Розробити завдання з використанням кубиків LEGO на уроках «Я досліджую світ

Про матеріал
Мета даної статті описати методику використання LEGO на уроках «Я досліджую світ» в початковій школі. Завдання: - описати методику проведення гри з застосуванням LEGO; - з’ясувати переваги використання вправ з LEGO на уроках «Я досліджую світ»; - ознайомитися з різними видами робіт та вправ, що передбачають застосування конструктора LEGO; - створити ряд авторських розробок, що допоможуть під час пояснення навчального матеріалу на уроках «Я досліджую світ» у початковій школі.
Перегляд файлу

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  ім. М. В. Остроградського

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка  на тему:

«Розробити завдання (не менше 10) з використанням кубиків LEGO на уроках «Я досліджую світ»»

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

Кобеляцька Олена Анатоліївна

учитель початкових класів

Горішньоплавнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6

м. Горішні Плавні

 

 

 

 

 

Полтава

2019

 

Вступ

Діти XXI століття отримують величезний потік інформації, який найчастіше вони черпають з Інтернету, мало читають, тому словниковий запас і бідний і багатий одночасно. Розвиток зв'язного мовлення є головним пунктом на уроках української мови і читання в початковій школі, але цього мало. Отже, необхідно об'єднати знання з різних галузей, щоб отримання знань дитиною стало не фрагментарним, а системним.

Саме такі системні знання може дати інтегрований урок – Я досліджую світ. В цьому одному предметі об’єднанні майже всі важливі навчальні предмети. Інтеграція відбувається таким чином, що вона стає майже не помітною. Дослідження навколишнього середовища в різних його сферах супроводжується математичними підрахунками на примітивному рівні, обговоренням та дискутуванням, що призводить до розвитку зв’язного мовлення, творчій презентації учнями результатів своїх досліджень.

Діти пізнають світ з-за допомогою гри. Граючись діти розвивають важливі компетентності, які знадобляться їм протягом життя. Під час навчальної гри дитина бере на себе зобов’язання, відповідальність та при цьому вона почуває себе комфортно, радісно, може втілювати свої ідеї, активно взаємодіяти з оточуючим світом  – а найголовніше при цьому розвивають ініціативність, вміння працювати в команді, критичне мислення та оперування різноманітною інформацією. І в цьому як найкраще допомагає конструктор LEGO.

Мета даної статті описати методику використання  LEGO на уроках «Я досліджую світ» в початковій школі.

Завдання:

  • описати методику проведення гри з застосуванням LEGO;
  • з’ясувати переваги використання вправ з LEGO на уроках «Я досліджую світ»;
  • ознайомитися з різними видами робіт та вправ, що передбачають застосування конструктора LEGO;
  • створити ряд авторських розробок, що допоможуть під час пояснення навчального матеріалу на уроках «Я досліджую світ» у початковій школі.

Основна частина

Завдання 1.  Вирости гусінь.

Вивчаючи на уроках «Я досліджую світ» комах можна запропонувати учням наступне завдання.

Це спочатку гусінь не гарна, але згодом вона перетвориться на метелика.

Щоб це сталося гусінь має прожити певну кількість часу. Отже, ваше завдання скласти гусінь з тієї кількості цеглин, яка зазначена на цеглинці. Хто виконає правильно, отримає замість гусені метелика.

Завдання 2. Чистимо зубки

Робота над загадкою

• Маю вигляд я і смак — можеш подивитись.

І без мене вам ніяк всім не обійтися.

Я — не страва, не напій, та в роботі часто

З милом, з щіткою дружу.

Ім’я моє — ... (паста).

— Сьогодні на полицях магазинів і аптек — безліч різноманітних зубних паст. Одні сприяють укріпленню ясен, другі — відбілюють емаль, треті — борються з карієсом. Практично всі вони рекомендовані лікарями.

Якщо ви не чистите зуби, мікроби в роті швидко розмножуються і виробляють кислоту, що руйнує зуби.

Зуби ми чистимо вранці та ввечері. Але приймаємо їжу і в обід, і в полудень. Що ж робити? Знову чистити зуби? Звісно, ні. Якщо ви знаходитеся вдома, то після кожного прийому їжі слід пополоскати зуби теплою водою.

Робота з LEGO

Створіть з LEGO-деталей зуби. Виготовте колективно ротову порожнину і на ній продемонструйте як чистити зуби з-за допомогою зубних щіток.

Завдання 3. Знаряддя весни

ВЕСНЯНКА

Цвірінь, цвірінь,

Іде теплинь

На іменини трав.

Готуй човни, а сани кинь,

Бо сніг водою став.

А ще готуй ріллю м’яку,

Сівалки і зерно,

Щоб у дзвінкому колоску

Примножилось воно.  А. Качан

— Поступово відтаюють пагорби та узлісся. У березні з’являються перші проталини. Проталина — місце, де розтанув сніг і відкрилася земля. У квітні їх стає все більше і більше.

У травні весь сніг розтає.

— Де раніше з’явилися проталини? (Там, де мало снігу, де сонце сильніше пригріває.)

Навесні ґрунт відтає. У ньому накопичується багато вологи від снігу, що тане. Поступово ґрунт на поверхні підсихає, а в глибині залишається вологим.

Робота з LEGO.

Діти об’єднуються в групи відповідно до карток: рослини, тварини, люди. Та виготовляють вказаний предмет. Завдання групи не тільки скласти вказаний предмет, але й розповісти про його використання навесні.

Група тварини з LEGO  складають шпаківню.

Група рослини з LEGO  виготовляють  лопату.

Група люди з LEGO  виготовляють віник.

Завдання 4. Посортуй птахів

— Розгляньте фото.

— Які із зображених птахів вам відомі?

— Який зовнішній вигляд має птах?

— Чим укрите тіло птахів?

— За якою ознакою птахів відрізняють від інших тварин?

— Яку користь приносять птахи природі?

— Як називають птахів, які живуть у нас весь рік? Спробуйте назвати їх.

— Як називають птахів, які прилітають до нас навесні? Наведіть приклади.

— Яких перелітних птахів ви знаєте?

Робота з LEGO

Вчитель демонструє зображення птаха, а діти LEGO-деталь.

Перелітні птахи – червона деталь

Зимуючі птахи – синя деталь

Завдання 5. Яка це територія

На картах для позначення певної території використовують відповідні кольори.

Географічний об’єкт

Колір

LEGO-деталь

Гори

Червоневий

C:\Users\777\Pictures\lego_PNG9.png

Низовини

Зелений

C:\Users\777\Pictures\lego_PNG15.png

Водні об’єкти

Блакитний

C:\Users\777\Pictures\cc7889a839b17c363836e201be0e94db.png

Вчитель називає географічний об’єкт, а діти мають показати з-за допомогою LEGO-деталі його колір. Наприклад, Карпати – діти демонструють червону деталь.

Завдання 6. Річка та риби

При вивчені теми «Риби» чи при вивчені теми «Водойми» можна використовувати наступну вправу.

Робота з LEGO

  • Виготовіть з LEGO-деталей міст через річку. Річку зарибніть.

На папері малюють річку. Потім вирізають рибки з паперу і підписують їх та кладуть на намальовану річку. Після виготовляється міст.

Також рибки можна виготовити з LEGO  і наклеївши стікери  підписати їх та покласти у річку.

Після цього обговорити з дітьми чи всі риби живуть у річках. Перевірити серед виготовлених рибок наявність морських риб.

Завдання 7. Наша Земля

Творча хвилинка

Розфарбуй Землю

Kartinki_dlya_detey_59_25040007

Робота з LEGO

Діти діляться на 5 груп (пар). Кожна група виготовляє з LEGO одну з літер. Літери викладаються на парті і всі разом описують, характеризують землю словами, що починаються на ці літери.

З – зелена, зорана, загадкова

Е – енергетична, веселкова, весняна,

М – моя, мала, мила, мальовнича,

Л – люба, лагідна

Я – ясна, моя.

Завдання 8. LEGO-карта

Репродуктивна бесіда

-Як називається наша країна?

-Які гори є в Україні?

- Яка найбільша річка?

-Які моря ви запам” ятали?

- Як називається наше місто?

- У якій області ми живемо?

Робота з LEGO

Розгляньте зразок карти світу з материками, яка виготовлена з LEGO

C:\Users\777\Pictures\images.jpg

Спробуйте з LEGO  скласти карту України

Завдання 9. Складаємо прислів’я

Для такого роду вправ використовуються великі LEGO DUPLO деталі. Текст можна написати на вузьких стікерах, або надрукувати і вирізати та приклеїти за допомогою скочу. Необов’язково використовувати деталі одних кольорів. Діти знаходять частини прислів’я і з’єднують їх.

• Риба шукає, де глибше,    а людина — де краще.

• Без труда не витягнеш    і рибку із ставка.    

• Де щуки немає,     там йорж — хазяїн.

• Риби вистрибують з води   — перед дощем.

• Не учи      рибу плавати.

• Не загрожуй     щуці морем.

Завдання 10. Складаємо криптограми

Для цієї вправи використовуємо групи LEGO-деталей одного кольору. Наприклад, для слова сазан беремо 5 червоних LEGO-деталей. На кожній деталі окрема літера. З цих літер діти мають скласти назву риби та коротко про неї розповісти або хоч б визначити її вид (морська, річкова, акваріумна)

Знаас (сазан).

Укащ (щука).

Раська (карась).

Порок (короп).

Куала (акула).

 

Висновки

Учитель у своїй педагогічній діяльності повинен враховувати те, що серед усіх мотивів навчальної діяльності найдієвішим є пізнавальний інтерес, що виникає в процесі навчання. Дитині легше вчитися, засвоювати матеріал, коли їй вчитися цікаво.

Використання LEGO-технологіі на уроках у початковій школі – це важливий елемент навчального процесу, який допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам'ять, мову, дрібну моторику рук. Діти проявляють свої творчі здібності, фантазії, навчаються взаємодії з однолітками, взаємодопомагати, з’являється необхідность обміну інформацією, вміння приймати рішення, розвивають комунікативні навички. При цьому у дитини не пропадає бажання вчитися, краще засвоюється матеріал. А це найголовніше в нашій роботі. LEGO-технологія - одна з відомих і поширених сьогодні педагогічних технологій, що використовує тривимірні моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання і розвитку дитини.

У педагогіці LEGO-технологія цікава тим, що, орієнтуючись на інтегровані принципи, об'єднує в собі елементи гри і експериментування. Ігри LEGO тут виступають способом дослідження і орієнтації дитини в реальному світі, просторі і часу.

Не виключенням стають і уроки «Я досліджу світ» в початковій школі.

 

Список використаних джерел та посилань

1.https://drive.google.com/file/d/0B3x4yl_ZdnC-RnhrbXVqLXV3Zmc/edit-будівельний блок

2.https://www.playdoughtoplato.com/lego-addition-and-subtraction/#_a5y_p=5255763-вічитание

3. Шість цеглинок в освітньому просторі школи. Методичний посібник/ Упорядник О.Рома – The LEGO Foundation. 2018 с.32

5.Гра по-новому, навчання по-іншому. Методичний посібник/ Упорядник О.Рома - – The LEGO Foundation. 2018. – 44с.Д

6.Как использовать Лего для изучения математики. [Електронний ресурс] – URL: http://www.uaua.info/ot-6-do-9/shkola-ot-6-do-9/news-48608-kak-ispolzovat-lego-dlya-izucheniya-matematiki/

7.Конструктори Лего (LEGO) як освітнє середовище в початковій школі. [Електронний ресурс] – URL: http://www.klass39.ru/konstruktory-legolego-kak-obrazovatelnaya-sreda-v-nachalnoj-shkole/.

8.  file:///C:/Users/victoria/Downloads/10693_Numbers_Digital_Final.pdf

9. Типові освітні програми /для закладів загальної середньої освіти:1-2 клас.  – К.: ТД «ОСВІТА-ЦЕНТР +»,2018.-240с.

 

 

1

 

docx
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку