Контрольна робота. Тест.

Про матеріал
Контрольна робота (профільний рівень) для учнів 10 класу з теми "Фразеологія. Українська лексикографія. Морфеміка та словотвір" Не містить відповідей, щоб учні не списували, а виконували самостійно!
Перегляд файлу

Дата______ Клас______  Прізвище та ім'я____________________________________

 

Контрольна робота

Фразеологія  Українська лексикографія  Морфеміка й словотвір

Тест

ВАРІАНТ 1

 

 І рівень (3 бали, по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)

  1. Розділ мовознавства, який вивчає структуру слова за способом творення його, називається _______________________________________________________________
  2. Фразеологія – це розділ мовознавства, який вивчає_______________________________
  3. «Лексикон словеноросскій» уклав ____________________________________________
  4. Морфеміка – це учення про __________________________________________________
  5. Фразеологізми манна небесна, сіль землі, Юдин поцілунок походять з _______________
  6. Зібрання слів, розташованих в алфавітному порядку_____________________________

 

ІІ рівень (3 бали, по 0,25 бала за кожну правильну відповідь)

  1. Спільнокореневим до слова роса є
    А    зростати   Б    зрошувати   В    зросійщений      Г    обрости

 

  1. Суфікс -ен- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
    А    зайченя     Б    кошеня     В    печеня      Г    козеня

 

Неправильно утворене є слово
А    рівноправ’я   Б    багатокутник   В    вельмишановний    Г    круглодобово

 

  1. Фразеологічний зворот ужито в реченні
    А    За Дніпром небо ясно палало всіма кольорами веселки.
    Б    Минає день, тиждень, місяць і півроку збігло за водою.
    В    Життя людське багатогранне, і кожна його пора по-своєму прекрасна.
    Г    Буду я навчатись мови золотої у трави-веснянки, у гори крутої.

 

  1. Установіть відповідність між антонімічними фразеологізмами.

Фразеологізм

Антонім

1   сміятися на кутні
2   як кіт наплакав
3   море по коліна
4   розпустити язика

А   хоч греблю гати
Б   ховатися за спину
В   прикусити язика
Г   сушити зуби
Д   знати, де раки зимують

  1. Установіть відповідність так, щоб побудувалися речення з відповідними фразеологізмами.

Речення

Фразеологізм

1 Директор завжди пропонує стільки ідей ...
2 Я готую за рецептом і відміряю цукру …
3 Нам з тобою варто поговорити ...
4 Посадовець вивчав усі документи ...

А від букви до букви.
Б на чотири ока.
В крізь зуби.
Г хоч відбавляй.
Д як в аптеці.

 

 

 

 

ІІІ рівень (3 бали, 1 бал за правильно виконане завдання)

 

  1. Розкрийте значення фразеологізмів лаконічно

Манна небесна ________________________________________________

Обвести навколо пальця________________________________________________________

Кури не клюють _____________________________________________

Авгієві стайні______________________________________________________

Баляндраси точити________________________________________________________

 

  1. Розберіть за будовою слова

 

Сон      перерозприділення     влітку   снігопад

 

  1. Вкажіть спосіб творення слів

Морозний _____________________________________________________________

НВК__________________________________________________________________

Хворий одужав _________________________________________________________

            Переліт________________________________________________________________

 

ІV рівень

Напишіть невеликий твір «Чи корисне списування?», використовуючи фразеологізми

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Дата______ Клас______  Прізвище та ім'я____________________________________

Контрольна робота

Фразеологія. Українська лексикографія. Морфеміка й словотвір

Тест

ВАРІАНТ 2

 

 І рівень (3 бали, по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)

  1. Стійка сполука слів, що можна замінити одним словом, це ______________________
  2. Лексикографія, це галузь мовознавчої науки, яка розробляє теорію і практику укладання___________________________________________________________
  3. «Словар української мови» уклав в 1905-1905 роках _____________________________________________________________________
  4. Фразеологізми прокрустове ложе, вогонь Прометея, авгієві стайні походять з _______________________________________________________________________
  5. Слова радість, сон, перехід мають _________________________закінчення
  6. Назвіть способи творення складних та складноскорочених слів _________________________________________________________________________

ІІ рівень (3 бали, по 0,25 бала за кожну правильну відповідь)

  1. Спільнокореневим до слова гора є
    А    горечко    Б    горянка    В    горючий      Г    гороскоп

 

  1. Суфікс -ик має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
    А    братик    Б    історик     В    зайчик    Г    лебедик

 

  1. Неправильно утворено слово
    А    мебельний     Б    харчовий    В    роздрібний    Г    критичний    Д    терміновий

 

  1. Фразеологічний зворот ужитий у реченні
    А    Часу було обмаль, а він усе одно бив байдики.
    Б    Побачивши великий натовп людей, перехожі дивувалися.
    В    Величезна сила криється в людському розумі.
    Г    Пісня народжує радість.

 

  1. Установіть відповідність між синонімічними фразеологізмами.

Фразеологізм

Синонім

1   зарубати на носі
2   бувати в бувальцях
3   сісти в калюжу
4   зривати маску

А   виводити на чисту воду
Б   облизня піймати
В   намотати на вус
Г   стелитися під ноги
Д   знати, де раки зимують

  1. Установіть відповідність так, щоб побудувалися речення з відповідними фразеологізмами.

Речення

Фразеологізм

1 Місто наше він знає…
2 Схожі ми з сестрою…
3 Раптовий приїзд сина був…
4 Мама крутилася з ранку до вечора…

А як грім з ясного неба.
Б як свої п’ять пальців.
В як білка в колесі.
Г як гриби після дощу.
Д як дві краплі води

 

ІІІ рівень (3 бали, 1 бал за правильно виконане завдання)

  1. Розкрийте значення фразеологізмів лаконічно

Іудин поцілунок________________________________________________

Канути в Лету________________________________________________________

Пекти раків_____________________________________________

Сізіфова праця______________________________________________________

Дамоклів меч________________________________________________________

 

  1. Розберіть за будовою слова

Праліс     переказую     взимку   льодохід

 

  1. Вкажіть спосіб творення слів

Прадід  _____________________________________________________________

Магазин «Бар’ячок»____________________________________________________

США _________________________________________________________

            Привіт________________________________________________________________

 

ІV рівень

Напишіть невеликий твір «Чи корисне списування?», використовуючи фразеологізми

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
2956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку