розробка диспуту "Скажи булінгу ні!"

Про матеріал
Виховний захід присвячено темі булінгу Мета позакласного заходу: – виховувати активну життєву позицію в молоді. – навчити школярів долати агресію – розвивати в учнів позицію протидії агресії
Перегляд файлу

Тема:  Скажи булінгу ні!

 

Мета:

Виховна – виховувати активну життєву позицію в молоді.

Навчальна – навчати школярів долати агресію

Розвиваюча - розвивати в учнів позицію протидії агресії

 

Завдання заходу:

формування ціннісного ставлення до себе та людей

Форма проведення: диспут

Місце проведення: класна аудиторія.

Обладнання та наочність: презентація

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:

Попередня підготовка:

Запропонувати передивится фільм «чучело»

підготувати картки із правилами диспуту

знайти методи боротьби з агресією

 

Хід виховного заходу

 

Перед проведенням диспуту видається пам’ятка про диспут:

Пам’ятка перед диспутом

 

1 Кожний говорить тільки те, що думає.

2 Ніхто не відмовчується.

3 Говори коротко, але ясно.

4 Виступаючи, не забувай про людей і справи свого класу, школи.

5 Умій слухати, не перебиваючи тих, хто виступає.

6 Знай, що у спорі народжується істина.

7 На диспуті немає спостерігачів. Кожний, хто є у залі – активний учасник

спору.

8 Ніхто не повчає інших.

9 Якщо говориш – говори відверто; якщо слухаєш – слухай доброзичливо;

якщо дискутуєш – дискутуй тактовно.

10.На критику не ображайся.

 

Приклад висловлювань на деяке висловлювання:

Я згодний (згодна), тому що ...

Я не згодний (не згодна), тому що ...

Я виражаю особливу думку, тому що ...

 

Вступ

На вашу думку, що таке агресія та коли ви з нею стикалися або до кого вона була звернута?

(Учні наводять приклади з власного досвіду, коли вони відчували агресію або були об’єктом агресії)

Усі ми стикалися з її виявом. Наприклад я теж відчував агресію. Був випадок, коли мені довелося купувати перекус у дорозі. А оскільки у мене не знайшлося банкноти з малим номіналом, довелося чути погрози, хоча у мене ніякого виходу з ситуації не було.

Тож ми сьогодні і поговоримо про таке явище, як агресивність/агресію. І як з нею боротися.

Основна частина

Тож ми вже чули ваші історії, але давайте спробуємо скласти записати причини, що може призвести до агресивного стану. Для цього у нас є така схема. Тут ви бачите «агресивність». Тож перша причина:

(Учні висловлюють причини агресивності, а вчитель записує їх на дошці/електронній дошці)

Тож тепер ми можемо сказати, що причин такої поведінки дуже багато. І ми можемо визначити, що агресивність – це сукупність дій чи певний стиль поведінки притаманний певній людині, такий, що несе агресію. Види агресії, розглянемо таблицю

А тепер я пропоную вам декілька ситуацій, і скажіть, що їх об’єднує:

  • Група дівчаток розпускає плітки про свою однокласницю.
  • Підлітки б'ють ногами людину, яка лежить на асфальті.
  • Учні класу знають, хто зробив шкоду, проте мовчать, коли вчитель несправедливо звинувачує їхнього однокласника

Так, усі ці ситуації – вияв агресії. Але які особливості її вияву? В чому їх особливість?

(Учням дають висловити свою думку)

Отже агресія – це цілеспрямована поведінка, яка суперечить суспільним нормам і правилам, завдає фізичної шкоди людям чи викликає у них негативні переживання, стан напруженості, страху, тривожності.

Так. Як ви могли помітити, прояви агресії у людей дуже різноманітні. На думку відомого дослідника Басса, агресію можна описати, використовуючи три основні шкали:

  • фізична агресія — вербальна,
  • активна агресія — пасивна,
  • пряма агресія — непряма.

 

Диспут

  • Що таке булінг?  (Булінг або цькування — це вид насильства,  агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей щодо іншої дитини, яка супроводжується по-стійним фізичним та психологічним впливом.)
  • Чи може бути булінг без фізичної агресії?

 

Тепер я прошу пройти вас невелику вправу:

Вправа «Який я?»

На отриманих промінцях сонечка написати відповідь на питання «Який я?», якщо промінців не вистачає, їх можна домалювати. Учні за бажанням висловлюються, відповіді не повторюються.

Підсумок вправи: в кожної людини є позитивні і негативні риси характеру, слабкі і сильні сторони. Ми маємо вчитися наші недоліки перетворювати на переваги, або змінювати щось на краще.

 

А тепер пригадаймо, в будь-якому конфлікті, як ми можемо поділити людей за участю в ньому? (Пригадування фільму за основними героями)

агресор, свідки і жертви

 

 

Диспут:

  • Звідки береться агресор? Чим він керується?

(Дуже часто булер не усвідомлює, що може комусь завдавати морального болю. Йому здається, що це весело і його емоції посилюють спостерігачі. Саме вони є публікою, на яку булер працює.

 

Зазвичай діти, які знущаються на іншими, самі потерпають вдома від браку батьківської уваги. Тому у школі за рахунок приниження інших кривдники самостверджуються і таким чином викликають повагу у однолітків. Якщо це не припинити, кривдник продовжуватиме так чинити і згодом – в університеті, на роботі.

 

Тож булеру також слід звертатися за допомогою до спеціалістів. Адже ним рухають певні інстинкти: виживання, самоствердження та бажання бути над кимось.)

  • Що може стати причиною булінгу?

(з власного досвіду)

  • Але які наслідки несе агресор за законом?

(Чинний Кримінальний Кодекс України http://bit.ly/35NO2A3 вказує вичерпний перелік статей, за які особа у віці від 14 років несе кримінальну відповідальність, наприклад, ст.121 “Умисне тяжке тілесне ушкодження”, ст.122 “Умисне середньої тяжкості тілесне ушкодження”. Тобто, дитина у віці від 14 років до 16 років може бути притягнутою до кримінальної відповідальності, якщо заподіє однокласнику чи будь-якій іншій особі ушкодження, що можуть кваліфікуватися як середньої тяжкості або тяжкі.

Кривдник муситиме сплатити штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (у 2019 році це від 850 до 1700 грн) або громадські роботи протягом 20-40 годин.

Якщо ж булінг вчиняється групою осіб або повторно протягом року, то кривдник/-и сплачуватимуть від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн) або мають виконувати громадські роботи протягом 40-60 годин.)

  • Чи будуть психологічні наслідки для булера, окрім звичайного покарання?

(У рідкісних випадках дорослі булери усвідомлюють непривабливість своєї поведінки. Спогади про минулі «подвиги» викликають у них почуття пекучого сорому. Іноді вони намагаються навіть якось загладити свою провину. Але жертви шкільного булінгу рідко йдуть на контакт зі своїми мучителями. Агресор менше страждає від наслідків булінгу, ніж жертва, але все ж безслідно це не проходить і для нього:

 

- Неблагополучне майбутнє. Примітивні асоціальні способи поведінки перестають діяти в дорослому світі, і булери виявляються на смітнику життя. У той час, як їхні жертви, заучки і ботани, закінчують університети, отримують хорошу роботу і забезпечене життя, дорога їх мучителів закінчується в тюремній камері. У кращому випадку вони животіють на низькокваліфікованій  та низькооплачуваній роботі і з заздрістю дивляться на своїх колишніх шкільних товаришів.

 

- Проблеми у взаєминах. Діти, які примудрялися поєднувати булінг з високим соціальним статусом, стають диктаторами в сім'ї і справжнім покаранням на роботі. Багато з них досягають високих результатів в кар'єрі. Тому рано чи пізно наживають собі смертельних ворогів, а решта їх недолюблюють і бояться.

 

- Терор в сім'ї. Навіть якщо вже в дорослому житті такі особи успішні, то оточуючим з ними незатишно. Розважатися чужими нещастями залишається їх хобі на все життя. Вони не вміють вибудовувати теплі відносини з дітьми, з коханими, часто просто копіюють поведінку своїх батьків)

 

  • На вашу думку, які наслідки будуть найстрашнішими: швидке  покарання за законом або психологічне довготривале?

 

Агресія може виникнути й у спокійної, зваженої людини, якщо вона опиниться в небезпечній для себе ситуації або буде вважати, що їй загрожує якась неприємність або хтось намагається її образити. У таких ситуаціях краще за все допомагає добре слово, дружня розмова, у ході якої долаються непорозуміння.

  • Тож як запобігти перш за все своєму внутрішньому гніву? Не йти у крайнощі?
  • Які методи ми можемо використати для цього?
  • Що ви робите щоб заспокоїтися, якщо вас образили або обурили?

(поради записати на дошці)

Я можу навести декілька практик, які я теж шукав до нашого диспуту, що можуть повернути вам контроль над собою та діяти спокійно, не йти на шляху гніву та безконтрольованої агресивності:

Техніка дихання

Глибоке та повільне дихання може допомогти розслабитися, уповільнити ритм серцебиття та дихання. Також можна уявити, що з кожним видихом з організму виходить почуття гніву і таким чином заспокоїтися. Для того щоб навчитися правильній техніці варто купити в магазині звичайні мильні бульбашки. Необхідно дихати так, щоб повітря попадало на паличку. Якщо бульбашка дуже швидко лопається чи, навпаки, не надувається, то це означає, що техніка не є правильною і її необхідно допрацювати.

Також можна робити і інакше:

Приклад саморегуляції з використанням дихання, після якої тіло стане спокійніше і врівноваженішими:

зробіть глибокий повільний вдих, рахуючи про себе до чотирьох;

випинати вперед живіт, тримаючи нерухомої грудну клітку;

затримайте дихання на рахунок 1-2-3-4;

зробіть плавний видих, рахуючи від одного до шести;

перед наступним вдихом знову затримайте дихання на кілька секунд.

А тепер давайте виконаємо одну вправу для релаксації:

Релаксація «Заочна подорож на природу».

Запрошую всіх, на заочну подорож на природу – це найкращий метод розслабитись і позбутись агресії та поганого настрою. (презентація, музичний супровід).

Яка з технік сподобалася більше і була найефективнішою з них? Яку ви б використали для заспокоєння?

 

  • Але яким чином ми можемо попередити булінг? Які методи використати для цього?

 

 

Підведення підсумків, рефлексія

 

А тепер пропоную вам взяти участь у такому цікавому опитуванні. Я видам вам невеликий листочок паперу, а ви зробите три колоник, що будуть підписані так: З; Х; Д.

В стовпчик «З» – Знаю, запишемо те, що вже знали з даної теми.

В стовпчик «Х» – Хочу, пишемо те, чого хотіли дізнатися під час уроку.

В стовпчик «Д» – Дізнався, пишемо про що дізнались під час вивчення теми.

Підписувати листочки не варто. (Завдання можна виконати усно, учень висловлює 3 реченнями: що він знав, що хотів дізнатися та що дізнався)

 

Домашня робота:

Виконати рішення диспуту, щодо попередження та протидії булінгу. Зробити у вигляді презентації результати цієї діяльності. Час виконання – 1 місяць.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
25 січня 2023
Переглядів
393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку