Розробка "Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця». Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу в оповіданні"

Про матеріал
Розробка уроку містить інтерактивні види та форми роботи, за допомогою яких учні зможуть характеризувати героїв твору, оцінювати їх вчинки, розвивати усне зв’язне мовлення.
Перегляд файлу

Тема:  Герберт Джордж Уеллс  «Чарівна крамниця». Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».  Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу в оповіданні. 

Мета:  допомогти учням зрозуміти суть символічних образів у творі, розкрити роль деталей, сенс фіналу; формувати навички аналізу літературного твору, роботи з підручником, виразного читання;

розвивати вміння мріяти і фантазувати; виховувати потребу берегти дитячі мрії і враження, оптимістичне сприйняття світу.

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.

Обладнання:  - ілюстрації до твору, кросворди, виставка творів Герберта Уеллса, презентації Microsoft Office Power Point, вислови на дошці: “Я зрозумів одну нехитру істину, вона в тому, щоб робити дива своїми руками. О Грін.»;

 

                                                           Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

2.  Повідомлення теми та завдань уроку (слайди 1, 2).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Контроль домашнього завдання. Інтерактивна вправа «Продовж речення» (усно, слайд 3)
  1.  Герберт Уеллс народився 21 вересня 1866 року
  2. Країна, де  він жив, це -  Великобританія
  3. Майбутній письменник спочатку здобув професію  торговця .
  4. Яка кількість оповідань належала письменникові   - загалом близько 110.
  5. У 1903 р. світ побачила  новела «Чарівна крамниця» .
  6. Голоним героєм є хлопчик на ім’я Джип.
  7. В Чарівній крамниці батько хотів   купити своєму хлопчикові кілька простеньких іграшок.
  8. У магазин чомусь не пускали розбещеного хлопчика.
  9. Помічник чарівника робить неймовірні перетворення із своїм носом.
  10. Продавець накрив  Джипа   великим барабаном.
  11. В четвертому пакунку подарованому Ждипу було кошеня – невеличке, біле живе кошеня.
  12. Після побаченого пройшло півроку.

2. Бліц – опитування (слайд 4)

1. Що найбільше запам’яталось вам у прочитаному  розділі?

2. Чому, на вашу думку, повість Е. Портер стала такою популярною?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Оголошення епіграфа уроку (слайд 5).

  « Ні, я не хочу писати для дорослих. Я хочу писати для дітей. Я хочу писати для таких читачів, які здатні творити дива. А дива творять діти, коли читають книги.

                                                                                         А.Ліндгрен»;

 

« Я присвятив цю книжку («Маленький принц») тому хлопцеві, яким був колись мій дорослий приятель. Усі-бо дорослі спершу були дітьми, тільки мало хто з них про те пам'ятає.

                                                                              А. де Сент Екзюпері»

 

 - Як ви розумієте слова письменників?  

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

  1. Вступне слово – звернення до учнів – читачів. 

Друзі! Минали роки. Ось вам уже 13,5 років. Цей період психологи називають перехідним, критичним. Тому що до13 років ви набували певного досвіду з усіх сфер життєдіяльності дитини, а зараз ви починаєте пізнавати навколишній світ зовсім по- іншому, у вас змінюється свідомість. Саме зараз ви осмислюєте світ дитинства і світ дорослих, чим він відрізняється. У вас складається своя філософія дитинства. Чому критичний період? Тому що дехто розгублюється, не може зрозуміти, що з ним відбувається, не може прийняти реальність як даність.

   Скажіть, чи відбувались з вами події, які в реальному(видимому) житті не всі можуть пояснити, чи бачили ви те, чого інші не бачать? Чи розуміли вас в ту хвилину рідні, друзі?

Учні розповідають власні історії 3 хв.

Все це дуже незвично, складно. Але в скрутну хвилину в таких ситуаціях(коли близькі люди не розуміють) на допомогу приходить художня література. Так ви пізнавали світ дитинства та світ дорослих у творах

М. Твена, Антуана де Сента Екзюпері, А.Ліндгрен, Й.В.Гете і визначали, що батьки не розуміють світ дітей. А ось як російський поет Сергій Міхалков про непорозуміння батьків і дітей написав у своєму вірші  «Несбывшиеся мечты» (слайд 6)

 


Когда мне было восемь лет, 

Мечтал я лишь о том,

Чтоб небольшой велосипед

Ко мне вкатился в дом.

Я утром, вечером и днем

Катался бы на нем.

Обидно было мне до слез,

Когда я слышал: - Нет!

С тобой, малыш, и без колес

Не оберешься бед.

О санках я зимой мечтал

И видел их во сне.

А на яву я твердо знал:

Их не подарят мне.

- Успеешь голову

сломать! -

Мне всякий раз твердила

мать.

Хотелось вырастить щенка,

Но дали мне совет,

Чтоб не валял я дурака

В свои двенадцать лет,

Поменьше о щенках мечтал,

А лучше - что-нибудь читал.

Я редко слышал слово:

«Да!» -

А возражать не смел,

И мне дарили все всегда

Не то, что я хотел:

То - шарф, то – новое

пальто,

То - «музыкальное лото»,

Но это было все не то -

Не то, что я хотел!

Как жаль, что взрослые

Под час

Совсем не понимают нас.

А детство, сами говорят,

Бывает только раз!

 


2. Аналіз  вірша, який  написав С.Міхалков. Як ви розумієте  слова письменника? 

 3. Робота в групах «Я – тобі, ти – мені» (слайд 7)

  1. Об’єднайтесь в групи.

Прочитайте  твір від слів – «Тату, а мені ця крамниця подобається «Вона подобалася б і мені, – подумав я, – якби прилавок раптом не витягся й не загородив нам дорогу до дверей». Але я не прохопився Джіпові про це жодним словом», до слів: «Я рушив за ними, нічого не кажучи й не спускаючи з ока того спритного фокусника. Зрештою, Джіпові тут подобається... А коли нам треба буде піти, ми зробимо це дуже просто, тут сумніву нема».

  1. Підготуйте запитання за змістом.
  2. - Що найбільше вразило вас в даній частині новели?
  3. Словникова робота. (слайд 8)

Ви́ставка - публічний показ спеціально підібраних предметів і місце цього показу.

Карни́з - виступ, що завершує горішню частину стіни або міститься над вікнами, дверима.

Циліндр - високий твердий чоловічий капелюх з невеликими твердими полями, що має форму такого тіла.

4.Вправа “Кінотеатр”.
- Знайдіть відмінності між прочитаним та побаченим (слайд  9).

- Знайомство з новим світом (слайд10).

  • Чи однаково сприйняли цей світ хлопчик і його батько?
  • За допомогою якого прийому автор яскраво висвітлює проблематику твору? (контрасту) (слайд11).

  Тематичний словничок(слайд 11).

5. Робота з текстом.

Давайте прослідкуємо за діями і почуттями батька „Світ очима батька” (слайд 12).  Заповнення (усне) таблиці.

 6. Аналіз тексту. Бесіда з елементами дискусії (слайд 13)

- Чому саме Джіп потягнув батька, а не навпаки? ( Діти чистіші духовно)

- Кому легше сприйняти нове життя – дітям чи дорослим? Як про це сказав автор?

- Кому більше сподобалося у Чарівній крамниці: батькові чи синові?

 - Давайте пофантазуємо, чи зміняться тепер стосунки батька й сина?

- Що ж зобразив автор в образі чарівної крамниці?

- Чому саме вона знаходиться між художнім салоном і інкубатором?(салон – духовне, інкубатор – матеріальне, крамниця – перехідний етап) (слайд 14).

5. Розповідь учителя. 

V. Закріплення знань, умінь, навичок.

-  Чи змінилися  погляди батька  після відвідуваної крамниці?

VІ. Підсумок уроку 

VІІ. Взаємооцінювання учнів.

VІІІ. Домашнє завдання (слайд 15).

  1. Прочитати  новелу «Чарівна крамниця».
  2. Скласти запитання за змістом прочитаного.
  3. Визначити у творі фантастичні елементи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
16 травня 2022
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку