Математична гра «Найрозумніший»
Мета: формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; розвивати логічне мислення, математичну культуру учнів;
виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.
Хід змагання.
І. Вступне слово вчителя.
Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на сьогоднішній грі «Найрозумніший», яка присвячена математиціСьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!
Наша сьогоднішня гра складається із таких турів:
Знайомство з учасниками.
1.Тесттурнір.
3. Тема.
4.ФІНАЛ.
Виявити найкмітливіших, найрозумніших і найстаранніших учнів люб’язно погодилися:
1.
2.
3.
Отже, розпочинаємо .
Хочу представити вам учасників
А тепер учасників чекає тесттурнір, де можна заробити по одному балу за кожну правильну відповідь. До кожного запитання наводиться кілька відповідей, необхідно дати правильну відповідь. Хто отримає найбільшу кількість балів, той матиме шанс розпочинати наступний конкурс першим. Але попереджаю, що після цього конкурсу залишиться лише 6 гравців.
Учитель. Поки учні проходитимуть тест пропоную глядачам вікторину.
Завдання для вікторини.
1. Назви будь-яке від’ємне число.
2. Двоє пішли – 5 грибів знайшли, четверо підуть – чи багато знайдуть? (Невідомо).
3. Книжка коштує 10 гривень і ще півкнижки.Скільки коштує книжка? (20 гривень).
4. Що більше: третина чи половина? (Половина).
5. Які числівники є у пісні про Марусю, чорняву дівчину? (Раз, два, три).
6. У якому віці ще можна вийти заміж за принца у пісні Вєрки Сердючки? (За 30).
7. Про скільки калин і родин співає Софія Ротару? (Про одну).
8. Скільки раундів у боксі (чемпіонський поєдинок)? (12).
9. На дубі три гілки, на кожній по 6 яблук. Скільки всього яблук на дубі? (Жодного).
10. Скільки нулів у запису числа один мільярд? (Дев’ять).
Учитель. Наступний конкурс називається «Тема». Теми, як ви здогадалися, пов’язані з основними розділами математики. Пропоную 6 тем, кожна з яких має 10 запитань, які коштують по 1 балу.
Якщо гравці дадуть правильні відповіді на усі 10 запитань.
Тригонометрія
1. Основна тригонометрична тотожність.
2. Який знак має значення синуса кута, який є кутом у ІІ координатній чверті?
3. Sin 600
4. Найменший додатний період функції y=ctgx
5. Формула тангенса подвійного кута
6. Як називається графік функції y=cosx
7. Назвати парні тригонометричні функції.
8. Розв`язати рівняння cos x=-1.
9.Обчислити sin x +cos(π/2+x)
10. Назвати формулу синуса потрійного кута.
Функції
Планіметрія
1. ГМТ рівновіддалених від даної точки.
2. Формула радіуса кола описаного навколо правильного трикутника
3. Теорема косинусів
4. Назвати ознаки рівності трикутників
5. Сума кутів опуклого многокутника обчислюється за формулою.
6. Формула радіуса вписаного кола в довільний трикутник
7. Синус кута –це…
8. Властивість вертикальних кутів.
9.Чому дорівнює гіпотенуза прямокутного трикутника з катетами 3 і 4.
10. Рівняння кола з центром в початку координат і радіусом R
Стереометрія
1. Скільки площин можна провести через 3 точки, які не лежать на одній прямій?
2. Ознака перпендикулярності прямої та площини.
3. Означення паралельності двох площин.
4. Дати назву теоремі: “Якщо дві прямі, що перетинаються, однієї площини паралельні відповідно двом прямим другої площини, то площини паралельні.”
5. Чому дорівнює довжина проекції похилої на площину, якщо похила дорівнює 5см, а перпендикуляр- 3см.
6. Теорема про три перпендикуляри.
7. Яка фігура є зображенням ромба при паралельному проектуванні?
8. Основні поняття стереометрії.
9. Перпендикуляр і похила, опущені з однієї точки.Чи може перпендикуляр дорівнювати проекції даної похилої?
10. Скільки площин можуть задати три попарно паралельні прямі.
Сюрприз
1. Назвати число, яке при діленні на будь-яке дає один і той же результат
2. Назвати трицифрове число, в записі якого є лише 3 літери.
3. Усім відомо, що 6 у квадраті – 36, а 10 у квадраті -100. А чому дорівнює кут у квадраті?
4. У назві якого птаха сорок однакових букв?
5. Найменше трицифрове число
6. Два коти за дві години з`їдають дві миші. Скільки мишей з`їдять 10 котів за 10 год.
7. Назва якої геометричної фігури в давнину означало “столик”.
8. Які числа називали “абсурдними”?
9. Якому числу споруджено пам`ятник в Будапешті?
10. Яку форму мають кристали кухонної солі.?
Загальні питання
1. Чому дорівнює площа прямокутного трикутника з катетами 4см і 5см?
2. Продовжити формулу cosx-cosy?
3.Скільки коренів має рівняння 2x2-4x+3=0?
4. Трапеція-це…
5. Назвіть радіус і центр кола, заданого рівнянням (x-2)2+(y-1)2=5
6.Чому дорівнює площа паралелограма зі сторонами 2 і 4 і кутом між ними 300 ?
7. Якого найбільшого значення набуває функція y=sinx?
8.Чому дорівнює сума гострих кутів у прямокутному трикутнику?
9.Назвіть радіус кола , описаного навколо квадрата.
10. Продовжіть формулу a3+b3?
Учитель. Поки журі будуть підраховувати бали, для визначення 3 найрозумніших учнів сьогоднішньої гри, я пропоную конкурс для вболівальників, який має назву «Лічи не помилися». Слід провести лічбу від 1 до 30. Замість чисел, кратних 3, вимовляти «От так я!»
Фінал
Учням пропоную розглянути таблицю
Червоним кольором – запитання з теми «Трикутники»;
Зеленим – запитання з теми «Чотирикутники»;
Синім – запитання з теми «Рівняння»;
Сірим – «Загальні запитання».
Учні вивчають таблицю протягом 1 хв. Кожне запитання своєї теми оцінюється 2б, теми суперника – 3б, «Загальні питання» - 1б. Запитання у презентації.
Вкінці журі оголошує переможця і нагороджує символічними подарунками.