Розробка "План роботи дитячого оздоровчого табору "Сокіл"

Про матеріал

Велика літня перерва у школярів – це період зміцнення їхнього здоров`я, пізнання цікавого, нових знайомств та пригод; це пора морального загартування, духовного збагачення, пора яскравих вражень, творчості, активного пізнання світу та себе в ньому.

Оздоровлення це комплекс заходів соціального, виховного, медичного, гігієнічного, фізкультурного характеру, спрямованих на поліпшення та зміцнення стану фізичного і психологічного здоров`я дітей. Успіх у роботі залежатиме від зацікавленості організаторів літнього відпочинку, їхньої енергії, наполегливості, любові до дітей, а також уміння пробудити ініціативу і самостійність своїх вихованців, організувати творчі колективні справи.

Перегляд файлу

 

ПЛАН

роботи дитячого оздоровчого табору «Сокіл» на 2017 рік

 

лагерь


Пояснювальна записка

Велика літня перерва у школярів – це період зміцнення їхнього здоров`я, пізнання цікавого, нових знайомств та пригод; це пора морального загартування, духовного збагачення, пора яскравих вражень, творчості, активного пізнання світу та себе в ньому.

Оздоровлення це комплекс заходів соціального, виховного, медичного, гігієнічного, фізкультурного характеру, спрямованих на поліпшення та зміцнення стану фізичного і психологічного здоров`я дітей. Успіх у роботі залежатиме від зацікавленості організаторів літнього відпочинку, їхньої енергії, наполегливості, любові до дітей, а також уміння пробудити ініціативу і самостійність своїх вихованців, організувати творчі колективні справи.

Виховний процес з дітьми в таборі має поєднувати відпочинок, працю, спорт з пізнавальною, естетичною, оздоровчою діяльністю. Створенню у дітей доброго емоційного настрою, привнесенню почуття романтики в їхнє повсякденне життя сприяє і оформлення оздоровчого табору, і такі атрибути табірного життя, як прапор, емблема, гімн, закони життя табору; девізи, речівки загонів.

Організовуючи виховну діяльність з дітьми педагогічні працівники повинні використовувати різноманітні форми виховної роботи, серед яких спортивні та рухливі ігри, конкурси, подорожі, свята, вікторини, фестивалі, змагання.

Доцільно проводити конкурс мальованих загадок, подорожі очні і заочні (для молодших школярів). Для дітей середнього та старшого шкільного віку такі форми роботи як: усні журнали, різноманітні вікторини, конкурси, турніри (конкурси пісень, на кращу розповідь, гумору та сатири, живих картин, конкурс-концерт «Загадка», лицарський турнір, турнір веселих і кмітливих, бій ораторів, «Прес-бій», відвертий діалог «Чого мені бракує в житті?».

Виховна робота з дітьми повинна забезпечити дотримання ними режиму дня, порядку і чистоти приміщень, виконання санітарно-гігієнічних умов.    Особливо уважно треба організовувати виховну роботу по збереженню стану здоров`я дітей, профілактиці захворювань, безпеки їх життєдіяльності.

Важливо використовувати державні та народні свята, що припадають на літній період: святкування Дня Української Конституції держави (червень), Дня Незалежності України (серпень), зелених свят (липень), свята Івана Купала (липень). Організація цих заходів повинна проводитись з урахуванням вікових груп.

Наприклад, до Дня Незалежності України у екіпажах для дітей молодшого шкільного віку будуть  проводитись такі форми роботи: конкурс малюнків «Ми живемо в Україні», мальованих мультфільмів на теми українських казок, година народних ігор «Граймося з нами», «Гостини казкової родини» – фестиваль українських народних казок, свято української народної казки, «Заспіваймо пісню веселеньку» – конкурс на кращий віночок українських народних пісень, «Сплітаймо український віночок» – бесіда про символіку українського вінка, турніри знавців народної музики, звичаїв, тематичні свята петриківського розпису, опішнянської кераміки, носівської дерев'яної іграшки тощо.

Для дітей підліткового віку будуть організовані: бесіди про державну символіку та Гімн України, «Рідна мова – пісня солов'їна» – конкурс юних мовознавців, зустріч із знавцями народної творчості, обрядів, звичаїв, «Сторінками народного календаря»  – театралізовано-пізнавальна  програма про традиції та звичаї українців, що пов'язані з природою рідного краю, аукціон народних мудростей, спортивно-розважальна програма «Між нами, козаками», турнір-вікторина, пов'язана з козацтвом, з побутом українського народу, «Пісня, – душа народу» – концерт, «У намисто приберуся і в люстерко подивлюся» – святкова конкурсна програма з використанням намиста та інших жіночих прикрас, вечір «Україно, мій духмяний дивоцвіт, через терни ішла до волі стільки літ», цикл радіопередач «Без верби і калини нема України» тощо.

Будуть проведені виставки – конкурси виробів з природного матеріалу «Світ навколо нас», збір лікарських рослин «Природа лікує», КВК, конкурс кмітливих та винахідливих «Острів Робінзона» з наявного природного матеріалу, захід по санітарній очистці території навколо табору під назвою «День добрих справ», конкурси пісні та строю, малюнки на асфальті або малюнки на пісочних клумбах на честь Дня Незалежності України. Буде проведено конкурс між екіпажами на краще оформлення лінійки, а також організовані трудові десанти по впорядкуванні пам`ятників загиблим, криничок, джерел тощо.

Організовуючи літнє оздоровлення дітей, педагогічні колективи повинні планувати і будувати виховну роботу так, щоб кожна дитина знайшла собі справу по душі; відчула себе сильною, творчою особистістю; збагатилась духовно і почувала себе комфортно.

З метою складання ефективного плану роботи дитячого оздоровчого табору доцільним буде в травні проведення зборів з вожатими, на яких варто обговорити актуальні питання організації літнього оздоровлення школярів, а саме:

  • огляд нормативних документів, періодичної преси, методичної літератури з   

   питань літнього оздоровлення дітей;

  • аналіз проблеми: «Роль і місце педагога в організації літнього відпочинку дітей»;
  • планування роботи дитячого оздоровчого табору.

Особливо уважно треба організовувати виховну роботу по збереженню стану здоров`я дітей, профілактиці захворювань, безпеки їх життєдіяльності. Під час проведення пішохідних екскурсій звертати увагу на перехід дітьми автомобільних і залізничних магістралей при цьому мати необхідну попереджуючу атрибутику.

При підготовці до літнього оздоровчого періоду педагогічним працівникам рекомендуємо опрацювати «Рухливі ігри в літньому таборі та на пришкільному майданчику» // Все для вчителя. - червень. - 2004.- №18, де розроблені цікаві народні ігри на галявині, в лісі, під час відпочинку.

У статті «Коли скінчились уроки»// Позакласний час".- 2003.- № 11-12 педагоги можуть знайти матеріали про літні свята, орієнтовний план виховних заходів у літньому оздоровчому закладі, інтелектуальні ігри в (головоломки, кросворди, шаради), ігри в поході, нетрадиційні настільні ігри на воді, правила безпеки під час під час проведення змагань і спортивно-розважальних заходів. У інформаційно-методичному збірнику газети «Здоров`я та фізична культура» під назвою «Літо на здоров’я». - 2005.- №7,8, квітень, педагоги можуть познайомитися і з нормативними документами щодо організації літнього оздоровлення дітей; фізкультурно-спортивною роботою в умовах літнього табору, комплексом вправ, ігор, естафет, фізкультурних забав влітку, купанням, плаванням, іграм на воді, розробками фізкультурно-спортивних та інформаційно-розважальних заходів, тренінговими заняттями з профілактики негативних явищ та формування навичок здорового способу життя, профілактичними процедурами в оздоровчій програмі табору.

Важливе місце в організації літнього відпочинку учнів займають бібліотеки. Вони допомагають розвивати і підтримувати в дітях звичку до читання і потребу користуватися бібліотекою, як протягом навчального року, так і влітку під час відпочинку. Тому необхідно:

  • книжкові виставки «Скоро літо», «Літо на здоров`я»;
  • скласти рекомендаційні списки літератури та підібрати у відповідності цю літературу під назвою «Читаємо влітку»;
  • сприяти залученню дітей до збереження книжок, їх реставрації, як в шкільних так і в міських бібліотеках;
  • провести «круглий стіл» до Дня захисту дітей та конкурс малюнків;
  • підготувати бесіди з використання бібліотечного фонду на тему «Правила поведінки в літній період».


Заходи безпеки на території оздоровчого табору

Кожна зміна оздоровчого табору комплектується одночасно дітьми усіх вікових груп. Вожаті знайомлять дітей з територією оздоровчого табо­ру, правилами протипожежної безпе­ки, спортивним майданчиком, з вимо­гами щодо дотримання ними дисцип­ліни та режиму дня.

Режим дня в оздоровчому таборі погоджується з лікарем і повинен бути диференційованим залежно від віку дітей. Слід передбачати максимальне перебування дітей на свіжому повітрі, повноцінне харчування, достатню тривалість сну, раціональну організа­цію самообслуговування дітей, занять фізичною культурою і спортом, сус­пільно корисною працею.

Кожен працівник оздоровчого та­бору повинен дотримуватись загаль­них заходів безпеки. У випадку заг­рози життю і здоров'ю дітей вживати всіх заходів для ліквідації небезпеки, бути максимально пильним при ви­явленні осередків травматизму, пору­шень санітарно-гігієнічного режиму, протипожежної безпеки, оперативно інформувати про це керівництво оздоровчого закладу.

Педагогічний колектив повинен забезпечити по­стійний контроль за дотриманням дітьми правил електробезпеки, не до­пускати перебування дітей у підвалах корпусів, на території технічних і гос­подарських служб, очисних споруд, будівельних майданчиків, трансфор­маторних підстанцій, інших об'єктів підвищеної небезпеки.

Медичні працівники зобов'язані слідкувати за дотриманням дітьми особистої гігієни, не допускати кон­тактів здорових дітей з хворими, за­безпечувати своєчасну госпіталізацію в закріплених лікувально-профілак­тичних закладах дітей, які постраж­дали внаслідок нещасного випадку або захворіли інфекційними хворобами.

У оздоровчому таборі повинен бути розроблений план ева­куації дітей на випадок пожежі або стихійного лиха.

Перебування сторонніх осіб на те­риторії дитячого оздоровчого табору неприпустиме.

Дня організації відвідин дітей бать­ками на території табору слід облад­нати спеціальний майданчик. Ме­дичні працівники повинні забезпечи­ти контроль за складом та якістю хар­чових продуктів, що передаються дітям батьками. Вихід дітей під час зустрічі з батьками за територію оздо­ровчого табору небажаний.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організація роботи та планування в дитячому оздоровчому таборі

Позитивним досвідом є складання розпорядку дня табору і законів табірного життя у віршованій формі.

 

РОЗПОРЯДОК  ДНЯ ТАБОРУ

08.00 – 08.10 - Підйом дітей

Сурма кличе всіх: «Пора!

З добрим ранком, дітвора».

08.10 – 08.30 – Водні процедури

 

08.30 – 08.45 – Ранкова гімнастика

Всі шикуємося по порядку

Й дружно робимо зарядку.

08.45 – 09.00 – Ранковий збір (Лінійка)

На лінійку біжи швидко,

До сніданку уже близько.

09.00 – 09.30 – Сніданок (Заправка)

Всі за стіл! Дізнатись час,

На сніданок, що у нас!

 

 

09.30 – 10.00 – Суспільно-корисна праця (Трудовий десант)

 

10.00 – 10.20 – Полуденок 1 (Заправка)

Всі за стіл! Дізнатись час,

В полуденок, що у нас!

 

 

10.20 – 11.50 – Робота гуртків, спортивні заходи, рухливі ігри, підготовка до загально табірних та екіпажних заходів

Всі в загонах позбирались,

Щось цікавого дізнались.

12.00 – 13.30 – Відвідування пляжу, оздоровчо-гігієнічні процедури, розваги

Ти за милом відправляйся

І водичкою вмивайся.

13.30 – 14.00 – Обід (Заправка)

На обід йдемо ми дружно,

І ніхто вже не шумить.

14.00 – 14.15 – Оздоровчо-гігієнічні процедури, підготовка до години відпочинку

 

14.15 – 16.15 – Година відпочинку (На посадку)

 

16.15 – 16.40 – Полуденок 2 (Дозаправка)

За їдою видно зразу

Наш дитячий апетит.

16.40 – 18.30 – Загальнотабірні/екіпажні/спортивні заходи, робота гуртків

Найсильніший хто у нас?-

Це покаже кожен з нас.

18.30 – 19.20 – Вечеря (Заправка)

Всі за стіл! Дізнатись час,

на вечерю, що у нас!

20.00 – 21.00 – Загальнотабірні та екіпажні заходи

 

21.00 – 21.30 – Оздоровчо-гігієнічні процедури, підготовка до сну для дітей 7 – 9 років

Тихо, сурма кличе нас,

Бо додому уже час.

21.30 – 22.00 – Оздоровчо-гігієнічні процедури, підготовка до сну для дітей 10 – 14 років

Знову сурма кличе нас,

Бо додому уже час.

 

 

 

 

 

Закони дитячого життя в оздоровчому таборі:

1. Закон «Наше ім'я-загін!» Загін живе і працює по програмі табору і режиму дня.

 

2. Закон «Здоровий спосіб життя!» Бережи своє здоров'я.

 

3. Закон «Чистота і краса». Дотримуйся особисту гігієну, місти особисті речі та отримане майно табору в чистоті і порядку. Стався дбайливо до майна табору.

 

4. Закон «Повага». Якщо хочеш, щоб поважали тебе, стався з повагою до інших.

 

5. Закон «Територія». Без дозволу не покидай табір. Будь господарем свого табору і пам'ятай, що поруч сусіди: не треба заважати один одному.

 

6. Закон «Зелень». Жодної зламаної гілки. Збережемо наш табір зеленим!

 

7. Закон «За свій загін». Завжди і скрізь старайся стояти за честь загону. Ніколи не компрометує його в очах оточуючих. Оскільки від кожного залежить, яким буде загін, то доклади всіх сили для його поліпшення.

 

8. Закон «00». Час дорого у нас: бережіть кожну годину.

 

9. Закон «Дружба». Один за всіх і всі за одного! А за друзів стій горою!

 

10. Закон «Творчість». Творити завжди, творити скрізь, творити на радість людям!

 

Програма ДОК «Сокіл» на літо 2017р.

«Подорож по рідній Україні» включає 4 зміни:

І зміна  «Пізнаю улюблену країну, яка дарує мені щасливе дитинство »

ІІ зміна «Вибираю улюблену професію (Тематика авіа будівництва).  Відвідання музеїв авіації на території ДП Антонов, аеродрому у м. Гостомель»

ІІІ зміна «Мандрування країнами світу під крилом літака»

ІVзміна «Екологічна абетка (Екологічний проект)

Легенда

  По приїзді в табір діти разом з вожатими відправляться в захоплюючу подорож по дивовижним місцям рідної країни. На першій зміні школярі зануряться  в сьогоденне і минуле України. Це чудовий вік для формування здатності дитини пізнавати себе як члена сім’ї; родини, дитячого угрупування; виховування любові до рідного дому, краю, своєї країни, її природи, рідного слова, побуту, традицій.

Чільне місце під час проведення різних заходів буде займати використання малих фольклорних форм – загадок, лічилок, приказок і прислів’їв, народних прикмет, уривків з казок, дитячих пісень, колискових тощо. Реалізуючи їх виховний потенціал, вожаті пояснюватимуть дітям, що багатство і розмаїття народної творчості свідчить про мудрість і талановитість українського народу, а знання і трепетне ставлення до них стане запорукою збереження цього багатства для майбутніх поколінь.

На другій зміні школярі відвідають Народний музей ДП «Антонов», який розташований на території підприємства і налічує близько 3,5 тисяч експонатів.

Дітям дуже цікаво буде побачити найцінніше – це колекцію наших моделей літаків, виконаних в одному масштабі.

На третій зміні діти подорожують до чудової країни Японії, де дізнаються хто охоронець японських традицій та візьмуть участь у майстер-класі «Японська ікебана» та японського чаювання. Все дізнаються про фараонів Єгипту та весело проведуть час на Арт-заході «Аргентинський карнавал».

На четвертій зміні наша подорож завершується і як підсумок роботи педагогічного колективу в усіх загонах будуть проведені  екологічні заходи: екологічний проект «Лісові пригоди», конкурс малюнків на екологічну тематику, Брейн-ринг «Ми – юні екологи», тому що сучасна екологія вивчає не тільки відносини рослин, тварин і навколишнього середовища, а й людину, яка своєю життєдіяльністю впливає на природу. Тому виховання в школярів розуміння, що людина частина природи, а справжнім господарем вона стає тоді, коли пізнає закони природи і, правильно користуючись ними, перебудовує природу відповідно до потреб суспільства.

Мета:

 організація змістовного відпочинку дітей у період канікул, створення умов для оздоровлення і розвитку творчих здібностей, формування у дітей екологічної свідомості як сукупності уявлень про взаємозв’язок в системі «людина природа».

Завдання:

  • згуртування  дітей   в єдиний екіпаж, об’єднавши  усіх  його учасників єдиною творчою діяльністю;
  • розвивати креативне мислення, інтелектуальні здібності, поглиблювати знання дітей з історії українського козацтва;
  • навчити володіти життєво-важливими руховими навичками та вміннями;
  • створення сприятливих умов для знайомства дітей: дружньої атмосфери, веселого настрою, сприяння розкриттю творчих здібностей;
  • вміння радіти життю і цінити те, що маєш;
  • підтримувати/удосконалювати фізичний стан учнів (розвивати фізичні якості: силу, швидкість, витривалість, гнучкість);
  • пропагувати  здоровий  спосіб життя;
  • виховувати сміливість, силу волі, витривалість;
  • поширювати коло інтересів школярів;
  • організація активного дозвілля;

Форми і методи реалізації поставлених завдань:

  • Організація тематичних днів і сюжетно-рольових ігор;
  • Проведення інтелектуальних і творчих ігор;
  • Організація діяльності колективу для підготовки, складання і проведення ігрових і конкурсних програм;
  • Організація роботи гуртків художнього і прикладного мистецтва;
  • Організація екіпажних і загальнотабірних спортивних змагань;
  • Проведення змагань з футболу, піонерболу, волейболу;
  • Проведення турнірів з шахів, шашок, настільного тенісу;
  • Проведення рухливих ігор та спортивних естафет;
  • Проведення квестів, екологічних досліджень флори і фауни даної місцевості.

Очікуваний результат:

- згуртований колектив табору разом з дітьми – одна велика родина;

- якщо діти будуть зайняті цікавою справою у них не залишиться часу на пусте його гаяння, а значить перебування в таборі піде на користь школярів, як у виховному плані, так і в  пізнавальному і оздоровчому.

Проведення пізнавальних  бесід

«Хвилинки про здоров’я»

  • Твій розпорядок дня на канікулах;
  • Подорож до країни Вітамінії;
  •  Гігієна тіла;
  •  Перша долікарська допомога;
  •  Зелена аптечка;
  •  Друзі Мойдодира і наше здоров’я;
  •  Що ми їмо;
  •  Якщо хочеш бути здоровим   закаляйся;
  •  Від чого залежить твій настрій;
  •  Солнце, Повітря і Вода – наші кращі друзі;
  •  Ігри на свіжому повітрі;
  •  Як правильно доглядати за зубами;
  •  Перша допомога постраждалому на воді.

Гуртки:

1.  «Авіамоделювання»

2. «Юний турист»

3. «Мультиплікаційний гурток»

4. Творча майстерня

5. Гурток малювання

6. Гурток естрадного співу «Соколівські дзвіночки»

7. Гурток акторської майстерності

8. М’якої іграшки

9. Гурток для маленьких леді (гурток етикету і чаювання)

10. Гурток англійської мови

11. Хореографія

12. Спортивні гуртки (футбол, баскетбол, настільний теніс, волейбол, піонербол, квести, естафети, змагання)

 Кількість і напрями гуртків будуть залежати від конкретних вожатих, які будуть займатися тим, чи іншим напрямом.

 

 

 

Гуртки ДОК «Сокіл»:

Гурток  «Авіамоделювання»

авиамодельный

Гурток «Авіосимулятор»

фюзеляж 1

 

 

 

 

 

 

Гурток «Юний турист»

 

D:\Dokument mama\Фото мої\Фото ЗАХОДИ\SAM_0258.JPG

 

Творча майстерня

 

C:\Documents and Settings\Sveta\Рабочий стол\СОКІЛ\ника\Звіт ДОК Сокіл 2016\разное Сокол  2016\60 лет юбилей\60 лет отчет\photo\photos1 023.jpg

 

 

Гурток  «М’якої іграшки»

 

C:\Documents and Settings\Sveta\Рабочий стол\СОКІЛ\ника\Звіт ДОК Сокіл 2016\разное Сокол  2016\60 лет юбилей\60 лет отчет\photo\photos1 027.jpg

 

Проведення навчань з пожежної безпеки

 

лагерь9

 

Кафе «АНнушки"

Також в таборі працює кафе «АНнушки», в якому діти зможуть взяти участь в проведенні літературних вечорів, відсвяткувати день свого народження або просто поспілкуватись за кухликом чаю. Кафе організовано вожатими сумісно з дітьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
9269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку