Літературний турнір
Підготувала Литвиненко О.В.
Мета: викликати в учнів інтерес до читання, вчити їх вдумливо читати, розмірковувати над прочитаним; повторити, узагальнити та систематизувати знання, отримані учнями під час вивчення літературних казок.
І. Ознайомлення учасників груп з умовами турніру.
І тур. Тестові завдання
-
Автор казки “Попелюшка":
а) О. Пушкін; б) Ш. Перро; в) С. Маршак.
-
Батьківщина великого казкаря Г. К. Андерсена — це...
а) Росія; б) Німеччина; в) Данія.
-
Яке слово намагався скласти Кай у палаці Снігової королеви?
а) вірність; б) вічність; в) дружба. ^
-
Кого із письменників вважають засновником європейської літературної казки?
а) Г. К. Андерсена; б) О. Пушкіна; в) НІ. Перро.
-
Як Попелюшка вперше потрапила до палацу?
а) прийшла пішки;
б) приїхала в кареті;
в) припливла човном.
-
Які чарівні предмети є в казці С. Маршака “Дванадцять місяців”?
а) арфа, горщик;
б) каблучка, патериця;
в) жива і мертва вода. 23
-
Що розтопило крижане серце Кая?
а) квіти; б) теплий одяг; в) сльози.
-
Кому із героїв казки С. Маршака “Дванадцять місяціз” нале
жать слова: “Пролісок - квітка дика, можна сказати, бур’ян”?
а) Травню-місяцю; б) мачусі; в) пасербиці.
-
“Яка ситенька, яка маленька, напевне, горішками відгодована жирненька, як молоденький баранчик! Яка ж це вона на смак?” Пре кого так говорила стара розбійниця?
а) про лапландку; б) про фінку; в) про Герду.
-
Антитеза - це..,?
а) художнє перебільшення;
б) різке протиставлення образів і понять;
в) художнє порівняння.
-
Яка квітка нагадала Герді про Кая?
а) жоржина; б) троянда; в) фіалка.
-
Хто з братів-місяців найстарший?
а) Вересень; б) Квітень; в) Грудень.
-
тур. Твори — автори
Учитель називає першу частину пари, другу — учні,
-
“Попелюшка" - III. Перро.
-
“Дванадцять місяців” - С. Маршак.
-
“Гидке каченя” — Г. К. Андерсен.
-
“Казка про мертву царівну та сімох багатирів” - О. Пушкін.
-
“Червона шапочка” - Ш. Перро.
-
“Снігова королева” - Г. К. Андерсен.
-
“Синя борода” - Ш. Перро.
-
“Стійкий олов’яний солдатик” - Г. К. Андерсен.
-
“Кіт у чоботях” - Ш. Перро,
-
“Дюймовочка” - Г. К. Андерсен.
-
“Спляча красуня” - Ш. Перро.
-
тур. Кращий знавець другорядних героїв
-
Лапландка - “Снігова королева”.
-
Фея - “Попелюшка”.
-
Маленька розбійниця - “Снігова королева”.
-
Червень - "Дванадцять місяців”.
-
Фінка - “Снігова королева”.
-
Посланець принца - “Попелюшка”.
-
Вересень - “Дванадцять місяців”.
-
Бабуся-чарівниця - “Снігова королева”.
-
Старий солдат - “Дванадцять місяців”
-
Принц і Принцеса - “Снігова королева”.
-
Сестри - “Попелюшка".
-
Професор - “Дванадцять місяців”.
-
тур. Чий портрет?
-
"А в чоловіка була своя дочка, надзвичайно добра та ніжна, (кін н матір, найкращу жінку в світі”. (Попелюшка)
-
"Шуба й шапка на ній були з снігу - це була жінка, висока, игрунка, сліпучо-біла”. (Снігова королева.)
-
“Поки вона їла, бабуся розчісувала її волосся золотим гребінцем. Волосся кучерявилось і оточувало золотим сяйвом свіженьке, Кругле, як троянда, личко дівчинки”. (Герда)
-
“І хусточка на ній та сама дірява, й черевички плохенькі, ті, що ндень на ній були, завжди вона весела, привітна, іде собі - співає. А нині засумувала. Дуже гарна, красуня - очей не відведеш”. (77а- (трбиця)
-
“Вона була така на зріст, як Герда, але дужча за неї, ширша в плечах, смаглява. Очі в неї були чорні, вони дивились якось сумно”. (Маленька розбійниця.)
-
“Хлопчик зовсім посинів, майже почорнів від холоду, його серце було крижинкою. Він сидів на одному місці такий блідий, непорушний, ніби неживий”. (Кай)
-
тур. Бюро знахідок
Деякі герої казок загубили свої речі і вони потрапили до “Бюро •інахідок”. Необхідно повернути ці речі їхнім власникам, для цього слід знати, кому саме:
-
Червоні черевички - Герді.
-
Кришталевий черевичок - Попелюшці.
-
Дзеркало - злому тролю.
-
Каблучка - Квітню-місяцю:
-
Ніж - Маленькій розбійниці.
-
Риба-тріска - Лапландці.
-
тур. Хто про кого говорить?
-
“Так, хай і вона спробує — адже мені наказано міряти черевичок усім дівчатам”. (Принців посланець про Попелюшку.)
-
“Ти до нас найкоротшою стежкою прийшла, а інші йдуть довгою дорогою - день за днем, година по годині, хвилина по хвилині”. (Січень про пасербицю.)
-
“Бач, бродяга. Хотіла б я знати, чи вартий ти того, щоб за тобою бігали на край світу”. (Маленька розбійниця про Кая.)
-
“Як не знати! Ще й сонце не встане, а вона вже навколішки коло грядки - поле, підв’язує, гусінь оббирає”. (Липень про пасербицю.)
-
“Терпіти не можу, коли скиглять! Тепер тобі треба дивитися весело”. (Маленька розбійниця про Герду.)
-
“Вона була дуже люб’язна і навіть почастувала нас апельсинами та лимонами”. (Сестри про незнайому принцесу.)
VII тур. Телеграми без підписів
Завдання: під телеграмами від казкових героїв поставити підп си і вказати, з яких казок ці герої.
-
“А дайте-но мені поміряти черевичок — може, на мене н лізе!” (Від Попелюшки з казки Ш. Перро “Попелюшка".)
-
“Чому ти залишила мене так зненацька, без попередження (Від бабусі-чарівниці з казки Г. К. Андерсена “Снігова королева”
-
“А що, мамо, в цей кошик багато золота ввійде?” (Від баби дочки з казки С. Маршака “Дванадцять місяців”.)
-
“Оголошую, що одружуся з тією дівчиною, на яку прийдет кришталевий черевичок”. (Від принца з казки Шарля Перро “Поп люшка”.)
-
“Дівчинку до куща з червоними ягодами доніс, повертаю назад”. (Від північного оленя з казки Г. К. Андерсена “Снігова к ролева".)
-
“Якщо вона усім вам до вподоби, так подарую я їй свою весіль каблучку!” (Від Квітня-місяця з казки С. Маршака “Дванадця місяців”.)
-
Підбиття підсумків.