Розробка позакласного заходу на тему:
«Найрозумніший»
Підготувала викладач фізики та астрономії: Олена Коноплін
Берегове - 2021
Мета: поглиблення знань з фізики, заохочення до вивчення фізики.
Обладнання: презентація «Найрозумніший» з завданнями, ноутбук, мультимедійна дошка.
Форма проведення: інтелектуальна гра.
Програма заходу
Методичні рекомендації. Гра складається з трьох турів. В першому, другому, третьому турі беруть участь 30 учнів першого курсу. Хто набере більшу кількість балів (троє учнів), той виходить у фінал. Переможець, той хто набрав більшу кількість балів. За кожне правильне питання по одному балові. Якщо з числа фіналістів набрана однакова кількість балів, то задається додаткове питання, яке оцінюється п’ятьма балами. За перше місце переможець нагороджується цінним призом та дипломом, а за друге і третє місце цінними призами і грамотами.
Хід заходу
(Для того, щоб учні включилися в роботу)
Необхідно поставити в певній послідовності букви, а результат записати на картку. За дане завдання отримують 1 бал. Учасник дає сигнал про виконання завдання, користуючись сигнальною карткою.
ВАОДНИЖ
(Довжина)
Ведучий. Вам буде задано 10 запитань. Кожне – з варіантами відповідей. Щоб дати відповідь на запитання, потрібно підняти карточку з буквою, що на вашу думку, відповідає правильній відповіді.
А) літак; В) автобус;
Б) гелікоптер; Г) потяг.
2. Як називається крива, за якою рухається Земля навколо Сонця?
А) коло; В) парабола;
Б) еліпс; Г) гіпербола.
3. За що тягнув себе барон Мюнхгаузен, щоб вибратися з трясовини?
А) За ніс; В) За чуба;
Б) За вухо; Г) За язик.
4. Скільки струн має балалайка?
А) 2; Б) 3; В) 4; Г)5.
5. У яких одиницях вимірюють масу?
А) л; Б) м; В) кг; Г) Н.
6. Як називають покриття футбольного поля?
А) Клумба; В) Нива;
Б) Газон; Г) Баштан.
7. Хто використовує термін «чорна діра»?
А) Астрономи; В) Кравці;
Б) Стоматологи; Г) Сантехніки.
8. Як називається всесвітня комп’ютерна мережа?
А) Інтерпол; В) Інтернет;
Б) Інтервент; Г) Інтернат.
9. Що впало на голову Ісааку Ньютону, внаслідок чого він відкрив земне тяжіння?
А) Персик; В) Кокос;
Б) Яблуко; Г) Камінь.
10. З якого кольору починається веселка?
А) Фіолетовий; В) Білий;
Б) Чорний; Г) Червоний.
III. II. тур. Тематичний.
(Для визначення порядку порядку стартування учнів у II турі, учасникам пропонується розшифрувати слово, за допомогою Дешифрувальник. Хто впорається першим – першим і стартує. Відповіді фіксуються членами журі, коли учасник піднімає сигнальну картку. Оголошуються прізвища учасників у тій послідовності, у якій вони гратимуть далі).
Дешифрувальник:
1 |
2 АБВГ |
3 ДЕЄЖ |
4 ЗИІЇ |
5 ЙКЛМ |
6 НОПР |
7 СТУФ |
8 ХЦЧШ |
9 ЩЮЯЬ |
Наприклад:
Наука про природу, що вивчається в школі
7 |
4 |
4 |
4 |
5 |
2 |
Відповідь:
Ф |
І |
З |
И |
К |
А |
Завдання:
Зашифровано явище й місяць року водночас
5 |
4 |
7 |
7 |
6 |
6 |
2 |
3 |
Ведучий. Дізнаємося тепер правильну відповідь, зашифровану під цифрами.
Відповідь:
Л |
И |
С |
Т |
О |
П |
А |
Д |
Ведучий. Ви маєте дати правильну відповідь на якомога більше запитань. Одне питання – 1 бал. Тож подивіться на екран та ознайомтеся з категоріями. Розпочнімо .
( Перший учасник має вибір з шести категорій, другий – уже з 5, а останньому учаснику лишається єдина категорія, що лишилася. Кожному учаснику припадає одна категорія. Найбільший вибір має перший учасник).
Категорії
Мій дім |
Вимірювальні прилади |
Явища |
Секрет |
Космос |
Науковці та відомі люди |
(Після кожної категорії оголошується результати учасника)
Категорія «Мій дім»
Категорія «Вимірювальні прилади»
Категорія «Явища»
Категорія «Секрет»
Категорія «Космос»
Категорія «Науковці та відомі люди»
(В третьому турі зачитується задача. Хто перший підніме руку, той і дає відповідь, за кожну правильну відповідь учасник отримує два бали.)
Звичайний м’яч,
А у воді чомусь не тоне!
На це питання відповів,
Багато приладів зробив
Любитель фізики і муз,
Велетень із Сіракуз!
Хто це?
(Архімед)
Висновків із нього злива.
Всім давни м-давно знайомий,
А не знаєш - сиди вдома.
(Закон Ома)
Рух описують відмінно.
Сили дії вам укажуть
І прискорення причину.
(Закони Ньютона)
Так я швидкість вивільняю.
Щоб надалі лиш зростала,
Жодних перешкод не знала.
(Прискорення)
V. Підсумки. Нагородження переможців.
(Після III туру підбиваємо підсумки, визначаємо переможця. Нагороджуємо його цінним подарунком та дипломом. Учасники фіналу отримують цінні призи та грамоти.)
Ведучий. Вітаємо переможця. Дякую за участь у нашій грі.
Додаток 1
Турнірна таблиця
№ |
Прізвище, ім’я учасника |
Розминка |
I тур |
Дешифрувальник |
II тур |
III тур |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Карточки з буквами для I. тур. Різне.
А |
Б |
В |
Г |
Використані джерела:
https://sites.google.com/site/fizikanavkolonas2014/
https://drive.google.com/file/d/19aIeYe3sjNFEyNuU8NrZSjlHcwOcYAED/view