Представлена розробка інтегрованого уроку з історії та образотворчого мистецтва для учнів 6 класу на тему: "Культура елліністичної доби" стане доступною та цікавою, як учителям так і учням. Урок супроводжується лаконічною презентацією та додатками. Завдяки даній розробці можна зацікавити учнів та змотивувати їх до навчання.
Тема: Культура елліністичної доби
Мета: характеризувати культуру елліністичних держав, що виникли після розпаду держави О. Македонського; показувати внесок народів країн Східного Середземномор’я у світову культуру; розвивати вміння аналізувати матеріал; виховувати інтерес до історії та естетичні вподобання
Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть розкривати особливості елліністичної культури; давати оцінку культурній спадщині народів країн Східного Середземномор’я; критично мислити.
Тип уроку: комбінований
Форма уроку: інтегрований урок
Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер, картки (карти), аркуші А4, фарби
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово учителя образотворчого мистецтва. Епіграф « Культура – це те, що залишається, коли все інше забуте»
Слово учителя історії Сьогодні ми розкриємо культурну спадщину елліністичних держав, поєднавши дві навчальні дисципліни – історію та образотворче мистецтво.
ІІІ. Актуалізація знань
Бесіда
Слово учителя образотворчого мистецтва. Що таке культура?
Слово учителя історії Що таке еллінізм?
- Держави, що утворилися на місці імперії Олександра Македонського у Східному Середземномор’ї, називають елліністичними, тобто «схожими на грецькі».
IV. Вивчення нового матеріалу
Слово учителя образотворчого мистецтва. Запрошуємо учнів, що готували випереджальне завдання з розвитку наукових знань в період еллінізму. (Учень у дошки розповідає про одного з вчених, прикріплює на дошку портрет, аплікації-ассоціації; розкриває значення діяльності цього діяча)
Слово учителя історії Переглянемо додатково цікаву презентацію Додаток 1.
V. Закріплення знань
Слово учителя образотворчого мистецтва. Культурна спадщина елліністичної доби вражає. Представлена яскравою архітектурою, наукою, образотворчим мистецтвом.
Слово учителя історії У 4 – 2 ст. до н. е. аналогічні особливості розвитку спостерігалися й на наших землях (візьмемо, наприклад давньогрецькі колонії у Північному Причорномор’ї).
Слово учителя образотворчого мистецтва. (учитель роздає учням роздруковані на форматі А4 елліністичні амфори Додаток 2. Учні мають фарбами розписати ці амфори. Прикладом може слугувати розписаний посуд, що представлений на останньому слайді презентації ) Відтворіть розпис амфори, творчо підійшовши до цього завдання. Реставруйте їх! На виконання вам надається близько 15 хвилин. Удачі!
VI. Підсумки уроку. Домашнє завдання
Слово учителя образотворчого мистецтва. Діти, час вийшов, давайте розглянемо відтворені вами амфори. Ви всі творчі, талановиті учні, дякуємо вам за роботу. На вас чекають гарні оцінки з образотворчого мистецтва на наступному уроці.
Слово учителя історії Давайте виконаємо ще одну захоплюючу роботу. Нагадайте, хто такі археологи? Відчуйте себе археологами, знайдіть карту скарбів під своїми стільцями, розв’яжіть завдання вдома. (учні знаходять під своїми стільцями контурні карти із завданням) Додаток 3. На наступному уроці на вас чекатиме скарб – оцінка з історії!