Тема. Не будь жадібним.
Мета: формувати уявлення про позитивні та негативні якості людини; розкрити зміст поняття «жадібність», «егоїзм», розкрити шляхи подолання недоліків людини та формування чеснот; довести до свідомості дітей, що людина починається з добра; виховувати бажання розвиватися морально; виховувати в собі позитивні якості.
Обладнання:
Хід уроку
Продзвенів уже дзвінок,
Час почати наш урок.
Поверніться до сусіда,
І скажіть йому: «Привіт!»
Всі до мене поверніться,
Тепер весело всміхніться.
Долонькою товариша торкнули –
Це підтримку однокласника відчули.
Інтерактивна вправа «Чого я чекаю від уроку?».
У кожного на парті є по квітці. На дошці плакат з великою галявиною. Завдання: кожен учень має прикріпити квітку на галявину,написавши на квітці, що хотів би сьогодні дізнатись на уроці.
Сьогодні ми дізнаємося більше про чесноти людей. Розглянемо нові поняття, а в кінці уроку дізнаємося чи виправдалися ваші надії на урок.
3. Актуалізація опорних знань.
3.1 Гра « Весела математика»
А щоб дізнатися, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці, пропоную вам виконати веселі приклади, але замість цифр в них будуть букви.
Ж |
А |
Б |
А |
- |
А |
Б |
А |
= |
Ж |
|
К |
Р |
А |
- |
К |
Р |
= |
А |
|
Д |
В |
О |
- |
В |
О |
= |
Д |
||
З |
Р |
І |
- |
З |
Р |
= |
І |
||
Б |
О |
С |
- |
О |
С |
= |
Б |
||
|
Н |
І |
С |
- |
І |
С |
= |
Н |
|
Л |
І |
Н |
Ь |
- |
І |
Н |
Ь |
= |
І |
|
С |
Е |
К |
- |
К |
Е |
= |
С |
|
Т |
О |
К |
- |
О |
К |
= |
Т |
||
П |
Е |
Н |
Ь |
- |
П |
Е |
Н |
= |
Ь |
(Жадібність).
3.2 Інтерактивна гра «Асоціативна павутинка»
Які слова у вас асоціюються зі словом жадібність?
На дошці записані два слова «Жадібний» та « Щедрий». Діти, до якого слова ви себе віднесете і чому.
На наших уроках ми з вами часто говоримо про те, якою повинна бути людина, про людські чесноти і недоліки, про культуру і вихованість, про права людини. Що ж таке щедрість?
Щедрість, уміння ділитися з іншими тим, що маєш - дуже гарна риса характеру. І дитина, яка має цю рису, ніколи не залишиться без друзів.
А от жадібні діти, навпаки, дуже швидко можуть переконатись, що з ними ніхто не хоче гратися, і ділитись чимось теж ніхто не збирається.
Нелегко віддати іншому те, що тобі самому могло б згодитись, особливо, якщо ти це робиш уперше. Але варто спробувати, і буде легше. І в один прекрасний момент тобі стане приємно бути щедрим. Ти побачиш, що можеш зробити іншу людину щасливою, а це - ні з чим незрівнянне почуття.
Так відчувають себе твої тато і мама, коли дарують тобі те, про що ти давно мріяв.
Спробуй бути щедрим, і тобі це сподобається.
Якщо ти хочеш порадувати себе, візьми якусь із своїх іграшок, книжок або настільних ігор і подаруй одному із своїх друзів. Тільки вибери таку річ, яка обов'язково сподобається твоєму другові. Коли ти побачиш радість на його обличчі, безсумнівно, - ця радість передасться тобі, і на душі в тебе буде гарно, як ніколи. І ще запам'ятай: одержувати подарунки і дарувати їх особливо приємно не в свято, не на день народження, а в звичайнісінький день, коли їх ніхто не чекає. Такий подарунок приносить особливу радість.
Голова (проблема): жадібність.
Верхній скелет (причини): небажання ділитися, егоїзм, сором’язливість, надмірна ощадливість.
Нижній скелет (факти): замкнутість, агресивність,
самотність, злість.
Хвіст(висновок): жадібність погане почуття з яким потрібно боротися.
Пригадайте, будь-ласка, які герої мультфільмів чи казок виявляли жадібність?
А я хочу нагадати вам відому казку про рибака і рибку. Хто з героїв цієї казки виявився жадібним? І до чого довела бабусю її жадібність?
Я пропоную вам використати набір LEGO і разом скласти той предмет, який залишився у жадібної бабусі в кінці казки.
(Учні складають розбиті ночви)
- Ми всі знаємо, до чого призводить жадібність, а тому ніхто не хоче стати жаднюгою.
Виберіть по одній кульціз порадами длятих, хто не хочебути жадібним.Подумай надтаким запитанням:чи не буваю яжадібним/жадібною?
4. Підсумок
- На уроці я побачила, що ви не жадібні, вмієте ділитися і працювати в команді. Я пишаюся вами!
Рефлексія «Чи справдилися сподівання»
У кожного з учнів на партах є метелики. Якщо ваші сподівання справдилися, то метелик прилітає до вашої квітки, а якщо ні – то літає далеко в хмаринках.
На цьому наш урок закінчено. Позначте свій настрій після уроку.