Урок
Тема уроку. Двогранний кут. Лінійний кут двогранного кута.
Формування компетентностей:
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: стереометричний набір, моделі многогранників
, комп'ютер, проектор, підручник, таблиці, аркуші паперу.
Методи і прийоми навчання: вправа "складанка", метод «Чиста дошка», гра «Ромашка», проблемне питання , випереджуюче завдання, робота в парах, математичне лото, групова робота, метод незакінченого речення, гра «Математичний футбол»
Хід уроку
І. Організаційний етап.Розминка
Вправа «Складанка»:
Із розсипаних слів складіть народну приказку: «навчати, добре, знати, хто, хоче, все, того».
(Відповідь – добре того навчати, хто хоче все знати).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Розгадування кросворду
https://learningapps.org/display?v=p3akqxqnv19
Групова робота
Мета: перевірити навички та вміння учнів виконувати завдання з теми:"Перпендикуляр і похила до площини"
Завдання: учні повинні розв’язати завдання та заповнити таблицю на листках і здати на перевірку.
Слово вчителя – ви вже об'єднанні в 2 групи, пригадаємо правила роботи в групах: - вмійте слухати; - не критикуйте; - вносьте свій вклад в результат роботи групи; - будьте дружними; - допомагайте іншим. В кожній групі оберіть керівника, який буде організовувати порядок виконання завдання, підбивати підсумки роботи, визначати доповідача. Я роздаю вам конверти з завданнями.
І - група
АВ- перпендикуляр, АС - похила, ВС - проекція похилої, α - кут між перпендикуляром та похилою. Заповніть таблицю.
АВ |
|
|
6 см |
ВС |
|
4 см |
|
АС |
6 см |
8 см |
12 см |
α |
300 |
|
|
ІІ - група
АВ- перпендикуляр, АС - похила, ВС - проекція похилої, α - кут між перпендикуляром та похилою. Заповніть таблицю.
АВ |
|
7 см |
14 см |
ВС |
5 см |
|
14 см |
АС |
10 см |
|
|
α |
|
600 |
|
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Формулювання теми, мети й завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.
Ми весь час проводимо аналогію між поняттями в планіметрії та стереометрії. Сьогодні на уроці ми згадували, що називають кутом в планіметрії та кутом між площинами в стереометрії. Навіть в класній кімнаті ми можемо побачити кути між площинами.
А тепер давайте перегорнемо по прямій аркуш паперу.
Проблемне питання
Яку фігуру ми отримали?
План вивчення теми
1. Означення двогранного кута.
2. Грані та ребро двогранного кута.
3. Лінійний кут двогранного кута.
4. Рівність усіх лінійних кутів двогранного кута.
5. Градусна міра двогранного кута.
6. Кут між двома площинами.
7. Приклади двогранного кута із навколишнього середовища.
ІV. Засвоєння нових знань і способів дій
2.Покажіть на моделях многогранників та з оточення двогранні кути, вкажіть їх елементи (ребра, грані).
Колективне розв’язування
ІV. Застосування нових знань і вмінь
Робота в парах
Обговоріть план виконання завдань. Розподіліть, хто виконуватиме завдання варіанту І, а хто - варіанту ІІ. Виконайте завдання і здійсніть взаємоперевірку. Здайте роботу вчителеві на перевірку.
Варіант - І |
Варіант - ІІ |
1) OD - перпендикуляр до площини прямокутника ABCD. Побудуйте лінійний кут двогранного кута між площинами. |
|
ОВС і АВС |
ОАВ і АВС |
На одній із граней двогранного кута позначено точку М, із якої проведено перпендикуляр МА до ребра кута і перпендикуляр МВ до другої грані. Обчисліть градусну міру цього кута, якщо: |
|
МА = 8 см, МВ = 4 см |
МА = см, МВ = 2 см |
VII. Підбиття підсумків уроку.Рефлексія.
Бліцопитування:
Рефлексія
VIII. Домашнє завдання.
Кут між площинами трикутників АВС і DВС дорівнює 600. Знайдіть довжину відрізка АD, якщо АВ =15 см, ВС = 14 см, АС = 13 см, DВ = DС = 9 см. (Відповідь. 4см.)
1