9-й клас
ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА
(35 год., 1 год. на тиждень)
Складено згідно навчальної програми «Навчальна програма з основ правознавства
для 9 класу закладів загальної середньої освіти»,
(оновлена від 03.08.2022 наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Зміст навчального матеріалу |
||||
|
|
|
1 |
ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА» |
1 |
|
|
|
Соціальні передумови права. Мораль і релігія. Фундаментальні засади права: гідність, свобода, рівність, справедливість. Людина як найвища соціальна цінність. |
|
|
|
4 |
Тема 1. ОСНОВИ теорії держави і права |
2 |
|
|
|
Соціальні норми. Поняття і види соціальних норм. |
3 |
|
|
|
Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права. |
4 |
|
|
|
Передумови виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державна влада. Форми держави. Функції держави |
5 |
|
|
|
Практичне заняття. Соціальне призначення держави. |
|
|
|
5 |
Тема 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА |
6 |
|
|
|
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
7 |
|
|
|
Правопорушення: поняття, склад, види. |
8 |
|
|
|
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
9 |
|
|
|
Практичне заняття. Обставини, що виключають юридичну відповідальність |
10 |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми « ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА І ДЕРЖАВИ» , «РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА»
|
Тематична |
||||
|
|
|
8 |
Розділ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ |
11 |
|
|
|
Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
12 |
|
|
|
Демократія. Верховенство права. Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Конституційний лад України. |
13 |
|
|
|
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Громадянство України. |
14 |
|
|
|
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. |
15 |
|
|
|
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. |
16 |
|
|
|
Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану. |
17 |
|
|
|
Практичні заняття. Звернення громадян. Особливості додержання прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах правового режиму надзвичайного або воєнного стану. Зобов’язання держави у сфері прав людини: повага, захист, забезпечення. |
18 |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ» |
|
|
Тематична |
|
|
|
|
|
12 |
Розділ 4. НЕПОВНОЛІТНІ ЯК СУБ’ЄКТИ ЦИВІЛЬНИХ, СІМЕЙНИХ, ТРУДОВИХ, АДМІНІСТРАТИВНИХ І КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОВІДНОСИН |
19 |
|
|
|
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. |
20 |
|
|
|
Неповнолітні як учасники договірних правовідносин. Власність неповнолітніх. |
21 |
|
|
|
Спадкування і спадщина. |
22 |
|
|
|
Практичне заняття: Неповнолітні як користувачі мережі Інтернет. Здійснення права неповнолітніх на результати інтелектуальної власності. |
23 |
|
|
|
Практичне заняття. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із банківською карткою. |
24 |
|
|
|
Права і обов’язки батьків і дітей. Права дитини та їх захист. |
25 |
|
|
|
Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. |
26 |
|
|
|
Практичне заняття: Працевлаштування неповнолітніх. Охорона праці неповнолітніх. |
27 |
|
|
|
Адміністративні правопорушення. Кримінальне правопорушення, його види. |
28 |
|
|
|
Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. |
29 |
|
|
|
Практичні заняття: Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. Захист прав дитини від жорстокого поводження, експлуатації або інших форм насильства. |
30 |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин» |
|
|
Тематична |
|
|
|
|
|
5 |
Розділ 5. ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ |
31 |
|
|
|
Призначення правника у сучасному демократичному суспільстві. Правничі професії. |
32 |
|
|
|
Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність. |
33 |
|
|
|
Практичні заняття: Професійна етика правника. Зустріч із представниками правничих професій, правозахисниками. |
34 |
|
|
|
Права та обов’язки неповнолітніх під час комунікації із представниками правоохоронного органу |
35 |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ» |
|
|
Тематична |
|