Розробка циклу уроків з теми «Правильні многокутники» за моделлю перевернутого навчання

Про матеріал
Дана розробка циклу уроків на тему: «Правильні многокутники». На вивчення цієї теми відводиться лише 6 годин, але вона є важливою для подальшого вивчення геометрії. Стандартна схема навчання «вивчення – закріплення – контроль», на мою думку, є не дуже зручною, оскільки залишається мало часу для розв’язування задач. Тому для реалізації цієї теми пропоную використати модель перевернутого класу.
Перегляд файлу

Розробка циклу уроків з теми «Правильні многокутники»  за моделлю перевернутого навчання

Пояснювальна записка

Автор розробки уроку: Рябченко Ю.С., вчитель математики Білозерської ЗОШ І-ІІІ ст. №14.

Предмет: геометрія, 9 клас.

Дана розробка циклу уроків  на тему: «Правильні многокутники». На вивчення цієї теми відводиться лише 6 годин, але вона є важливою для подальшого вивчення геометрії. Стандартна схема навчання «вивчення – закріплення – контроль», на мою думку, є не дуже зручною, оскільки залишається мало часу для розв’язування задач. Тому для реалізації цієї теми пропоную використати модель перевернутого класу.

Перевернене навчання» – це форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відеофрагментів із навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно опановують теоретичний матеріал, а в класі час використаний на виконання практичних завдань 

Під час вивчення даної теми, навчальний процес побудовано у відповідності до такого принципу: «Навчальний матеріал потрібно не «викладати», а сприяти «здобуванню» учнями знань. Для досягнення найкращих результатів під час вивчення теми, широкого застосовуються елементи  інтерактивного навчання,  які дають змогу викликати інтерес до уроку і являються рушійною силою пізнавальної діяльності учнів.

Річний план

  1. Тема 1. Розв’язування трикутників  (16 годин)
  2. Тема 2. Правильні многокутники (6 годин)
  3. Тема 3. Декартові координати на площині   (10 годин)
  4. Тема 4. Геометричні перетворення (10 годин)
  5. Тема 5. Вектори на площині (10 годин)
  6. Тема 6. Початкові відомості зі стереометрії (8 годин)
  7. Тема 7.  Повторення і систематизація навчального матеріалу (10 годин)

Календарний план теми:

Тема 2. Правильні многокутники (6 годин)

Урок 17. Правильні многокутники та їх побудова.

Урок 18. Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників.

Урок 19. Довжина кола. Довжина дуги кола. Самостійна робота.

Урок 20. Площа круга та його частин. Розв’язування задач. Самостійна робота.

Урок 21. Тематична контрольна робота з теми: «Правильні многокутники»

Урок 22. Аналіз тематичної контрольної роботи.  Розв’язування вправ і задач.

 

 

 

 

 

 

 

Поурочне планування теми

 

Урок № 17

 

Тема: Правильні многокутники та їх побудова.

 

 

Мета: сформувати поняття правильного многокутника, навчити виконувати побудови правильних многокутників, а також вписаного й описаного кола правильних многокутників, розвивати геометричну уяву, виховувати зацікавленість у пізнанні нового.

Підготовка до уроку

На уроці

Діяльність

учня

Учні переглядають презентацію «Правильні многокутники навколо нас».

Учні переглядають презентацію, при необхідності задають питання, занотовують основні формули у робочому зошиті.

Учні самостійно відповідають на питання тесту, таким чином закріплюють знання основних понять і формул.

 

Учні, у яких виникнуть проблеми, вчитель консультує.

Діти, що впоралися с завданнями виконують вправи з підручника.

Переглядають презентацію, готуються до виконання практичного завдання.

Учні об’єднуються у пари й самостійно виконують побудову правильного шестикутника за даним відрізком, а також правильного 2n-кутника за данним n-кутником.

Після закінчення побудови групи презентують свої роботи.

Діти діляться труднощами, що виникли під час роботи на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

0

10 хв

10 хв

5 хв

       15 хв 5хв

Діяльність

учителя

Учитель викладає презентацію https://goo.gl/NdCpHa , учням дає посилання за яким можна її викачати або переглянути.

Учитель знайомить учнів з основними поняттями теми за допомогою відео-презентації https://goo.gl/TXTqZg . Відповідає на питання учнів.

Учитель пропонує учням пройти тест https://goo.gl/sJ6Pzx , щоб зрозуміти рівень засвоєння ними основних відомостей.

Учитель знайомить учнів з основними задачами на побудову за допомогою презентації https://goo.gl/4CWB2v .

Учитель спостерігає і при потребі консультує учнів.

Учитель бере участь у обговоренні.

Оголошує оцінки за урок, як середній бал за виконання тесту та практичної роботи.

Дає рекомендації щодо виконання домашнього завдання.

Пояснення до уроку.

Це перший урок з данної теми, тому на початку уроку учні переглядають відео і відповідають на запитання онлайн - тесту.  Це дає змогу дітям засвоїти основні поняття теми. У наступному блоці діти дивляться презентацію, де наглядно можуть зрозуміти як будувати правильні многокутники. Після цього завдання  учнів – самостійно відтворити побудову у зошиті.

Домашнє завдання: переглянути презентацію за посиланням https://goo.gl/Gzmep8 . До зошиту виписати основні формули й вивчити їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 18

 

Тема: Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників.

 

Мета: виробити вміння застосовувати формули радіусів вписаного й описаного кіл правильного многокутника при розв’язуванні задач; розвивати логічне мислення, увагу і пам’ять; виховувати звичку до систематичної розумової праці.

Підготовка до уроку

На уроці

Діяльність

учня

Учні переглядають презентацію за посиланням https://goo.gl/Gzmep8  

Виписують до зошиту  основні формули й вивчають їх.

 

Учні проходять онлайн – тестування у вигляді гри https://goo.gl/N4nY2c , перевіряють свої знання.

Учні, для яких тест виявився заважким, працюють індивідуально над завданнями низького рівня, опрацьовують параграф підручника.

Діти, що допустили окремі помилки, працюють у парах над закріпленням матеріалу.

Учні, що відмінно впоралися з тестом, у групах виконують завдання підвищеної складності.

Діти, що виконували задачі підвищеної складності, пропонують розв’язання на дошці.

Інші занотовують  рішення у зошиті.

Обговорюють хід розв’язання задач на дошці.

Ставлять питання, якщо в цьому є потреба.

 

 

 

 

 

 

 

 

0

10 хв

20 хв

10 хв

       5 хв 5хв

Діяльність

учителя

Учитель дає посилання на презентацію учням, консультує їх у разі необхідності.

Учитель організовує проходження тестування, фіксує питання, що викликають труднощі у дітей.

Учитель відповідає на питання, координує роботу учнів, дає підказки й пояснення у разі необхідності.

Учитель відповідає на питання, якщо треба, то пояснює.

Виставляє оцінки за урок.

Дає вказівки щодо виконання домашнього завдання.

Завдання до уроку.

На початку уроку діти проходять тестування і перевіряють свій рівень засвоєння матеріалу.

Учні, що успішно впоралися з усіма завданнями працюють над завданнями  III рівня, задачі ІІ рівня для тих, хто правильно відповів на більшу частину питань, діти, що не відповіли хоча б на половину – виконують завдання І складності. Файл з завданнями за посиланням : https://goo.gl/LfGAAo .

Домашнє завдання: переглянути презентацію «Довжина кола і дуги» за посиланням https://goo.gl/GaExQv .

До зошиту виписати основні формули й вивчити їх.

Виконати завдання у кінці презентації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 19

 

Тема: Довжина кола. Довжина дуги кола. Самостійна робота.

 

Мета: виробити вміння застосовувати формули до розв'язування задач; розвивати навички дослідницької групової роботи, самоконтролю; виховувати культуру спілкування, вміння слухати один одного, поважати думку кожного.

Підготовка до уроку

На уроці

Діяльність

учня

Учні переглядають презентацію «Довжина кола і дуги».

До зошиту виписують основні формули й вивчають їх.

Виконують завдання на знаходження довжини кола і дуги.

 

Перевіряють виконання домашнього завдання.

Задають питання стовно домашньої роботи.

Учні діляться декілька на груп, кожна з яких отримує завдання. За відведений час учні мають з ними впоратися.

Розв’язання записують у зошитах.

Представники від кожної команди записують хід розв’язання на дошці.

Кожна група розбирає й власну задачу і задачу інших учнів.

Учні виконують завдання самостійної роботи.

Ведуть обговорення важливих моментів, труднощів. Висловлюють, що нового дізналися на уроці. Пропонують, де можна застосувати свої знання у житті.

 

 

 

 

 

 

 

 

0

5 хв

15 хв

10 хв

       10 хв 5хв

Діяльність

учителя

Дає дітям посилання для перегляду презентації https://goo.gl/GaExQv .

Перевіряє виконання домашнього завдання за допомогою усного опитування. Відповідає на запитання.

Учитель організовує роботу, за потреби підказує, направляє.

Обирає представника від кожної групи для доповіді, редагує та доповнює відповіді учнів.

Слідкує за процесом.

Приймає участь у обговоренні, направляє учнів у їх бесіді.

Завдання до уроку.

Урок починається з усного опитування для виявлення готовності дітей до уроку.

Далі учні розподіляються на групи, кожна з яких отримує завдання на аркушах паперу. Для прикладу, можна використати такі задачі https://goo.gl/JGvt3z .

Приблизні завдання самостійної роботи : https://goo.gl/asTXij .

Домашнє завдання: переглянути презентацію https://goo.gl/3Yeg6V  , виписати основні поняття,  бути готовим до тестування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 20

 

Тема: Площа круга та його частин. Розв’язування задач. Самостійна робота.

 

Мета: навчити розв’язувати задачі на знаходження площі круга та його частин; стимулювати   розвиток    інтересу до вивчення математики; привчати до охайності і  зосередженості.
 

Підготовка до уроку

На уроці

Діяльність

учня

Учні повинні переглянути презентацію, виписати основні поняття,  бути готовим до тестування.

Відповідають на питання вчителя. Повторюють основні формули і теореми з теми «Правильні многокутники»

Клас поділяється  на групи, кожна з яких отримує своє завдання і готує по ньому рішення.

Групи пропонують свої розв’язки на дошці. Ведуть обговорення задач. Представники інших груп записують рішення у зошит.

Учні виконують завдання самостійної роботи.

По кінці обговорюють важливі моменти, задають питання вчителю.

 

 

 

 

 

 

 

 

0

5 хв

15 хв

10 хв

15 хв

Діяльність

учителя

Дає учням посилання на презентацію с домашнім завданням https://goo.gl/3Yeg6V

Організовує усне фронтальне опитування на знання формул, використовуючи технологію «Мікрофон».

Організовує роботу, консультує й допомагає у разі необхідності.

Якщо це потрібно, то вчитель уточнює та доповнює, корегує відповіді. Оцінює учнів.

Готує завдання для самостійної роботи.

Відповідає на питання.

Дає рекомендації по підготовці до контрольної роботи.

Виставляє оцінки за урок.

Завдання до уроку.

Приблизні  питання до усного опитування: https://goo.gl/bpAzAi .

Задачі для роботи в групах: https://goo.gl/3ZKA9T .

Самостійна робота: https://goo.gl/PWmttH .

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи,

 повторити формули й теореми, виконати типові завдання з підручника.

 

Урок № 21

 

Тема: Тематична контрольна робота з теми: «Правильні многокутники»

 

Мета: перевірити рівень засвоєння знань учнів з теми «Правильні многокутники»; розвивати вміння узагальнювати інформацію, виконувати алгоритмічні дії; виховувати самостійність та відповідальність.

Підготовка до уроку

На уроці

Діяльність

учня

Учні повторюють вивчений матеріал з даної теми, готуються до контрольної роботи.

Виконують задачі з підручника.

Готуються до написання контрольної роботи.

Учні виконують завдання контрольної роботи.

Здають свої роботи. Ставлять питання вчителю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

2 хв

 

40 хв

 

3 хв

Діяльність

учителя

У разі необхідності, консультує учнів, відповідає на запитання.

Налаштовує учнів на написання конторольної, акцентує увагу на важливих моментах під час її виконання.

Учитель готує завдання для контрольної роботи. Слідкує за порядком і дисципліною у класі.

 

Учитель збирає роботи й відповідає на запитання учнів, потім знайомить їх із правильними відповідями, заздалегідь підготовленими на дошці.

Завдання до уроку.

Орієнтовні задачі контрольної роботи: https://goo.gl/7k1TZa .

 

 

 

 

 

Урок № 22

 

Тема: Аналіз тематичної контрольної роботи.  Розв’язування вправ і задач.

 

Мета: закріпити та узагальнити знання, уміння та навички учнів з теми "Правильні многокутники", вдосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання при розв'язуванні задач; розвивати творчі здібності учнів, виховувати у них відповідальність за отримані знання, почуття колективізму.

Підготовка до уроку

На уроці

Діяльність

учня

Оскільки на попередньому уроці була контрольна робота, то учні не отримували домашнього завдання.

Учні розбирають допущенні помилки, ставлять питання.

Учні колективно розв’язують задачі підвищенного рівня під керівництвом учителя, ставлять питання вчителю.

Учні слухають вчителя, задають питання.

 

 

 

 

 

 

 

 

0

15 хв

25 хв

5 хв

   Діяльність

учителя

 

Учитель пояснює моменти, що викликали труднощі, відповідає на запитання.

Учитель разом з учнями розв’язує задачі підвищеної складності. Відповідає на запитання учнів.

Вчитель підводить підсумки теми, виставляє оцінки за урок. Дає домашнє завдання.


Завдання до уроку.

Задачі, що можна розглянути для узагальнення вивченого матеріалу  - за посиланням https://goo.gl/DV4r3d .

docx
До підручника
Геометрія 9 клас (Істер О. С.)
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку