Інтегроване заняття з «Я досліджую світ» в 1 класі НУШ
Тема тижня « Ми – дослідники»
«Ми – винахідники»
Тема дня «Як людина досліджує світ»
Мета: вчити учнів дослідницької діяльності, проводити прості спостереження та досліди самостійно та в групах, розпізнавати предмети довкілля, читати вголос короткі тексти, писати рукописну букву Хх; лічити та порівнювати числа в межах 20; розвивати пізнавальну активність, творчу уяву, мислення, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв`язки, уважно вислуховувати думку співрозмовника, висловлювати свій погляд
Обладнання: роздатковий матеріал для роботи в групах, торбинки з квасолею, коробочки з піском, матеріали для досліду, цеглинки Лего, скріпки.
Хід уроку
І. Актуалізація знань.
- Давайте пригадаємо як називається тема тижня?
- А тема тематичного дня?
- Отже, ви дізнаєтеся, що допомагає людині досліджувати навколишній світ, відчуєте себе у ролі дослідників та винахідників, відкриєте для себе, щось нове та цікаве.
ІІ. Робота над темою дня.
Вправа «Що допомагає досліджувати?»
- Потрібно обвести прилади, які дають можливість досліджувати навколишній світ.
Гра «Плутанка».
- Знайди відгадки для загадок.
- Для чого людині потрібні органи чуття?
Вправа «Відгадай на дотик» (робота в парах).
- Один в парі заплющує очі, а інший пише пальчиком на його руці будь-яку літеру або цифру. Потрібно відгадати, що «написано» на руці.
Вправа-гра « А що в торбинці» (робота в групах).
Діти на дотик мають відгадати що знаходиться в торбинці.
- Які органи чуття брали участь у дослідженні?
Гра «Весела математика».
- Полічіть квасолю в торбинках.
- Поділіть між друзями?
- Хто одержав більше квасолі?
- Хто менше? На скільки?
- Який дослід, на вашу думку, можна провести з квасолею?
Розподілити фігури за кольором, за формою, за наявністю кутів.
- Які органи чуття брали участь у дослідженні?
- Завдяки очам ми отримуємо до 90% інформації, тому будь-яке порушення зору істотно погіршує життя.
- А зараз я вам пропоную прочитати оповідання про крокодила, який не шанував свій зір й дати відповіді на мої запитання.
- Тут зашифроване слово, потрібно зіставити фігури із запропонованими буквами і прочитати слово. ( ВИНАХІД)
- Як ви розумієте значення слова винахід.
- Чому люди створюють винаходи?
- Хто може стати винахідником?
- Письмо букви пальчиком на піску.
- Письмо в зошиті.
- Гра «Розсипанка з букв».
- Гра «Збудуй вежу».
- Оціни свою роботу певним кольором цеглинки (було легко, було важко, не все вдалося).
- Візьміть 2 курячих яйця і занурте кожне з них в посудину з рідиною: в одну налийте чисту воду, в іншу додайте сіль.
- Що відбувається?
- У склянці з прісною водою яйце буде тонути, в той час як в солоній триматися на воді.
- Чому?
Виготовлення закладки для книжки. Можна використовувати, як сердечко для оздоблення одягу.
ІІІ. Рефлексія.