищувати холодоагент від забруднень.

                     В.: А звідки у герметичній системі холодильника можуть взятися забруднення ?

                     У.: Під час монтажу системи .Під час роботи компресора внаслідок тертя деталей компресора можуть утворюватися дрібні ошурки.

                     В.: Чому фільтр ставлять саме в цьому місці схеми  - між конденсатором та капілярною трубкою?

                     У.: Капілярна трубка має найменший поперечний переріз і може закупоритися, що порушить циркуляцію в системі холодильного агента.

                     В.: А тепер поговоримо про прилади автоматики – теплове та пускове реле. Подивіться , будь ласка , до чого вони під`єднанні ?

                     У.: До компресора.

           В.: Тоді можна зробити висновок , що ці прилади регулюють роботу компресора. Ми знаємо, що під час роботи компресор нагрівається в наслідок створення високого тиску та тертя деталей. Гріється також і електродвигун. Тому є певні обмеження в температурі його нагріву.. Теплове реле ТР захищає двигун від перегріву   під час роботи холодильника : при певній температурі воно вимикає двигун компресора і вмикає його після охолодження.

З електротехніки ви знаєте, що найбільш небезпечним для всіх електротехнічних приладів є момент вмикання. Тому що в цей момент напруга зростає від 0 до 220 В ( тобто в 220 раз). Тому пускове реле РП захищає двигун компресора від перевантажень в наслідок різкого скачка напруги під час пуску.

             Система заряджена через штуцер Ш фреоном-І2 в кількості 200-300 г так, що рідкий ХА майже повністю заповнює випарник И.

               Трохи підігріта, але ще холодна пара охолоджує обмотку електродвигуна і з верхньої частини кожуху засмоктується компресором.

 

              5.Контроль та самоперевірка знань

 

                    В.: Для того, щоб  ви могли перевірити себе, як в засвоїли матеріал, прошу вас сісти за комп’ютери і виконати вправу « Складання пазлів». Оцінюється швидкість та  правильність складання схеми побутового компресійного холодильника.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А тепер в нас на екрані є складена вами схема .

 Необхідно назвати всі її елементи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                6.Підведення підсумків та оцінювання учнів.

 

                  В.:Таким чином, сьогодні на уроці ми з вами вивчили будову та принцип дії побутового компресійного холодильника. Взнали , які прилади автоматики і для чого використовуються в холодильниках. Тема розрахована на 2 уроки. Тому наступного  разу ми розглянемо:  як працює схема двохкамерного холодильника, як здійснюється  автоматичне відтаювання випарника, що таке системи NO FROST,  « холодна стінка»?

                 Обґрунтування та виставлення оцінок за урок.

 

               7. Домашнє завдання.

       Довідник« Технологічні схеми холодильних установок» сторінка 12 схема №4

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Шамрило Юрій Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Карпик Сергій Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Дячок Світлана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Василюк Марія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1513
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку