ДНЗ «Крижопільський професійний будівельний ліцей»
Відкритий урок
на тему:
«Робота з графічним редактором Adobe Photoshop. Створення колажу.»
Викладач
Дунаєвська Наталія Василівна
2017р.
План-конспект відкритого уроку
Навчальна. Формувати знання, вміння та навички створення колажів. Закріпити навички роботи учнів з графічним редактором. Перевірити та оцінити практичні уміння учнів працювати з графічними файлами та програмою для обробки графіки.
Розвиваюча. Розвивати творчі здібності учнів, практичні навички роботи з ЕОМ, клавіатурою та мишею. Логічне мислення, пам’ять.
Виховна. Виховувати самостійність та відповідальність.
Методична мета уроку: Використання Web-технологій для підвищення пізнавальної діяльності учнів при вивченні нового матеріалу.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ПК, проектор, картки для роботи в групах, заздалегідь підготовлені файли.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний момент
перевірка присутності учнів
підготовка до уроку
2. Актуалізація опорних знань
Учням пропонується дати відповіді на запитання з презентації до уроку. Запитання подані у вигляді хмаринок, кожна правильна відповідь змушує хмаринку розвіятись і таким чином на зображенні з’являється «Веселка знань». До неї ми повернемось наприкінці уроку.
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Отже, на сьогоднішньому уроці ми пригадали що таке комп’ютерна графіка, які види графіки існують, де використовують графіку, переваги і недоліки кожного виду графіки. А зараз ми вчитимемось створювати колажі.
Хто ж використовує створення колажів?
Колажі, як і взагалі растрову графіку, використовують:
Учням пропонується переглянути приклади робіт сучасних фотохудожників.
4. Пояснення нового матеріалу (Пояснення вчителя супроводжується презентацією)
Колаж – це прийом в образотворчому мистецтві, коли ціле створюється з фрагментарного. Фрагментами можуть бути фотографії, глянцеві журнали, різнокольоровий папір різних фактур, тканина та фольга.
Термін «колаж» в сучасній інтерпретації використовується також для позначення прийомів створення цілого зображення із декількох окремих фрагментів інших зображень, як правило за допомогою комп’ютерних програм, таких як Adobe Photoshop та інших графічних редакторів. В основі створення цифрового колажу – робота з шарами. В процесі створення колажу можуть застосовуватися різні типи накладання, змішування і прозорості.
Мало просто зліпити декілька об'єктів разом. Потрібно зробити так, щоб вони немов "жили в одному світі", були об'єднані однією атмосферою, підпорядковувалися єдиній композиції і змісту.
Що ж стосується технічної сторони, то потрібно не забувати , що об'єкти повинні мати певну перспективу, різний розмір в залежності від того видалений об'єкт, або , навпаки , знаходиться близько до глядача, кожен об'єкт повинен мати тінь, яка може переломлюватися і спотворюватися, падаючи на інші об'єкти колажу, крім того, всі об'єкти мають певний колір, який залишає рефлекси на елементах , які знаходяться поруч і так далі ...
Тільки при дотриманні всіх цих художніх і технічних правил побудови колажу можна домогтися цілісної і гармонійної картинки , яка буде радувати око, піднімати настрій і виділяти її з сірої маси.
Історія колажа.
Самостійним видом мистецтва колаж був визнаним лише в 20 ст., коли художники (кубісти, футуристи), стали використовувати в своїх працях шматки газет, шпалер, фотографій клеючи їх на полотно. Прийнято вважати дату виникнення колажу 1912 рік, коли художник Жорж Брак використав у своїй картині вирізку з газети.
Пабло Пікассо відразу ж похвалив таку новизну та інтерпретував її по своєму.
Колаж дає можливість поєднувати різні по фактурі і кольору зображення, предмети: кольорові та чорно-білі, фотографії та картинки, тексти та різний шрифт .
Види колажу:
Декупаж (фр. decouper - вирізати) - техніка декорування різних предметів, заснована на приєднанні малюнка, картини або орнаменту (звичайного вирізаного) до предмета, і, далі, покритті отриманої композиції лаком заради ефектності, збереження і довговічності.
Асамбляж - техніка візуального мистецтва, споріднена колажу.
Аплікація - вирізання і наклеювання (нашивання) фігурок, візерунків або цілих картин зі шматочків паперу, тканини, шкіри, рослинних та інших матеріалів на матеріал-основу (фон). Як правило, матеріалом-основою служать картон, щільний папір, дерево. Аплікація пов'язана з пізнавальною діяльністю і величезний вплив справляє на розвиток розумових і творчих здібностей дітей.
Акумуляція - поєднання абсолютно однакових предметів з метою створення незвичайного етичного ефекту.
Кіноколаж – поєднання в одному кінофільмі фрагментів ігрового, документального та мультиплікаційного кіно.
Колаж сьогодні:
Можна сказати, що колаж пройшов дорогу від самостійної саморобки до індустрії кіно (кіноколаж), театру (декорації), реклами( постери, вивіски, відеоролики)і залишається на сьогоднішній день однією з популярних технік.
Колаж може бути дуже різноманітний, на стільки, на скільки бурхлива у вас фантазія. Від найпростішого до складного створення.
Фотоколаж - це довільне з'єднання , іноді навіть не взаємопов'язаних між собою, кількох стилів фотозображення в одній картинці або фотографії.
Ефект фотоколажу досягається за допомогою накладення одного зображення на інше , суміщення декількох фото зображень в одному, іноді навіть з елементами графіки ( мозаїка ) або використання хаотичного набору різноманітних зображень ( пазл ). У ході розвитку фотографії з'явилася можливість використання різних прийомів і методів створення колажів із застосуванням спеціальних ефектів. Дуже багато чого насамперед залежить від фантазії самого автора і його бажання зробити щось незвичайне або сюрреалістичне. Перед тим, як братись до роботи потрібно визначитись над майбутнім колажем – що саме має бути . Надалі підібрати фото з якими будемо працювати.
Досить часто виникає необхідність створення графічних об’єктів, що якимось чином будуть підкреслювати або виражати суть текстового матеріалу, або ж взагалі створення графіки – необхідність для продукування цікавого контенту. У процесі обробки растрових зображень найкраще себе зарекомендувала програма Adobe Photoshop, і, хоча її дистрибутиви досить такі дорогі, все ж таки вони окуповуються в силу їх безмежних можливостей.
Пояснення нового матеріалу та демонстрація прийомів роботи з програмою за допомогою програмного забезпечення Net Support School.
Створимо простий колаж, що складатиметься з двох шарів. Для цього вам потрібно завантажити архів з зображеннями. Далі, розпаковуємо архів та запускаємо програму Adobe Photoshop.
Потім варто відкрити графічні файли для початку створення колажу.
Перейдемо до файлу ukr.jpg. Виберемо інструмент “Чарівна паличка” та за допомогою цього інструменту виділимо білий фон даного графічного файлу. Але перед цим нам варто перетворити файл на шар робочої області, щоб ми могли працювати з графікою, для цього потрібно на фоні два рази натиснути лівою кнопкою мишки, фон перетвориться у графічний шар або прошарок, який можна редагувати.
Далі черга інструменту “Чарівна паличка” для того, щоб прибрати біле фонове забарвлення нашого шару.
Ретельно видаляємо всі білі фонові тони. Допуск суміжних пікселів для чарівної палички встановлюємо десь у 35 пікселів.
На цьому етапі варто видалити всі білі фонові елементи: і у вінку, і між пальцями, будьте уважні, якщо ви зробили некоректну операцію, відмінити її можна за допомогою комбінації клавішів CTR+ALT+Z.
Потім, після того, як ми з вами видалили фон, виділяємо шар та копіюємо (CTRL+A, CTRL+C) його до нашого графічного файлу fon.jpg. Він у на тут же відкритий. З цим файлом варто також провести операцію перетворення фону на робочий шар шляхом подвійного натискання лівої кнопки мишки на ньому.
За допомогою інструменту “Переміщення” змінюємо розміри українки до таких, які б гармонійно вписувалися у наш колаж. Далі ми повинні усвідомити, що нам потрібно буде використати декілька шарів, один з яких буде фоновим. Оскільки українка у нас без фону, то ми повинні помістити її поверх фонового шару.
Ми створимо із “Слой0” дублікат (щоб швидко створити копію шару, потрібно його виділити, а потім натиснути комбінацію клавішів CTRL+J або ж натиснути на шарі правоу кнопку мишки та вибрати команду “Створити дублікат шару“), а українку помістимо між цима двома шарами перетягуванням шару методом Drag&Drop.
Тепер фон створимо із двох шарів: потрібно їх виділити, утримуючи клавішу CTRL та натискаючи ліву кнопку мишки. Далі об’єднуємо два виділені шари в один, натискаючи комбінацію клавішів CTRL+E.
У кожного шару є кнопка “око”, натискаючи яку ми можемо ховати та показувати графічний шар. Це досить зручно для того, щоб переглядати нижні шари, не перетягуючи в сторону верхні і т.д.
Наступним кроком буде відображення верхнього шару. Наша українка зникла?
НІ, ВОНА ЗНАХОДИТЬСЯ ПІД ДАНИМ ШАРОМ. Тепер перейдемо до інструменту з групи “Виділення” ”Овальна область“.
Коли ми вибираємо цей інструмент, то уверху з’являється така собі панель його налаштувань. Вкажемо параметри “Растушевка” 55 пікселів. Потім переходимо до робочої області та малюємо умовний овал там, де знаходиться наша українка. Активним при цьому має бути самий верхній шар. Виділивши графічну область у формі овалу, натискаємо клавішу DELETE для того, щоб видалити частину верхнього шару з попередньо налаштованими параметрами розтушування у 55 пікселів.
Якщо результат вас не влаштовує – відмініть останні операції за допомогою CTRL+ALT+Z та спробуйте знову. Бажаю успіхів!
5. Практичне застосування набутих знань.
Я пропоную вам засвоїти цю інформацію шляхом виконання невеличкого практичного завдання. Ви маєте об’єднатись в малі групи по 2-3 чоловік, та виконати групове завдання – створити колаж із запропонованих зображень. У своїх групах ви маєте визначитись із тим хто буде фотохудожником а хто веб-дизайнером. Один обирає зображення та пропонує ідею для колажу, а інший повинен технічно поєднати зображення для якнайкращого вигляду кінцевого результату. Бажаю Вам успіху, творчості і натхнення!
Під час виконання практичної роботи включити невеликий ролик – на фоні готових колажів звучать різні варіанти музики – це дозволяє розвивати пам'ять і увагу у дітей. Під час захисту своїх робіт дітьми запитую, яка музика їм найбільше запам’яталась і чому, і яку мелодію вони обрали б для свого колажу.
(Для гостей, присутніх на уроці, також є завдання. На столах розкладені чисті листки паперу (формат А3), олівці, клей, заготовки для створення колажу (природа, квіти, тварини тощо), завдання до виконання практичної роботи (наприклад, із запропонованих картинок квітів створити колаж «Квіткова композиція»).
6. Засвоєння вивченого матеріалу.
Учням пропонується зображення «Веселки знань» кожен колір якої підписаний певним запитанням. Запитання запропоновані учням на екрані. Коли учні дадуть всі відповіді веселка забарвиться усіма своїми кольорами.
7. Аналіз та підсумки уроку. Отже, на сьогоднішньому уроці ви навчилися застосовувати теоретичні знання на практиці – навчилися працювати в групах розвивати свої творчі здібності, творчо підходити до виконання завдань, оцінювати свої знання та знання і вміння однокласників.
Рефлексія.
Учням пропонується обрати листівку із зображенням веселки або хмаринки відповідно якщо їм сподобався урок і вони все зрозуміли, їм усе вдавалось і навпаки.
8. Домашнє завдання. Повторити тему за конспектом. Підготувати колаж про свою майбутню професію.
1