Розробка конкурсу-гри з української літератури для 9 класу "Тарасе! Іменем твоїм земля моя святиться!"

Про матеріал

Позакласний захід спланований у вигляді конкурсу-гри. Учасникам двох команд пропонуються такі завдання: скласти пазли, цифровий диктант, мистецька спадщина, знайти зайве, знайти спільне, установити відповідність, музичний конкурс, кросворд, теорія літератури у творчості Шевченка та інше.

Перегляд файлу

Тема. Тарасе! Іменем твоїм земля моя святиться!

Мета: узагальнити вивчений матеріал про життєвий і творчий шлях Кобзаря на уроках української літератури; сприяти формуванню систематизованих знань про життя і творчість Т. Шевченка;

  Розвивати творчі здібності школярів, уміння самостійно працювати з додатковою літературою;

  Виховувати повагу до постаті Кобзаря за його внесок у скарбницю української поезії, у світовий мистецький поступ; повагу до поетичної та мистецької творчості генія.

Обладнання: портрет Т. Шевченка у вишитому рушнику;

тематична виставка художньої літератури  книжок Кобзаря і науково-дослідної про Т. Шевченка; дитячі ілюстрації до творів Т. Шевченка;

роздавальний матеріал; кросворди; сигнальні картки; аудіозапис;

ребуси; компютерне забезпечення (слайди, презентація); проектор; телевізор

Вид заходу: конкурс-гра

 

     Епіграф до уроку:

Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,

І голос твій нам душі окриля,

Встає в новій красі, забувши лихоліття,

Твоя, Тарасе, звільнена земля!

В. Симоненко

 

 У конкурсі-грі беруть участь дві команди учнів 9-х класів: «Юні шевченківці» та «Земляки Тараса».

Вступне слово вчителя. Робота з епіграфом.

 

  1. Розминка (у вигляді вікторини). За кожну правильну відповідь команді зараховується 1 бал. Якщо учасники команди відповіді не знають, то  відповідають противники. Їм зараховується 0,5б.

 

  •   Хто з родини Шевченків мав імя Катерина? (старша сестра, мати)
  •   Псевдоніми Т. Шевченка. (Корбзар, Дармограй)
  •   Сучасна назва села, у якому проходили дитячі роки Тараса.(Шевченкове)
  •   Назва Київського братства, учасником якого в 1846 році був Т.Шевченко.

    (Кирило-Мефодіївське)

  •   Художник, який написав портрет В.Жуковського. (Карл Брюллов)
  •   Твори, за які Шевченка було заарештовано. («Сон», «Кавказ»)
  •   Місто, де відбував покарання Т. Шевченко. (Оренбург)
  •   Заклад, у якому навчався Тарас Григорович. (Петербурзька Академія

    мистецтв)

  •   Фортеця, де Тарас Шевченко відбував солдатську службу.(Орська)
  •   Де побував Шевченко разом із науковою експедицією як художник? (на

Аральському морі)

  •   Назва саду в Петербурзі, де Шевченко перемальовував статуї. (Літній)
  •   Яка поезія митця  є неофіційним гімном України?  («Заповіт»)
  •   Предмет, який викладав Т. Шевченко після закінчення Академії мистецтв

    у Київському університеті. (малювання)

  •   Яке наукове звання мав Тарас Шевченко? (академік-гравер)
  •   Назва альбому офортів Т. Шевченка («Живописная Украина»)
  •   Автор твору «Тарасові шляхи» (Оксана Іваненко)
  •   Пєса Т. Шевченка («Назар Стодоля»)
  •   Хто ілюстрував книги «История Суворова» та «Руские полководцы»?

     (Т. Шевченко)

  •   Які мови знав Шевченко? (українську, російську, польську, франзузьку,

латинь)

  • Які чотири кари було покладено на Шевченка? (заслання без терміну,
    рядовий солдат, заборона писати й малювати)
  •   Про кого згадує Т. Шевченко в поезії «Ми вкупочці колись росли»?

    (Оксану Коваленко)

  •   Яким псевдонімом підписував російські повісті Тарас Шевченко?

    (Дармограй)

 

  1. Цифровий диктант. Командам по черзі ведучий зачитує подію, учасники відповідають сигнальними картками, на яких написаний рік або інше число. Дати  прикріплюють на магнітній дошці.

 

  •   Скільки Тарасикові було років, коли померла його мати? (9)
  •   У скільки років Тарас залишився круглою сиротою?  (11)
  •   Рік виходу «Кобзаря» (1840)
  •   Сума викупу Тараса з кріпацтва. (2500)
  •   Викуп  з кріпацтва. (22 квітня 1838 року)
  •   Скільки було років Тарасу, коли він виїхав з України? (17)
  •   Рік повернення Тараса Шевченка на Україну після довгої розлуки з

нею. (1843)

  •   Скільки і  які  нагороди отримав Т. Шевченко за свої художні роботи?

(3 срібні медалі)

  •   Скільки творів уміщувало перше видання «Кобзаря»? (8)
  •   Рік закінчення Академії мистецтв. (1845)
  •   Скільки років прожив Т. Шевченко? (47)
  •   Скільки років провів у кріпацтві? (24)
  •   Скільки років провів на засланні? (10)
  •   Скільки  творів Т. Шевченка М. Лисенко поклав на музику? (83)
  •   Скільки сучасний «Кобзар» містить творів? (248)
  •   Скільки вміщує малярських робіт мистецька спадщина Т. Шевченка?

(830)

  •   Скільки Шевченко-художник створив портретів? (150)
  •   Скількома мовами перекладений «Заповіт»? (понад 100)
  •   Рік написання «Катерини» (1839)
  •   Роки ранньої творчості поета. (1837-1843)
  •   Період останніх років життя. (1857-1861)
  •   У якому році вийшло перше повне видання «Кобзаря»? (1907 р.)
  •   В  якому році Шевченкові було присвоєно звання академіка-гравера?

(1860)

  •   Рік закінчення заслання. (1857)

 

  1. Поетична творчість митця. Вказати, з якого твору наведені подані рядки. Звучить аудіозапис.

А)  Гомоніла Україна,

Довго гомоніла,

Довго, довго кров степами

Текла-червоніла…  (Гайдамаки)

Б)  Не вмирає душа наша,

Не вмирає воля. (Кавказ)

В) Так малий льох в Суботові

Москва розкопала!

Великого ж того льоху

 ще й не дошукалась. (Великий льох)

 Г)  У всякого своя доля

І свій шлях широкий. (Сон)

Ґ) … світає, край неба палає,

соловейко в темнім гаї

сонце зустрічає.

Тихесенько вітер віє,

степи, лани мріють,

меж ярами над ставами

верби зеленіють. (Сон)

Д)  На панщині пшеницю жала,

Втомилася; не спочивать

Пішла в снопи, пошкандибала

Івана сина годувать… (Сон)

 Е)      Неначе сонце засіяло,

          Неначе все  на світі стало

          моє… лани, гаї, сади!...

          І ми, жартуючи, погнали

          Чужі ягнята до води.  (Мені тринадцятий минало)

Є)      Отак тая чорнобрива

          Плакала, співала..

          І на диво серед поля

          Тополею стала. (Тополя)

Ж)   Поховайте та вставайте,

         Кайдани порвіте

         І вражою злою кровю

         Волю окропіте (Заповіт)

З)     Було колись в Україні

Ревіли гармати;

Було колись – запорожці

Вміли пановати.

Пановали, добували

І слау, і волю;

Минулося – осталися

Могили на полі.  (Іван Підкова)

Й)     Реве та стогне Дніпр широкий

 Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі

Горами хвилю підійма. (Причинна)

К) Будеш, батьку, панувати,

Поки живуть люди;

Поки сонце з неба сяє,

Тебе не забудуть! (На вічну пам'ять Котляревському)

 Л) За що мене, як росла я,

Люде не любили?

За що мене, як виросла,

Молодую вбили?

За що вони тепер мене

В палатах вітають,

Царівною називають

Очей не спускають

З мого цвіту. (“Лілея”)

 М) Учітеся, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь.

Бо хто матір забуває,

Того Бог карає,

Того діти цураються,

В хату не пускають. (І мертвим, і живим, і ненародженним

 землякам моїм…)

 

  1. Мистецька спадщина. Назвати картини Т. Шевченка, додаючи невеличкий коментар до них.  (показ слайдів на компютері)

 

  1. «Знайди спільне» (за творами Т. Шевченка). Капітани  команд по черзі беруть листки, зачитують. Відповіді дають командою. 

 

  •   Що спільного між творами «Катерина», «Наймичка», «Марія»? (тема)
  •   Що спільного між творами «І мертвим, і живим, і ненародженим

    землякам моїм», «Кавказ», «Великий льох»? (рік написання – 1845)

  • Що спільного між творами «Причинна», «Перебендя», «Катерина», «Тополя», «До Основяненка», «Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Думи мої, думи мої…»? (ввійшли до «Кобзаря» 1840 р.)
  • Що спільного між творами «Тече вода в синє море», «Вітре буйний, вітре буйний», «Тяжко-важко в світі жити», «Нащо мені чорні брови»? (назва – «Думка»)
  • Що спільного між творами «На вічну память Котляревському», «До Основяненка», «Причинна»? (рання творчість)
  •    Що спільного між творами «Причинна», «Тополя», «Русалка»?     (балада)
  • Що спільного між творами «Заповіт», «Кавказ»,  «Чигрине, Чигрине», «Наймичка», «І мертвим, і живим, і ненародженим землякам моїм», «Великий льох»? (поетична творчість «Трьох літ»)
  • Що спільного між творами «Марія», «Тарасова ніч», «Гайдамаки», «Наймичка», «Іван Підкова»? (поема)
  • Що спільного між творами «Гайдамаки», «Тарасова ніч», «Іван Підкова»? (історична тематика)
  • Що спільного між творами «Сон» («У всякого своя доля…») і  «»Кавказ»? (поема-інвектива)
  • Що спільного між творами  «У всякого своя доля…», «На панщині пшеницю жала…», «Гори мої високії…»?  (назва «Сон»)
  • Що спільного між творами «Садок вишневий коло хати…», «Мені однаково, чи буду…», «Нема гірше, як в неволі», «І досі сниться: під горою…», «Мені тринадцятий минало…» , «І виріс я на чужині…»? («В казематі»)
  • Що спільного між матірю, сестрою Тараса Шевченка;  матірю Марка з поеми «Наймичка», однією з картин Т. Шевченка та реалістичною  соціально-побутовою поемою, темою якої є  зображення трагедії селянки-покритки. (імя Катерина)
  • Що спільного між героями Назар, Галя, Гнат, Кичатий, Стеха? («Назар Стодоля»)

 

  1. Скласти пазли – картину Т. Шевченка. Вказати її назву. Поки команди працють, учениця читає поезію Т. Шевченка..

 

  1. «Знайди зайве та обгрунтуй вибір» (за творами Т. Шевченка). Команда працює разом. Пояснюють свій вибір по черзі або капітан чи інший учасник.

 

  • «Катерина», «Наймичка», «Марія». (соціально-побутові поеми, а

«Марія» - філософська)

  •  «Три душі», «Три ворони», «Три льохи», «Три лірники». (назви частин

   Великий льох)

  •  Ганна, Катерина, Марко, Трохим, Настя. (Наймичка)
  • «Причинна», «Перебендя», «Катерина», «Тополя», «Мені тринадцятий минало…» «До Основяненка», «Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Думи мої, думи мої…». (твори (8), які увійшли до першого видання Кобзаря)
  • 1837-1843; 1847-1857; 1840-1845; 1843-1847; 1857-1861. (роки   творчості)
  • Карл Брюллов, Іван Сошенко, Г.Квітка-Основ’яненко, Василь Жуковський, Олексій Венеціанов, Євген Гребінка. (викуп із кріпацтва)
  • Наливайко, Ярема Галайда, Оксана, Іван Гонта, Максим Залізняк. (Гайдамаки)
  •   Йосип, Івась, Катерина, Іван. (головні герої «Катерини»)
  • «Мені однаково, чи буду…», «В неволі тяжко, хоча й волі…», «Садок вишневий коло хати», «Заповіт», «Мені тринадцятий минало…», «І виріс я на чужині…», «І золотої й дорогої…» … (цикл віршів У казематі)
  • «Варнак», «Княгиня», «Наймичка», «Катерина», «Художник», «Музикант», «Нещасний», «Капітанша»… (повісті)
  •   «Лілея», «Причинна», «Тополя», «Наймичка». (балади)
  • «Доля», «Ісаія. Глава 35», «Давидові псалми». (Біблійні мотиви у творчості Шевченка)

 

  1. Запитання від глядачів. Учні 8-11 класів ставлять по черзі питання обом командам.
  1. Що ви знаєте про альбом «Живописна Україна»?

Відповідь: Повернувшись з першої подорожі з України в Петербург, Шевченко в 1844 р. приділяє головну увагу підготовці збірника-альбому «Живописна Україна», куди мали увійти малюнки на історичні теми і краєвиди, побутові картини. Шевченко задумав видати альбом у трьох книгах. Перший випуск датований 1844 р. Сюди увійшло шість офортів: «Судна в селі рада», «Дари в Чигирині 1649 року», «Старости», «Казка», «Видубецький монастир» і «У Києві».

 

  1. Хто з композиторів написав музику до віршів Шевченка?

Відповідь:  Музику написали композитори: Лисенко, Крижанівський, Стеценко, Козак, Гладкий, Лятошинський, Ревуцький, Леонтович, Степовий, Людкевич та інші.

 

  1. Назвіть твори поета (не менше семи), які покладені на музику і стали відомими піснями.

Відповідь: «Реве та стогне Дніпр широкий», «Така її доля», «Думи мої, думи мої», «Садок вишневий коло хати», «Заповіт», «Тече вода в синє море», «Зоре моя вечірняя», «Утоптала стежечку», «Закувала зозуленька», «Хустина», «Гей літа орел», «Бандуристе, орле сизий!» «У перетику ходила…» та ін.

 

      4. Шевченка називають основоположником нової української літературної мови. Чому?

 Відповідь: Т.Г. Шевченко виступав як народний поет. Він писав свої твори живою народною, розмовною мовою. На його творах училися письменники: Марко Вовчок, Леся Українка, Іван Франко, Михайло Коцюбинський. І в наш час письменники вчаться у Шевченка служити народові своєю творчістю.

 

5. Які художні твори про життя Шевченка ви знаєте?

 Відповідь: С. Васильченко «В бур'янах», О. Іванченко «Тарасові шляхи», Д. Красицький «Тарасова земля», Д. Косарик «Син-колос», О. Ільченко «Петербурзька осінь», Л. Смілянський «Поетова молодість», В. Костенка «Стежки до Кобзаря», З. Тулуб «В степу безкраїм за Уралом», В. Шевчук «Син волі» та інші.

 

6. З якого походження прізвище Шевченко?

 Відповідь: Заселення Кирилівки почалося дуже давно. Це село було запорозьким зимівником, де стояв кошем отаман Кирилко. З архівних джерел відомо, що в 1600-х роках в селі проживав Іван Швець (шив чоботи). В Івана Швеця була одна донька Єфросинія. Січовик Андрій (прадід поета) пристав у прийми до Єфросинії і став прозиватися Шевченком (бо в ті часи приймак брав жінчине прізвище).

 

  1. Установіть відповідність між жанрами і назвами творів поета. Робота біля дошки. Команда, яка справиться швидше і якісно, отримує два бали.

 

  1.                       Подражаніє   а) «Музыкант»   
  2.                       Балада    б) «Доля»
  3.                       Посланіє    в) «Гайдамаки»
  4.                       Поема    г) «Ісаія. Глава 35»
  5.                       Містерія    д) «Садок вишневий коло хати»
  6.                       Поезія    е) «І мертвим, і живим…»
  7.                       Повість    ж) «Великий льох»
  8.                       Медитація

Відповідь: 1 – г; 2 – є; 3 – е; 4 – в; 5 – ж; 6 – д; 7 – а; 8 – б

 

  1.  Музичний конкурс.  Звучить  аудіозапис пісні на слова Шевченка. Назвати  або пісню або твір та композитора.
  2.  Кросворд «Життєвий і творчий шлях Т. Шевченка» . За обмежений час учасники розвязують кросворд.  В цей час учитель працює із глядачами. Розгадування ребусів.

 

 

 

1

 

 

 

 

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

Е

 

 

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

Ч

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

5

 

 

 

К

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Х6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ж8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

К

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Горизонтально:

  1. Студент Академії мистецтв, земляк, з яким Т. Шевченко познайомився у Петербурзі. (Сошенко)
  2. Учитель Шевченка-художника. (Брюллов)
  3. Назва таємного антикріпосницького братства, у якому  Тарас Григорович брав активну участь. (Кирило-Мефодіївське)
  4. Один із віршів поета, перекладений більшістю мов світу. («Заповіт»)
  5. Заклад у Петербурзі, в якому навчався Тарас Григорович.
  6.  Вулиця в Києві, де 1846 році жив Шевченко. (Хрещатик)
  7. Село, в якому народився майбутній письменник. (Моринці)
  8. Російський письменник, якого намалював Т. Шевченко. (Жуковський)
  9. Соціальний стан Тараса в дитинстві. (кріпак)
  10. Море, в наукову експедицію до якого було запрошено Т. Шевченка. (Аральське)
  11. Назва поезії, яка починається словами: «На панщині пшеницю жала,

Втомилася; не спочивать

Пішла в снопи, пошкандибала

Івана сина годувать…» (Сон»)

 

Вертикально:

  1. Місто в царській Росії, куди 17-літнім юнаком прибув Тарас. (Петербург)
  2. Відома на весь світ збірка Кобзаря. («Кобзар»)
  3. Композитор, який присвятив Т. Шевченку понад 80 композицій. (Лисенко)
  4. Вид мистецтва, яким Тарас Григорович захоплювався на засланні. (скульптура)
  5. Здібність поета в дитинстві. (малювати)
  6. Ім’я одного з братів Тараса. (Йосип)
  7. Назва Тарасової гори. (Чернеча)
  8. Назва книжки з поезіями, яку приховував поет, перебуваючи на засланні. (захалявна)
  9. Назва однієї з поезій, які мають однакову назву. («Думка»)
  10. Звання, яке Т. Шевченку присвоїла в 1860 році Рада Академії мистецтв. (гравер)
  11. З якого твору поета взято ці рядки?

«По діброві вітер виє,

Гуляє по полю,

Край дороги гне тополю

До самого долу» («Тополя»)

  1. Книга  для навчання грамоти,  створена  Т. Шевченком. (Буквар)
  2. Місто на Черкащині, де поховано Т. Г. Шевченка. (Канів)

 

  1. Твори Шевченка читаємо і знаємо. (Учасники кожної команди по черзі читають напамять афоризми Кобзаря)

 

  1.  Теорія  літератури  у творчості Т. Шевченка. (на окремих листках написані літературознавчі терміни. На аркуші паперу А-4 – їхнє лексичне значення. Знайти і накрить визначення правильно визначеним терміном.)

 

Відповідь (зліва направо): романтизм, містерія, інвектива, медитація, псалми, автопортрет,  ліричний герой, епітафія, послання, балада, метаморфоза, поема-епопея, епілог, щоденник, ямб, контраст.

 

 

 

Одна із літературних течій, в яких працював письменник.

 

Західно-європейська та українська релігійна драма, в основі якої покладено біблійні сюжети про народження, смерть та волскресіння Христа.

Різки виступ (промова) проти кого- або чого-небудь часто образливого, лайливого характеру, спрямований на викриття негідної поведінки.є

Жанровий різновид філософської лірики, що відтворює роздуми поета над проблемами буття людини, вічними темами життя і смерті, любові й ненависті…

 

Пісні релігійного змісту, зібрані в «Псалтир», котрі співаються і при церковних службах, і за буденними справами.

 

 

 

Портрет художника, скульптора, виконаний ним самим.

Переважно поетичний, героєм якого виступає ліричний герой, що здебільшого представляє особу автора, але  не тотожний йому.

 

 

Текст у віршах або прозі, де висловлено жаль за померлим і похвалу йому.

 

 

 

Поетичний твір у формі листа до певного адресата чи багатьох людей.

 

 

 

 

Ліро-епічна пісня з драматично напруженим динамічним сюжетом, гострим конфліктом і здебільшого трагічною розв’язкою.

 

 

Художній прийом, троп, перетворення одної істоти в іншу істоту чи рослину, що відбиває міфологічне світосприйняття давніх предків.

Епічний або ліро-епічний  монументальний за формою поетичний твір, в якому порушуються загальнонародні проблеми, глибоко і широко осмислюютьсяч питання історії.

Один із складників композиції твору, в якому розповідається про події, що відбулися після розв’язки, і подальшу долю героїв.

 

 

Різновид мемуарної літератури, хронікальний запис автором власних думок, переживань і подій свого життя, із вказівкою дат в кожному записі.

 

Віршований розмір  (двоскладова стопа з наголосом на другому складі), яким написано деякі твори поета.

 

Стилістична фігура протиставлення явищ, предметів, характерів; посилює змістове й емоційне звучання твору.

Підсумки журі.

Нагородження команд та активних учасників.

Заключне слово вчителя.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 23
Оцінки та відгуки
  1. шевченко петр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. чупыс татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. блажко ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. сергей кутас
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. номерчук галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. галинская тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. петренко тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. оноприенко надежда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. устяновская татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. арсентьева валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. жбанова анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. терещенко сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. фастович лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. крайнюк наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. мірошник андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Криворот Тамара Василівна
    Методично правильно і вдало! Успіхів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. дядюра галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. дядюра галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. колесникова людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. щур наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Васильевич Василий
    дуже оригінальні завдання
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. кононенко людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Galinska Yanina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 20 відгуків
doc
Додано
2 березня 2018
Переглядів
3950
Оцінка розробки
5.0 (23 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку