Розробка із зарубіжної літератури. Урок-гра "У країні літературних героїв"

Про матеріал

Розробка із зарубіжної літератури допоможе цікаво здійснити перевірку знань з вивчених тем.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Літературний турнір

 

Підготувала Литвиненко О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: викликати в учнів інтерес до читання, вчити їх вдумливо чита­ти, розмірковувати над прочитаним; повторити, узагальнити та систематизувати знання, отримані учнями під час вивчення літературних казок.

І. Ознайомлення учасників груп з умовами турніру.

І тур. Тестові завдання

  1.     Автор казки “Попелюшка":

а) О. Пушкін; б) Ш. Перро; в) С. Маршак.

  1.                                                                                                                                                                          Батьківщина великого казкаря Г. К. Андерсена — це...

а) Росія; б) Німеччина; в) Данія.

  1.     Яке слово намагався скласти Кай у палаці Снігової королеви?

а) вірність; б) вічність; в) дружба. ^

  1.               Кого із письменників вважають засновником європейської літературної казки?

а) Г. К. Андерсена; б) О. Пушкіна; в) НІ. Перро.

  1.     Як Попелюшка вперше потрапила до палацу?

а) прийшла пішки;

б) приїхала в кареті;

в) припливла човном.

  1.     Які чарівні предмети є в казці С. Маршака “Дванадцять місяців”?

а) арфа, горщик;

б) каблучка, патериця;

в) жива і мертва вода. 23

  1.                Що розтопило крижане серце Кая?

а) квіти; б) теплий одяг; в) сльози.

  1.                Кому із героїв казки С. Маршака “Дванадцять місяціз” нале

жать слова: “Пролісок - квітка дика, можна сказати, бур’ян”?

а) Травню-місяцю; б) мачусі; в) пасербиці.

 

 

  1.                “Яка ситенька, яка маленька, напевне, горішками відгодована жирненька, як молоденький баранчик! Яка ж це вона на смак?” Пре кого так говорила стара розбійниця?

а) про лапландку; б) про фінку; в) про Герду.

  1.            Антитеза - це..,?

а) художнє перебільшення;

б) різке протиставлення образів і понять;

в) художнє порівняння.

  1.            Яка квітка нагадала Герді про Кая?

а) жоржина; б) троянда; в) фіалка.

  1.            Хто з братів-місяців найстарший?

а) Вересень; б) Квітень; в) Грудень.

  1.                   тур. Твори — автори

Учитель називає першу частину пари, другу — учні,

  1.                “Попелюшка" - III. Перро.
  2.                “Дванадцять місяців” - С. Маршак.
  3.                “Гидке каченя” — Г. К. Андерсен.
  4.                “Казка про мертву царівну та сімох багатирів” - О. Пушкін.
  5.                “Червона шапочка” - Ш. Перро.
  6.                “Снігова королева” - Г. К. Андерсен.
  7.                “Синя борода” - Ш. Перро.
  8.                “Стійкий олов’яний солдатик” - Г. К. Андерсен.
  9.                “Кіт у чоботях” - Ш. Перро,
  10.            “Дюймовочка” - Г. К. Андерсен.
  11.            “Спляча красуня” - Ш. Перро.
  1.                 тур. Кращий знавець другорядних героїв
  1.                Лапландка - “Снігова королева”.
  2.                Фея - “Попелюшка”.
  3.                Маленька розбійниця - “Снігова королева”.
  4.                Червень - "Дванадцять місяців”.
  5.                Фінка - “Снігова королева”.
  6.                Посланець принца - “Попелюшка”.
  7.                Вересень - “Дванадцять місяців”.
  8.                Бабуся-чарівниця - “Снігова королева”.
  9.                Старий солдат - “Дванадцять місяців”
  10.            Принц і Принцеса - “Снігова королева”.
  11.            Сестри - “Попелюшка".
  12.            Професор - “Дванадцять місяців”.
  1.                 тур. Чий портрет?
  1.                "А в чоловіка була своя дочка, надзвичайно добра та ніжна, (кін н матір, найкращу жінку в світі”. (Попелюшка)
  2.                "Шуба й шапка на ній були з снігу - це була жінка, висока, игрунка, сліпучо-біла”. (Снігова королева.)
  3.                “Поки вона їла, бабуся розчісувала її волосся золотим гребін­цем. Волосся кучерявилось і оточувало золотим сяйвом свіженьке, Кругле, як троянда, личко дівчинки”. (Герда)
  4.                “І хусточка на ній та сама дірява, й черевички плохенькі, ті, що ндень на ній були, завжди вона весела, привітна, іде собі - співає. А нині засумувала. Дуже гарна, красуня - очей не відведеш”. (77а- (трбиця)
  5.                “Вона була така на зріст, як Герда, але дужча за неї, ширша в плечах, смаглява. Очі в неї були чорні, вони дивились якось сумно”. (Маленька розбійниця.)
  6.                “Хлопчик зовсім посинів, майже почорнів від холоду, його сер­це було крижинкою. Він сидів на одному місці такий блідий, непо­рушний, ніби неживий”. (Кай)
  1.                  тур. Бюро знахідок

Деякі герої казок загубили свої речі і вони потрапили до “Бюро •інахідок”. Необхідно повернути ці речі їхнім власникам, для цього слід знати, кому саме:

  1.                Червоні черевички - Герді.
  2.                Кришталевий черевичок - Попелюшці.
  3.                Дзеркало - злому тролю.
  4.                Каблучка - Квітню-місяцю:
  5.                Ніж - Маленькій розбійниці.
  6.                Риба-тріска - Лапландці.
  1.                 тур. Хто про кого говорить?
  1.                “Так, хай і вона спробує — адже мені наказано міряти череви­чок усім дівчатам”. (Принців посланець про Попелюшку.)
  2.                “Ти до нас найкоротшою стежкою прийшла, а інші йдуть довгою дорогою - день за днем, година по годині, хвилина по хви­лині”. (Січень про пасербицю.)
  3.                “Бач, бродяга. Хотіла б я знати, чи вартий ти того, щоб за тобою бігали на край світу”. (Маленька розбійниця про Кая.)
  4.                “Як не знати! Ще й сонце не встане, а вона вже навколішки коло грядки - поле, підв’язує, гусінь оббирає”. (Липень про пасербицю.)
  5.                “Терпіти не можу, коли скиглять! Тепер тобі треба дивитися весело”. (Маленька розбійниця про Герду.)
  6.                “Вона була дуже люб’язна і навіть почастувала нас апель­синами та лимонами”. (Сестри про незнайому принцесу.)

VII тур. Телеграми без підписів

Завдання: під телеграмами від казкових героїв поставити підп си і вказати, з яких казок ці герої.

  1.                “А дайте-но мені поміряти черевичок — може, на мене н лізе!” (Від Попелюшки з казки Ш. Перро “Попелюшка".)
  2.                “Чому ти залишила мене так зненацька, без попередження (Від бабусі-чарівниці з казки Г. К. Андерсена “Снігова королева”
  3.                “А що, мамо, в цей кошик багато золота ввійде?” (Від баби дочки з казки С. Маршака “Дванадцять місяців”.)
  4.                “Оголошую, що одружуся з тією дівчиною, на яку прийдет кришталевий черевичок”. (Від принца з казки Шарля Перро “Поп люшка”.)
  5.                “Дівчинку до куща з червоними ягодами доніс, повертаю назад”. (Від північного оленя з казки Г. К. Андерсена “Снігова к ролева".)
  6.                “Якщо вона усім вам до вподоби, так подарую я їй свою весіль каблучку!” (Від Квітня-місяця з казки С. Маршака “Дванадця місяців”.)
  1.            Підбиття підсумків.

 

docx
Додано
26 грудня 2022
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку